Методична розробка конспекту уроку фізичної культури для учнів 6 класів по модулі: " Волейбол"

Про матеріал
Методична розробка уроку фізичної культури для учнів 6 класу. Модуль: Волейбол. Тема уроку: « Прийоми і передачі волейбольного м’яча . Навчальна гра у волейбол». Тип уроку: Комбінований. Методи які використовують під час уроку: фронтальний, груповий, ігровий, змагальний. Мета уроку: повторити комплекс загально-розвивальних вправ, сприяти закріпленню вивченого матеріалу із загальноосвітнього предмету, розвитку рухових якостей, виховувати в учнів любов до щоденних занять фізичними вправами.
Перегляд файлу

Методична розробка уроку  фізичної культури

для учнів 6 класу.

 

Модуль:  Волейбол.

Тема уроку: « Прийоми і передачі волейбольного м’яча . Навчальна гра у волейбол».

Тип уроку: Комбінований.

Методи які використовують під час уроку: фронтальний, груповий, ігровий, змагальний.

Мета уроку: повторити комплекс загально-розвивальних вправ, сприяти закріпленню вивченого матеріалу із загальноосвітнього предмету, розвитку рухових якостей, виховувати в учнів любов до щоденних занять фізичними вправами. 

Завдання уроку:

  1. Сприяти розвитку  координації рухів учнів за допомогою загально-розвиваючих вправ.

 

  1. Відпрацювати техніку прийомів і передач волейбольного м’яча двома руками зверху і знизу.

     

  1. Удосконалити техніку гри у волейболі.

 

  1. Сприяти вихованню дисциплінованості, дружби, взаємної підтримки.

 

  1. Сприяти  зміцненню здоров’я.

 

Дата проведення:

Місце проведення: спортивний зал, майданчик.

Інвентар та обладнання:  15шт. волейбольних  м’ячів, 1-2шт. – волейбольних сіток, 2-4шт. – волейбольних стійок, 30шт. – волейбольних м’ячів зроблених із картонного паперу, 30 шт. - ручок,свисток, секундомір, магнітофон або колонка).

Вчитель фізичної культури:

 

 

№ п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина уроку 12 хв.

1.

Організація  учнів до уроку:

 

 

 

- шикування класу в коло.

 

 

 

 

 

 

30с.

Фронтальний метод.

Звертати увагу на спортивну форму і взуття.

 

Учні заходячи в спортивний зал шикуються в коло по середині залу і беруться за руки.

2.

Девіз уроку:

« Для здоровя спорт важливий,

Щоб хворобам дати відсіч.

Треба фізкультурою займатись!»

 

10с.

Всі учні разом з вчителем говорять девіз уроку.

 

3.

 Повідомлення  теми і завдання уроку.

30с.

Наголосити про те. Що учні повинні дбати про своє здоров’я і оточуючих

4.

Вимірювання ЧСС

 

 

 

20с.

На зап’ястку знайти пульс, вимірювати ЧСС за 6с. і результат множити на 10. Отримуємо ЧСС за1хв. Норма 72-80уд/хв. 

 

5.

Різновиди ходьби:

1.на носках;

2.на п’ятках;

3.на внутрішній стороні стопи;

4.на зовнішній стороні стопи.

1хв.

Звертати увагу на поставу і частоту рухів. Руки на поясі, спина пряма.

 

6.

Різновиди бігу:

1. Повільний біг;

2. З високим піднімання  стегна;

3.З закидання гомілки назад;

4. З прямими ногами в перед;

5. З прямими ногами назад;

6. Переставним кроком правим боком;

7. Переставним кроком лівим боком;

8. Повільний біг і ходьба.

1хв.

Стежити за диханням.

В повільному темпі-руш!

Дотримуватись правил техніки безпеки, інтервал між учнями1-2м.

Спина пряма, руки на поясі, ноги в колінах не згинати.

Звертати увагу на поставу і частоту рухів.

З повільного бігу учні переходять на ходьбу.

7.

Перешикування класу на місці з колони по одному в колону по чотири.

             

Х ------------------------------> Х – виконує 9 кроків

Х-----------------> Х – виконує 6 кроків

Х----------> Х – виконує 3 кроки

Х -  стоїть на місці

Х ------------------------------> Х – виконує 9 кроків

Х-------------------> Х – виконує 6 кроків

Х----------> Х – виконує 3 кроки

Х - стоїть на місці

Х ------------------------------> Х – виконує 9 кроків

Х--------------------> Х – виконує 6 кроків

Х----------> Х – виконує 3 кроки

Х - стоїть на місці

 

 Х – учні

------  - напрямок руху

30с.

Звертати увагу на правильне і чітке виконання вправи.

По сигналу вчителя всі учні розраховуються на 9,6,3, на місці і запам’ятовують свій номер. По  наступному сигналю і рахунку вчителя, учні виконують перешикування класу. Тобто хто з учнів під номером 9 – робить 9 кроків у перед, хто під номером 6- 6 кроків у перед, хто під номером 3-3 кроки у перед, а хто говорив слово на місці, то тоді стоїть на місці. 

Вчитель рахує до 9.

8.

Комплекс загально-розвиваючих вправ.

 

-Вихідне положення:

Основна стійка, руки на поясі:

«1-4» колові оберти голови  вправу сторону;

«5-8» колові оберти голови в ліву сторону.

 

 

-В.п. – основна стійка, руки на поясі:

«1-2» повороти голови вправу сторону;

«3-4» повороти голови в ліву сторону.

 

 

-В.п. –основна стійка, руки на поясі:

«1-2» нахили голови вправу сторону,

«3-4» нахили голови в ліву сторону.

 

 

-В.п.- основна стійка, руки по швах:

«1-4» колові оберти руками вперед;

«5-8» колові оберти руками назад. 

 

 

-В.П. – основна стійка, руки перед собою долонями донизу:

«1-3» учні виконують «ножиці»;

«4» хлопок за спиною.

 

 

 

-В.п. -  основна стійка, руки по швам:

«1-2» учні піднімають

праву руку вгору, ліва внизу;

«3-4» учні піднімають ліву руку вгору, праву опускають вниз.

 

- Згинання і розгинання рук в упорі лежачи або  планка.

 

 

 

 

 

-В.п. – ноги нарізно, руки на поясі:

«1-4» колові оберти тулубом вправу сторону;

«5-8» колові оберти тулубом в ліву сторону.

 

 

-В.п. – ноги нарізно, руки на поясі:

«1-2» нахил тулуба вправу сторону;

«3-4» нахил тулуба в ліву сторону.

 

 

-В.п. – ноги нарізно, руки на поясі:

«1-2» повороти тулуба вправу сторону;

«3-4» повороти тулуба в ліву сторону.

 

 

-В.п. – ноги нарізно, руки на поясі:

«1» - нахил вниз двома руками торкнутися до правої ноги;

«2» – вихідне положення;

«3» – нахил вниз двома руками торкнутися до лівої ноги;

«4» – вихідне положення.

 

-В.п. – ноги нарізно, руки перед собою долонями донизу:

 Присідання – 15-20 разів.

 

 

-В. п. – ноги нарізно, руки перед собою долонями донизу:

«1»- мах правою ногою до лівої руки;

«2»- вихідне положення;

«3»- мах лівою ногою до правої руки;

«4»-  вихідне положення.

 

-В.п. – ноги нарізно:

«1-2»- випади вправу сторону;

«3-4»- випади в ліву сторону.

 

 

В.п. – ноги нарізно, руки по швам:

«1-3»- стрибки в гору на двох ногах;

«4»- поворот на 360 градусів.

 

5хв.

Комплекс ЗРВ – виконується на місці і можна під супровід музики. 

Всі учні виконують вправи одночасно. Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді.

 

 Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді. Повороти голови чітко виконувати в казану сторону.

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді. Нахили голови чітко виконувати в казану сторону.

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді. Максимально виконувати колові оберти руками.

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді. Руки на « 1-3» в ліктьових суглобах не згинати.

 

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді. Руки в ліктьових суглобах не згинати.

 

 

Віджимання - хлопці виконують-20 разів, дівчата від лавки -15 разів.

Хто не може віджиматись то виконує планку30с.

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді. Звертати увагу на техніку виконання.

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді. Нахили тулуба чітко виконувати в казану сторону.

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді. Повороти тулуба чітко виконувати в казану сторону.

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді. Ноги в колінних суглобах не згинати.

 

 

При виконанні присідання – п’ятки від підлоги не відривати.

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді. Ноги в колінних суглобах не згинати, руки в ліктьових суглобах не згинати.

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді. Максимально виконувати випади в казану сторону.

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді.

9.

Теоретичне завдання: -  «Вікторина»

Запитання:

  1. Волейбол – це командна гра ( так ).
  2. Під час гри у волейбол  гравці  виконують ведення м’яча ногами ( ні ).
  3. Під час гри у волейбол  гравці  виконують ведення м’яча руками ( ні).
  4. Під час гри у волейбол гравці виконують верхню і нижню подачу м’яча двома руками ( ні ).
  5. Під час гри у волейбол гравці виконують верхню і нижню подачу м’яча однією рукою ( так ).
  6.  Основний склад гравців у команді дозволяється -7
  7. ( ні ).
  8. Основний склад гравців у команді дозволяється – 8

( ні ).

  1. Основний склад гравців у команді дозволяється – 6

( так ).

  1. Під час гри у волейбол  гравці виконують  прийоми і передачі  м’яча  ногами ( ні ).
  2. Під час гри у волейбол  гравці виконують прийоми і передачі м’яча  двома руками зверху і знизу ( так ).
  3. На змаганнях  з волейболу дозволено приймати участь  в одній команді, як хлопцям так і дівчатам

 ( ні ).

  1. Під час гри у волейбол,  гравці виконують нападаючий удар  ногами ( ні ).
  2. Під час гри у волейбол,  гравці виконують нападаючий  удар двома руками ( ні ).
  3. Під час гри у волейбол , гравці виконують  нападаючий удар однією рукою ( так ).

 

3хв.

 Вчитель  всім учням роздає зроблені із картонного паперу волейбольні  м’ячики, на яких з одної сторони написані запитання і наліпки із смайликами. Учні мають підписати свої роботи  і по команді  руш  швиденько відповісти на запитання. Тобто, якщо учень відповідає на запитання так , то тоді напроти запитання має наклеїти смайлика, а якщо ні, то тоді залишає відповідь посту.

Після команди стоп вчитель зачитує правильні відповіді і учні звіряють із своїми, якщо учень відповів на всі запитання правильно, то піднімає свого м’яча вгору. Після закінчення теоретичного завдання вчитель збирає виконані роботи.

Основна частина уроку 28 хв.

1.

Перешикування класу в одну колону і після збору волейбольних м’ячів зроблених з картонного паперу учні виконують  повільний біг.

 « Кругом  – 1-2 ! За  розподілом в колону по одному кроком  – руш!»

Після здачі м’ячів і ключок діти переходять з ходьби на повільний стройовий біг.

 

2хв.

Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати перешикування класу  в колону по одному, тобто вчитель рахує до 9, а учні, які під номером 9 – робить 9 кроків у перед, хто під номером 6- 6 кроків у перед, хто під номером 3-3 кроки у перед, а хто говорив слово на місці, то тоді стоїть на місці. 

По наступній команді вчителя , учні виконують поворот ліворуч і  здають волейбольні  м’ячі зроблені із картонного паперу  вчителю.  Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил техніки безпеки.

 

2.

« Прийоми і передачі волейбольного м’яча двома руками зверху в парах і в русі ».

                  _________________

 

ХХХХХХХХ -----Х--------Х---------Х---    Х І

 

ХХХХХХХХ -----Х--------Х---------Х---    Х І

 

                         _________________________

                     

 

Х-  учні.

Х---- напрямок руху учнів, які виконують прийоми і передачі м’яча двома руками зверху.  

__________  - напрямок руху учнів, після виконаних прийомів і передач м’яча двома руками зверху.

І – лінія фінішу.

 

По сигналу вчителя перші два направляючі учні починають виконувати прийоми і передачі м’яча двома руками зверху і виконують це в русі по прямій до лінії фінішу. Дійшовши до фінішу учні повертаються назад до своєї колони і стають остатніми. По наступному сигналу вчителя, прийоми і переді м’яча двома руками зверху починає виконувати наступна пара учнів і т.д.

 

4хв.

Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати вправу.  Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил  техніки безпеки. Виконувати чітко прийоми і передачі м’яча двома руками зверху і дотримуватись дистанції між учнями. Повернення назад, учні виконують по вказаному напрямку.

 

3.

« Прийоми і передачі волейбольного м’яча двома руками зверху і знизу в парах ».

 

Х     Х       Х      Х     Х     Х     Х     Х     Х     Х      Х     Х     Х

 

І      І         І        І      І       І      І      І      І       І       І      І       І

 

Х     Х       Х      Х     Х     Х     Х     Х     Х     Х      Х     Х     Х

 

               

Х-  учні.

І - напрямок руху м’ячів.  

 

По сигналу вчителя  учні починають виконувати прийоми і передачі м’яча двома руками зверху і знизу в парах.

 

4хв.

Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати вправу.  Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил  техніки безпеки. Виконувати чіткі передачі  м’яча. Всі учні мають  дотримуватись дистанції. Звертати увагу на кількість виконаних прийомів і передач м’яча і кількість падінь м’яча на підлогу.

 

4.

« Рухлива гра»

Вчитель ділить клас на 2 команди. На одній половині залу одна команда вишиковується у коло на іншій половині друга команда. По сигналу вчителя команди виконувати у колі прийоми і передачі м’яча двома руками зверху і знизу, а вчитель засікає час. Завдання для команд, як найдовше виконувати  прийоми і передачі  м’яча двома руками зверху і знизу у колі. щоб м’яч не впав і не торкнувся підлоги.

4хв.

Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати вправу.  Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил  техніки безпеки. Виконувати чіткі передачі  м’яча. Всі учні мають  дотримуватись дистанції. Звертати увагу на час виконання  і  кількість падінь м’яча на підлогу.

 

5.

«Двостороння навчальна гра у волейбол».

 

            х             х           І         х               х

                    х            х    І   х            х

             х             х          І         х               х    

 

Х – розташування гравців.

І – волейбольна сітка

 

Вчитель ділить клас на чотири  команди  по 6 гравців ( 1 команда грає з 2 командою, а 3 команда грає з 4 командою)  і по сигналу вчителя учні починають грати у волейбол. Під час гри у волейбол  команди виконують верхні і нижні подачі м’яча однією рукою, верхні і нижні прийоми і передачі м’яча двома руками , нападаючий удар однією рукою.

14хв.

Починати гру тільки по сигналу вчителя.  Під час гри у  волейбол  всі учасники мають дотримуватись правил гри і техніки безпеки.

Заключна частина уроку 5хв.

1.

Вимірювання ЧСС.

30с.

На зап’ястку знайти пульс, вимірювати ЧСС за 6с. і результат множити на 10. Отримуємо ЧСС за1хв. Норма 140-160уд/хв. 

2.

Перешикування класу в коло і учні виконують вправи для відновлення дихання.

 

2хв.

Інтервал між учнями 1м. По сигналу вчителя учні починають у середньому і повільному темпі повторювати за вчителем фізичні вправи під музику. Звертати увагу на техніку виконання. Слідкувати за диханням.

3.

Підбиття підсумків уроку.

 

 

1хв.

Відзначити кращих учнів, звернути увагу на загальні помилки. Виставлення оцінок.

4.

Домашнє завдання.

30с.

Комплекс вправ ранкової гімнастики по 4 вправи на шию, руки, тулуб, ноги.

5.

Вимірювання ЧСС.

 

30с.

Слідкувати за диханням. Поводити себе спокійно.

Норма 80-100уд./хв..

6.

Організований вихід із спортивного залу.

30с.

«Рівняйсь!», «Струнко!», «До побачення!», «Праворуч – один – два !», «На вихід кроком – руш!».

 

docx
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку