Методична розробка уроку фізики на тему: " Розв’язування задач. Ізопроцеси. Газові закони"

Про матеріал
Мета уроку: навчальна: закріпити, поглибити та систематизувати матеріал попередніх уроків, вчити учнів розв’язувати графічні задачі на побудову графіків для різних ізопроцесів. Розвиваюча : Розвивати спостережливість, мислення, вміння застосовувати закони, формули та графіки, аналізувати фізичні процеси які потрібні при побудові графіків. Виховна : Формувати інтерес до фізики, виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності за свою навчальну працю.
Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування задач. Ізопроцеси. Газові закони.

Мета уроку: навчальна: закріпити, поглибити та систематизувати матеріал попередніх уроків, вчити учнів розв’язувати графічні задачі на побудову графіків для різних ізопроцесів.

Розвиваюча : Розвивати спостережливість, мислення, вміння застосовувати закони, формули та графіки, аналізувати фізичні процеси які потрібні при побудові  графіків.

Виховна : Формувати інтерес до фізики, виховувати  наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності за свою навчальну працю.

Обладнання: збірники задач, картки.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Які ізопроцеси вам відомі?
  2. Який ізопроцес називається ізотермічним, ізобарним, ізохорним?
  3. Як називаються графіки, які відображають ізопроцеси ?

3 учні будують графіки ізопроцесів біля дошки.

Ізотермічний процес

Ізобарний процес

Ізохорний процес

  1. Якими газовими законами  вони описуються ?
  2. Сформулюйте закон Бойля-Маріотта, наведіть математичний запис.
  3. Сформулюйте закон Гей-Люссака, наведіть математичний запис.
  4. Сформулюйте закон Шарля, наведіть математичний запис.
  1. Мотивація навчальної діяльності.

Пропоную учням закінчити речення одним словом

«Розв’язування задач розвиває….»

(мислення, логіку, просторову уяву, запам’ятовування,  находити вихід із різних ситуацій)

  1. Розв’язування  задач

Розв’язування задачі вчителем біля дошки з коментарем.

На рисунку в системі координат РТ зображено замкнутий цикл 12341, здійснений  газом даної маси. Установіть, який вигляд має графік цього циклу в системі координат VT, PV .

    

Фізкультхвилинка.

Виконаємо вправу «Напишіть слово»:’’Зараз ми будемо писати слово  незвичний спосіб. Ключове слово нашого уроку «Ізопроцеси»’’ Учні, стоять біля парти, за інструкціями вчителя виконують завдання.

Букву І — ‘’пишемо ‘’ носом (кажемо і виконуємо)

Букву З —підборіддям

Букву О — правим плечем

Букву П — лівим плечем

Букву Р — ‘’пишемо ‘’ правим ліктем

Букву О — лівим ліктем

Букву Ц — правим коліном

Букву Е — лівим коліном

Букву С — правою ногою

Букву И — лівою ногою

Розв’язування задачі біля дошки учнем

Стан ідеального газу, здійснюється так як показано на рисунку. Побудувати графік даного процесу в координатах РТ, VT ?

  1. Розв’язування задач на картках.

(Книга підготовки до ЗНО 2017).

  1. Рівень 17.18
  2. Рівень 17.17

17.17. Стан ідеального газу, кількість речовини якого дорівнює 1 моль, змінюється так, як показано на рисунку. Який із графіків у координатах VТ відповідає цьому циклу?

 

17.18. Стан ідеального газу, кількість речовини якого дорівнює 1 моль, змінюється так, як показано на рисунку. Який із графіків у координатах рТ відповідає цьому циклу?

 

 

 

 

 

 

  1.   Самостійна робота
  1. Рівень

Стан певної маси газу змінювався так, як показано на графіку. Накреслити графік цього процесу в системі координат p T, V T.

  1. Рівень

              На малюнку показано коловий процес деякої маси в координатах p  V.             Побудувати графіки процесів в координатах p T, V T.

 

Д/З  Повторити § 10-11

        Розв’язати  I-рівень №538(Р)

                              ІІ-рівень №539 (Р)

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
Додано
5 червня 2023
Переглядів
963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку