Методична розробка рольової гри з теми «Хай дитина знає кожна – сірниками гратись не можна!»

Про матеріал

Захід навчає дітей аналізувати й відтворювати потрібну інформацію; переносити набутий життєвий досвід у нову ситуацію;сприяє розгортанню у повсякденному житті практичної діяльності задля збереження власного здоров'я та здоров'я інших людей;

сприяє розвитку вміння працювати разом, ухвалювати рішення щодо власної поведінки у різноманітних життєвих ситуаціях, мотивації до безпечного способу життя, потребу в повсякденному дотриманні правил пожежної безпеки; виховує повагу до праці пожежників.


Перегляд файлу

 

 

 

 

Методична розробка

рольової гри в 2- А класі

з теми

 

«Хай дитина знає кожна –

сірниками гратись не можна!»

сканирование0002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               

 

 

Тема Хай дитина знає кожна –  сірниками гратись не можна!
Мета: 

  • формування предметних компетентностей: учити учнів розрізняти небезпечні ситуації; поснювати, як уміння ухвалювати рішення допомагає уникати небезпек; розвивати мотивації до безпечного способу життя, потребу в повсякденному дотриманні правил пожежної безпеки; виховувати повагу до праці пожежників.
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати в учнів відповідальність за виконуване завдання; учити свідомо прагнути до самоконтролю;

інформаційної: навчати учнів аналізувати й відтворювати потрібну інформацію; переносити набутий життєвий досвід у нову ситуацію;

здоров'язбережувальної: сприяти розгортанню у повсякденному житті практичної діяльності задля збереження власного здоров'я та здоров'я інших людей;

соціальної: розвивати вміння працювати разом, ухвалювати рішення щодо власної поведінки у різноманітних життєвих ситуаціях.

Обладнання: плакати на протипожежну тематику, малюнок скрині, комп'ютер, телевізор, малюнки дітей, мультфільм «Кицін  дім», маски тварин.

Хід заняття

І.Вступна частина

1.Організаційний момент

Увага! Увага! Розпочинає роботу школа надзвичайних ситуацій.

2. Вправа-очікування «Чарівна скринька»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?

(Діти записують свої очікування і прикріплюють аркуші на скриньку)

3.  Повторення правил гри

ІІ. Основна частина

1.Вправа «Відгадай»

У коробці спочивають

Хлопці – наче близнюки.

 В них коричневі голівки І зовуть їх…..(сірники)

Червоний півень по жердині скаче, своїм гребінцем величається,а як торкнешся, то кусається. Якщо в квартиру зайде цей гість, то все дотла він з’їсть.(Вогонь).

Хвостом воду бере,

Хвостом випускає

Як вогонь розбушувався

Його поливає. (Пожежна машина)

Смілива людина, що бореться з вогнем? (Пожежник).

- Як ви думаєте, про що сьогодні  піде розмова в нашій школі  надзвичайних ситуацій?  

  - Чому виникають пожежі?

2. Пізнавальна діяльність

- Давайте розглянемо сірник. Що у нього є?

- Коли загорається сірник?

3. Дидактична гра «Від чого буває пожежа»

  • Чи буває вогонь від гри з сірниками?
  • Чи може загорітися телевізор?
  • Чи буває пожежа від того, що сердиться мама?
  • Чи виникне пожежа, якщо сушити білизну над плитою?                                               
  • Чи буде пожежа від користування несправними  електроприладами?                                                         
  • Чи загориться стілець під дитиною, що крутиться?

Ми дізнались від чого виникає пожежа. А тепер з’ясуємо, що робити під час пожежі.

4. «Мозковий штурм»

E:\пожежна безпека\загруженное (5).jpg- Діти, хто з вас знає цього вірша  «Дінь-дінь, дінь-дінь, загорівся киць чин дім!»...

 Діти: Знаємо! Знаємо!

5. Перегляд  уривку мультфільму

«Кицін дім»
 

 

6. Обговорення

- Але від чого він загорівся – це треба вгадати. Як ви гадаєте, діти?

Діти (відповідають): Будинок загорівся від несправної печі. Піч, у якій горів вогонь, було залишено без догляду. Кішка залишила непогашеним примус або керогаз і т.д.)

«Кицька вискочила, очі витріщила».

  • Діти, а чому кицька вискочила і витріщила очі?

Діти: Розгубилась, злякалась пожежі!

  •  Правильно діти. Але в таких випадках ніколи не треба розгублюватись. І хто в

цьому випадку не розгубився?

Діти: Курка!

  •  А чому ви так думаєте?

Діти: Курка взяла відро і побігла заливати палаючий будинок.

  • А як ви гадаєте, діти, чи досить віра води, щоб загасити будинок?

Діти: Так! Ні!

  •  Звичайно, ні. Що треба робити у цьому випадку?

Діти: Викликати пожежників! Зібрати людей!

  • Правильно, діти! А хто з вас знає, як це зробити?

Діти: По телефону «101».

     Щоб викликати пожежників у місті треба по телефону набрати номер

«101» і точно назвати місто,  адресу пожежі та,що саме горить. А в сільській місцевості, щоб зібрати на пожежу людей, слід першому, хто її побачив, побігти до дзвона або рейки і, ударяючи по ньому, підняти тривогу. Зрозуміли?

Діти: Так!

7. Рольова гра  «Кицьчин дім» (інсценізація)

8. Робота в групах

Перша група - з'ясувати причину пожежі;

друга група  - дати поради, які допомогли б уникнути пожежі;
третя група – намалювати малюнок до казки.

9. Слухання та обговорення ситуації

http://pochemu4ka.ru/_ld/16/23236973.jpg                     НЕБЕЗПЕЧНА ЦЯЦЬКА

 Знову  грає   сірниками  вередливий  Боря .

 Кинь  негайно ! – бабця  каже ,- бо  наробиш  горя .

сканирование0002 Та  в  бабусине  повчання  матінка   устряла :

  Хай  потішиться  дитина ,  тільки  б  не  ридала .

  Якось   хлопчик  залишився  в  домі  самотою .

  І  вже  звично  до  коробки  потягнувсь  рукою .

  Для  малечі  вогник – диво , іграшка  цікава .

              Ось  зажевріла  доріжка ,  з  долу  йде  заграва .

              Швидко  меблі  зайнялися , все  вогонь  з’їдає ,

              А  малий  дрижить  в  куточку  й  голосно  волає .

              Добре  те ,  що  встигли  вчасно врятувать  хлопчину ,

              Та  майна  «Борискин»  вогник  знищив  половину .

              Мати  бідкалася  довго  і  не  раз  каралась ,

              А  послухала  б  бабусю ,  то  цього  б  не  сталось .

    Пам’ятайте, щоби лихо не прийшло  зненацька

    Сірники  в  руках  дитини – небезпечна  цяцька !

                        Правила запм'ятай!

Для роботи і для гри сірників ти не бери, бо з вогнем погані жарти і  жарувати з ним не варто.

Не розпалюй сам багаття а ні в лісі, а ні в хаті. Легко вогник  запалити,  та не просто погасити .

З груби жару не беріть – жар в собі вогонь таїть. Хоч малесенька  жарина – для пожежі все ж причина

З  сірниками  гра – буде  біда !

Дуже  люблять  сірники  розпалить  вогонь  в  печі ,

Всіх в кімнаті обігріти  і смачний обід зварити .

Та не люблять сірники,  як беруть їх дітлахи .

В небезпечні ігри грають, на дорослих не зважають .

І тоді страшна  біда  може статись, дітвора !

Вогонь добрий – стане злим ,

Ви не впораєтеся з ним.

Загорівсь один сірник – а вже глянеш – все горить:

Гардини, меблі, іграшки ... Куди сховатись від біди ?

А як вже сталася біда – себе рятуйте дітвора .

Пощади злий вогонь не  знає –вас  ліжко й шафа не сховає

Якщо ще слабкий вогонь і дим –

Залий водою, ковдру кинь ,

Коли не впораєшся з ним – дзвони  за  телефоном 101 ,

А сам швиденько утікай  і ще таке запам'ятай :

Коли  хтось менший є в кімнаті – його з собою забирай ,

Якщо багато диму у кімнаті і важко  дихати  тобі –

Хустинку швидко намочи, і рот і ніс собі ти зав'яжи.

Ляж на підлогу – дим  завжди  вгорі .

Згадай, вхідні де двері і туди мерщій повзи .

Як загорівся одяг на тоді – то з переляку не біжи ,

Його зніми або облий водою,  до стін  чи до підлоги

Притулись спиною .

Запам'ятай  всі правила  оці – і  не бери ніколи  сірники,

Бо не  далеко завжди до біди – коли в руках  дитини  сірники!

Учень

Дітям  добре  треба  знати

Правила  протипожежні ,

І  з  вогнем  не  жартувати ,

Будьте  обережні !

Учениця

І  хлоп’яткам ,  і  дівчаткам

Треба  добре  знати –

Сірники  не  для  забави ,

З  ними  вам  не  можна  гратись.

Рефлексія

  • А скажіть , який номер потрібно набирати, коли трапилась пожежа?  (101).
  • Чи можна гратися сірниками? Свічкою? Чому? ( Не можна, бо буде пожежа).
  • До кого треба звертатися коли трапилась пожежа ?( Пожежників ).
  • Чи здійснилися ваші очікування від нашого заняття?

Кросворд  «На боротьбу з вогнем»

 

1

 

2

 

3

 

 

4

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

  1. Не розводь багаття, дуже, як ідеш гулять в лісок.

А якщо вже довелося – сип на вогнище …                   (пісок)

  1. Найважливіша в пожежного зброя,

З нею завжди він готовий до бою.                                   ( вода)

  1. Він в дитячому садочку висить тихо на гвіздочку,

А вогонь блокує вміло в білій та пухнастій піні.         (вогнегасник )

  1. Довгий металевий прут, на кінці загнувся крюк.       (багор)

По вертикалі:

  1. Це одна з найбільших бід, якщо дім в вогні згорить. ( пожежа )
  1. На пожежі помічниця, з гострим язиком дівиця,

Може дрова порубати, може й хату збудувати.            ( сокира )

  1. Розкажи своїм батькам те, про що дізнався сам:

Як електрика займеться, то на можна воду лити.

Треба вимкнути з мережі й зверху …. накрити.           ( ковдра )

  1. Блискуча, невеличка, це – основа запальнички.          ( іскра )

 

 

 

 

 

 

                                       ВИКОРИСТАНІ  ДЖЕРЕЛА:

 

  1. Джерело: http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-vogon-ukrayinskoyu-movoyu/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
  2. vk.com/soyuzmultiki або на facebook.com/SovetskieMultfilmy ...
  3. katerynivka-kir.edukit.kr.ua/.../ЗАГАДКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
2643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку