Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації
КНЗ КОР «КОІПОПК»
Відділ початкової освіти
Авторський проєкт
Методична розробка уроку
з предмету « Я досліджую світ»
на тему: «Наша планета Земля. Частини світу, материки та океани»
Автор: Струк Ірина Ярославівна
Вчитель початкових класів
Васильківського НВК
«Гімназія-ЗОШ» І-ІІІ ст. № 8
Біла Церква 2021р.
Урок на тему: Наша планета Земля. Частини світу, материки, океани.
Мета: Формування предметних компетентностей .
Ознайомити учнів з поняттями "Частини світу", "материк", "океан".
Навчити дізнаватися в «обличчя» і показувати на карті усі частини світу, материки, океани.
Формування ключових компетентностей:
Вміння вчитися: розвивати критичне мислення, стимулювати творчу уяву учнів, вміння висловлювати власні думки.
Комунікативної: розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів.
Соціальної: удосконалювати навички роботи в парі, групі.
Громадянської: виховувати інтерес і бережливе ставлення до природних багатств Світового океану та Землі.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення уроку: індивідуальна, групова, в парах.
Обладнання і матеріали:
Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери, фізична карта світу та/чи глобус (за наявності), презентація , комп’ютер та мультимедійний проектор або телевізор, контурна карта півкуль, картки із словами: план, карта, глобус, додатки.
.
Хід уроку
І. Вступна частина
Вітання:
-Доброго ранку! Доброго дня всім!
Наш урок залюбки
Поведе тебе в світи
І на « ЯК?», «ЧОМУ?» і «ДЕ?»
Завжди відповідь знайдеш.
-Що ви очікуєте від уроку?
Відповіді учнів.
- А я очікую, що ви будете дружно, наполегливо працювати, підтримувати одне одного, радіти успіхам і досягненням однокласників.
ІІ. Основна частина
1.Актуалізація опорних знань.
Сьогодні ми з вами здійснимо кругосвітню подорож.(слайд 2)
-Хто такі мандрівники?
-Що може знадобитися мандрівникам в дорозі? (на дошці картки із словами: план, карта, глобус)
-Що таке карта? Глобус?
- Що нам знадобиться для кругосвітньої подорожі? (карта)
-Яку форму має наша планета?
2.Мотивація навчальної діяльності
Гра «Дешифрувальник» (слайд 3)
Розшифрувати слова за допомогою кодів. (відповідь: планета Земля)
|
а |
б |
в |
г |
1 |
П |
Е |
Н |
А |
2 |
Л |
Л |
М |
Я |
3 |
Е |
Т |
А |
З |
Код 1 слова: 1А,2Б, 1Г, 1В, 1Б,3Б,3В
Код 2 слова: 3Г,3А, 2В,2Б,2Г
«Всі люди у цьому світі, а також інші живі істоти мають спільний дім — планету Земля. Цього тижня ми будемо досліджувати та дізнаватися більше про нашу красуню Землю».
Бесіда «Земля». Прочитайте учням вірш Діани Безносенко «Земля» (слайд 4).
Блакитні простори, зелені ліси —
Ніде більше не знайдеш ти такої краси.
У космосі є ще багато планет,
Немає лишень життя там прикмет.
Ти наша домівка – планета Земля,
Ти гарна і зблизька, красива здаля.
Дивуються інші планети всі щиро:
«Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!»
Діана Безносенко
Запитання для обговорення:
• Чому красі Землі дивуються інші планети?
• Які кольори має наша планета, якщо ми будемо дивитися на неї із космосу?
Підсумуйте: «Земля — це єдина планета Сонячної системи, населена живими організмами. Це пов’язано з тим, що саме на Землі є вода, повітря, а також сонячне світло і тепло».
Запропонуйте учням переглянути уривок відео:
https://tinyurl.com/y6s4h923
Запитання для обговорення:
• Що є на планеті Земля?
• Що зображують на картах зеленим кольором? Коричневим? Голубим?
• Чому Землю ще називають «голубою планетою»?
Щоб дізнатися, де ще ми можемо побачити зображення Землі, попросіть дітей розгадати загадку: (слайд 5)
Річки, гори і поля, ох яка величезна Земля.
Але на ньому вона вся помістилася,
У кульку невелику перетворилася.
Ти його крути, верти, любу точку світу в мить знайди.
(Глобус)
Підсумуйте: «Глобус — це зменшена у багато разів копія, модель Землі. Якщо ми подивимося на Землю , ми побачимо багато блакитного кольору , через велику кількість водного простору» (слайд 6).
Велику частину Землі займає вода. Це Світовий океан. Океан - це ім'я бога безмежного моря. На Землі чотири океани.
-Тихий океан- найбільший. Другий за величиною - Атлантичний океан. Індійський океан – займає третє місце і є найтепліший. Північний Льодовитий – найхолодніший і найменший океан (слайд 7).
4. Робота з підручником
- Серед величезного водного простору розташовані ділянки суші- це материки. З давніх часів сушу ділять на частини світу. ( на дошці карта: " півкуль", слайд 8).
Дізнатись, що таке материки допоможе підручник. (сторінка 33)
Запитання для обговорення:
•Скільки материків ви знайшли на карті півкуль? Назвіть їх.
•Скільки океанів на Землі ? Назвіть їх.
Підсумуйте: У східній півкулі розташований найбільший материк - Євразія. На цьому материку знаходиться наша Батьківщина - Україна. Наступний за величиною материк: Африка. Ще два материки розташовані в західній півкулі. У відмінності від Євразії, де дві частини злилися воєдино, навпаки: Америка розділена на два материки: Південна Америка і Північна Америка.
-Яку ще велику ділянку суші, оточену водою, бачите на карті?
Це Австралія - найменший материк. І останній материк: Антарктида. ( слайд 9). Це найхолодніший і найсухіший континент на Землі.
Фізкультхвилинка « Австралійський дощ» (слайд 10).
Щоб створити ефект австралійського дощу всі вправи ми будемо супроводжувати відповідним фразами, коментуючи кожну дію.
— Піднімається вітер! (потираємо долоньки).
— Падають перші краплини дощу (клацаємо пальцями і язичком).
— Почалася злива (плескаємо долонями по стегнам).
— Злива перетворилася на бурю (тупаємо).
— Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудях).
— Стихає злива (плескаємо долонями по стегнам).
— Закінчується дощ, падають останні краплі (клацаємо пальцями і язичком).
— Шумить тільки вітер (потираємо долоні).
— Австралійський дощ скінчився.
Закріплення нових знань у процесі практичної діяльності
Вправа «У нашої Землі є...»
1. Підготуйте кубики з написами назв материків та океанів Землі (додаток 1).
2. Запропонуйте учням за бажанням кинути кубики та показати на карті і глобусі об’єкти (материк або океан ), назви яких випали на кубиках.
3. У цей час інші учні знаходять ці ж об’єкти на малюнках у підручнику на с. 33.
1.Об'єднайте учнів у сім груп за допомогою пазлів (додаток 2). Можна спочатку наклеїти зображення на картон, а вже потім розрізати.
2. Роздайте кожній групі аркуші з додатком 3.
3. Запропонуйте дітям виконати завдання : скласти пазл з назвою материка та віднайти його на контурній карті ( додаток 3) і розфарбувати його.
Використання стратегії «РАФТ»
Учні складають невеличке висловлювання.
Роль _планета Земля. Аудиторія _жителі нашої Землі.. Формат – sms. Тема – прохання.
Зразок.
Добрий день, мої жителі !Дозвольте звернутися до Вас з проханням.Дбайте про своє майбутнє та долю майбутніх поколінь.Збережіть мою красу і неповторність.
ІІІ. Підсумкові завдання (зворотний зв’язок, рефлексія, релаксація)
Список використаних джерел
Додаток 1
Додаток 1(продовження)
Додаток 2
Додаток 2 (продовження)
Додаток 2 (продовження)
Додаток 2 (продовження)
Додаток 3