Виховна година "Як уникнути конфлікту"

Про матеріал
Виховна година у формі тренінгу. Після заняття учні зможуть - Визначати конфліктні ситуації; - Пояснювати чому і як краще спілкуватися без конфліктів; - Уміти знаходити спільну мову і вирішувати ситуації без конфліктів.
Перегляд файлу

Тема: Як уникнути конфлікту.

Виховна година для учнів 5-7 класу.

Мета:  

-          Дати учням розуміння, що не завжди потенційно конфліктні ситуації приводять до розгортання конфлікту;

-          навчити слухати один одного, спілкуватися; - розвивати комунікативну і соціальну компетентності;

-          виховувати культуру спілкування і повагу до опонента. 

Очікувані результати:

Після заняття учні зможуть

-          Визначати конфліктні ситуації;

-          Пояснювати чому і як краще спілкуватися без конфліктів;

-          Уміти знаходити спільну мову і вирішувати ситуації без конфліктів.

Обладнання: відео «конфлікт»,  пам’ятки, картки з ситуаціями, малюнки.

Хід заняття.

І. Вступна частина. Конфліктні ситуації

Що зображено на малюнках? Чи знайома вам подібна ситуація? Як вона називається? Які асоціації викликає поняття «конфлікт»( асоціативний кущ) 

Так, ми бачимо що більшість асоціацій у нас негативні, може важливо навчитися спілкуватись так, щоб мінімізувати конфлікти.

2. Робота з картками в групах-трійках. Перед вами картки з різними життєвими ситуаціями. Які з них можуть привести до конфліктів? Поясніть чому.

1. Ваша сестра не дає вам працювати на спільному комп’ютері.

2. У вас дуже поганий настрій.

3. Ваш сусід слухає дуже голосну музику, яка вам не подобається і заважає.

4. Ви з друзями вирішили піти на рибалку.

5. Ви з другом посперечалися, який фільм подивитися.

6. Вам не подобається погода за вікном.

7. Вам здалося, що ваші однокласники з вас сміються.

8. Вам сказали, що ваша подруга позаочі називає вас не красивою.

9. Вас очікує важка контрольна робота.

10. Ви не можете обрати, яку річ купити 

Вчитель відкладає ті картки, в яких зображено потенційно конфліктну ситуацію.

ІІ. Основна частина. Як навчитися безконфліктному спілкуванню.

В яких випадках виникають конфлікти? Чи завжди ці випадки можуть привести до конфліктів, або можна змінити ситуацію?

Так, в ситуації яка потенційно є конфліктною дуже важливо якою буде ваша поведінка, ви можете розпалити конфлікт, або уникнути його, найти компроміс, або розпочати співробітництво. Який шлях ви оберете, залежить від вас. 

1.Перегляд відео  https://www.youtube.com/watch?v=P1900TBJ7q8  

Чим відрізняється відношення один до одного і до ситуації різних звірів? Які наслідки мала їхня поведінка? Який приклад нам дає поведінка другої пари звірів? 

2.Робота в парах. 

Дуже важливо в безконфліктну спілкуванні вміти слухати і говорити так, щоб слухали і розуміли тебе.

Учні об’єднуються в пари і отримують завдання: перший розповідає як виконувати останню лабораторну з фізики ( можна взяти трохи іншу тему, але вона повинна бути в міру складна і актуальна для останніх 1-2 днів цих учнів), другий його слухає. 

Питання: 

-            До першого:Чи уважно вас слухали? Як ви це зрозуміли? 

-            До другого: Чи все вам було зрозуміло?

-            Можете назвати 2-3 головних фактів з того, що почули. 

Можливо не у всіх вийшло слухати чи повідомляти інформацію так як хотіли ваші напарники, тому пропоную пам’ятки

 

1.      Я слухаю

Дивіться на того кого слухаєте, контакт очима дуже важливий.

Застосовуйте заохочувальні жести і уточнюючі питання.

Не перебивайте, не змінюйте тему, не висміюйте, не підганяйте!

 

2.      Я розповідаю

Чітко формулюй свою точку зору, підбирай слова зрозумілі тобі і співрозмовнику.

Говори від себе: «я вважаю», «мені здається», «я відчуваю».

Говори рівно, з приязними інтонаціями.

Намагайся зрозуміти, що співрозмовнику важливо і намагайся його зацікавити. 

Фізкульт пауза – руханка. 

Давайте всі вийдемо на середину класу і вишикуємося по іменам в алфавітному порядку. Дякую, тепер в отакому порядку сідаємо на місця( головна задача, щоб при об’єднанні в пари при наступній грі, ці пари були інші ніж в першій)

Тема для спілкування була важливою для вас усіх, а чи могла вона привести до конфлікту? Потенційно ні. 

Давайте спробуємо поспілкуватися в інших умовах. Обєднайте учнів в  пари. Ситуації які розбирали на початку заняття розподіліть по парам. 

Завдання: використовуючи рекомендації обговоріть ситуацію в парах і спробуйте домовитись уникаючи конфлікту.

Роздаються картки з відкладеними раніше ситуаціями. Це 1,3,5,7 і 8 ситуації.

 

 

Рекомендації:

-

Будьте тактовні, врівноважені, спілкуйтеся з людьми спокійно.

-

Використовуйте «Я» повідомлення і уникайте «Ти» повідомлень і звинувачень.

-

Дайте зрозуміти опоненту, чого ви від нього очікуєте.

-

Говоріть о своїх почуттях і переживаннях.

-

Враховуйте інтереси і наміри іншої сторони.

 

Учні в парах намагаються домовитись між собою.

Питання: кому і як вдалося домовитися без конфлікту? Озвучте.

Чи допомогли вам пам’ятки?

ІІІ. Підведення підсумків. Рефлексія.

Ви сьогодні дуже етично і ефективно спілкувалися один з одним, а чи готові застосувати ці навички в реальному житті? Пригадайте і наведіть приклади коли спілкування в нашому класі приводило до конфліктів, а отримані сьогодні знання і уміння могли б змінити ситуацію на краще. ( діти пригадують і обговорюють 2-3 випадки з минулого, дають їм аналіз з точки зору отриманих навичок. Але вчителю необхідно контролювати процес, щоб обговорення не перетворилося на пригадування і розгортання минулих конфліктів, повертати тему розмови до правил спілкування)

Тепер давайте підведемо підсумки. Вправа «закінчи речення»

Для мене тепер спілкування це …

Дякую всім за приємне спілкування, уважне слухання і активну працю!

 

 

pdf
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
2411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку