Методична розробка уроку узагальнення та повторення з теми: "Українські землі в 16 - п.п. 17 ст." за новим Державним стандартом освіті. Урок у формі інтерактивної гри.
ЕНЕРГОДАРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №2
ЕНЕРГОДАРСЬКОЇ МІСЬКЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
Методична розробка уроку повторення та узагальнення на тему:
«Українські землі
у складі Речі Посполитої
(ХVІ- перша половина ХVІІ ст.»
Підготувала учитель історії ЕЗОШ №2
Невтира Ольга Михайлівна
ЕНЕРГОДАР
Мета: повторити та узагальнити знання та вміння з теми, розвивати вміння працювати в команді
Форма проведення: навчальна гра «Еврика»
Дана гра розроблена на основі телевізійної гри «LG Еврика», яка демонструвалася на каналі Інтер.
Шляхом жеребкування визначається склад команд (п’ять). Учитель виконує функції арбітру. За правильні відповіді він надає конкретному учню фішки.
1 етап "Розіграш"
Командам задається одне питання «Скільки злотих становив річний дохід княжого дому Острозьких? (19 млн. Злотих)». Та команда, яка буде ближче всього до правильної відповіді отримує фішку-бал. За цим конкурсом визначаєтьсячерговість віступу в наступному конкурсі
2 етап "Тема"
Беруть участь всі члени команди. Хто був ближче до првильної відповіді в попередньому конкурсі, отримує право першим обрати «Тему». Одна правильна відповідь – 1 фішка-бал. Першочергове право відповіді надається команді, яка обрала тему. Якщо команда надає не правильну відповідь, право надати відповідь надається іншим командам.
1 тема "Соціально-економічний розвиток"
● Назвіть основні соціальні групи українського суспільства цього періоду (шляхта, духовенство, селяни, городяни, козацтво)
● До якої соціальної групи має відношення Магдебурзьке право? (Городяни)
● Визначення козак (воїн, вільна людина)
● Назвіть ознаки фільварку (мінімум 3)
● В якому документі законодавчо закріпачує селяни? (Литовським статутом 1577)
2 тема "Унії"
● Що таке унія? (Союз)
● Коли підписана Люблінська унія? +1569
● Що таке Річ Посполита?
● Назвіть воєводства на території України, які утворилися після Люблінської унії.
● Кому належало верховенство в греко-католицької церкви? (Папі Римському)
● Де підписана релігійна унія 1596 роки?
3 тема "Положення православної церкви"
● Що таке братство?
● Коли було створено перше братство на території України? (1586) Львів
● В якому становищі опинилася православна церква після Берестейської унії? Поза законом
● Яка подія сталася в 1620 році мають місце до православної церкви? (Відновлена православна ієрархія)
● "Пункти для заспокоєння руського народу" - про що?
4 тема "Культура"
● В яких містах існували культурно-освітні центри в другій пол. 16 століття (Львів, Острог)
● Що зображено на ілюстрації (Додаток 1. Пересопницьке Євангеліє)
● Хто був автором першої відомої авторської ікони (А.Горошковіч)
● Назвіть приклад бастіонного будівлі з рисами ренесансу в Україні (Замок в Підгірцях)
● З яких елементів складається ансамбль Успенської церкви у Львові? (Церква Успіння, вежа Корнякта, каплиця Трьох святителів
5 тема "Персоналії"
● Назвіть автора "Требника" (П.Могила)
● Чий портрет (Додаток 2. В-К. Острозького)
● Як називали Іпатія Потія (батько унії)
● Хто був першодрукарем в Україні? (І. Федоров)
● Хто такий Герасим Смотрицький, 3 факти (ректор Острозької школи, захисник православ'я, автор "Ключ царства небесного")
3 етап "Канікули"
Вирушаємо в один з українських міст того часу. За підказками дізнатися, що це за місто. З 1 підказки – 3 фішки- бали; з 2 - 2; з 3 - 1
Перше місто
1 підказка. Місто в якому було відкрито перший в Україні вищий навчальний заклад (Києво-Могилянська академія)
2 підказка. Місто, в якому за сприяння козацтва в 1615 році було засновано Богоявленське братство а в 1620 відновлена вища православна ієрархія
3 підказка. Став центром друкарства в п.п.16 століття (після Львова та Острога)
Місто (Київ)
Друге місто
1 підказка. Тут створено культурно-освітній центр, вихованцями якого стали Іов Борецький і П.Конашевича-Сагайдачний
2 підказка. Додаток 3. Ілюстрація Острозької вежі
3 підказка. Ініціатором створення цього центру став В.-К.Острозький
Місто (Острог)
4 етап "Підказка"
Один учасник команди отримує список понять (Додаток 4), які він повинен пояснити членам команді: за допомогою асоціацій, визначень та ін, не називаючи слово. Члени команди повинні відгадати. За кожне вгадане поняття надається фішка-бал. На виконання цього завдання команді надається 1 хвилина.
Підведення підсумків гри
Підрахувати кількість фішок у кожного учня та загалом у команди. Визначається команда-переможець та учень-переможець. Вручення солодких призів.
Рефлексія:
Додаток 1
Додаток 1
Додаток 3
Додаток 4
Воєводство Братство Київ Реформація Польське королівство |
Барщина Унія Львів Контрреформація Османска імперія |
Фільварок Шляхта Кам’янец Магдебурське право Річь Посполита |
Греко-католицька церковь Козак Луцьк Непохожі селяни Московське царство |
Полемична література Типографія Острог Ставропігія Литовське князівство |
|