Методична розробка уроку читання для 4 класу на тему «Радість від пробудження природи в описі приходу весни»

Про матеріал
Методична розробка уроку читання для 4 класу на тему «Радість від пробудження природи в описі приходу весни».
Перегляд файлу

            «Відчуття краси, активне творення прекрасного я б назвав дорогоцінною вправою юної душі, необхідною для того, щоб людина прагнула бачити красу людини, її душу, прагнула утверджувати прекрасне в самім собі. Людина, що тонко відчуває красу нездатна піти супротив совісті. Вона розуміє, як треба вчинити, і так діє. Її свідомість та поведінка єдині та базуються на загальнолюдських цінностях і нормах. Потрібно вчитися жити за законами краси. Поки існують життя і суспільство, природа і праця, спілкування, пам’ять, мрія, віра, надія, любов, буде існувати і краса»

                                                                              В.О. Сухомлинський.

                            Урок читання в 4 класі

         Г.П.Дідур, спеціаліст вищої категорії , Капітанівський ліцей.

Тема:Радість від пробудження природи в описі приходу весни.

Д. Чередниченко «Рідні краєвиди» ,Прислів’я. В. Ткаченко «Квітень»

Мета:   вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рід­ної землі у прозовому творі; узагальнити знання учнів про початок весни; вчити їх спостерігати за змінами в природі; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.

 Обладнання: картки із словами,картинки із квітами весняними

ХІД УРОКУ

  1.   Організаційний момент. Налаштування на роботу.

1.Учитель. Погляньте мені в очі. Посміхніться.

У цих промінчиках добра, що засяяли на ваших очах,

 ми розпочнемо наш урок.

            2.Аутотренінг

Я — школяр(ка).

Я — особистість творча.

Я — думаю, замислююся.

Я — аналізую, висловлюю свої судження.

Я — хочу знати.

3.Звучить музика  П. Чайковського «Пори року»

--Який настрій передає музика?

--Які почуття охопили вас?

--Які картини виникли у вашій уяві?

ІІ. Усвідомлення матеріалу

Слово вчителя 

--- Відгадавши загадку ми дізнаємось тему нашого уроку

Привітанням журавля 

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї

Та заквітчую гаї.

Відгадали, хто вона,

Ця красуня чарівна? (весна)

 --Щоранку ви прокидаєтесь і починається но­вий день. На землі також є ранок року — це по­чаток весни. Ласкавий сонячний промінчик від­чинив весні двері — і все навколо захвилювалося. Ранок року!

Сьогодні здійснимо подорож у весну.

Методика «Ґронування»   Весна. Яка вона? (розповіді дітей)

                          

     Тема нашого уроку: Радість від пробудження природи в описі приходу весни. Попрацюємо з  оповіданням Д Чередниченка «Рідні краєвиди» та віршем В. Ткаченко «Квітень»

 ІІІ. Опрацювання оповідання Д. Чередниченка «Рідні краєвиди»

(Декілька слів про автора підготували діти)

1.Підготовка до сприймання тексту.

2.Читання «пірамідок» слів.

C:\DOCUME~1\1\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image1.png


 

  •   Прочитайте першу «пірамідку» згори донизу, знизу догори. Чи всі слова вам зрозуміли? Що таке ряст? (Рястбагаторічна рослина, що цвіте рано навесні білими, жовтими, червонуватими або фіолетовими квітками.)
  •   Прочитайте в кінці тексту тлумачення слова підбіл.
  •   Як ви розумієте слово жевріють? (Тліють, ледь горять)
  •   Доберіть синоніми до слова виткнуться. (Вилізуть, з’являться, покажуться)

2.Читання тексту комбінованим способом

а)Читання тексту вчителем (до слів «О-о, ті пташки, мабуть, ніколи

такі веселі не бувають, як зараз»).

  •   Від чийого імені ведеться розповідь?

      __ Які ще незрозумілі слова вам зустрілися?

 Виставка малюнків із першими квітами весни.(Монітор)

Учень (захисник природи). Якими барвами розмалю­вала всі квіти весна? (Відповіді учнів.)

  •     Погляньте на всі ці квіточки! Які вони слаб­кі, покірні, ласкаві. Не поспішайте зривати квіти! Натомість помилуйтеся цими, хай інші зможуть це зробити! Адже їх так мало залишилося в на­ших лісах! Підсніжники та проліски вже занесені до Червоної книги природи. Вони можуть зовсім зникнути, якщо ми разом не оберігатимемо їх!

Вправа щодо миттєвого сприймання слів.

 

Слова на картках-блискавках: шпак, дрізд, зяблик, журавель, жайвір.

б)Друга  пірамідка

  •   Прочитайте слова другої «пірамідки». Доберіть синоніми до слів барва (колір), бентежно (хвилююче, стривожено).
  •   Доберіть спільнокореневі слова до пересвистуються. (Свист, свистіти, свисток, свистячий)

Читання другої частини оповідання учнями до слів» Пройшов трохи…».

  •   Чому пташки такі веселі й радісні?

в)Третя піраміда

  •   Прочитайте слова третьої «пірамідки».
  •   Яке слово тут зайве?
  •   Чо­му?
  •   У яких реченнях за метою висловлювання вживаються ці дієслова?
  •   (У спонукальних)
  •   До зайвого слова ранні доберіть антонім.

Читання оповідання до кінця

--- До кого звертається автор?

Хвилинка релаксації

 

 

-А зараз, діти, заплющте очі, опустіть голівки на парти. Кожен з нас згадує про приємний для вас куточок природи сад з посмішкою на устах. Радісні думки приходять до нас, коли ми бачимо його, пахнуть яблука, яскраве сонечко, що грає на зелених листочках. Уявіть, що ви сіли на траву .Дме теплий і ніжний вітерець. Розплющаєте очі! Милуйтеся природою, дихайте свіжим повітрям.

(На моніторі картина із зображенням природи)

3.Читання оповідання учнями вголос «ланцюжком».

  •   Поміркуйте, про яку пору весни йдеться. Доведіть свою думку.
  1. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.
  •   Яку першу ознаку весни помітив оповідач?
  •   Прочитайте, що це за сяйниста вісниця.
  •   Що з’явилося у ліску?
  •   Прочитайте, які рядки вірша склалися в автора.
  •   Чому пташки так радіють? Як автор назвав журавлів? Прочитайте, чому тепер вони — веселики. Як ще називають цих птахів? (боцюни, чорногузи, лелеки)
  •   З якими почуттями автор розповідає про пташок?
  •   Які зміни можна побачити у полі? Що люди роблять? Прочитай два останні абзаци. До чого заохочує читачів автор?
  •   Яка головна думка оповідання? Доведіть словами з тексту.

Фізкультхвилинка

 

Опрацювання вірша В. Ткаченко «Квітень»

(Познайомити  учнів із автором  вірша, портрет якого на моніторі )

  1. Читання вірша вчителем.
  •   Які кольори автор побачив навколо?
  •   Який настрій викликав у вас вірш?
  1. Словникова робота.
  2. Повторне читання вірша (мовчки).
  •   Які куточки весняної природи описав автор?
  1. Робота над змістом і образними засобами.
  •   Які ознаки весни згадує автор?
  •   Чому квітень називають водолій? Доведіть словами вірша.
  •   Цвітіння яких рослин описано у вірші? Прочитайте.

        Поясніть вислови «день у квітні довше сонцем квітні «підпливають верби кучеряві», «ліщина заглядає сережками в потік»

  •   Прочитайте, які кольори природи побачив автор. Чому у вірші немає згадок про зелень?
  1. Виразне читання вірша учнями.
  2. Розвиток зв’язного мовлення.
  1.    Словесне малювання. 1-а) Хвилинка поезії
  •   А зараз спробуйте самостійно скласти вірші про прихід весни.

Діти створюють вірші про ранню весну (у парах),

     - Уявіть себе художниками і намалюйте словами картину до строфи вірша, яка найбільше вам сподобалася.

  1.    Опис картини В. Яценка «Рання весна».
  2.    Зіставлення змісту вірша «Квітень» і картини «Рання весна»
  •   Які рядочки вірша словесно описують схожу картину? Зачитайте їх.

 

  1. Підсумок уроку. 

Діти   зачитують свої варіанти:

 

docx
Додано
6 листопада
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку