Методична розробка уроку алгебри для 8 класу з теми: «Множення многочлена на одночлен».

Про матеріал
Методична розробка уроку алгебри для 8 класу з теми: «Множення многочлена на одночлен». Мета уроку: удосконалювати вміння виконувати множення многочленів; розвивати пізнавальну активність учнів, кругозір учнів; виховувати увагу, спостережливість, наполегливість, культуру математичних записів.
Перегляд файлу

Методична розробка уроку алгебри

для 8 класу з теми:

«Множення многочлена на одночлен».

 

Мета уроку: удосконалювати вміння виконувати множення многочленів;

 розвивати пізнавальну активність учнів, кругозір учнів; виховувати увагу, спостережливість, наполегливість, культуру математичних записів.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

 Хід уроку

 

І. Організаційний етап.

 Учитель налаштовує учнів на урок,  повідомляє мету і тему уроку.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 На дошці навмисно допущено помилки. Перевіряючи домашнє завдання, учні виправляють помилки на дошці.

 

№ 424 (б,г)

 

б) (2х  + у)+(3 – 3у) =2х-2у+3;

 

г) (m + n) -(m – n + 1) =2n-1.

 

  • Які ще правила ви повинні знати при виконанні вправ на уроці? Для цього розгадаємо кросворд на викреслювання.

 

М

Н

О

С

Т

Ь

К

О

Г

О

Е

Н

О

Е

Ф

И

П

І

Д

Н

І

Л

Е

Н

Д

О

Ц

І

У

У

Е

Ч

Л

Є

К

І

Д

Н

Е

Н

Т

Я

 

  1. Сума одночленів (многочлен).
  2. Добуток чисел, змінних та їхніх степенів (одночлен).
  3. Числовий множник одночлена стандартного вигляду (коефіцієнт).
  4. Вираз аn (степінь).

 

  • Складіть слово з букв, які залишилися. (Дедукція)
  • Дедукція – це метод міркувань від простого до складнішого. З яким літературним героєм дуже тісно пов’язаний дедуктивний метод?

(Шерлок Холмс).

 

- Дійсно, дедуктивний метод Шерлок Холмса: на основі всіх фактів та доказів будується повна картина злочинів.

Презентація учня про Шерлок Холмса.

 

  • Зараз у вас є можливість за допомогою дедуктивного методу розгадати три зашифровані слова. Для цього ви працюєте в парах, як і наші літературні герої. Вам потрібно встановити відповідність між многочленами, який ви отримуєте в результаті множення многочлена на многочлен, і буквою.

Учні отримують завдання на картках. На дошці записано «ключ».

 

а

15а-20ав

в

с+ 8с²-5 с3

г

-24ху+15х

д

2у²-8у

е

20а-15ав

з

7а²-7а²в

к

-4у+2у²х

о

ху²-х²у

р

2 х3 +10х+6х

ч

3-21ау

'

0

я

2у²+6х

 

 

Варіант №1

У багатьох садах живе істота, яка має 14175 зубів. Дізнайтеся назву цієї істоти.

       (Черв’як)

  1. -3у(7а-у)
  2. 5а(4-3в)
  3. 2х(х2 +5х+3)
  4. с²(с²-5с +8)
  5. -6х²у)
  6. (4у²+12х)
  7. -2у²(2у²-х)

Варіант № 2

Відгадайте найбільш калорійний плід у світі, який має 741 калорії на фунт вжитої маси.

        (Авокадо)

 

  1. (3-4в)5а
  2. с²(с²-5с +8)
  3. ху(у-х)
  4. -2у²(2у²-х)
  5. 10(1,5а-2ав)
  6.  2у(у-4)
  7. х(у²-ху)

 

 

Варіант №3

Відгадайте назву дерева, яке називається «притулок леді». Воно має стовбур товщиною 191 см, його висота 27,4 м і крона займає 499 м2. Під його гілками можуть розміститися 150 осіб.

        (Грозове дерево)

 

  1. 3х(-8у+5)
  2. 2х(х2 +5х+3)
  3. ху(у-х)
  4. 7а(а-ав)
  5.  у(ху-х²)
  6. с²(с²-5с +8)
  7. 5а(4-3в)

 

Молодці!

 

 Гарно попрацювали. Як сказав Цицерон: “Не досить оволодіти премудрістю, потрібно також уміти користуватися нею”.

 

Розглянемо при виконанні яких вправ ми можемо використовувати правило множення многочлена на многочлен.

 

ІІІ. Застосування вмінь та навичок.

 Виконання письмових вправ.

 

№1. Спростіть вираз:

  1. у(у+ х-х² + );
  2. -3х-bх+b²)·b.

№2. Розв’яжіть рівняння:

  1. 3х(х-7)-х(4+3х)=5;
  2. 6( – 4)-4х(х+3)=2– 12х – 12.

 

№3. Доведіть, що значення виразу  не залежить від значення х.

 

№4. Розв’яжіть задачу:

 Довжина прямокутника в 2 рази  більша за  його ширину. Якщо ширину прямокутника збільшити  на 4м, то площа прямокутника збільшиться на 32м2. Знайти довжини сторін прямокутника.

 

IV. Підсумок уроку. Рефлексія.

Закінчи речення:

  • Сьогодні на уроці мені …
  • Я зрозумів для чого мені потрібно знати …
  • Я зрозумів, що мені ще потрібно …

 

V. Домашнє завдання.

 Повторити алгоритм перетворення добутку одночлена на многочлен та §10-12. Виконати письмово № 442, 434, додатково № 453.

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку