Методична розробка плану уроку на тему: "Обробка окремих деталей і вузлів. Вправи з обробки накладної кишені без підкладки." на допомогу майстру виробничого навчання ПТНЗ чи вчителю трудового навчання
План уроку
Тема програми: Обробка окремих деталей і вузлів.
Тема уроку: Вправи з обробки накладної кишені без підкладки.
Мета уроку: а) навчальна: Навчити учнів технологічно правильно з дотриманням технічних умов та технологічної послідовності виконувати вправи з обробки накладної кишені без підкладки; б) розвиваюча: розвивати в учнів творчий підхід до роботи, відчуття стилю і гармонії в одязі;
в) виховна: виховувати почуття відповідальності та інтересу до обраної професії, самостійності виконання технологічних операцій при обробці вузлів виробу.
Тип уроку: урок формування початкових умінь.
Вид уроку: імітаційний тренінг, самостійна практична робота.
Дидактичне забезпечення: взірці, плакати, інструкційні карти.
Матеріально-технічне забезпечення: універсальні машини 1022-М кл. ОЗЛМ, VAMATA, спеціальні машини 51-А кл. ПМЗ, праски, парогенератор.
Інструменти: голки, наперсток, сантиметрова стрічка, крейда, лінійка.
Технічне забезпечення: комп’ютер.
Між предметні зв’язки: технологія виробів: тема „Машинні роботи”, „Ручні роботи”;
Основи охорони праці: тема „Основи безпеки праці”;
Обладнання: тема „Загальна характеристика машин човникового стібка”.
Методи навчання: Інтерактивна вправа з використанням методу „Прес”; Особистий показ майстром прийомів виконання робіт; Мультимедійна презентація „Обробка накладної кишені без підкладки”.
Перелік навчально-виробничих робіт:
Література: Є.Я. Борецька, П.М. Малюга „Технологія виготовлення легкого жіночого та дитячого одягу”, Н.В. Батраченко, В.П. Головінов, Н.М. Каменєва „Технологія виготовлення жіночого одягу”.
Методична мета: Активізація пізнавальної діяльності учнів в процесі освоєння технологічного процесу виготовлення одягу.
Хід уроку
І. Організаційна частина – 3 хв.
ІІ. Вступний інструктаж – 47 хв
Повторення пройденого матеріалу проведемо в такій послідовності:
Практичні завдання:
Тестове письмове завдання (текстове) – 5 хв. (1 учень)
Завдання біля дошки:
Обираю асистента для контролю за часом виконання практичних та письмових робіт.
Усне опитування:
Усне опитування проведемо використовуючи інтерактивну технологію – метод „Прес”. Учнів об’єдную в дві підгрупи. Визначаю 4 вимоги методу „Прес”, яких повинні дотримуватися учні при відповідях.
Запитання для учнів:
……………..
Фронтальне опитування з безпеки праці (ручні, машинні роботи)
Оголошую тему уроку та мотивацію до її вивчення : Вправи з обробки накладної кишені без підкладки.
План висвітлення нового матеріалу:
Для більш ефективного та продуктивного засвоєння учнями теми пропоную переглянути мультимедійну презентацію на тему: Обробка накладної кишені та з’єднання її з пілочкою. Після презентації здійснюю особистий показ виконання трудових операцій.
Закріплення проведемо у формі гри – „перевір себе”.
Завдання:
Підсумки вступного інструктажу.
Отже, сьогодні на уроці ми розглянули послідовність обробки накладної кишені та з’єднання її з пілочкою. В своїй роботі ви повинні дотримуватися технічних умов при виконанні даних операцій, що вплине на якість виготовлення виробу.
ІІІ. Поточний інструктаж.
Видача завдання для самостійної роботи:
Повідомлення критеріїв оцінювання.
Самостійна робота учнів.
Цільові обходи майстром робочих місць з метою:
IV. Заключний інструктаж – 15 хв.