Методична розробка на тему: Гімнастика

Про матеріал
Акробатичні вправи, вправи з рівноваги, лазіння та перелазіння розвивають силу, спритність, швидкість реакції, орієнтування в просторі і є відмінним засобом тренування вестибулярного апарату. Навички, сформовані на уроках основної гімнастики, відрізняються прикладністю і активно використовуються в життєвих ситуаціях. Для занять гімнастичними вправами не вимагається складне обладнання: гімнастичні мати, шведські драбинки, лави будуть слугувати ефективному навчанні даних вправ для учнів початкових класів.
Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

Чортківський гуманітарно-педагогічний коледж

імені Олександра Барвінського

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку для учнів початкових класів

з фізичної культури на тему:

 

«Гімнастика»

 

 

 

 

Підготувала: викладач фізичного виховання

                                                         В.А.Яковлєва

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ.

 

Тема: Гімнастика

 

Завдання:

  1. Закріплення техніки виконання перекиду вперед;
  2. Удосконалення техніки виконання вправ з рівноваги.
  3. Лазіння по гімнастичній лаві одночасним способом.
  4. Провести рухливу гру «Вудочка».

 

Мета:

  • озброїти навичками лазіння, акробатичних вправ та вправ з рівноваги;
  • розвивати в учнів координацію рухів, рівновагу, увагу, гнучкість та силу рук;
  • виховувати почуття сміливості та впевненості;
  • формувати правильну поставу, профілактика плоскостопості.

 

Місце проведення: спортивна зала.

 

Тип уроку:  комбінований.

 

Інвентар та обладнання: гімнастичні мати, гімнастичні лави, скакалки, м’ячі.

 

Час проведення: 40 хв.

 

з/п

Зміст навчального матеріалу

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина  12хв.

1.

Шикування класу.

– Клас, шикуйсь! Рівняйсь! Струнко!

20 с.

 

Звернути увагу на форму учнів.

Чітке виконання команд.

2.

Привітання.

– Добрий день! Мене звати, Марія Іванівна. Сьогодні я проведу у Вас урок фізичної культури.

10 с.

 

Метод слова.

 

3.

Повідомлення завдань уроку.

Ознайомити учнів із темою, завданням та метою уроку. Обговорити правила поведінки на уроці. Виміряти ЧСС.

2 хв.

 

 

 

 

За 6 сек

Метод слова.

Прослідкувати за тим, як діти зрозуміли пояснення.  

 

 

Аналіз показників

4.

Стройові вправи на місці.

 Повороти: праворуч, ліворуч, кругом.

Ліво-руч, раз-два! Право-руч, раз-два, Кру-гом, раз-два!

За направляючим, в обхід по залу, кроком руш!

1 хв.

 

Звернути увагу на правильність виконання поворотів.

5.

Ходьба та її різновиди:

– звичайна, руки на пояс;

– на носках, руки за головою;

– на п’ятках, руки за спиною;

– на внутрішній стороні стопи, руки на пояс; 

– на зовнішній стороні стопи, руки на пояс;

– ходьба в напівприсіді, руки на пояс;

  •  ходьба в повному присіді, руки на колінах;

 

10-15 м

10-15 м

 

10-15 м

 

10-15 м

 

10-15 м

 

10-15 м

 

10-15 м

 

Темп середній

Лікті розвести максимально

Звести лопатки.

Формувати правильне склепіння ступней

Профілактика плоскостопості

Спину тримати рівно

 

Стежити за правильною поставою.

 

6.

Біг та його різновиди:

– в повільному темпі;

В повільному темпі бігом руш!

  •  з високим підніманням стегна;
  •  із закиданням гомілки;

 

  •  з виносом прямих ніг вперед;
  •  приставними кроками правим та лівим боком;

– з вистрибуванням на кожну ногу вгору;

  • з прискоренням.

 

 

Вправи для відновлення дихання.

на 1- піднімаємось на носки, руки вгору, вдих.

на 2- опустили, видих.

 

3-4 кола

 

 

10 м.

 

10 м.

 

10 м.

 

10 м.

 

10 м.

 

20 м.

 

 

30 сек

 

Дистанція 1,5 м

 

 

Максимальна частота рухів

П’ятками торкатись сідниць

Ноги не згинати в колінах

 

Активно відштовхуватись ногами

Коліно виносити вгору

 

Виконувати з максимальною швидкістю

 

Слідкуємо за правильністю дихання, вдих через ніс, видих через рот

7.

Комплекс загальнорозвиваючих вправ

із скакалкою.

- клас, на 6,3, на місці розрахуйсь!

- по розрахунку номерів  кроком руш !

 

  1. В.п – о.с., скакалка внизу, складена вчетверо.

1 – руки вгору, піднятися на носки, прогнутися і потягнутися;

2 – в. п;

3-4 – теж.

 

2. В.п. - ноги нарізно, скакалка внизу, складена вдвічі.

1 – руки вперед в сторони, поворот тулуба вправо;

2 – в. п;

3- теж з поворотом вліво;

4 – в. п.

 

3. В.п. - стійка ноги нарізно на скакалці, скакалку тримати за кінці.

1 – нахил тулуба вліво, ліва рука  натягує скакалку.

2 – в.п;

 3- те ж в іншу сторону;

  1. – в.п.
  1. В.п.- стійка ноги разом, скакалка за головою, складена вчетверо.

1 – нахил тулуба вперед;

2 – в. п;

3 – нахил тулуба назад;

4 – в. п.

 

 5.  В.п. стійка ноги нарізно, скакалка внизу, складена вчетверо. 

1-2 – перемах через скакалку правою ногою;

3-4 – в. п;

5-6 – теж, іншою ногою.;

7-8 - в. п.

 

6.   В.п. - сід ноги зігнуті, скакалка на підлозі збоку.

1-2 – поворот кругом обличчям до скакалки, в упор стоячи на колінах;

 3-4 – в. п.

 

 

 

 

 

7.   В.п. - стійка ноги разом, скакалка за спиною.

 1-4  - біг на місці стрибками з лівої ноги на праву, обертаючи скакалку вперед.

 

 

 

 

8.  В.п.- ноги разом, скакалка внизу-позаду. 

  1 -  стрибок на праву, зігнувши ліву назад, перестрибуючи через скакалку.   

     2 - стрибок на праву, випрямляючи ліву вперед-донизу.

     3 -  стрибок на ліву зігнувши праву назад, перестрибуючи через   скакалку.   

     4 - стрибок на лівій, випрямляючи праву вперед-донизу.

8-12 вправ

 

 

 

 

 

 

 

16р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16р

 

 

 

 

 

 

Одночасний спосіб виконання

 

Виконувати чітко під команду вчителя

 

 

Комплекс ЗРВ зі скакалкою

 

 

 

 

 

 

середній  темп виконання

 

Комплекс ЗРВ зі скакалкою

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за положенням рук.

 

Комплекс ЗРВ зі скакалкою

 

 

 

 

 

 

 

Швидкий темп виконання

 

 

 

 

 

Комплекс ЗРВ зі скакалкою

 

 

 

 

 

Середній темп виконання

Комплекс ЗРВ зі скакалкою

Комплекс ЗРВ зі скакалкою

 

 

 

 

 

 

 

 

Середній темп виконання

 

Комплекс ЗРВ зі скакалкою

 

http://okafish.ru/football/foto/98.jpg

 

Слідкувати за положенням ніг.

 

 

швидкий темп виконання

 

Основна частина 25 хв.

1.

1.Удосконалення техніки виконання вправ з рівноваги.

- ходьба по гімнастичній лаві з різними рухами рук (руки в сторони, руки вгору, руки вперед);

 

 

 

 

- ходьба по гімнастичній лаві з м’ячами;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ходьба по гімнастичній лаві, переступаючи через різні предмети.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу ходьба по гімнастичній лаві малюнокПотоковий спосіб виконання

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за координацією рухів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тримати баланс

 

 

 

 

Виконувати із зоровим контролем

2.

2. Закріплення техніки виконання перекиду вперед.

Опис техніки виконання:

Перекид вперед виконується з упору присівши – потрібно поставити руки вперед на 30-40 см від носків ніг і спираючись на руки, розігнути ноги (поштовх). Згинаючи руки і опускаючи голову на груди, м’яко перекочуючись через потилицю, шию і лопатки, швидко згрупуватися і зробити перекат вперед, приходячи в положення упору присівши.

 

Показ вправи вчителем.

 

Виконання підвідних вправ:

 

  •      З положення стоячи виконувати групування сидячи та лежачи.

 

 

 

  •      З упору присівши виконання перекиду вперед.

 

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 сек

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4р

 

 

 

 

 

3-4р

Почерговий спосіб виконання

 

Метод слова: розповідь

http://l.lekciya.com.ua/pars_docs/refs/9/8447/8447_html_42805c8f.jpg

 

 

Демонстрація наочності

 

 

 

 

 

Взірцевий показ вправи

 

Позмінний спосіб

виконання

слідкувати за роботою рук

Похожее изображение

 

 

 

 

Виконувати технічно вірно

3.

3. Лазіння по горизонтальній гімнастичній лаві одночасним способом.

 

Опис техніки виконання:

  1. В.П. лежачи на животі на горизонтальній гімнастичній лаві, руки прямі вперед – тримаючись руками за гімнастичну лаву виконати підтягування тулуба, супроводжуючи руками рух до поперекового відділу.

 

Показ вправи вчителем.

 

Виконання вправи учнями:

 

 

 

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 сек

 

2-3р

 

 

Поточний спосіб виконання

 

 

Метод слова: розповідь

 

http://l.lekciya.com.ua/pars_docs/refs/9/8447/8447_html_1b792dca.jpg

 

 

 

Виконувати технічно вірно

 

 

 

Взірцевий показ вправи

 

Потоковий спосіб виконання

 

  1. Провести рухливу гру

“Вудочка” .

Опис гри:

Гравці стають у коло обличчям до центру. Відстань між гравцями 1 – 2 кроки. Керівник, або призначений гравець стоять у центрі, крутять мотузок з мішечком на кінці (“вудочку”) так, щоб вона, ковзаючи по колу, проносилась під ногами граючих. Діти стрибають через “вудочку”, намагаються не зачепити її. Якщо “вудочка” когось зачепила – гравець вибуває із гри (він одержує штрафне очко або стає ведучим). Перемагають ті гравці, яких “вудочка” не зачепила.

Показ рухливої гри

 

Виконання рухливої гри учнями.

 

 

30сек

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 сек

 

5-6р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

слідкувати за правильним виконанням та порушенням правил гри

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Показ вчителем

 

Одночасний спосіб виконання

 

Заключна частина   3 хв

1.

Шикування в одну шеренгу.

  • Клас, шикуйсь! Рівняйсь. Струнко.

30 с.

Чітке виконання команд

2..

Рухлива гра «Заборонений рух».

Опис гри:

Учні стають у шерензі на відстані витягнутих в сторони рук. Вчитель пропонує виконувати за ним усі рухи, за винятком «забороненого», який він сам установив. Наприклад, не можна ставити руки на пояс. Вчитель виконує різні рухи, а всі учні повторюють їх. Раптом він виконує «заборонений рух». Хто з учасників гри помилиться, той робить крок уперед або штрафується.

1хв.

виховує увагу, кмітливість, швидку орієнтацію.

 

Слідкувати за правильністю виконання та порушеннями у грі

3.

Підведення підсумків уроку

 

1хв

Відзначити активних учнів, запитання по вивченому матеріалу.

4.

Організований вихід з залу.

Клас, праворуч! На вихід з залу кроком, руш!

30с.

Слідкувати за виконанням команди.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 серпня 2019
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку