Методична розробка уроку по темі "Африка" (Урок -гра)

Про матеріал
методична розробка уроку по темі "Африка" (узагальнюючий урок) дає змогу провести урок у нестандартній ігровій формі.
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: АФРИКА

Мета уроку: закріпити і систематизувати знання, отримані під час вивчення  

                      Теми «Африка»; розвивати логічне мислення учнів, виявляючи причинно –

                      наслідкові зв'язки між ФГП, рельєфом, кліматом , внутрішніми водами, 

                      ґрунтами , природними зонами та господарською діяльністю людини,   

                       використовуючи ігрові методи, формувати інтерес до географії материків і 

                     океанів.

 Обладнання: фізична карта Африки, атласи.

Тип уроку: повторювально - узагальнюючий.

Метод: ігровий(квест).

Хід уроку

І.Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх і готовності учнів до уроку. Поділ учнів на два загони.

 Вступне слово вчителя. Сьогодні ми вирушаємо в експедицію до Африки. Добираючись до місця проведення нашої мандрівки, ми проїдемо декілька станцій: "Ерудити", "Картографічна", "Природні зони", "Словникова".

До складу кожного загону входять картографи, геологи, кліматологи, зоологи, ботаніки, ґрунтознавці. На чолі загону стоїть командир

Завдання 1. Кожен командир повинен представити свій загін,вибрати його назву, пов'язану   

                       з Африкою, обґрунтувати її.

Учитель. А тепер вирушаємо у мандрівку. Ось і перша станція.

Станція "Ерудити"

Один загін дає відповідь письмово, а другий загін відповідає усно.

1. Мандруючи пісками Калахарі
Відкрив в ній озеро він Нґамі,
Що схоже так було на сон.

Цей мандрівник був (Лівінґстон). (1 бал)

2. Чи може на екваторі лежати сніг, якщо може,  то де і чому? (3 бали)

3. Чому на південно - західному узбережжі Африки утворилася пустеля Наміб? (3 бали)
( Під час відповіді другого загону перевіряють ся відповіді першого загону. Записують
набрану кількість балів)

По одному представнику з кожного загону виконують завдання.

  1. Охарактеризуйте фізико - географічне положення материка Африка. (5 балів)
  2. Дайте характеристику фізико - географічного положення о. Мадагаскар.(5 балів)
  3. Назвіть особливості рельєфу Африки. (5 балів)
  4. Назвіть особливості клімату Африки. (5 балів)

Станція "Картографічна"

Представник загону - картограф - отримує картку з назвами географічних об'єктів, які він має показати на карті.

  1. Гори - Атлаські, Драконові, Капські, Рувензорі, нагір'я Ахаґґар. (2 бали)
  2. Річки - Ніґер, Ніл, Оранжева, Замбезі, Лімпопо. (2 бали)
  3. Озера - Чад, Вікторія, Танґаньїка, Ньяса. (2 бали)
  4. Водоспади - Вікторія, Лівінґстона, Стенлі. (2 бали)

Станція "Природні зони"

На цій станції учні визначають назви зон.

  1. Постійно висока температура. Сильні зливи протягом усього року. Вічнозелені вологі ліси з винятковою різноманітністю рослин та тварин. (Екваторіальні ліси.  1 бал.)                  
  2.  Дуже жарка погода. Найменша річна кількість опадів. Рідко зустрічаються рослини. Тварини ведуть нічний спосіб життя. Скрізь піски, бархани. (Пустелі. 1 бал)
  1. Чітко вирізняються два сезони року. Клімат субекваторіальний, високі трави чергуються з поодинокими деревами та чагарниками. (Савани і рідколісся. 1 бал )

Станція "Словникова" Пояснити такі терміни:

  1. Материк, пустеля, рельєф, ваді. (1 бал).
  2. Платформа, висотна поясність, клімат, оазис. (1 бал)
  3. Пасати, ізотерми, природні зони, савани. (1 бал)
  4. Ґілеї, річка, озеро, водоспад. (1 бал)

Підсумки.  Підрахувати , яку кількість балів набрав кожен загін. Далі кожен загін отримує маршрутний лист експедиції із завданням. Через 3 хвилини представники загонів відповідають на поставлені запитання, позначають на карті маршрут.

 

 

Маршрутний лист експедиції (І загін)

1. Дайте фізико - географічну характеристику Ефіопського нагір'я за планом:

а) географічне положення;

б) рельєф, висота;

в) клімат (середня температура січня, середня температура липня, річна кількість опадів);

г) Ґрунти;

ґ) господарська діяльність людини.

 

 

Маршрутний лист експедиції (II загін)

1. Дати фізико - географічну характеристику пустелі Наміб за планом:

а) географічне положення;

б) рельєф, висоти;

в) клімат ( середня температура січня, середня температура липня, річна кількість опадів)

г) ґрунти;

ґ) господарська діяльність людини.

Підсумок уроку.

Після перевірки маршрутних листів підбиваю підсумки уроку, виставляю оцінки, визначаю кращий загін і кращих учнів, роблю зауваження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   Пояснити терміни:

    Материк, пустеля, рельєф, ваді. (1 бал)

 

   Платформа, висотна поясність, клімат, оазис(1 бал)

 

                   Пояснити терміни:

 

    Пасати, ізотерми, природні зони, савани. (1 бал)

    Ґілеї, річка, озеро, водоспад. (1 бал)

 

Маршрутний лист експедиції (І загін)

1. Дайте фізико - географічну характеристику Ефіопського нагір'я за планом:

а) географічне положення;

б) рельєф, висота;

в) клімат (середня температура січня, середня температура липня, річна кількість опадів);

г) Ґрунти;

ґ) господарська діяльність людини.

 

Маршрутний лист експедиції (II загін)

1. Дати фізико - географічну характеристику пустелі Наміб за планом:

а) географічне положення;

б) рельєф, висоти;

в) клімат ( середня температура січня, середня температура липня, річна кількість опадів)

г) ґрунти;

ґ) господарська діяльність людини.

 

Картка №1

Показати на карті гори:

Атлаські, Драконові, Капські, Рувензорі, нагір'я Ахаґґар. (2 бали)

 

 

Картка №2

Показати на карті річки:

Ніґер, Ніл, Оранжева, Замбезі, Лімпопо. (2 бали)

 

 

 

 

Картка №3

Показати на карті озера:

Чад, Вікторія, Танґаньїка, Ньяса. (2 бали)

 

 

Картка №4

Показати на крті озера:

Вікторія, Лівінґстона, Стенлі. (2 бали)

 

 

doc
Додано
30 січня 2019
Переглядів
639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку