Інтерактивна форма навчання Інтерактивне навчання - це процес за умов постійної, активної взаємодії всіх учасників. Це взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці ), де і учень і вчитель є рівноправними, рівнозначним субєктами навчання, розуміють, що вони роблять, що вони знають, вміють і здійснюють. Організація інтерактивного навчання передбачає спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації.
Кооперативна форма навчання В основу кооперативного навчання покладено навчання учнів у малих групах, яке побудоване таким чином , що основна відповідальність за пізнавальний процес лежить на самих учнях . Така модель дає змогу зрозуміти, наскільки важливо навчатися спільній роботі, оскільки позитивна взаємодія оптимізує процес пізнання для всієї групи. Елементи кооперативного навчання:взаємозалежність і безпосередню взаємодію;особисту відповідальність;міжособистісне спілкування та вміння працювати в малих групах;групову обробку інформації.
Особистісно зорієнтоване навчання Полягає розвиток і саморозвиток особистості учня, як суб’єкта пізнавальної та предметної діяльності.формувати позитивну мотивацію учнів до пізнавальної діяльності, потребу в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні школярів у межах соціокультурних і моральних цінностей нації;озброїти учнів механізмами адаптації, саморегуляції, самозахисту, самовиховання, необхідними для становлення самобутньої сучасної людини, здатної вести конструктивний діалог з іншими людьми, природною, культурною та цивілізованою в цілому .
Модульне навчання Засобом досягнення цілей навчального процесу є модуль, під яким розуміють відносно самостійний, функціонально орієнтований фрагмент процесу навчання, що має власне програмно - цільове, методичне забезпечення та реалізується шляхом чітко відпрацьованої технології навчання. Такими підходами є :навчання з випереджальним вивченням теорії;вивчення навчального матеріалу блоками;науково - пошукова діяльність;проблемне навчання;індивідуально – диференційований підхід до навчання;програмоване навчання.
Успіх виробничого навчання, в цілому професійної підготовки робітників визначається організованістю і рівнем навчання в процесі якого, учні повинні оволодіти початковими трудовими вміннями і навиками. В зв’язку з цим особливе значення має оснащення навчальної майстерні сучасним обладнанням, інструментами та інвентарем.
Майстер або вчитель – свого роду режисер. Він повинен максимально точно і повно реалізовувати сценарій – створити цілісний, результативний, цікавий урок. Кожний педагог в своїй педагогічній діяльності повинен прагнути стати майстром своєї справи, для цього потрібно постійно підвищувати ефективність і якість уроку.
Постійне підвищення наукової ерудиції, педагогічної майстерності майстра. Поліпшення матеріальної бази майстерні. Комплексне планування уроків. Раціональне використання часу уроку. Відповідність змісту освіти методам навчання, можливостям тих, хто навчається і майстра. Розвиток творчої активності і самостійності учнів. Врахування індивідуальних особливостей учнів. Шляхи підвищення ефективності уроку
Майстру дуже багато потрібно зробити, щоб з перших хвилин уроку оволодіти увагою учнів, які щойно прийшли на навчання. Саме тому з самого початку вони включаються до активності. Щоб підтримати робочий настрій учнів, важливе значення має поступове засвоення навчального матеріалу. З цією метою майстер розподіляє його на невеликі процеси.
Такий підхід здійснюється на індивідуальному рівні, тому, що кожен учень має свої індивідуальні здібності, свій характер, свій досвід, свій темперамент. Ці особливості учня можна корегувати. Треба враховувати, що учні самі визначають особисту «лінію» свого розвитку. А нашою задачею – задачею майстрів, стає створення таких психолого-педагогічних умов, які б забезпечили стимулювання навчально-виробничої діяльності на основі саморозвитку. Диференційований підхід
До використання сучасних технологій я прийшла поступово. За весь час роботи в училищі я знаходжуся в постійному творчому пошуку. Все це сприяло тому, що я оволоділа такими сучасними технологіями , як ігрові технології, технологія ІКТ, проблемне навчання, розвивальне навчання, технологія критичного мислення.