План-конспект уроку з лікувальної фізкультури для учнів з порушеннями розумового розвитку. Тема:"Ігри для корекції психоемоційного стану та психофізичного напруження"

Про матеріал
Детальний план-конспект уроку з лікувальної фізкультури для учнів з порушеннями розумового розвитку. Тема:"Ігри для корекції психоемоційного стану та психофізичного напруження" 1-4 класи. Індивідуальна форма проведення. Розрахований на 25 хвилин корекційного заняття.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з лікувальної фізкультури для учнів з порушеннями розумового розвитку

 

Тема: Ігри для корекції психоемоційного стану та психофізичного напруження

 

Завдання:

  1. Корекція психофізичного напруження.
  2. Корекція психоемоційного стану.
  3. Розвиток адекватності емоційних реакцій.
  4. Закріплення навички узгоджувати фази дихання з виконанням рухів.

 

Дата проведення:

Місце проведення: спортивний зал.

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно - методичні вказівки

І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА.

Динамічна мудра

Терапевтичний ефект: покращує діяльність головного мозку, знімає нервову напругу, створює відчуття внутрішнього спокою та розслаблення.

Методика виконання. Кожною рукою при видиху по черзі торкатися то одним, то іншим пальцем подушечки великого пальця; при вдиху розпрямити пальці; вдруге також на видиху пальцями торкатися по черзі великого пальця, але вже нігтями; при вдиху розпрямити пальці; втретє пальцями торкатися по черзі кінчика великого пальця, але при цьому ще впиратись ними в долоню; при вдиху розпрямити пальці.

Вправи для зняття психоемоційного напруження

1. Кругові рухи горіхами (ґудзиками тощо) в долонях.

Поклавши по два горіха в долоню, пальцями кожної руки пересувати горіхи по колу.

2. Подразнення горіхом (ґудзиком тощо) точки в основі долоні з боку мізинця. Помістивши горіх на зазначену точку, долонею іншої руки натискати на горіх і робіть ним кругові рухи.

3. Масаж кінчиків мізинців. Ретельно розминати пальцями правої руки кінчик мізинця лівої руки. Потім те ж саме  лівою рукою.

5 хв.

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 разів

 

 

 2 хв.

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

Починати краще з видиху.

 

 

 

 

 

 

Дихання не затримувати.

 

Дихання не затримувати.

 

Дихання не затримувати.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

«Передай почуття».

Корекційна спрямованість: розвиток спритності, уваги, здатності до самовираження, рефлексії емоційних станів; мовленнєвий розвиток; виховання комунікаційних навичок.

Зміст. Учитель показує, що його руки стали «живими» та можуть боятись, гніватись, радіти тощо. Він виражає рухами рук основні емоції (відомі дітям), а дитина повторює за їх ним (радість – руки «стрибають», злість – штовхають, щипають одна одну, страх –

тремтять, любов – ніжно гладять одна одну тощо). Потім гра ускладнюється: учитель показує мімікою емоційний стан (показує, що сміється, плаче, сердиться тощо), а учень називає його; учитель називає – дитина імітує мімічно, а потім показує рухами рук.

«Збери іграшки».

Корекційна спрямованість: розвиток уваги, гнучкості, дрібної моторики; вдосконалення навички бігу; виховання наполегливості.

Зміст. Учитель розкладає на килимку (гімнастичному маті) невеликі іграшки. Дитина за сигналом (свисток) пальцями ніг підбирає іграшку, передає її у свою руку і переносять (бігом) її на заздалегідь визначене місце за краєм гімнастичного мата.

Варіант гри. Після передачі предмету, підібраного пальцями ніг і переданого в свою руку, гравець має перенести його за межі гімнастичного мата стрибками.

15 хв.

7 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 хв.

 

 

Інтенсивність: низька.

Розпочинати та завершувати гру за сигналом учителя (світловим чи звуковим).

 

 

 

 

 

Інтенсивність: низька.

Гра починається за сигналом учителя (світловим чи звуковим).

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

Вправи на розслаблення, зняття психоемоційного напруження

1. В.п. - лежачи на спині, руки витягнуті над головою, очі заплющені. Максимально витягнути руки за голову, а ноги в протилежний бік, при цьому підошви стоп мають дивитися вперед, а пальці – вгору.

2. «Поза візника»: сісти на край так, щоб гомілки були перпендикулярні до підлоги, а стопи стояли на ширині плечей; при цьому руки, зціплені в замок, опустити між ногами; плечі та голова повинні звисати, очі заплющені.

3. В.п. - о. с. Кистьове згинання та розгинання. Почергові вібрації руками.

4. В.п. - о. с. Стиснути в кулак кисть правої руки. Легкий струс руки. Те ж лівою рукою.

5. В.п. - о. с. Почергове стискання пальців в кулак і їх розтискання (асиметричне – обома руками). Вібрації та струси руками.

5 хв.

 

1 хв.

 

 

1 хв.

 

 

 

по 8 - 10 раз.

по 6 - 8 разів

по 6 - 8 разів

 

Виконувати з напруженням (10 с). Пауза, розслабитись (30 с).

Дихання діафрагмальне, неглибоке.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізична культура, Розробки уроків
Інкл
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку