Методична розробка "Удосконалення форм і методів сучасного уроку виробничого навчання"

Про матеріал
В даній розробці висвітлено, які є методи сучасного уроку виробничого навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Удосконалення форм і методів сучасного уроку виробничого навчання»Доповідь. Підготувала майстер в/нІрина ШВАБИК

Номер слайду 2

У сучасній дидактиці існує кілька підходів до класифікації уроків: за дидактичною метою, за метою організації пізнавальної діяльності, за основними етапами навчального процесу, за методами навчання, за способам організації навчальної діяльності учнів.

Номер слайду 3

Інтерактивне навчання. Кооперативне навчання. Особистісно зорієнтоване навчання. Розвивальне навчання. Модульне навчання. Розвиток навиків, умінь безпосередньо на робочому місці шляхом вивчення досвіду новаторів виробництва. До основних форм виробничого навчання відносяться

Номер слайду 4

Кожна з цих форм має свою структуру побудови занять і відображає зв’язок майстра з учнями. Вибір форм навчання визначається: -місцем проведення виробничого навчання -змістом і характером виробничої діяльності.- станом робочих місць, наявністю матеріально-технічної бази.

Номер слайду 5

Інтерактивна форма навчання Інтерактивне навчання - це процес за умов постійної, активної взаємодії всіх учасників. Це взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці ), де і учень і вчитель є рівноправними, рівнозначним субєктами навчання, розуміють, що вони роблять, що вони знають, вміють і здійснюють. Організація інтерактивного навчання передбачає спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації.

Номер слайду 6

Кооперативна форма навчання В основу кооперативного навчання покладено навчання учнів у малих групах, яке побудоване таким чином , що основна відповідальність за пізнавальний процес лежить на самих учнях . Така модель дає змогу зрозуміти, наскільки важливо навчатися спільній роботі, оскільки позитивна взаємодія оптимізує процес пізнання для всієї групи. Елементи кооперативного навчання:взаємозалежність і безпосередню взаємодію;особисту відповідальність;міжособистісне спілкування та вміння працювати в малих групах;групову обробку інформації.

Номер слайду 7

Особистісно зорієнтоване навчання Полягає розвиток і саморозвиток особистості учня, як суб’єкта пізнавальної та предметної діяльності.формувати позитивну мотивацію учнів до пізнавальної діяльності, потребу в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні школярів у межах соціокультурних і моральних цінностей нації;озброїти учнів механізмами адаптації, саморегуляції, самозахисту, самовиховання, необхідними для становлення самобутньої сучасної людини, здатної вести конструктивний діалог з іншими людьми, природною, культурною та цивілізованою в цілому .

Номер слайду 8

Розвивальне навчання Розвивальне навчання розуміють, як активно – діяльний спосіб навчання, під час якого враховується та використовуються закономірності розвитку дитини, процес навчання планується на основі пристосування до рівня й особливостей індивіда.

Номер слайду 9

Модульне навчання Засобом досягнення цілей навчального процесу є модуль, під яким розуміють відносно самостійний, функціонально орієнтований фрагмент процесу навчання, що має власне програмно - цільове, методичне забезпечення та реалізується шляхом чітко відпрацьованої технології навчання. Такими підходами є :навчання з випереджальним вивченням теорії;вивчення навчального матеріалу блоками;науково - пошукова діяльність;проблемне навчання;індивідуально – диференційований підхід до навчання;програмоване навчання.

Номер слайду 10

Успіх виробничого навчання, в цілому професійної підготовки робітників визначається організованістю і рівнем навчання в процесі якого, учні повинні оволодіти початковими трудовими вміннями і навиками. В зв’язку з цим особливе значення має оснащення навчальної майстерні сучасним обладнанням, інструментами та інвентарем.

Номер слайду 11

Підвищенню ефективності сучасного уроку виробничого навчання сприяють модернізація інноваційних напрямків технологічного навчання , ідей позитивного педагогічного досвіду, нетипових засобів навчання.

Номер слайду 12

це створення та застосування нововведень для розв’язання педагогічних проблем. Це нові методи і форми педагогічної діяльності. Інноваційна технологія

Номер слайду 13

Майстер або вчитель – свого роду режисер. Він повинен максимально точно і повно реалізовувати сценарій – створити цілісний, результативний, цікавий урок. Кожний педагог в своїй педагогічній діяльності повинен прагнути стати майстром своєї справи, для цього потрібно постійно підвищувати ефективність і якість уроку.

Номер слайду 14

Постійне підвищення наукової ерудиції, педагогічної майстерності майстра. Поліпшення матеріальної бази майстерні. Комплексне планування уроків. Раціональне використання часу уроку. Відповідність змісту освіти методам навчання, можливостям тих, хто навчається і майстра. Розвиток творчої активності і самостійності учнів. Врахування індивідуальних особливостей учнів. Шляхи підвищення ефективності уроку

Номер слайду 15

Ігрову діяльність. Створення позитивних емоційних ситуацій. Роботу в парах. Проблемне навчання. Щоб учень краще включався в навчальний процес протрібно застосувати найефективніші методи

Номер слайду 16

Майстру дуже багато потрібно зробити, щоб з перших хвилин уроку оволодіти увагою учнів, які щойно прийшли на навчання. Саме тому з самого початку вони включаються до активності. Щоб підтримати робочий настрій учнів, важливе значення має поступове засвоення навчального матеріалу. З цією метою майстер розподіляє його на невеликі процеси.

Номер слайду 17

Такий підхід здійснюється на індивідуальному рівні, тому, що кожен учень має свої індивідуальні здібності, свій характер, свій досвід, свій темперамент. Ці особливості учня можна корегувати. Треба враховувати, що учні самі визначають особисту «лінію» свого розвитку. А нашою задачею – задачею майстрів, стає створення таких психолого-педагогічних умов, які б забезпечили стимулювання навчально-виробничої діяльності на основі саморозвитку. Диференційований підхід

Номер слайду 18

До використання сучасних технологій я прийшла поступово. За весь час роботи в училищі я знаходжуся в постійному творчому пошуку. Все це сприяло тому, що я оволоділа такими сучасними технологіями , як ігрові технології, технологія ІКТ, проблемне навчання, розвивальне навчання, технологія критичного мислення.

Номер слайду 19

Комп´ютерні технології На сучасному етапі кожна, поважаюча себе людина повинна володіти комп’ютерними технологіями, які дозволяють формувати в учнів дослідницькі уміння, дати їм так багато навчального матеріалу, скільки вони можуть засвоїти.

Номер слайду 20

Технології проблемного навчання Вчать учнів ставити, або створювати проблеми і відшукувати на них відповіді –це важливий фактор росту якості навчання та засіб підготовки до творчості і праці.

Номер слайду 21

ВИСНОВОК Які б інновації не вводилися на уроці виробничого навчання, як і багато років назад, зустрічаються учасники навчально-виробничого процесу: майстер і учень. Що б не стверджували про комп’ютеризацію і дистанційну освіту, майстер завжди буде режисером даного фільму

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вобликова Анастасія Вадимівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Швабик Ірина
Додано
16 січня 2021
Переглядів
957
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку