Конспект уроку з інформатики для 9 класу "Картки знань. Використання редакторів карток знань"

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики для 9 класу "Картки знань. Використання редакторів карток знань"
Перегляд файлу

Тема уроку: Створення та опрацювання карт знань.

Мета:

  •              навчальна: продовжувати формувати в учнів поняття про карту знань та уявлення про призначення карт знань; навчити створювати власну карту знань;
  •              розвивальна: сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера, продовжувати розвивати в учнів логічне мислення, науковий світогляд на основі відомостей про використання карт знань;
  •              виховна:  виховувати інформаційно-освічену людину, створити умови для виховання патріотизму та дбайливого ставлення до традицій свого народу.
  •              корекційна: сприяння накопиченню словника термінів відповідно теми і вільному оперуванню у власному мовленні лексичним матеріалом; розвиток наочно - образного і логічного мислення й пізнавальних інтересів.

Формування предметних компетентностей: 

  •                 сформувати уміння будувати карти знань у редакторі карт знань.

Формування ключових компетентностей:

  •                 спілкування державною мовою: формувати вміння аналізувати та робити висновки; грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні предметну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло висловлювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень;
  •                 соціальна і громадянська компетентності: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати в команді, сприяти вихованню позитивної мотивації навчання, зацікавленість інформатикою, організованість, колективізм, дисциплінованість;
  •                 інформаційно-цифрова: виховання інформаційної культури; усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв'язування поставлених задач;
  •                 ініціативність та підприємливість: вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, порівнювати, виділяти головне, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, ухвалювати оптимальні рішення; аргументувати та захищати свою позицію, шукати оптимальні способи розв'язання життєвого завдання.

Наскрізні лінії:

  •                 Громадянська відповідальність - використання легального програмного забезпечення та контенту; виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав.
  •                 Здоров'я і безпека -  дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та наочність: комп’ютерний клас з ОС Windows, приклади карт знань, середовище FreeMind та EdraMax.

Хід уроку

  1.                Організаційна частина. (1 хв)

Вітання. Перевірка відсутніх.

  1.            Повідомлення теми та мети та мотивація навчальної діяльності учнів. (2 хв).
  •                   Діти, розгадайте будь-ласка ребус.
  •                   А чи здогадались ви, яка тема нашого уроку?
  •                   Правильно. Я дуже сподіваюсь, що ці карти навчать вас легко вчитися, запам’ятовувати миттєво та багато нового матеріалу, розвинуть вашу пам'ять, мислення та уяву, а також у вас буде чудова нагода задіяти весь свій творчий потенціал.
  1.        Актуалізація опорних знань. (10 хв.)
  1.               Фронтальне опитування
  •                   Що називається картою знань?
  •                   Правила створення карток знань?
  1.               Опитування за допомогою Plickers.

Виконаємо інтерактивну вправу «Що це?» та «Врятуй доповідь!» на закріплення. Інтерактивні вправи можна переглянути за посиланням:

https://learningapps.org/watch?v=pr3ts12aa17

https://learningapps.org/watch?v=pgj2972wa17

  1.         Вивчення нового матеріалу. (5 хв). (Цікавинки теми).

Діти, ви знаєте, що Автором теорії карт знань є британський психолог Тоні Бьюзен (1942 р. н.).

 Він розробив методику запам’ятовування та організації мислення, яку описав більше ніж у ста книжках. Завдяки своїй методиці він установив рекорд у запам’ятовуванні великих обсягів даних. Тоні Бьюзен є одним із засновників міжнародних олімпіад пам’яті, що проводяться з 1997 року.

Існує багато програм — редакторів карт знань, які спеціально розроблено для створення та опрацювання карт знань.

Редакторами карт знань є програми FreeMind, Freeplain, Edraw Mind Map, TheBrain, XMind та інші. Створювати карти знань можна також з використанням інтернет-ресурсів, наприклад Bubbl.us (bubbl.us), Mind42.com (mind42.com), Glinkr (glinkr.net) та інших.

Фізкультхвилинка (Вправи для очей) (2 хв)

  1.             Застосування учнями набутих знань та вмінь.

Завдання 1. (5 хв) Створити карту знань «Пори року», використовуючи програмний засіб FreeMind, інструкцію до практичної роботи.

Завдання 2. (15 хв) Створити карту знань «100 чудес північної України», використовуючи програмний засіб Edraw Mind Map, інструкцію до практичної роботи.

VІ. Домашнє завдання. (2 хв.)

Створити карту знань: родинне дерево. використовуючи програмний засіб FreeMind, інструкцію до практичної роботи.

VІІ. Рефлексія.( 3 хв.)

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…
  • найбільший мій успіх — це…
  • найбільші труднощі я відчув…
  • я не вмів, а тепер умію…
  • на наступному уроці я хочу...


Практична робота «Створення карт знань»

Вправа 1.Редагуємо карту знань.

Завдання. Відредагуй карту знань Пори року за зразком. Збережи її як малюнок.

  1.              Виділи вузол Літо та обери вказівку Вставити Хмара.
  2.              У контекстному меню створеної хмари обери вказівку Колір хмари. На палітрі кольорів обери зелений колір.
  3.              Виділи вузол Літо та натисни піктограму із зображенням метелика в Наборі значків.
  4.              Виконай аналогічні дії для інших вузлів карти.
  5.              Встанови для центрального вузла карти миготливий ефект. Для цього в меню Формат обери вказівку Миготливий вузол. Додай до центрального вузла піктограму . Якщо обране зображення слід видалити, використовуй , що міститься у верхній частині списку піктограм.
  6.              Заверши редагування карти та збережи зміни. Збережи карту у своїй структурі папок як малюнок, обравши в меню Файл вказівку ЕкспортуватиЯк jpeg….:

D:\9 клас\Власне прізвище

  1.              Відкрий файл Пори року.jpeg. Переконайся, що всі складові карти є в наявності, але миготливість центрального вузла не збережена. Зроби висновок.


Вправа 2.Створюємо карту знань.

Завдання. Створити карту знань «100 чудес північної України», використовуючи програмний засіб Edraw Mind Map за зразком. Збережи її як малюнок.

  1.              Запусти на виконання програму Edraw Mind Map. Обери вказівку ФайлНовий.
  2.              Створи інформаційну модель за прикладом (стосовно тільки північної України).

D:\Інформатика\картки знань\створення карток знань\КАРТА МЕНТАЛЬНА південь.jpg

  1.              Збережи карту до своєї папки: D:\9 клас\Власне прізвище\


Домашнє завдання. Родовід.

Завдання. Створи інформаційну модель твого родоводу у вигляді дерева роду, що містить фото твоїх родичів, і посилання на сторінку в Інтернеті, на якій подано відомості про населений пункт, де народилася особа.

  1.               Запусти на виконання програму FreeMind. Обери вказівку ФайлНовий.
  2.               Створи інформаційну модель у вигляді дерева роду, у вузлах якого зазнач імена твоїх найближчих родичів: мами, батька, бабусь і дідусів по маминій та батьковій лінії.

3. Переміщуй вузли так, щоб вони були розташовані компактно.

  1.               Додай до центрального вузла твоє родинне фото. Для цього обери вказівку контекстного меню ВставитиВибрати файл з картинкою. Збережи карту з іменем Родовід.
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 березня 2020
Переглядів
1256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку