Міністерство освіти і науки України
Чортківський гуманітарно-педагогічний коледж
імені Олександра Барвінського
Конспект уроку для учнів початкових класів
з фізичної культури на тему:
«Гімнастика»
Підготувала: викладач фізичного виховання
В.А.Яковлєва
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ.
Тема: Гімнастика
Завдання:
Мета:
Місце проведення: спортивна зала.
Тип уроку: комбінований.
Інвентар та обладнання: гімнастичні мати, гімнастичні лави, скакалки, м’ячі.
Час проведення: 40 хв.
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина 12хв. |
||||
1. |
Шикування класу. – Клас, шикуйсь! Рівняйсь! Струнко! |
20 с.
|
Звернути увагу на форму учнів. Чітке виконання команд. |
|
2. |
Привітання. – Добрий день! Мене звати, Марія Іванівна. Сьогодні я проведу у Вас урок фізичної культури. |
10 с.
|
Метод слова.
|
|
3. |
Повідомлення завдань уроку. Ознайомити учнів із темою, завданням та метою уроку. Обговорити правила поведінки на уроці. Виміряти ЧСС. |
2 хв.
За 6 сек |
Метод слова. Прослідкувати за тим, як діти зрозуміли пояснення.
Аналіз показників |
|
4. |
Стройові вправи на місці. Повороти: праворуч, ліворуч, кругом. Ліво-руч, раз-два! Право-руч, раз-два, Кру-гом, раз-два! За направляючим, в обхід по залу, кроком руш! |
1 хв.
|
Звернути увагу на правильність виконання поворотів. |
|
5. |
Ходьба та її різновиди: – звичайна, руки на пояс; – на носках, руки за головою; – на п’ятках, руки за спиною; – на внутрішній стороні стопи, руки на пояс; – на зовнішній стороні стопи, руки на пояс; – ходьба в напівприсіді, руки на пояс;
|
10-15 м 10-15 м
10-15 м
10-15 м
10-15 м
10-15 м
10-15 м |
Темп середній Лікті розвести максимально Звести лопатки. Формувати правильне склепіння ступней Профілактика плоскостопості Спину тримати рівно
Стежити за правильною поставою.
|
|
6. |
Біг та його різновиди: – в повільному темпі; В повільному темпі бігом руш!
– з вистрибуванням на кожну ногу вгору;
Вправи для відновлення дихання. на 1- піднімаємось на носки, руки вгору, вдих. на 2- опустили, видих. |
3-4 кола
10 м.
10 м.
10 м.
10 м.
10 м.
20 м.
30 сек |
Дистанція 1,5 м
Максимальна частота рухів П’ятками торкатись сідниць Ноги не згинати в колінах
Активно відштовхуватись ногами Коліно виносити вгору
Виконувати з максимальною швидкістю
Слідкуємо за правильністю дихання, вдих через ніс, видих через рот |
|
7. |
Комплекс загальнорозвиваючих вправ із скакалкою. - клас, на 6,3, на місці розрахуйсь! - по розрахунку номерів кроком руш !
1 – руки вгору, піднятися на носки, прогнутися і потягнутися; 2 – в. п; 3-4 – теж.
2. В.п. - ноги нарізно, скакалка внизу, складена вдвічі. 1 – руки вперед в сторони, поворот тулуба вправо; 2 – в. п; 3- теж з поворотом вліво; 4 – в. п.
3. В.п. - стійка ноги нарізно на скакалці, скакалку тримати за кінці. 1 – нахил тулуба вліво, ліва рука натягує скакалку. 2 – в.п; 3- те ж в іншу сторону;
1 – нахил тулуба вперед; 2 – в. п; 3 – нахил тулуба назад; 4 – в. п.
5. В.п. – стійка ноги нарізно, скакалка внизу, складена вчетверо. 1-2 – перемах через скакалку правою ногою; 3-4 – в. п; 5-6 – теж, іншою ногою.; 7-8 - в. п.
6. В.п. - сід ноги зігнуті, скакалка на підлозі збоку. 1-2 – поворот кругом обличчям до скакалки, в упор стоячи на колінах; 3-4 – в. п.
7. В.п. - стійка ноги разом, скакалка за спиною. 1-4 - біг на місці стрибками з лівої ноги на праву, обертаючи скакалку вперед.
8. В.п.- ноги разом, скакалка внизу-позаду. 1 - стрибок на праву, зігнувши ліву назад, перестрибуючи через скакалку. 2 - стрибок на праву, випрямляючи ліву вперед-донизу. 3 - стрибок на ліву зігнувши праву назад, перестрибуючи через скакалку. 4 - стрибок на лівій, випрямляючи праву вперед-донизу. |
8-12 вправ
16р
16р
16р
16р
16р
16р
|
Одночасний спосіб виконання
Виконувати чітко під команду вчителя
середній темп виконання
Слідкувати за положенням рук.
Швидкий темп виконання
Середній темп виконання
Середній темп виконання
Слідкувати за положенням ніг.
швидкий темп виконання
|
|
Основна частина 25 хв. |
||||
1. |
1.Удосконалення техніки виконання вправ з рівноваги. - ходьба по гімнастичній лаві з різними рухами рук (руки в сторони, руки вгору, руки вперед);
- ходьба по гімнастичній лаві з м’ячами;
- ходьба по гімнастичній лаві, переступаючи через різні предмети.
|
1р
1р
1р |
Потоковий спосіб виконання
Слідкувати за координацією рухів
Тримати баланс
Виконувати із зоровим контролем |
|
2. |
2. Закріплення техніки виконання перекиду вперед. Опис техніки виконання: Перекид вперед виконується з упору присівши – потрібно поставити руки вперед на 30-40 см від носків ніг і спираючись на руки, розігнути ноги (поштовх). Згинаючи руки і опускаючи голову на груди, м’яко перекочуючись через потилицю, шию і лопатки, швидко згрупуватися і зробити перекат вперед, приходячи в положення упору присівши.
Показ вправи вчителем.
Виконання підвідних вправ:
|
1хв
30 сек
3-4р
3-4р |
Почерговий спосіб виконання
Метод слова: розповідь
Демонстрація наочності
Взірцевий показ вправи
Позмінний спосіб виконання слідкувати за роботою рук
Виконувати технічно вірно |
|
3. |
3. Лазіння по горизонтальній гімнастичній лаві одночасним способом.
Опис техніки виконання:
Показ вправи вчителем.
Виконання вправи учнями:
|
1хв
30 сек
2-3р
|
Поточний спосіб виконання
Метод слова: розповідь
Виконувати технічно вірно
Взірцевий показ вправи
Потоковий спосіб виконання |
|
|
“Вудочка” . Опис гри: Гравці стають у коло обличчям до центру. Відстань між гравцями 1 – 2 кроки. Керівник, або призначений гравець стоять у центрі, крутять мотузок з мішечком на кінці (“вудочку”) так, щоб вона, ковзаючи по колу, проносилась під ногами граючих. Діти стрибають через “вудочку”, намагаються не зачепити її. Якщо “вудочка” когось зачепила – гравець вибуває із гри (він одержує штрафне очко або стає ведучим). Перемагають ті гравці, яких “вудочка” не зачепила. Показ рухливої гри
Виконання рухливої гри учнями. |
30сек
30 сек
5-6р |
слідкувати за правильним виконанням та порушенням правил гри
Показ вчителем
Одночасний спосіб виконання
|
|
Заключна частина 3 хв |
||||
1. |
Шикування в одну шеренгу.
|
30 с. |
Чітке виконання команд |
|
2.. |
Рухлива гра «Заборонений рух». Опис гри: Учні стають у шерензі на відстані витягнутих в сторони рук. Вчитель пропонує виконувати за ним усі рухи, за винятком «забороненого», який він сам установив. Наприклад, не можна ставити руки на пояс. Вчитель виконує різні рухи, а всі учні повторюють їх. Раптом він виконує «заборонений рух». Хто з учасників гри помилиться, той робить крок уперед або штрафується. |
1хв. |
виховує увагу, кмітливість, швидку орієнтацію.
Слідкувати за правильністю виконання та порушеннями у грі |
|
3. |
Підведення підсумків уроку
|
1хв |
Відзначити активних учнів, запитання по вивченому матеріалу. |
|
4. |
Організований вихід з залу. Клас, праворуч! На вихід з залу кроком, руш! |
30с. |
Слідкувати за виконанням команди. |
|