Методична розробка уроку фізичної культури
для учнів 6 класу.
Модуль: Флорбол.
Тема уроку: « Техніка ведення флорбольного м’яча ключкою, передачі флорбольного м’яча ключкою партнеру і удари флорбольного м’яча ключкою по воротах. Навчальна гра у флорбол».
Тип уроку: Комбінований.
Методи які використовують під час уроку: фронтальний, груповий, ігровий, змагальний.
Мета уроку: повторити комплекс загально-розвивальних вправ, сприяти закріпленню вивченого матеріалу із загальноосвітнього предмету, розвитку рухових якостей, виховувати в учнів любов до щоденних занять фізичними вправами.
Завдання уроку:
Дата проведення:
Місце проведення: спортивний зал, майданчик.
Інвентар та обладнання: 4-6 шт. – флорбольних м’ячів, 4пари – рукавиць для воротаря , 4шт. – флорбольних воріт, 30 шт. - фішок, 30шт. – ключок, 30шт. – флорбольних м’ячів зроблених із картонного паперу, 30 шт. - ручок,свисток, секундомір, магнітофон або колонка).
Вчитель фізичної культури:
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|||
Підготовча частина уроку 12 хв. |
||||||
1. |
Організація учнів до уроку:
- шикування класу в коло.
|
30с. |
Фронтальний метод. Звертати увагу на спортивну форму і взуття.
Учні заходячи в спортивний зал шикуються в коло по середині залу і беруться за руки.
|
|||
2. |
Девіз уроку: « Спорт нам розправляє плечі, Силу, спритність нам дає. Він нам розвиває м’язи, На рекорди нас кличе.»
|
10с. |
Всі учні разом з вчителем говорять девіз уроку.
|
|||
3. |
Повідомлення теми і завдання уроку. |
30с. |
Наголосити про те. Що учні повинні дбати про своє здоров’я і оточуючих |
|||
4. |
Вимірювання ЧСС
|
20с. |
На зап’ястку знайти пульс, вимірювати ЧСС за 6с. і результат множити на 10. Отримуємо ЧСС за1хв. Норма 72-80уд/хв.
|
|||
5. |
Різновиди ходьби: 1.на носках; 2.на п’ятках; 3.на внутрішній стороні стопи; 4.на зовнішній стороні стопи. |
1хв. |
Звертати увагу на поставу і частоту рухів. Руки на поясі, спина пряма.
|
|||
6. |
Різновиди бігу: 1. Повільний біг; 2. З високим піднімання стегна; 3.З закидання гомілки назад; 4. З прямими ногами в перед; 5. З прямими ногами назад; 6. Переставним кроком правим боком; 7. Переставним кроком лівим боком; 8. Повільний біг і ходьба. |
1хв. |
Стежити за диханням. В повільному темпі-руш! Дотримуватись правил техніки безпеки, інтервал між учнями1-2м. Спина пряма, руки на поясі, ноги в колінах не згинати. Звертати увагу на поставу і частоту рухів. З повільного бігу учні переходять на ходьбу.
|
|||
7. |
Перешикування класу в коло
|
30с. |
Звертати увагу на правильне і чітке виконання вправи. По сигналу вчителя всі учні за першим направляючим учнем починають рухатись в центр спортивного залу і утворюють коло, дотримуючись дистанції.
|
|||
8. |
Комплекс загально-розвиваючих вправ з ключками. -Вихідне положення: основна стійка, ключка знаходиться за спиною затиснута руками в зоні ліктьових суглобів: «1-2» - учні виконують нахил голови в праву сторону; «3-4» - учні виконують нахил голови в ліву сторону; «5-6» - учні виконують поворот голови в праву сторону; « 7-8» - учні виконують поворот голови в ліву сторону.
-В.п.- основна стійка, руки по швах, ключка знаходиться у двох руках в низу: «1» - учні згинають руки у ліктьових суглобах і ключко торкаються до плечового пояса; «2» - учні піднімають руки ( ключку) в гору; «3» - учні опускають руки, зігнувши їх у ліктьових суглобах і ключкою торкаються до плечового пояса; « 4» - вихідне положення.
-В. п.- основна стійка, руки підняті в гору, ключка знаходиться у двох руках над головою: «1-2» - учні виконують нахил тулуба в праву сторону; «3-4» - учні виконують нахил тулуба в ліву сторону; «5-6» - учні виконують поворот тулуба в праву сторону; « 7-8» - учні виконують поворот тулуба в ліву сторону.
-В.п. – ноги нарізно, руки у ліктьових суглобах зігнуті, ключку учні тримають двома руками перед собою на рівні плечового пояса: «1» - учні виконують нахил тулуба у перед і торкаються ключкою підлоги; «2» - вихідне положення; «3» - учні виконують нахил тулуба у перед і торкаються ключкою підлоги; «4» - вихідне положення.
-В.п. - основна стійка, руки у ліктьових суглобах зігнуті, ключку учні тримають двома руками перед собою на рівні грудної клітки: «1» - учні піднімають праву ногу зігнувши в колінному суглобі і торкаються коліном до ключки; «2» - вихідне положення; «3» - учні піднімають ліву ногу зігнувши в колінному суглобі і торкаються коліном до ключки; «4» - вихідне положення.
-В.п. - основна стійка, руки витягнуті перед собою, ключку учні тримати двома руками перед собою на рівні грудної клітки: «1» - учні виконують мах правою ногою вгору і торкаються носком до ключки; «2» - вихідне положення; «3» - учні виконують мах лівою ногою вгору і торкаються носком до ключки; «4» - вихідне положення.
- В. п. – ноги нарізно, руки перед грудною кліткою зігнуті у ліктьових суглобах, ключка знаходиться у правій руці: «1- 2» - учні виконують передачу ключки партнеру, який знаходиться по праву сторону і зразу також отримують передачу ключки від партнера, який знаходиться по ліву сторону; «3-4» - вихідне положення; «5-6» - учні виконують передачу ключки партнеру, який знаходиться по праву сторону і зразу також отримують передачу ключки від партнера, який знаходиться по ліву сторону; «7-8» - вихідне положення.
- В. п. – ноги нарізно, руки перед грудною кліткою зігнуті у ліктьових суглобах, ключка знаходиться у лівій руці: «1- 2» - учні виконують передачу ключки партнеру, який знаходиться по ліву сторону і зразу також отримують передачу ключки від партнера, який знаходиться по праву сторону; «3-4» - вихідне положення; «5-6» - учні виконують передачу ключки партнеру, який знаходиться по ліву сторону і зразу також отримують передачу ключки від партнера, який знаходиться по праву сторону; «7-8» - вихідне положення.
-В.п. - основна стійка, руки по швах, ключку учні тримають у двох руках: «1» - учні виконують присідання і ключку піднімають в гору закинувши її за голову на плечовий пояс; «2» - вихідне положення; «3» - учні виконують присідання і ключку піднімають в гору закинувши її за голову на плечовий пояс; «4» - вихідне положення.
|
5хв. |
Комплекс ЗРВ – виконується на місці і в середньому темпі. Звертати увагу на правильне виконання. Всі учні виконують вправи одночасно. Спина пряма ,вправу виконувати чітко по команді.
Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання.
Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання. Руки у ліктьових суглобах не згинати, ноги у колінних суглобах не згинати.
Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання. Ноги у колінних суглобах не згинати.
Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання.
Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання. Ноги у колінних суглобах не згинати, руки у ліктьових суглобах не згинати.
Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання. Ключка не має впасти на землю.
Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання. Ключка не має впасти на землю.
Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання. Під час присідання п’ятки від підлоги не відривати. |
|||
9. |
Теоретичне завдання: - «Вікторина» Запитання:
( ні ).
м’ячем по воротах ногами ( ні ).
м’ячем по воротах ключкою ( так ).
|
3хв. |
Всі учні присідають у колі і ключки кладуть на підлогу по праву сторону від себе. Вчитель всім учням роздає зроблені із картонного паперу флорбольні м’ячики, на яких з одної сторони написані запитання і наліпки із смайликами. Учні мають підписати свої роботи і по команді руш швиденько відповісти на запитання. Тобто, якщо учень відповідає на запитання так , то тоді напроти запитання має наклеїти смайлика, а якщо ні , то тоді залишає відповідь посту. Після команди стоп вчитель зачитує правильні відповіді і учні звіряють із своїми, якщо учень відповів на всі запитання правильно, то піднімає свого м’яча вгору. Після закінчення теоретичного завдання вчитель збирає виконані роботи. |
|||
Основна частина уроку 28 хв. |
||||||
1. |
Перешикування класу в одну колону і після збору флорбольних м’ячів зроблених з картонного паперу і ключок виконують повільний біг. « Праворуч – 1-2 ! За направляючим в колону по одному кроком – руш!» Після здачі м’ячів і ключок діти переходять з ходьби на повільний стройовий біг.
|
2хв. |
Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати перешикування класу з кола в колону по одному і здавати м’ячі і ключки вчителю. Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил техніки безпеки.
|
|||
2. |
« Ведення флорбольного м’яча ключкою і обведення фішок ». Вчитель ділить клас на три команди. По сигналу вчителя кожна команда розбивається на гравців під №1 і №2 і вишиковуються. ХХХХХ1.-- Ф-- Ф--Ф--Ф--2ХХХХХ ККККК1.--Ф--Ф--Ф--Ф--2ККККК ННННН1.--Ф--Ф--Ф--Ф--2ННННН Х1 – учні 1 команди під №1 Х2 - учні 1 команди під №2 К1 - учні 2 команди під №1 К2 - учні 2 команди під №2 Н1 - учні 3 команди під №1 Н2 - учні 3 команди під №2
-- - напрямок руху м’яча і учнів .- м’яч Ф - фішки По наступному сигналу вчителя учні, які з м’ячами і ключкою починають виконувати ведення м’яча ключкою по прямій і обводити фішки до учня, який знаходяться навпроти і передає йому ключку і м’яча , після цього стає в колону остатнім. Учень, який одержав ключку і м’яча від партнера навпроти виконує теж саме , що і попередній учень і т.д..
|
5хв. |
Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати вправу. Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил техніки безпеки. Виконувати чітке ведення м’яча ключкою і обведення фішок. М’яч і ключка не має торкатися фішок.
|
|||
3. |
« Передачі футбольного м’яча ». ХХХХХ1.-----------2ХХХХХ ККККК1.-----------2ККККК ННННН1.-----------2ННННН Х1 – учні 1 команди під №1 Х2 - учні 1 команди під №2 К1 - учні 2 команди під №1 К2 - учні 2 команди під №2 Н1 - учні 3 команди під №1 Н2 - учні 3 команди під №2
-- - напрямок руху м’яча і учнів .- м’яч По сигналу вчителя учні починають виконувати передачі м’яча ключкою партнеру. Тобто учні, які з ключкою і м’ячем починають виконувати передачу м’яча по прямій партнеру, який стоїть навпроти нього і після передачі, учні починають рухатись у тому самому напрямку куди передавали передачу м’яча і стають в колону остатніми. Учні, які отримали передачу м’яча від партнера навпроти виконують теж саме , що і попередні учні і т.д.. |
5хв. |
Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати вправу. Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил техніки безпеки. Виконувати чіткі передачі м’яча. Всі учні мають отримати по ключці.
|
|||
4. |
« Ведення флорбольного м’яча ключко, обведення фішок і удар м’яча ключкою по воротах ». < ----------------------------------Х1 ХХХХХХХ1.-- Ф-- Ф--Ф--Ф-- П < -----------------------------------К2 ККККККК2.--Ф--Ф--Ф--Ф-- П < ------------------------------------Н3 ННННННН3.--Ф--Ф--Ф--Ф-- П Х1 – учні 1 команди К2 - учні 2 команди Н3 - учні 3 команди
-- - напрямок руху м’яча і учнів .- м’яч Ф – фішки П - флорбольні ворота
По сигналу вчителя учні, які з м’ячами і ключкою починають виконувати ведення м’яча ключкою по прямій і обводити фішки і після остатньої обведеної фішки, учні виконують удари м’яча ключкою по воротах. Після виконаного удару м’ячем по воротах учні , які виконували удари підбирають свої м’ячі і повертаються назад по прямій правою стороною виконуючи ведення м’яча ключкою і передавши після цього естафету наступним учням стають в колону остатніми. Учні, які отримали ключку і м’яча від партнера виконують теж саме , що і попередні учні і т.д..
|
5хв. |
Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати вправу. Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил техніки безпеки. Виконувати чітке ведення м’яча ключкою і обведення фішок. М’яч і ключка не має торкатися фішок. Старатись виконати удар м’яча ключкою по воротах влучним.
|
|||
5. |
«Двостороння навчальна гра у флорбол». Вчитель ділить клас на чотири команди ( 1 команда грає з 2 командою, а 3 команда грає з 4 командою) і по сигналу вчителя учні починають грати у флорбол. Під час гри у флорбол команди виконують ведення м’яча ключкою, передачі м’яча ключкою партнеру, удари м’яча ключкою по воротах, перехвати і відбирання м’яча ключкою у суперника, пенальті, штрафні, кутові, різноманітні фінти. |
13хв. |
Починати гру тільки по сигналу вчителя. Під час гри у флорбол всі учасники мають дотримуватись правил гри і техніки безпеки. |
|||
Заключна частина уроку 5хв. |
||||||
1. |
Вимірювання ЧСС. |
30с. |
На зап’ястку знайти пульс, вимірювати ЧСС за 6с. і результат множити на 10. Отримуємо ЧСС за1хв. Норма 140-160уд/хв. |
|||
2. |
Перешикування класу в коло і учні виконують вправи для відновлення дихання.
|
2хв. |
Інтервал між учнями 1м. По сигналу вчителя учні починають у середньому і повільному темпі повторювати за вчителем фізичні вправи під музику. Звертати увагу на техніку виконання. Слідкувати за диханням. |
|||
3. |
Підбиття підсумків уроку.
|
1хв. |
Відзначити кращих учнів, звернути увагу на загальні помилки. Виставлення оцінок. |
|||
4. |
Домашнє завдання. |
30с. |
Комплекс вправ ранкової гімнастики по 4 вправи на шию, руки, тулуб, ноги. |
|||
5. |
Вимірювання ЧСС.
|
30с. |
Слідкувати за диханням. Поводити себе спокійно. Норма 80-100уд./хв.. |
|||
6. |
Організований вихід із спортивного залу. |
30с. |
«Рівняйсь!», «Струнко!», «До побачення!», «Праворуч – один – два !», «На вихід кроком – руш!». |
|||