Нова українська школа відходить від «читання заради читання». Зусилля вчителів і батьків треба спрямувати на те, щоб дитина розуміла прочитане, могла оцінити якість і достовірність інформації, переказати її, висловити своє ставлення. Існує безліч варіантів і способів зацікавити дитину. Але головне – вона має бачити книжку в руках дорослих.
Коли йдеться про заохочення дітей до читання, найперше говорять про сім’ю і її приклад. Про те, наскільки читають батьки. Але й учителі можуть посприяти заохоченню дітей до читання
ФОРМУвання ЧИТАЦЬКої КОМПЕТЕНТноСТі
Основні завдання вчителя!!!
20 способів «підсадити» дітей на книжки
6. Пропонуйте сучасні книжки. Якщо дитину оточуватимуть справді цікаві сучасні видання та герої, з якими вона себе може ототожнити, є всі шанси, що вона стане запеклим читачем.
7. Підпишіться на книжкові сторіз в Instagram та канали в Telegram, що надихають читати.
8. Влаштовуйте книжкові клуби .
9. Дивіться з дітьми фільми та серіали, зняті за книжками.
10. Заведіть з малечею книжковий блог — це може бути окремий YouTube-канал, сторінка в Instagram чи канал у Telegram, де діти будуть розповідати або писати про прочитані книжки.
11.Влаштовуйте книжкові челенджі. Розробіть тематичні завдання, які має виконати дитина, щоб отримати приз.
12. Проведіть сеанс ворожіння на віршах. Ставте жартівливі запитання — як-от: що чекає нас на діагностувальній роботі з математики тощо
13. Заведіть з дитиною її власну бібліотеку. Хай створить свій Буклист (читацький щоденник)
14. Вмикайте аудіокнижки . Хороший сюжет та начитка можуть зацікавити дитину.
15. Запрошуйте авторів книжок на уроки. На дітей можуть вплинути письменники, які розповідають про власний досвід читання і писання.
16. Влаштуйте тематичні дитячі книжкові вечірки, наприклад на тему Гаррі Поттера.
17.Створюйте зони «Буккросингу»
18. Використовуйте на уроках віртуальні платформи #ЖивіПисьменники
19.Запропонуйте дітям “Екстремальне читання”. Нехай діти роблять фото, як читають у дивних місцях. Фото можна буде розвісити в класі .
20. Познайомте дітей з віртуальними бібліотеками.
Одного разу Альберта Ейнштейна запитали:
“Як ми можемо зробити наших дітей розумнішими?”. Його відповідь була простою і мудрою:
“Якщо ви хочете, щоб ваші діти були розумні, сказав він, читайте їм казки. Якщо ви хочете, щоб вони були ще розумнішими, читайте їм ще більше казок”. Він розумів цінність читання і уяви. Я сподіваюся, що ми зможемо передати нашим дітям світ, де вони будуть читати, і їм будуть читати, де вони будуть уявляти і розуміти.