Методична розробка уроку «Наша планета Земля. Частини світу, материки та океани»

Про матеріал
Авторський проєкт Методична розробка уроку з предмету « Я досліджую світ» на тему: «Наша планета Земля. Частини світу, материки та океани» Мета: Формування предметних компетентностей . Ознайомити учнів з поняттями "Частини світу", "материк", "океан". Навчити дізнаватися в «обличчя» і показувати на карті усі частини світу, материки, океани.
Перегляд файлу

Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації

КНЗ КОР «КОІПОПК»

Відділ початкової освіти

 

 

 

 

Авторський проєкт

Методична розробка уроку

з предмету « Я досліджую світ»

на тему: «Наша планета Земля. Частини світу, материки та океани»

 

 

 

 

 

 

Автор: Струк Ірина Ярославівна

Вчитель початкових класів

Васильківського НВК

«Гімназія-ЗОШ» І-ІІІ ст. № 8

 

 

Біла Церква 2021р.

Урок на тему: Наша планета Земля. Частини світу, материки, океани.

 

Мета:  Формування предметних компетентностей .
Ознайомити учнів з поняттями "Частини світу", "материк", "океан".
Навчити дізнаватися в «обличчя» і показувати на карті усі частини світу, материки, океани.

Формування ключових компетентностей:

Вміння вчитися:  розвивати критичне мислення, стимулювати творчу уяву учнів, вміння висловлювати власні думки.

Комунікативної: розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів.

Соціальної: удосконалювати навички роботи в парі, групі.

Громадянської: виховувати інтерес і бережливе ставлення до природних багатств Світового океану та Землі.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення уроку: індивідуальна, групова, в парах.

Обладнання і матеріали:
Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери, фізична карта світу та/чи глобус (за наявності),  презентація , комп’ютер та мультимедійний проектор або телевізор, контурна карта півкуль, картки із словами: план, карта, глобус, додатки.

.

Хід уроку

І. Вступна частина

  1. Організаційний момент

Вітання:
-Доброго ранку! Доброго дня всім!

Наш урок залюбки
Поведе тебе в світи
І на « ЯК?», «ЧОМУ?» і «ДЕ?»
Завжди відповідь знайдеш.

 

  1. Вправа « очікування».

-Що ви очікуєте від уроку?
Відповіді учнів.

- А я очікую, що ви будете дружно, наполегливо працювати, підтримувати одне одного, радіти успіхам і досягненням однокласників.

ІІ. Основна частина

1.Актуалізація опорних знань.

Сьогодні ми з вами здійснимо кругосвітню подорож.(слайд 2)

-Хто такі мандрівники? 

-Що може знадобитися мандрівникам в дорозі? (на дошці картки із словами: план, карта, глобус)

-Що таке карта? Глобус?

- Що нам знадобиться для кругосвітньої подорожі? (карта)

 -Яку форму має наша планета?

 

2.Мотивація навчальної діяльності

Гра  «Дешифрувальник» (слайд 3)

Розшифрувати слова за допомогою кодів. (відповідь: планета Земля)

 

а

б

в

г

1

П

Е

Н

А

2

Л

Л

М

Я

3

Е

Т

А

З

 

Код 1 слова: 1А,2Б, 1Г, 1В, 1Б,3Б,3В

Код 2 слова: 3Г,3А, 2В,2Б,2Г

  1. Оголошення теми і завдань уроку

«Всі люди у цьому світі, а також інші живі істоти мають спільний дім — планету Земля. Цього тижня ми будемо досліджувати та дізнаватися більше про нашу красуню Землю».

 

Бесіда «Земля». Прочитайте учням вірш Діани Безносенко «Земля» (слайд 4).

Блакитні простори, зелені ліси —
Ніде більше не знайдеш ти такої краси.
У космосі є ще багато планет,
Немає лишень життя там прикмет.
Ти наша домівка – планета Земля,
Ти гарна і зблизька, красива здаля.
Дивуються інші планети всі щиро:
«Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!»
Діана Безносенко

Запитання для обговорення:
• Чому красі Землі дивуються інші планети?
• Які кольори має наша планета, якщо ми будемо дивитися на неї із космосу?

Підсумуйте: «Земля — це єдина планета Сонячної системи, населена живими організмами. Це пов’язано з тим, що саме на Землі є вода, повітря, а також сонячне світло і тепло».

Запропонуйте учням переглянути уривок відео:

https://tinyurl.com/y6s4h923

Запитання для обговорення:
• Що є на планеті Земля?
• Що зображують на картах зеленим кольором? Коричневим? Голубим?
• Чому Землю ще називають «голубою планетою»?
 

Щоб дізнатися, де ще ми можемо побачити зображення Землі, попросіть дітей розгадати загадку: (слайд 5)
 

Річки, гори і поля, ох яка величезна Земля.
Але на ньому вона вся помістилася,
У кульку невелику перетворилася.
Ти його крути, верти, любу точку світу в мить знайди.
(Глобус)

Підсумуйте: «Глобус — це зменшена у багато разів копія, модель Землі. Якщо ми подивимося на Землю , ми побачимо багато блакитного кольору , через велику кількість водного простору» (слайд 6).

Велику частину Землі займає вода. Це Світовий океан. Океан - це ім'я бога безмежного моря. На Землі чотири океани.

 -Тихий океан- найбільший. Другий за величиною - Атлантичний океан. Індійський океан – займає третє місце і є найтепліший. Північний Льодовитий – найхолодніший і найменший океан (слайд 7).

4. Робота з підручником
- Серед величезного водного простору розташовані ділянки суші- це материки. З давніх часів сушу ділять на частини світу. ( на дошці карта: " півкуль", слайд 8).

 Дізнатись, що таке материки  допоможе підручник. (сторінка 33)

Запитання для обговорення:

•Скільки материків ви знайшли на карті півкуль? Назвіть їх.
•Скільки океанів на Землі ? Назвіть їх.

Підсумуйте: У східній півкулі розташований найбільший материк - Євразія. На цьому материку знаходиться наша Батьківщина - Україна. Наступний за величиною материк: Африка. Ще два материки розташовані в західній півкулі. У відмінності від Євразії, де дві частини злилися воєдино, навпаки: Америка розділена на два материки: Південна Америка і Північна Америка.

-Яку ще велику ділянку суші, оточену водою, бачите на карті?

Це Австралія - найменший материк. І останній материк: Антарктида.  ( слайд 9). Це найхолодніший і найсухіший континент на Землі.

 

Фізкультхвилинка « Австралійський дощ» (слайд 10).

Щоб створити ефект австралійського дощу всі вправи ми будемо супроводжувати відповідним фразами, коментуючи кожну дію.

  • Починається тропічний дощ! (приготувалися).

Піднімається вітер! (потираємо долоньки).

Падають перші краплини дощу (клацаємо паль­цями і язичком).

Почалася злива (плескаємо долонями по стег­нам).

Злива перетворилася на бурю (тупаємо).

Ось буря стихає (плескаємо долонями по гру­дях).

Стихає злива (плескаємо долонями по стег­нам).

Закінчується дощ, падають останні краплі (кла­цаємо пальцями і язичком).

Шумить тільки вітер (потираємо долоні).

— Австралійський дощ скінчився.

  •  Сонце! (Діти піднімають руки вгору).

Закріплення нових знань у процесі практичної діяльності

Вправа «У нашої Землі є...»
1. Підготуйте кубики з написами назв материків та океанів Землі (додаток 1).
2. Запропонуйте учням за бажанням кинути кубики та показати на карті і глобусі об’єкти (материк або океан ), назви яких випали на кубиках.
3. У цей час інші учні знаходять ці ж об’єкти на малюнках у підручнику на с. 33.

 

  1. Робота в групах

1.Об'єднайте учнів у сім груп за допомогою пазлів (додаток 2). Можна спочатку наклеїти зображення на картон, а вже потім розрізати.

2. Роздайте кожній групі аркуші з додатком 3.

3. Запропонуйте дітям виконати завдання : скласти пазл з назвою материка та віднайти його на контурній карті ( додаток 3) і розфарбувати його.

Використання стратегії «РАФТ»

Учні складають невеличке висловлювання.

Роль _планета Земля. Аудиторія _жителі нашої Землі.. Формат – sms. Тема – прохання.

Зразок.

Добрий день, мої жителі !Дозвольте  звернутися до Вас з проханням.Дбайте про своє майбутнє та долю майбутніх поколінь.Збережіть мою красу і неповторність.

 ІІІ. Підсумкові завдання (зворотний зв’язок, рефлексія, релаксація)

  1. «Діамант». Запропонуйте учням по черзі сказати те, що було найцікавішим, найбільш здивувало на уроці, продовживши фразу: «Справжній діамант уроку — це ...»
  2. За наявності у класі доступу до мережі Інтернет увімкніть пряму трансляцію Землі з космічної станції: https://tinyurl.com/y5ntsflc  Або знайдіть в інтернет відео або пряму трансляцію «Вигляд Землі з космосу» і оберіть відео на власний розсуд.
  3. Зберіться всі в коло і тричі одночасно повторіть: «Ми — любимо нашу Землю! Ми — молодці!» Поаплодуйте собі та нашому спільному дому — Землі.

 

 


Список використаних джерел

  1. Електронний ресурс  : Глобус «Загадки» http://korusno-znatu.in.ua/inshe/zagadky/zagadka-pro-globus/
  2. Дитяча енциклопедія планети Земля, 2019 рік видання, авт.: Клер Гібберт, Гонор Гед
  3. Методичні розробки уроків у 2 класі « Я досліджую світ», видавництво « Алатон», 2019 рік.

 

 


Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1(продовження)

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

Додаток 2 (продовження)


 

 

 

 

Додаток 2 (продовження)


 

 

 

 

Додаток 2 (продовження)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

https://www.sosyalbilimciler.com/forum/media/dunya_dilsiz_siyasi_harita-png.39/full

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. BORYSPOLETS OLENA
    Дякую за цікаву роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 січня 2022
Переглядів
995
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку