19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Методична розробка "Технологія проведення масового заходу - районного конкурсу-змагання з початкового технічного моделювання «МАЙСТЕР-ФЕСТ 2020"

Про матеріал
Пропонована методична розробка допоможемо всім, хто буде проводити змагання - і зокрема змагання з початкового технічного моделювання - з використанням звичайного паперу і паперу підвищеної щільності, оскільки надасть можливість освоїти реальну технологію проведення змагань і техніку виготовлення паперових моделей різного ступеням складності, розрахованих на їх конструювання дітьми різного віку - від шести до дванадцяти років. Відпрацьована технологія виготовленням найпростіших паперових моделей, яка описується в цій методичний розробці, дозволяє послідовно і точно викласти власний досвід керівника гуртка вихованцям, ілюструючи його схемами моделей і їх фотографіями. Ця методична розробка може зацікавити і бути корисною для керівників багатьох гуртків, оскільки в ній детально описано організацію та проведення змагань на прикладі змагання з початкового технічного моделювання з використанням авіаційної і ракетно-космічної тематики.
Перегляд файлу

 

 

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

ДНІПРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ КИЄВІ

ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ –

ЦЕНТР НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ МОЛОДІ

 

 

 

 

Методична розробка

 

«Технологія проведення

масового заходу -

районного конкурсу-змагання

з початкового технічного моделювання

«МАЙСТЕР-ФЕСТ 2020»

 

 

 

Автор:

 

Чебаненко Сергій Володимирович,

методист, керівник гуртка

«Ракетомоделювання

та космічні технології»

Станції юних техніків –

Центру науково-технічної

творчості молоді

Дніпровського району м.Києва

 

 

 

 

 

Київ – 2020

 

Зміст

 

1. Вступ

2. Мета конкурсу-змагань

3. Рекомендації щодо проведення конкурсу-змагань

3.1. Загальний опис конкурсу-змагань

3.2. Необхідні матеріали та інструменти для заняття

4. Перебіг конкурсу-змагань

4.1. Підготовка робочих місць для конкурсу-змагань

  4.2. Організаційні моменти конкурсу-змагань

  4.3. Повідомлення мети конкурсу-змагань на кожному робочому майданчику

  4.4. Розгляд зразків та ілюстративних матеріалів

  4.5. Виготовлення моделей учасниками конкурсу-змагань

  4.6. Технологічне і естетичне оцінювання моделей

  4.7. Змагання моделей

  4.8. Оцінювання змагань

  4.9. Підведення підсумків конкурсу-змагань

  4.10. Командне підбиття підсумків конкурсу-змагань

  4.11. Нагородження учасників конкурсу-змагань

  4.12. Прибирання робочих місць після завершення конкурсу-змагань

 

5. Підбиття підсумків і висновки щодо конкурсу-змагань

6. Додаток

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анотація

 

Пропонована методична розробка  допоможемо всім,  хто буде проводити змагання - і зокрема змагання  з початкового технічного моделювання - з  використанням звичайного паперу і  паперу підвищеної щільності,  оскільки надасть можливість освоїти реальну технологію проведення змагань і техніку виготовлення паперових моделей  різного ступеням складності, розрахованих на їх конструювання дітьми різного віку - від шести до дванадцяти років.  Відпрацьована технологія виготовленням найпростіших паперових моделей, яка описується в цій методичний розробці, дозволяє послідовно і точно викласти власний досвід керівника гуртка вихованцям, ілюструючи його схемами моделей і їх фотографіями.

Ця методична розробка може зацікавити і бути корисною для керівників багатьох гуртків, оскільки в ній детально описано організацію та проведення змагань на прикладі змагання з початкового технічного моделювання з використанням авіаційної і ракетно-космічної тематики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Вступ

 

Відкритий районний конкурс-змагання з початкового технічного моделювання «Майстер-Фест 2020» проводиться для:

- популяризації технічної творчості серед вихованців та учнів закладів освіти;

- впровадження інноваційних STEM-технологій;

- стимулювання розвитку творчих та конструкторських здібностей дітей, їх компетентностей засобами технічної освіти;

- пошуку і підтримки творчо обдарованих дітей молодшого шкільного віку.

Розвиток творчих здібностей та визначення інтересів в дитини ускладнюється значним фізичним і емоційним навантаженням в молодшому шкільному віці.  У цьому віці вихованці вже починають орієнтуватися у своїх вподобаннях, обирають для себе улюблені справи для діяльності у повсякденному житті і для розваг. 

Дуже важливо під час змагань вміти задіяти всіх їх учасників до нових для них видів діяльності, навіть якщо дитині на початку здається, що вона не зможе виконати ті завдання, які їй пропонують.  Можливості дітей у практичному конструюванні найпростіших моделей, як правило, виявляються під час самих змагань. Навчання під час змагань - це саме та основа, завдяки якій можна плекати здібності дітей до творчого пошуку і самовдосконалення, до навчання їх взаємодії з іншими дітьми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Мета конкурсу-змагань

 

 

- Розвиток психічного процесу уяви учасників конкурсу-змагань з використанням ігрових методик;

- Створення умов для розвитку пізнавальної активності і творчих здібностей учасників конкурсу-змагань;

- Розвиток уміння зосереджуватися на своїх мріях і фантазіях учасників конкурсу-змагань;

- Формування позитивного світогляду та нестандартного мислення учасників конкурсу-змагань;

- Закріплення у учасників конкурсу-змагань віри в свої сили і в реальність досягнення поставлених перед собою задач;

- Розвиток дружніх стосунків між вихованцями і учасниками конкурсу-змагань у процесі колективної діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Рекомендації щодо проведення конкурсу-змагань

 

 

 3.1. Загальний опис конкурсу-змагань

 

Конкурс-змагання проводиться за чотирма номінаціями:

  • Змагання кімнатних літаючих моделей «Стань на крило» - виготовлення і запуск найпростішої моделі планера;
  • Змагання моделей гвинтокрилів «Карлсон 2020» - виготовлення моделі найпростішого гвинтокрила і його посадка на точність;
  • Конкурс з початкового технічного моделювання рухомої моделі «Моє кошеня» - виготовлення рухомої моделі за шаблоном;
  • Змагання з паперового ракетомоделювання «Космоліт-2020» - виготовлення і запуск ракетоплану.

Конкурс-змагання проводиться на території СЮТ-ЦНТТМ, у приміщенні на першому, другому і третьому поверхах.

Конкурс-змагання проводиться у трьох категоріях:

  • Перша категорія - вихованці старшої групи закладів дошкільної освіти;
  • Друга категорія - учні та вихованці віком від 7 до 9 років;
  • Третя категорія - учні та вихованці віком від 10 до 12 років;

Команда складається з чотирьох учасників і керівника команди.

Конкурс-змагання проходить у два етапи, окремо для першої та другої і третьої категорії.

Від кожної команди одна дитина бере участь у одному виді конкурсу-змагань відповідного до заявки від команди.

У кожній номінації конкурсу-змагань визначається особиста першість.

Командна першість визначається за максимальною сумою балів, набраних учасниками в усіх видах конкурсу-змагань.

Переможці конкурсу-змагань визначаються за категоріями відповідно до умов проведення.

Переможці конкурсу-змагань нагороджуються кубками і грамотами управління освіти і грамотами СЮТ-ЦНТТМ.

 

 

3.2. Необхідні матеріали та інструменти для заняття

 

До таких матеріалів відносяться:

  • папір офісний щільністю 80 форматом А4;
  • папір підвищеної щільності 160 формату А4;
  • клей полівінілацетатний;
  • скотч пластиковий, тонкий;
  • продуктові шпажки;
  • канцелярські скріпки;
  • а також: олівці, ножиці, лінійка, пластилін.

 

4. Перебіг конкурсу-змагань

 

 

4.1. Підготовка робочих місць для конкурсу-змагань

 

За годину-півтори до початку конкурсу-змагань на чотирьох майданчиках (два відповідно у холі на першому поверсі – зліва і справа, один – у холі другого поверху, один – у холі на третьому поверсі) розставляються необхідні аксесуари для формування на кожному майданчику трьох творчих зон:

  • однієї для дітей першої категорії учасників;
  • однієї для дітей другої категорії учасників;
  • однієї для дітей третьої категорії учасників.

Кожна зона складається з чотирьох поставлених два проти двох парт-учбових столів і восьми стільців для дітей-учасників. Тобто на кожному майданчику повинно бути загалом дванадцять столів і двадцять чотири стільця, що дозволить одночасно працювати мінімум з двадцяти чотирма дітьми.

Якщо конкурс-змагання буде вестися (як раніше і планувалося) у два етапи (для першої вікової категорії з 9.30 до 12.00, для другої і третьої категорії з 15.00 до 17.30) то кількість загального залученого обладнання на кожному робочому майданчику зменшується відповідно на третину. Тобто треба буде задіяти тільки по вісім столів і шістнадцять стільців на кожному робочому майданчику.

Крім того, на кожному майданчику треба мати окремо стіл і стілець для викладача, який буде проводити конкурс-змагання на відповідному майданчику.

Столи і стільці планується залучити:

- на першому поверсі – з аудиторій 112 і 113; крім того планується використати півкільце столів і стільців у виставковій залі на першому поверсі як окремий робочий майданчик;

- на другому поверсі – з аудиторії 210;

- на третьому поверсі – з аудиторій 308 і 311.

Для організації робочих майданчиків потрібно до чотирьох осіб-виконавців з числа технічного персоналу СЮТ-ЦНТТМ для перенесення столів і стільців з аудиторій до робочих майданчиків конкурсу-змагань.

Початок роботи по підготовці майданчиків – за дві години до початку конкурсу-змагань (граничний термін).

До початку конкурсу-змагань обладнання і матеріали на робочі зони не розкладуються – їх буде видавати керівник відповідного майданчику безпосередньо перед початком конкурсу-змагань кожному учаснику змагань окремо.

 

 

 

 

 

4.2. Організаційні моменти конкурсу-змагань

 

Перед початком конкурсу-змагань всі команди-учасники збирають у холі першого поверху, де проводиться їх реєстрація. Початок реєстрації – за півгодини до початку конкурсу-змагань.

Реєстрація команд на конкурс-змагань може супроводжуватися демонстрацією відеороликів і музичним фоном (за необхідністю).

Конкурс-змагання починаються з вітання командам від керівництва СЮТ-ЦНТТМ.

Після вітання головний ведучий конкурсу-змагань коротко розповідає, як саме будуть проводитися конкурс-змагання – про їх послідовність і особливості. Проводиться загальна демонстрація моделей, які учасники конкурсу-змагань повинні будуть зробити на робочих майданчиках.

Після цього учасники команд розходяться по робочим майданчикам на різних поверхах приміщення СЮТ-ЦНТТМ.

 

4.3. Повідомлення мети конкурсу-змагань на кожному робочому майданчику

 

На кожному робочому майданчику керівник відповідного майданчику (методист або викладач СЮТ-ЦНТТМ):

- розповідає учасникам конкурсу-змагань про конкретику змагань саме на цьому робочому майданчику;

- розсаджує учасників конкурсу-змагань за робочі столи згідно з їх віковими категоріями.

 

4.4. Розгляд зразків та ілюстративних матеріалів

 

На кожному робочому майданчику керівник відповідного майданчику (методист або викладач СЮТ-ЦНТТМ):

- ще раз демонструє учасникам конкурсу-змагань моделі, які учасники повинні будуть зібрати;

- після демонстрації ставить моделі на своєму робочому столі, щоб учасники у будь-який час могли їх роздивитися;

- роздає учасникам конкурсу-змагань обладнання і матеріали для виготовлення моделей;

- дає старт змаганням.

 

4.5. Виготовлення моделей учасниками конкурсу-змагань

 

На виготовлення моделей учасникам конкурсу-змагань дається сорок п’ять хвилин. Підчас виготовлення моделей керівник робочого майданчику може давати учасникам додаткові пояснення щодо особливостей технологічного виготовлення моделей.

 

4.6. Технологічне і естетичне оцінювання моделей

 

Керівник робочого майданчику проводить технологічне (чи правильно виготовлено) і естетичне (чи охайно виготовлено) оцінювання моделей. Загальний час цього оцінювання – до п’яти хвилин.

 

4.7. Змагання моделей

 

На кожному робочому майданчику проводяться міні-змагання виготовлених моделей – до 10 хвилин. Кожний з учасників має право на три спроби запуску моделі.

 

4.8. Оцінювання конкурсу-змагань

 

Керівник робочого майданчику оперативно фіксує і оцінює результати всі учасників конкурсу-змагань підчас змагань.

 

4.9. Підведення підсумків конкурсу-змагань

 

Після завершення змагань керівник робочого майданчику підбиває підсумки індивідуальної першості серед учасників. Час на підбиття підсумків – до п’яти хвилин.

 

4.10. Командне підбиття підсумків конкурсу-змагань

 

Команди на чолі з керівниками команд і керівниками відповідних робочих майданчиків збираються у холі на першому поверсі, де журі підводить підсумки у командному заліку – час до десяти хвилин.

Двадцять хвилин дається на остаточне оформлення грамот і призів учасникам конкурсу-змагань. Підчас цього часу команди учасників можуть дивитися відеоролики у холі першого поверху приміщення СЮТ-ЦНТТМ.

 

4.11. Нагородження учасників конкурсу-змагань

 

Проводиться у холі першого поверху приміщення СЮТ-ЦНТТМ.

 

4.12. Прибирання робочих місць після завершення конкурсу-змагань

 

Здійснюється після остаточного завершення конкурсу-змагань і відбуття команд учасників конкурсу-змагань з території СЮТ-ЦНТТМ у тому ж чисельному складі технічного персоналу, що й підготовка робочих місць для конкурсу-змагань.

 

 

 

 

5. Підбиття підсумків і висновки щодо конкурсу-змагань

 

Після проведення конкурсу-змагань проводиться нарада адміністрації СЮТ-ЦНТТМ і керівників гуртків для остаточного підбиття підсумків і обговорення їх результатів і виявлених проблем.

Інформація щодо результатів конкурсу-змагань надсилається до Управління освіти Дніпровської районної у м.Києві державної адміністрації і розміщується на інформаційних ресурсах СЮТ-ЦНТТМ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Додатки

 

Додаток 1. Як зробити паперову модель найпростішого літака

Додаток 2. Як зробити паперову модель найпростішого реактивно літака (типу «шаттл»)

Додаток 3. Як зробити паперову модель найпростішого гвинтокрила

Додаток 4. Як зробити паперову модель «гвинтокрил-ракета»

Додаток 5. Як зробити паперову модель ракетоплана

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до Методичної розробки

«Технологія проведення

масового заходу -

районного конкурсу-змагання

з початкового технічного моделювання

«МАЙСТЕР-ФЕСТ 2020»

 

 

 

Як зробити паперову модель

найпростішого літака

 

1. Для того, щоб зробити найпростішу модель літака, нам будуть потрібні: аркуш формату А4 паперу щільністю від 80 до 160 (звичайний офісний), ножиці, олівець, лінійка, пластилін, скотч, продуктовий шпажок.

 

2. Згибаємо аркуш вдвічі.

 

3. Від згину вгору за допомогою олівця і лінійки креслимо великі (розмір 12 х 3,5 см) і малі (розмір 2,5 х 3,5 см) крила.

 

4. Акуратно по черзі вирізаємо крила ножицями.

 

5. Розправляємо крила і за допомогою олівця креслимо риски на лінії їх колишнього згину.

 

6. Беремо продуктовий шпажок і кладемо його на лінію згибу так, щоб початок малих крил був на відстані 1,5 см від торця шпажка.

 

7. Скотчем точно вздовж шпажка приклеюємо крильця. Шматочок скотчу акуратно відрізаємо від стрічки скотчу, як тільки проклеєно усі крильця вздовж шпажка. Шматочок скотчу вздовж шпажка пальцями щільно притискуємо так, щоб крильця не рухалися ні вздовж, ні поперек шпажка.

 

8. Так само за допомогою скотчу приклеюємо і великі крила. Відстань між крилами по шпажку 4,5 см.

 

9. Беремо пластилін і відрізаємо від нього маленький шматочок розміром 2,5 х 0,5 см.

 

10. Формуємо з шматочка плаский носик літака, загибаючи передню частину дещо вниз.

 

11. Одягаємо носик на гострий кінчик шпажка на максимальну глибину, але так, щоб кінчик шпажка не сторчав з носика літака.

 

12. Літак готовий для польоту.

 

13. Можете поекспериментувати, дещо загнувши кінчики великих крил (приблизно на 1,5 х 2 см, але однаково на обох крилах). Також можна під невеликим кутом зігнути малі крила латинською буквою «v».

 

14. Запускати літак треба плавно, так щоб кут між шпажкою-корпусом і полом складав приблизно 45-60 градусів.

 

15. Літайте на здоров`я!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

до Методичної розробки

«Технологія проведення

масового заходу -

районного конкурсу-змагання

з початкового технічного моделювання

«МАЙСТЕР-ФЕСТ 2020»

 

 

Як зробити паперову модель

найпростішого реактивно літака

(типу «шаттл»)

 

1. Для того, щоб зробити найпростішу модель реактивно літака, нам будуть потрібні: аркуш формату А4 паперу щільністю від 80 до 160 (звичайний офісний), ножиці, олівець, лінійка, пластилін, скотч, продуктовий шпажок.

 

2. Згибаємо впродовж і симетрично аркуш вдвічі.

 

3. Від згину вгору за допомогою олівця і лінійки креслимо:

- малі крила (розміром 5,5 х 4,5 х 2,5 см, верхній кут скругліємо);

- кіль (розмір 5,5 х 4,5 х 1,5 см, передню кромку скругліємо, біля розміру 4,5 см кіля залишаємо прямокутник розміром  4,5 х 1,0 см);

- великі крила (розмір 9,5 х 20,5 х 1,0 см, крило малюємо довільною плавною дельтовидною кривою від розміру 9,5 см до розміру 1,0 см).

 

4. Акуратно по черзі вирізаємо крила і кіль ножицями. Увага: кіль вирізаємо разом з прямокутником біля розміру 4,5 см).

 

5. Розправляємо крила і кіль, і за допомогою олівця креслимо риски на лінії їх колишнього згибу.

 

6. Беремо продуктовий шпажок і кладемо його на лінію згибу так, щоб початок малих крил був точно на рівні торця шпажка.

 

7. Скотчем точно вздовж шпажка приклеюємо крильця. Шматочок скотчу акуратно відрізаємо від стрічки скотчу, як тільки проклеєно усі крильця вздовж шпажка. Шматочок скотчу вздовж шпажка пальцями щільно притискуємо так, щоб крильця не рухалися ні вздовж, ні поперек шпажка.

 

8. Відгинаємо прямокутник розміром  4,5 х 1,0 см з обох боків кіля на розмірі 4,5 см.

 

9. На прямокутники кіля впродовж наклеюємо дві смужечки скотчу довжиною приблизно 6,5 см - так, щоб з обох боків кіля смужечки скотчу виступали за межі прямокутників кіля приблизно на 1,0 см.

 

10. Встановлюємо кіль на малі крила зверху і з обох боків приклеюємо смужечки скотчу до малих крил.

 

11. Всі краї смужечок скоту розміром приблизно 1,0 см згибаємо через кромки  малих крил і приклеюємо зі зворотного боку малих крил.

 

12. Так само за допомогою скотчу приклеюємо і великі крила. Відстань між крилами по шпажку 2,5 см.

 

13. Беремо пластилін і відрізаємо від нього маленький шматочок розміром 3,5 х 0,5 см.

 

14. Формуємо з шматочка плаский носик нашого літака, загибаючи передню частину дещо вниз.

 

15. Одягаємо носик на гострий кінчик шпажка на максимальну глибину, але так, щоб кінчик шпажка не сторчав з носика літака.

 

16. Літак готовий для польоту.

 

17. Запускати літак треба плавно, так щоб кут між шпажкою-корпусом і полом складав приблизно 45-60 градусів. Тримати літак треба двома пальцями у зоні між малими і великими крилами.

 

18. Літайте на здоров`я!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

до Методичної розробки

«Технологія проведення

масового заходу -

районного конкурсу-змагання

з початкового технічного моделювання

«МАЙСТЕР-ФЕСТ 2020»

 

Як зробити паперову модель

Найпростішого гвинтокрила

 

1. Для того, щоб зробити найпростішу модель гвинтокрила, нам будуть потрібні: аркуш формату А4 паперу щільністю 80 (звичайний офісний папір), ножиці, олівець і лінійка.

 

2. Згибаємо аркуш вдвічі навпіл поперек, а потім ще раз навпіл поперек. Вийшло чотири смужечки-заготовки. Нам буде потрібна тільки одна смужечка, тому ми її акуратно відрізаємо.

 

3. За допомогою олівця і лінійки робимо на смужці креслення:

- з середини верхньої малої сторони смужки вниз проводимо суцільну вертикальну пряму лінію на довжину 7,0 см;

- на відстані 10,5 см від верхнього краю смужки проводимо суцільну горизонтальну лінію  довжиною 2 см;

- симетрично назустріч цій лінії проводимо з протилежного боку смужки ще одну суцільну горизонтальну лінію  довжиною 2 см;

- на відстані 5,0 см від перших двох ліній вниз з боків смужки-заготовки проводимо одна назустріч одній ще дві суцільні горизонтальні лінії  довжиною 2 см;

- з`єднуємо бокові горизонтальні суцільні лінії вертикальними пунктирними лініями одна з одною;

- прямокутник внизу, розташований нижче двох нижніх суцільних горизонтальних ліній  довжиною 2 см, ділимо поперек навпіл горизонтальною пунктирною лінією.

Креслення заготовки гвинтокрила готове.

 

4. Розрізаємо заготовку-смужку по всім суцільним лініям на їх повну довжину.

 

5. По горизонтальним пунктирним лініям згибаємо лівий та правий краї заготовки, щоб вийшло щось схоже на зачинені дверцята.

 

6. Загибаємо вгору нижню частину прямокутника внизу заготовки по горизонтальній суцільній пунктирній лінії.

 

7. Ще раз загибаємо нижній прямокутник вгору до зігнутих дверцятами боків заготовки.

 

8. Перегортаємо заготовку на зворотній бік. Внизу зліва і справа від нижньої частини заготовки загибаємо назустріч одна одній частини прямокутника по нижній частині заготовки і вставляємо їх одна в одну– так щоб вони були теж схожі на зачинені дверцята.

 

9. Відгинаємо під прямим кутом верхні частини смужки-заготовки, схожі на довгі заячі вушка, на повну довжину вертикального розрізу: одну частину – на себе, другу частину – від себе.

 

10. Гвинтокрил готовий!

 

11. Для запуску гвинтокрила візьміть його двома пальцями за корпус на середині, підійміть над головою, дещо випроставши руку з гвинтокрилом вперед, і відпустить.

 

12. Літайте на здоров`я!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

до Методичної розробки

«Технологія проведення

масового заходу -

районного конкурсу-змагання

з початкового технічного моделювання

«МАЙСТЕР-ФЕСТ 2020»

 

 

Як зробити паперову модель

«гвинтокрил-ракета»

 

 

1. Для того, щоб зробити модель «гвинтокрил-ракета», нам будуть потрібні: два аркуші формату А4 паперу щільністю 80 (звичайний офісний папір), клей, дві канцелярські скріпки, ножиці, олівець і лінійка.

 

2. Від першого листа відрізаємо смужку паперу розміром 7,5 х 21 см (21 см – довжина меншої сторони аркушу паперу формату а4).

 

3. З цієї смужки складаємо найпростішу модель паперового гвинтокрила.

 

4. За допомогою олівця і лінійки робимо на смужці креслення:

- з середини верхньої малої сторони смужки вниз проводимо суцільну вертикальну пряму лінію на довжину 7,0 см;

- на відстані 10,5 см від верхнього краю смужки проводимо суцільну горизонтальну лінію  довжиною 2 см;

- симетрично назустріч цій лінії проводимо з протилежного боку смужки ще одну суцільну горизонтальну лінію  довжиною 2 см;

- на відстані 5,0 см від перших двох ліній вниз з боків смужки-заготовки проводимо одна назустріч одній ще дві суцільні горизонтальні лінії  довжиною 2 см;

- з`єднуємо бокові горизонтальні суцільні лінії вертикальними пунктирними лініями одна з одною;

- прямокутник внизу, розташований нижче двох нижніх суцільних горизонтальних ліній  довжиною 2 см, ділимо поперек навпіл горизонтальною пунктирною лінією.

Креслення заготовки гвинтокрила готове.

 

5. Розрізаємо заготовку-смужку по всім суцільним лініям на їх повну довжину.

 

6. По горизонтальним пунктирним лініям згибаємо лівий та правий краї заготовки, щоб вийшло щось схоже на зачинені дверцята.

 

7. Загибаємо вгору нижню частину прямокутника внизу заготовки по горизонтальній суцільній пунктирній лінії.

 

8. Ще раз загибаємо нижній прямокутник вгору до зігнутих дверцятами боків заготовки.

 

9. Перегортаємо заготовку на зворотній бік. Внизу зліва і справа від нижньої частини заготовки загибаємо назустріч одна одній частини прямокутника по нижній частині заготовки і вставляємо їх одна в одну– так щоб вони були теж схожі на зачинені дверцята.

 

10. Відгинаємо під прямим кутом верхні частини смужки-заготовки, схожі на довгі заячі вушка, на повну довжину вертикального розрізу: одну частину – на себе, другу частину – від себе.

 

11. З обох боків корпусу найпростішої моделі паперового гвинтокрила відрізаємо два трикутника – від більшої частини корпусу до меншої.

 

12. З другої частини аркушу паперу згортаємо трубку діаметром приблизно 2,0 см і повністю проклеюємо її вздовж зовнішнього краю, притискуємо.

 

13. Сплющуємо один кінець трубки і згибаємо його на розмір 0,5 см.

 

14. Скріплюємо зігнутий кінець трубки двома скріпками.

 

15. Аналогічно з другого аркушу паперу формату а4 виготовляємо другу трубку діаметром 1,5 см і повністю проклеюємо її вздовж зовнішнього краю, притискуємо.

 

16. Змащуємо нижню частину гвинтокрила клеєм (з того боку, де згорнуті «дверцята») і акуратно вставляємо його в першу трубку діаметром 2,0 см, притискуємо.

 

17. Другу трубку (діаметром 1,5 см) акуратно вставляємо в першу трубку (діаметром 2,0 см) на глибину 10-15 см.

 

18. Модель «гвинтокрил-ракета» готова!

 

19. Тримати модель треба двома пальцями за трубку діаметром 1,5 см.

 

20. Підносимо кінець другої трубки до рота, набираємо повітря у легені і різко видихаємо в отвір трубки.

 

21. Модель «гвинтокрил-ракета» летить!

 

22. Літайте на здоров`я!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

до Методичної розробки

«Технологія проведення

масового заходу -

районного конкурсу-змагання

з початкового технічного моделювання

«МАЙСТЕР-ФЕСТ 2020»

 

 

Як зробити паперову модель ракетоплана

 

 

1. Для того, щоб зробити модель ракетоплана, нам будуть потрібні: два аркуші формату А4 паперу щільністю 80 (звичайний офісний папір) і 160 (папір підвищеної щільності), клей, ножиці, олівець і лінійка.

 

2. За допомогою олівця і лінійки робимо на аркуші паперу щільністю 160 креслення ракетоплана.

 

3. Вирізаємо всі елементи ракетоплана.

 

4. По черзі склеюємо всі елементи ракетоплана:

- шестигранний корпус, змащуючи клеєм тільки верхню технологічну смужку заготовки;

- склеюємо шестигранну пірамідальну головну частину, змащуючи клеєм тільки крайню технологічну заготовки;

- до шестигранного корпусу по черзі симетрично приклеюємо обидва крила, потім великий кіль і наостанок малий кіль;

- загибаємо всередину корпусу шість технологічних трикутників, намащуємо їх клеєм і зверху на них приклеюємо технологічний шестигранник;

- на верхню частину корпусу, на торець його, закритий технологічним шестигранником, приклеюємо пірамідальну шестигранну верхівку ракетоплана, змастивши клеєм шість її технологічних трикутників з внутрішньої сторони.

 

5. Згортаємо трубкою аркуш паперу щільністю 80 так, щоб він вільно вставлявся до шестигранного корпусу ракетоплана. Проклеюємо його край.

 

6. Щоб запустити ракетоплан, треба набрати повітря у легені і різко видихнути в циліндричну трубку, вставлену всередину корпусу ракетоплану.

 

7. Літайте на здоров`я!

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Алхімов Олександр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
189
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку