План-конспект уроку з лікувальної фізкультури для учнів з порушеннями розумового розвитку
Тема: Ігри для корекції психоемоційного стану та психофізичного напруження
Завдання:
Дата проведення:
Місце проведення: спортивний зал.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно - методичні вказівки |
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА. Динамічна мудра Терапевтичний ефект: покращує діяльність головного мозку, знімає нервову напругу, створює відчуття внутрішнього спокою та розслаблення. Методика виконання. Кожною рукою при видиху по черзі торкатися то одним, то іншим пальцем подушечки великого пальця; при вдиху розпрямити пальці; вдруге також на видиху пальцями торкатися по черзі великого пальця, але вже нігтями; при вдиху розпрямити пальці; втретє пальцями торкатися по черзі кінчика великого пальця, але при цьому ще впиратись ними в долоню; при вдиху розпрямити пальці. Вправи для зняття психоемоційного напруження 1. Кругові рухи горіхами (ґудзиками тощо) в долонях. Поклавши по два горіха в долоню, пальцями кожної руки пересувати горіхи по колу. 2. Подразнення горіхом (ґудзиком тощо) точки в основі долоні з боку мізинця. Помістивши горіх на зазначену точку, долонею іншої руки натискати на горіх і робіть ним кругові рухи. 3. Масаж кінчиків мізинців. Ретельно розминати пальцями правої руки кінчик мізинця лівої руки. Потім те ж саме лівою рукою. |
5 хв. 2 хв.
5 разів
2 хв.
1 хв. |
Починати краще з видиху.
Дихання не затримувати.
Дихання не затримувати.
Дихання не затримувати. |
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА. «Передай почуття». Корекційна спрямованість: розвиток спритності, уваги, здатності до самовираження, рефлексії емоційних станів; мовленнєвий розвиток; виховання комунікаційних навичок. Зміст. Учитель показує, що його руки стали «живими» та можуть боятись, гніватись, радіти тощо. Він виражає рухами рук основні емоції (відомі дітям), а дитина повторює за їх ним (радість – руки «стрибають», злість – штовхають, щипають одна одну, страх – тремтять, любов – ніжно гладять одна одну тощо). Потім гра ускладнюється: учитель показує мімікою емоційний стан (показує, що сміється, плаче, сердиться тощо), а учень називає його; учитель називає – дитина імітує мімічно, а потім показує рухами рук. «Збери іграшки». Корекційна спрямованість: розвиток уваги, гнучкості, дрібної моторики; вдосконалення навички бігу; виховання наполегливості. Зміст. Учитель розкладає на килимку (гімнастичному маті) невеликі іграшки. Дитина за сигналом (свисток) пальцями ніг підбирає іграшку, передає її у свою руку і переносять (бігом) її на заздалегідь визначене місце за краєм гімнастичного мата. Варіант гри. Після передачі предмету, підібраного пальцями ніг і переданого в свою руку, гравець має перенести його за межі гімнастичного мата стрибками. |
15 хв. 7 хв.
8 хв.
|
Інтенсивність: низька. Розпочинати та завершувати гру за сигналом учителя (світловим чи звуковим).
Інтенсивність: низька. Гра починається за сигналом учителя (світловим чи звуковим).
|
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. Вправи на розслаблення, зняття психоемоційного напруження 1. В.п. - лежачи на спині, руки витягнуті над головою, очі заплющені. Максимально витягнути руки за голову, а ноги в протилежний бік, при цьому підошви стоп мають дивитися вперед, а пальці – вгору. 2. «Поза візника»: сісти на край так, щоб гомілки були перпендикулярні до підлоги, а стопи стояли на ширині плечей; при цьому руки, зціплені в замок, опустити між ногами; плечі та голова повинні звисати, очі заплющені. 3. В.п. - о. с. Кистьове згинання та розгинання. Почергові вібрації руками. 4. В.п. - о. с. Стиснути в кулак кисть правої руки. Легкий струс руки. Те ж лівою рукою. 5. В.п. - о. с. Почергове стискання пальців в кулак і їх розтискання (асиметричне – обома руками). Вібрації та струси руками. |
5 хв.
1 хв.
1 хв.
по 8 - 10 раз. по 6 - 8 разів по 6 - 8 разів |
Виконувати з напруженням (10 с). Пауза, розслабитись (30 с). Дихання діафрагмальне, неглибоке.
|