Методична розробка уроку: Апостроф «Навчаюся вимовляти і писати слова з апострофом»

Про матеріал
Мета: Удосконалювати навички вимови та написання слів з апострофом, уміння переносити слова з апострофом; розвивати уміння добирати близьки за значенням слова для точнішою висловлювання думки; розвивати діалогічне та монологічне мовлення; розвивати пізнавальну активність, спостережливість, артикуляційний апарат, мовленеві навички; поповнювати словниковий запас; виховувати інтерес до вивчення української мови, почуття дружби. Обладнання: картки, на яких записані склади з апострофом предметні малюнки; мультимедійне обладнання.
Перегляд файлу

Урок української мови у 2 класі

Тема: Апостроф «Навчаюся вимовляти і писати слова з апострофом»

Мета: Удосконалювати навички вимови та написання слів з апострофом, уміння переносити слова з апострофом; розвивати уміння добирати близьки за значенням слова для точнішою висловлювання думки; розвивати діалогічне та монологічне мовлення; розвивати пізнавальну активність, спостережливість, артикуляційний апарат, мовленеві навички; поповнювати словниковий запас; виховувати інтерес до вивчення української мови, почуття дружби.

Обладнання: картки, на яких записані склади з апострофом предметні малюнки; мультимедійне обладнання.

Хід уроку

  І. Вступна частина

1. Організація класу

- Повторення вірша

Заходить вчитель — треба встати.

Коли дозволить — тихо сядь.

Спитати хоче — не гукай,

А тільки руку піднімай.

2. Активілізація опорних знань

- Відгадування ребуса

Учитель демонтруе малюнок, на якому зображена хатка, і читає загадку.

Ось перед вами, друзі хата

У ній чотири є кімнати

А ось вам загадка моя:

Як тут розміститься 7-я?

с

і

м

я

 

 

7

я


3. Робота над прислів`ями, поданими на дошці. Записати і розібрати:

Яка сім`я, такі й діти

Сім`я без батька – як хата без даху.

4. Відгадування загадок і запис слів з апострофом

- Б`є рука його і палка.

та нікому, бач, не жалко (м`яч)

  • А тепер я прочитаю загадку, а ви оплеском «Спіймайте» слова з апострофом
  • Невелички дві хатинки,

в них м`які і теплі стіни

По п`ять братиків малих

проживає в хатках тих (Рукавичка)

 

  • Я є у п’явці, у в’юні,   

Я є у риб’ячій сім’ї,

Але в воді мене немає.

Скажіть, хіба таке буває? (Апостроф)

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  2. Учитель відкриває запис на дошці: б`я,в`я,б`ю,п`ю,б`є,в`є,б`ї,м`ї,н`ї,м`я,в`ю,п`є,в`ї – учитель висловляє склади, а учні повторюють.
  • А як позначається на песьмі раздільна вимова звуків? (Апострофом)
  • Після яких букв і перед якими буквами ставиться апостроф?

Отже – робить висновок учитель: в українській мові є такий знак, який показує раздільну вимову у словах.

Він дуже схожий на кому, лише ставиться в горі. Він називається «апострофом».

Апостроф – це унікальний знак. Він є не в кожній мові. В українській мові завжди стоїть після приголосних б,п,м,в,ф,р перед я,ю,є,ї.

  1. Взаємоопитування.
  • Перекажіть правила написання апострофа один одному (укр.мова, с.12 підручник  М.Вашуленко)
  • Один із учнів, запитує, а інший, відповідає (розвиток діологічного мовлення)

Наприклад, А запитує: «Чому слово п`ятниця пишеться з апострофом?

Учень Б відповідає: «Апостроф ставиться, після букви не перед буквою я, він позначає роздільну вимову приголосного звука (п) з голосним звуком (а). потім учні обмінюються ролями (Запитує учень Б, а відповідає учень А)

  1. Фізхвилинка

Два притопи, три притопи,

На носок, на каблучок.

Руку вліво, руку вправо,

Ми танцюємо «Казачок»

Раз – присядем, два – присядем,

Повертілись і тихенько всілись.

  1. Робота з підручником 1.13,впр.3 «Запиши слова, ставлячи апостроф, де потрібно».

  

 
 

 

 

docx
Додано
13 квітня 2021
Переглядів
707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку