КИЇВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ФАХОВИЙ ХОРЕОГРАФІЧНИЙ КОЛЕДЖ
Методична розробка позакласного заходу
з предмету Основи правознавства
для здобувачів освіти 9 класу
Брейн-ринг
«Правова мандрівка»
Розроблено
викладачем соціально -
економічних дисциплін
Паращинець В. В.
Мета:
Поглибити знання з основ правознавства;
Удосконалити навички застосування своїх знань на практиці;
Удосконалити дослідницькі навички здобувачів освіти;
Розвинути уміння орієнтуватися в життєвих ситуаціях;
Розвинути вміння працювати в команді;
Виховати звичку тільки правовими методами вирішувати конфліктні ситуації;
Виховати почуття відповідальності за свої вчинки.
Обладнання: мультимедійне обладнання, чорна скринька, картки зі статтями кодексів та Конституції України, фрагменти мультфільмів, ватмани, маркери.
Випереджальне завдання:
1. Створити команди.
2. Дати їм назви, обрати капітанів, підготувати девіз та емблему.
Хід турніру:
Ведучій 1: Добрий день, дорогі друзі! Ми раді вітати всіх присутніх. Всіх шанувальників закону.
Ведучий 2: Людина від народження наділена правами, а з часом у процесі життя, після досягнення встановленого законом віку, набуває здатності мати обов’язки і нести відповідальність за свої дії.
Ведучий 1: Однак запам’ятайте: реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав та інтересів інших, – це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо тільки завдяки високій правовій свідомості і грамотності, керуючись совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю, повагою до оточуючих.
Ведучий 2: Найважливіші для людини та держави відносини, упорядковані і записаними в законах, і кожна людина перебуває під їхнім впливом.
Ведучий 1: Нині Україна прямує шляхом побудови правової держави. У цей період важливим є формування у народу нового правового мислення, набуття знань про життєво необхідні закони і про вміння використовувати їх у повсякденному житті.
Ведучий 2: Ми, учні, не повинні бути осторонь, оскільки молодь – це та сила, яка спроможна здійснити перетворення на краще і забезпечити більш справедливе майбутнє держави.
Ведучий 1: І сьогодні на вас чекає захоплююча гра – це правовий брейн-ринг «Правова мандрівка».
Дозвольте представити вам членів журі.
(представлення членів журі)
Ведучий 2:
Я маю право жити на землі,
Творити, дихати, учитись.
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Ведучий 1.
Мораль і Право, Право і Закон –
Рушійні сили для життя людини.
А їх знання надасть нам вірний тон
І розвиток держави України.
Ведучий 2:
Регулювати світ людських стосунків,
Впровадити державницький процес –
Все в правознавстві міститься в рахунку:
Розумно й чесно твориться прогрес.
Ведучий 1. Після таких гарних слів хочеться познайомитися з командами..
Зустрічаємо команду ___________________.
Наступна команда__________________. Зустрічаємо!
(Представляються команди, капітани, члени команд, виголошується девіз. Звучить музика, команди займають своє місце)
1 тур «Ерудит»
Ведучий: Наш перший тур проходить за принципом брейн-рингу: на короткі запитання потрібно швидко дати короткі відповіді. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Запитання для команди __________________________
Запитання для команди __________________________
2 тур «Чорна скринька»
Ведучій: У скриньці заховано предмет. Команди мають відгадати, який саме. За кожну правильну відповідь команда отримує 5 балів.
Завдання команді:
- Те, що лежить у чорному ящику – народилося не в Україні, але має пряме відношення до нашої держави, визначає основи державного устрою, є інструментом демократії, має вищу юридичну силу. Україна жила без цього 5 років. (Конституція України)
- Його знають в Європі, Азії, Індії. Він був у грецького бога Посейдона, римського бога Нептуна, індійського бога Вішну, слов’янського бога Перуна та великого князя Володимира. Найдавніший та найсильніший символ влади. (тризуб)
Ведучий: Просимо поважне журі оцінити команди за перші два тури.
Слово журі. Оцінки за 2 конкурси.
3 тур «Юридична консультація»
Ведучий 1. Команди повинні прослухати ситуацію та визначити, до якого органу особі потрібно звернутися для захисту своїх прав. За правильну відповідь команди отримують по 2 бали.
1 команда
1. Ви почули у сусідньому будинку постріли, крики. (до поліції)
2. Вашого друга затримали працівники поліції і, як він стверджує, побили.
(до прокуратури)
3. Ви знайшли у себе на городі невідомий металевий предмет, схожий на снаряд. (до поліції або МНС)
2 команда
1. Вашого брата звільнили з роботи, а він це вважає незаконним і хоче отримати консультацію. (до адвокатури)
2. Прийшовши додому, ви виявили, що двері вашого будинку зламані (до поліції)
3. Ваші батьки заключили договір підряду з фірмою, що виконує ремонтні роботи, але останні порушили строки та інші умови. (до суду)
4 тур «Назад у дитинство»
Це відео запитання. Команди повинні переглянути відео фрагменти відомих мультфільмів і дати правову оцінку побаченому. На допомогу гравцям запропоновані фрагменти юридичних документів. Потрібно знайти статті законів, які відповідають представленим ситуаціям. За правильну відповідь за цей тур можна отримати 15 балів.
Відеофрагменти можуть бути взяті з улюблених мультфільмів або інших актуальних відео продуктів, в залежності від віку учнів та актуальності тематики. Наприклад: фрагмент з мультфільму «Жив-був пес», де хазяїн виганяє пса з домогосподарства може бути кваліфіковане як жорстоке поводження з тваринами.
Перегляд першого відеофрагменту. Відповіді команд.
Перегляд другого відеофрагменту. Відповіді команд.
Перегляд третього відеофрагменту. Відповіді команд.
Ведучий: Просимо поважне журі оцінити команди за третій та четвертий тури та оцінки за чотири тури разом.
Слово журі. Оцінки за 2 конкурси та всього.
5 тур Конкурс капітанів «Юридична математика» (10 балів)
«Розв’яжіть рівняння»
(А:Б) – В Г + 1 = (Д:Е) + (Ж – З) +І , де
А – конституційний склад Верховної Ради України. (450)
Б – період проживання в Україні перед днем виборів кандидата на пост Президента України.(10)
В – мінімальна кількість територій, з населення яких збираються підписи для проголошення Всеукраїнського референдуму. (⅔)
Г – вік, з якого громадянин України має право голосу. (18)
Д – вік, якого повинен досягти на момент виборів кандидат на пост Президента України. (35)
Е – період проживання на території України перед днем виборів кандидата на пост депутата Верховної Ради України. (5)
Ж – число прийняття Конституції України. (28)
З – місяць прийняття Конституції України. (6)
І – строк повноважень народного депутата України. (5)
Ведучий. Поки наші капітани розв’язують математичні рівняння, ми з вболівальниками (глядачами) пограємо в гру «Правова розминка».
Ведучий: Просимо оцінити команди за п’ятий тур та підвести підсумки гри. А поки журі визначає переможця – музична пауза.
Слово журі. Оцінки за 2 конкурси та всього.
Нагородження переможців.