Методична розробка уроку з англійської мови на тему:
«Природа і довкілля»
3 курс
/Рівень стандарту/
.
ВСТУП |
Актуальність вивчення теми «Природа і довкілля» |
3 |
РОЗДІЛ 1. |
Методичні рекомендації щодо проведення уроку за темою «Nature and Еnvironment» |
4 |
РОЗДІЛ 2. |
Методична розробка уроку «Nature and Еnvironment» |
5 |
|
Додатки |
13 |
|
Список використаних джерел |
21 |
ВСТУП. Актуальність вивчення теми «Природа і довкілля»
Формування екологічної культури підростаючого покоління – одне з найважливіших завдань сьогодення, у зв’язку з тим, що погіршилась екологічна ситуація у світі, мало приділяється уваги охороні й збереженню довкілля. Виховувати в учнів відповідальне ставлення до природи – це складний і довготривалий процес. Його результатом
повинно бути не лише оволодіння відповідними знаннями і уміннями, а й розвиток уміння та бажання активно захищати, покращувати природне середовище. Саме тому ця тема присутня протягом всього курсу вивчення англійської мови.
Завершальною ланкою вивчення теми «Nature and Еnvironment» є програма 11 класу (3 курс), яка направлена на акцентуванні уваги учнів саме на вплив науково – технічного прогресу на життя людини й довкілля.
Тема має високий рівень складності, так як вимагає від учнів ґрунтовних знань відповідної лексики уроку та фундаментальні знання таких наук як біологія, екологія та хімія.
Вивчення теми «Nature and Еnvironment» сприяє :
üврахуванню індивідуальних особливостей учнів, даючи можливість поповнення знань особливо значущими для них видами діяльності;
üвмінню працювати самостійно та у співробітництві;
üстворенню особливого мікроклімату для навчання спілкуванню;
üзалученню учнів в активний творчий пошук існуючих екологічних проблем у світі, своєї країни та шляхів їх усунення;
üзнайомству учнів з золотим правилом трьох англійських літер R (Reuse, Recycle, Reduce);
üздатності до самопізнання, самоаналізу та самореалізації особистості, її активної життєвої позиції;
üвихованню почуття персональної відповідальності за майбутнє свого краю, планети.
РОЗДІЛ 1. Методичні рекомендації щодо проведення уроку за темою «Nature and Еnvironment»
Даний урок розроблено для учнів 3 курсу, за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів, Іноземна мова 10-11 клас, рівень стандарту.
Витяг з поурочно-тематичного плану
10 годин |
ТЕМА 2. Природа і довкілля. |
|
№ уроку |
Тема уроку |
Примітки |
13 |
Природа і довкілля. |
|
14 |
Технічний прогрес і його наслідки. |
|
15 |
Вплив діяльності людини на довкілля. |
|
16 |
Проблеми екології. |
|
17 |
Довкілля. Складові частини. |
|
18 |
Шляхи вирішення екологічних проблем. |
|
19 |
Проблеми довкілля. Організації із захисту навколишнього середовища. |
|
20 |
Наслідки діяльності людини. |
|
21 |
Екологія нашого регіону. |
|
22 |
Урок домашнього читання. |
|
Урок вивчення і первинного закріплення нових знань передбачає опанування учнями нових знань і способів дій.
Урок проводиться з використанням мультимедійного проектора та презентації, яка демонструється на всіх етапах уроку. Також обов’язковим є наявність Інтернету.
Розвиток мовлення учнів спостерігається поетапно. У першу чергу під час мовної розминки на початку уроку потім в ряді вправ на закріплення слів і в кінці уроку під час підбиття підсумків. Навчання читання ведеться на цікавих текстах, у деяких випадках зі знятими труднощами. Навчання аудіювання ведеться на оригінальних відео, озвучених носіями мови.
Простежується формування загальнонавчальних умінь і навичок, загальна моральна та еколого-культурологічна спрямованість уроку. Використання презентації та відео допомагає викладачу презентувати матеріал за менший час з великим розумінням і зацікавленістю учнів, допомагає заощадити час для мовленнєвої практики, підняти навчальний та виховний процес на більш високий рівень. Роль викладача – активний помічник, головна його функція – організація і стимулювання навчальновиховного процесу учнів.
Освітній процес здійснюється поряд з оздоровчим. Робота з текстом, лексичні вправи, опис картинок, висловлювання щодо переглянутого відео, робота в парах, самоконтроль і взаємоконтроль, самопізнання, рефлексія, формулювання теми самими учнями, а не викладачем, домашнє завдання за вибором сприяють розвитку мотивації учня до навчання.
Урок спрямований на реалізацію системно-діяльнісного підходу, сприяє розвитку пізнавальної та комунікативної активності учнів. В ході уроку використовуються здоров'язберігаючі технології, розвивального навчання, індивідуально – особистісного навчання, міні проектні технології.
РОЗДІЛ 2. Методична розробка уроку «Nature and Environment»
Мета:
Навчальна:
ознайомити учнів з новою лексикою та активізувати її вживання в мові; збагачувати словниковий запас учнів; практикувати учнів у читанні тексту з метою отримання загального уявлення та максимально повного і точного розуміння всієї інформації, що міститься в тексті; практикувати учнів в аудіюванні тексту; формувати навички усного та письмового мовлення учнів з опорою на лексико-граматичні структури.
Розвиваюча: розвивати мовну здогадку та довгочасну пам'ять; розвивати культуру спілкування і мовленнєву реакцію учнів; розвивати пізнавальну активність та навички самостійної роботи; вміти здобувати інформацію з текстів, висловлювати власні думки і припущення.
Виховна:
виховувати дбайливе ставлення до природи та оточуючого середовища; сприяти виробленню позитивних мотивів навчальної діяльності; виховувати громадянську відповідальність за забруднення навколишнього середовища. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Методи проведення:
üсловесний – розповідь, бесіда, відповіді на питання;
üнаочний – дидактичні матеріали, таблиця, відео сюжети, презентація, роздатковий матеріал;
üпрактичний – різноманітні практичні вправи та завдання; Інтерактивні методи навчання: ü мозкова атака;
üпроблемно – пошукове читання; ü дерево асоціацій;
üперегляд відео сюжету;
üприйом «фішбоун»;
üасоціації
Форми, методи та прийоми роботи:
üфронтальна;
üробота в парах та групах;
üіндивідуальна
Міжпредметні зв’язки:
üекологія;
üгеографія; üхімія;
üбіологія.
Передбачувані результати навчання:
üволодіння лексичним матеріалом;
üвміння вести бесіду;
üвміння сприймати інформацію на слух з опорою на відео фрагмент і розуміти зміст тексту;
üдбайливе ставлення до природи.
Матеріально-технічне забезпечення: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, комп’ютер з підключенням до Інтернету.
Етапи уроку |
Час |
||
|
Діяльність викладача |
Діяльність учнів |
|
Організаційно – мотиваційний етап Мета: психологічно настроїти учнів на навчальну діяльність |
5 хв. |
||
Greeting |
1. Викладач вітає учнів. Налаштовує учнів на позитив і доброзичливу обстановку на уроці англійської мови. |
Взаємодіють з викладачем під час бесіди, здійснюваної у фронтальному режимі.
|
|
Warming up |
2. Налаштовує учнів на роботу; вводить в іншомовну атмосферу, занурює в мовне середовище та активізує раніше вивчені ЛО переглядом презентації та відео. |
Здійснюють актуалізацію отриманих раніше знань, прогнозують подальшу діяльність на уроці. |
|
Aim |
3. Підводить учнів до визначення теми уроку. |
Визначають тему уроку, формулюють завдання. |
|
Вивчення та осмислення нової інформації. Мета: відтворення нового лексичного матеріалу |
9 хв. |
||
Brain storm |
1.Організовує активізацію вживання учнями опорного мовного матеріалу. |
Пригадують раніше вивчений лексичний матеріал за темою уроку. |
|
New words |
2. Організовує введення нової лексики. |
Засвоюють новий лексичний матеріал. |
|
Game «Stairs» |
3.Організовує запам’ятовування нового лексичного матеріалу через гру. |
Учні запам’ятовують слова та їх написання. |
|
Первинне застосування придбаних знань. Мета: систематизація та самостійне застосування отриманих знань. |
11 хв. |
||
Game «Association» |
1. Організовує практику складання речень, коригує відповіді. |
Складають речення з опорою на три слова. |
|
Match and complete |
2. Організовує перевірку засвоєння вивчаємого лексичного матеріалу. |
Виконують завдання з заповненням інформаційних пропусків. |
|
Game «Logical chain» |
3. Організовує роботу з читання коротких текстів. |
Спираючись на фото та тексти, визначають про яку проблему йде мова. |
|
Talk and write |
4. Допомагає учням у формуванні навичок усного та писемного мовлення. |
Готують короткі повідомлення щодо однієї з екологічних проблем. |
|
Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах з метою засвоєння навичок. Мета: поглиблення вміння в природному темпі мобілізувати засвоєний матеріал. |
15 хв. |
||
Listening |
1.Організовує перегляд відео, виконання вправ. |
Переглядають відео та здобувають загальне уявлення та часткову інформацію для виконання завдань. |
|
Reading |
2.Організовує відпрацювання лексики через роботу з текстом для читання. |
Засвоюють лексичний матеріал, спираючись на текст. |
|
Творчий перенос знань і навичок у нові або змінені умови з метою формування вмінь. Мета: систематизація та застосування отриманих знань. |
10 хв. |
||
Dialogues |
1. Спонукає учнів до діалогічного мовлення. |
Мобілізують отриманні знання для роботи з діалогами, виконують різнорівневі завдання. |
|
Speaking |
2. Організовує роботу в групах, допомагає у монологічному мовленні |
Працюють у групах, висловлюють власні думки. |
|
Рефлексія (підбиття підсумків заняття) Мета: співвіднесення поставлених завдань з досягнутим результатом, постановка подальших цілей. |
3 хв. |
||
Quiz |
1. Пропонує учням дати відповіді на запитання вікторини. |
Учні самостійно відповідають на питання вікторини потім обговорюють результати. Аналізують результати власної діяльності. |
|
Інформація про домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання Мета: подальше самостійне застосування отриманих знань. |
2 хв. |
||
Home task |
Пояснює домашнє завдання. |
Зорове ознайомлення зі змістом домашнього завдання та інструкцією з виконання. Визначають область застосування отриманих знань. |
|
Хід уроку Організаційно - мотиваційний момент
1. Greeting.
T: Good morning, students!
Glad to see you!
How are you?
2. Warming up.
T: Today we are going to discuss different problems.
Look at this motto “Think globally, act locally”, at our blackboard. We’ll start with a famous song by Michael Jackson. It is called the Earth Song.
Let’s listen to it and while listening think and make notes about the most important problems mentioned in his song. (Slide 2) Відеофрагмент (прослуховування та перегляд пісні). https://youtu.be/XAi3VTSdTxU T: What is this song about?
Ps: It is about air, water and land pollution.
… cutting down forests, animal killing, wars.
… disappearing animals and plants.
T: What is the main idea of this song?
Ps: Our Earth is in danger.
We must be kind to nature.
Littering, war conflicts.
Повідомлення теми, мети, завдань уроку
3. Aim.
T: Can you state the theme of the lesson?
Ps: Nature and environment.
Be kind to nature.
Pollution. Ecological problems.
T: Today we’ll start a new topic. There are lots of problems facing our planet today. A lot of people live on our planet, and the Earth’s resources won’t last forever. And today we’ll speak about environmental problems caused by the technology development.
By the end of the lesson you should be able:
to recognize and understand new words and word combinations;
to identify main ideas and details from the text for reading;
to understand the gist and details of the text for listening;
to participate in common conversational exchange on the topic of our today’s lesson. (Slide 3) 4. Main part.
Вивчення нового матеріалу
Vocabulary practice.
1. Brain storm
Т: Complete the spidergram with as many environmental problems as you can think of. Compare with your partner. (Slide 4)
T. Look at the screen. Here you can see the words. Let’s read them and translate. (Slide 5)
litter urbanization acid rain water pollution destruction of ozone layer |
overpopulation global warming energy crisis recycling melting glacier |
3.Game «Stairs»
T: Let’s divided into three groups. The players of each group have to build the stairs using the words of the topic. (Додаток 1)
Первинне застосування придбаних знань
1. Game «Association»
T: Choose one of the environmental problems and try to associate it with three words. Then explain your choice. (Slide 6)
Ex: deforestation – trees, habitat, endangered species
People burn and cut down the trees, animals lose their habitats as a result we have endangered species.
2. Match and complete
T: Match the words in A and B to form compound nouns, then use them to complete the sentences below. (Додаток 2. Додаток 3)
Keys : global warming(1), acid rain(4), fossil fuels(3), solar power(5), energy crisis(8), endangered species(7), ozone layer(2), oil spills(6).
3. Game «Logical chain»
T: Read the descriptions and match them with the pictures and ecological problems.(Додаток 4)
4. Talk and write
T: Now talk about the causes and the results of these problems then write sentences as in the example. (Slide 7)
Ex: The problem of urbanization is caused by growing cities. As a result, animals are losing their habitats.
Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах з метою засвоєння навичок
T: Let’s watch two short videos «Save the planet» (09:43 – 10:24) and «Neal’s News clips» (10:27 – 13:34) and do some exercises. (Strong students should be able to do these tasks during their first viewing of the video. Weaker students can watch the video once without having to do any exercises, then do the exercises during a second viewing. )
«Catch the mistake»
T: Mark the statements T (true) or F (false) then correct the false statements.
(Додаток 5)
Speech bubbles
T: Match the speech bubbles (A-D) to the people (1-4). (Додаток 6)
Pre – reading activity.
Look at the words in bold in the text and try to translate them. (Додаток 7)
(Презентація нових лексичних одиниць тексту). While - reading.
Read this article about the problems of our planet. Choose the most suitable heading from the list A – F for each part (1-4). There is one heading you do not need to use.
There is an example at the beginning (0). (Додаток 7)
Key: 1 E, 2 A, 3 C, 4 F Post – reading activity.
Work in pairs. Look through the text and complete the scheme. Then look at your notes and talk about the problems our planet is facing. (Додаток 8)
(Рішення проблемної ситуації з використанням методу «фішбоун»).
Творчий перенос знань і навичок у нові або змінені умови з метою формування вмінь
Dialogues.
(Робота з різнорівневими завданнями).
Task 1. Complete the dialogue and act it out in pairs. (Для учнів достатнього та високого рівня). (Додаток 9)
Task 2. Make up a dialogue. (Для учнів початкового та середнього
рівня).(Додаток 10) Key:
- How often do you go shopping to buy food with your family?
- Sometimes. Why?
- Do you buy food in plastic containers?
- Yes, quite often. I like to taste different salads. - What do you do with plastics afterwards?
- Throw it away. Yes, I know what you are going to say. It’s very bad and harmful for our nature.
- Yes, I’ve read in the text that even making plastic causes pollution. And it makes the town and the countryside look horrible. Besides it can be dangerous for animals.
- So people must think what they do and care about the environment. - That’s right!
Speaking.
Here are some photographs showing various ways in which people use nature. Look at photographs A and C. For what purpose do you think each photograph was taken? (Додаток 11)
Imagine that these pictures are part of the photographic exhibition entitled «The Power of Nature: Present & Future». Together, decide which one of the four pictures should go on the poster advertising the exhibition.
(Учні об’єднуються в групи, обирають фото, обговорюють, потім презентують свої розповіді).
Рефлексія Environmental Quiz.
Let’s do the Environmental Quiz and discuss the results.(Додаток 12)
(Учні самостійно відповідають на питання вікторини потім обговорюють результати).
4 Summing - up.
Підведення підсумків та результатів уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон». (Slide 8) T: What did we speak about today?
What new information have you found out? Which of the tasks did you like most?
I learnt …
I found out …
It was interesting to …
Повідомлення домашнього завдання
T: Our lesson is coming to the end. It’s time to write down your home task for the next lesson. (Slide 9)
p. 138 ex.6 Read the text and fill in the table after it. (Для учнів початкового та середнього рівня).
p. 138 ex. 7 Discuss the questions. (Для учнів достатнього та високого рівня).
g |
r |
e |
e |
n |
h |
o |
u |
s |
e |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
t |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
i |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
t |
r |
e |
e |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
o |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
s |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
y |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
s |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
t |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
e |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
m |
a |
m |
m |
e |
l |
s |
|
|
|
|
|
|
* Повернутися до тексту розробки
global acid fossil fuels species
solar energy spills
endangered ozone crisis rain power
warming layer oil
* Повернутися до тексту розробки
1. ………. is causing a rise in ocean levels.
2. Aerosol sprays are helping to destroy the ………. .
3. We must find alternative sources of power to avoid a(n) ………. .
4. ………. damages our lakes, rivers and forests as well as our buildings.
5. Energy from the sun can be used to produce ………. .
6. ……….pollute our seas and beaches and kill many seas creatures.
7. Unfortunately, whales have become a(n) ………. .
8. We are running out of ………., so we have to start using other sources of power.
* Повернутися до тексту розробки
Read the descriptions and match them with the pictures and ecological problems.
Mark the statements T (true) or F (false) then correct the false statements.
1. All of the world’s coastline is being lost. ………....
2. Sea levels are rising. …………
3. Scientists are the cause of the changes in the world’s climate. ………… 4. The cars people drive and the oil they burnt pollute the air. …………
5. The pollutants in the air are warming the climate. ………… 6. The ice in the Arctic and the Antarctic is polluted. …………
* Повернутися до тексту розробки
Read this article about the problems of our planet. Choose the most suitable heading from the list A – F for each part (1-4). There is one heading you do not need to use.
There is an example at the beginning (0).
A A watery grave. D Nature can heal itself.
B Running out of time. E No trees – no life.
C Choking to death. F We can do it!
We have spent thousands of years fighting for our survival. Yet now we have discovered that our planet is under threat and to make matters worse, it’s all our fault.
The rainforests are dying, rare plant and animals species are disappearing, rivers and seas are being contaminated, crops are failing to grow, people are dying of hunger and the air is being polluted. It’s time we woke up to these problems and started repairing the damage.
One of the major problems is the destruction of the rainforests in South
0 |
B |
3 |
4 |
1 |
2 |
America. They are home to half the world’s species and to millions of people. Moreover, the rainforests clean the air by absorbing carbon dioxide and giving out oxygen. The trees are being cut down for paper or to make room for cattle farms. As a result, birds and animals lose their homes and die. This destruction is also bringing about changes in the climate, air pollution, flooding, drought and famine. If we continue to burn and cut down the rainforests as we are doing now, the earth will never be the same again.
Another big problem is water pollution. Do you like swimming in the sea or drinking a cool glass of water on a hot day? These simple pleasures may soon become a thing of the past. Factories are polluting our rivers and lakes with dangerous chemicals. Oil tankers are releasing thick, black oil into our oceans.
Tons and tons of industrial and domestic waste are poured into our seas.
Consequently, sea life is threatened with extinction.
Air pollution is another important issue. The cars and factories in and around our cities are giving off dangerous fumes. In the past few years, more and more people than ever before have developed allergies and breathing problems. If we don’t do something now, our cities will become impossible to live in.
Fortunately, it is not too late to solve these problems. We have the time, the money and even the technology to prepare the way for a better, cleaner and safer future. We can plant trees and adopt animals. We can create parks for endangered species. We can put pressure on those in power to take action. Together we can save our planet. All we need to do is open our eyes and act immediately.
* Повернутися до тексту розробки
Look through the text and complete the scheme. Then look at your notes and talk about the problems our planet is facing.
* Повернутися до тексту розробки
- How green are you?
- I take care of nature. But people ………………. . - What are the most serious problems of our day?
- First, I think …………… .Second ………………. . Third …………………. .
- What’s wrong with us?
- For a long time people didn’t think of the future of our Earth. We should ……….
- What does the phrase “to be a citizen of our country” mean? - It means ……………….. .
* Повернутися до тексту розробки
1 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
-
- Do you buy food in plastic containers? - Sometimes. Why?
- That’s right!
- Yes, I’ve read in the text that even making plastic causes pollution. And it makes the town and the countryside look horrible. Besides it can be dangerous for animals.
- Yes, quite often. I like to taste different salads.
- What do you do with plastics afterwards?
- So people must think what they do and care about the environment.
- Throw it away. Yes, I know what you are going to say. It’s very bad and harmful for our nature.
* Повернутися до тексту розробки
Let’s do the Environmental Quiz.
What do you call the area that is inhabited by a particular species?
a) Habitat.
b) Environment.
c) Biosphere.
The process by which the Earth’s temperature is increasing is called the …
b) greenhouse effect.
Which gas is responsible for global warming?
a) Carbon dioxide.
b) Oxygen.
c) Hydrogen.
be recycled?
a) Milk cartons.
b) Plastic bottles.
What do you call the processing of used materials and their reuse?
a) Recycling.
b) Reusing.
c) Reprocessing.
What do you call renewable safe sources of energy?
a) Alternative energies.
b) Bio-energies.
c) Solar energies.
What do you call a substance that pollutes the air, water or soil?
a) Pollutant.
b) Pesticides.
c) Acid.
Which layer protects the Earth from UV rays?
a) Coal.
energy source in the world?
a) Hydro energy.
b) Solar energy.
* Повернутися до тексту розробки
1. Sarah Cunningham, Peter Moor, Real life, Intermediate, Students’ book
2. Virginia Evans, Jenny Dooley, Upstream, DVD Activity Book
3. Virginia Evans, Jenny Dooley, Upstream, Profiency, Students’ book
4. Відео кліп «Earth song» [Електронний ресурс]. – Режим доступу:https://youtu.be/K76zy6b1y-4
5. Карп’юк О. Д. Англійська мова. Підручник для 11-го классу загальноосвітніх навчальних закладів. – Астон, 2011. 6. Коваленко О.Я., Прокопчук М.М. Твій репетитор з англійської мови. Комплексне видання для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання. – Генеза, 2012.
7. Редько В.Г., Полонська Т.Г., Басай Н.П. Лінгводидактичні засади навчання іноземної мови учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів. – Генеза, 2014.
8. Учбове відео «Save the planet» and «Neal’s News Сlips» [Електронний ресурс]. – Режим доступу :https://youtu.be/XAi3VTSdTxU