До розіграшу
залишилось:
20 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Методична розробка уроку "Турнір знавців біології"

Про матеріал

Урок узагальнення та систематизації знань учнів. Урок з використанням завдань Всеукраїнського Інтернет-турніру із природничих дисциплін, відеопрезентацій. Робота учнів в команді сприяє підвищенню інтересу до поглибленого вивчення біології; виявлення обдарованих учнів, залучення їх до науково-дослідницької діяльності в секціях наукових відділень Малої академії наук.

Перегляд файлу

Тема уроку: «Турнір знавців біології»

 

Мета уроку: узагальнення, систематизація та поглиблення, знань учнів з біології, формування навичок роботи в команді підвищення інтересу до поглибленого вивчення біології; виявлення обдарованих учнів, залучення їх до науково-дослідницької діяльності в секціях наукових відділень Малої академії наук України.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизація знань.

Вид уроку: урок - гра

Форма проведення : біологічний  турнір.

Методи проведення: розповідь,  пояснення, демонстрація слайдів та відео, робота в групах, індивідуальна робота

КМЗ уроку : емблеми команд, картки-завдання, картки-відповіді, мультимедійний комплекс, слайди до уроку, відеоролики.

 

План

проведення уроку

 

I. Організаційний етап.

Привітання, створення робочого настрою

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

Біологічний турнір

3.1 Представлення правил проведення біологічного турніру.

3.2 Виконання та оцінювання завдань турніру.

ІV.  Підсумки уроку.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Звучить музика …

Доброго дня усім шанувальникам та знавцям біології. Ми знову зібралися з Вами, щоб показати свою кмітливість та винахідливість. Тож час працювати. Всі готові ? А ці мелодійні звуки - диво природи  додадуть вам хорошого настрою та атмосфери під час уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку (демонстрація слайдів, розповідь, відео сюжет) .

 Наш урок сьогодні буде незвичайним. Адже тут зібрались найкращі знавці біології, учасники та переможці вже проведеного  І етапу  Всеукраїнських учнівських олімпіад з біології. Ви довгий час вивчаєте біологію і маєте вже достатній запас знань, щоб знову їх продемонструвати.

 З метою виявлення найрозумніших учнів, найбільш ерудованих і кмітливих ми сьогодні проводимо  «Турнір знавців біології». З учнів, які наберуть найбільшу кількість балів, буде сформована команда, що стане учасником V Всеукраїнського Інтернет-турніру з біології. Тому залишається побажати всім успіху, перемоги та творчої наснаги.

ІІІ. Проведення біологічного  турніру:                                                  

3.1 Ознайомлення учасників із правилами турніру:

  •              в ролі журі – викладач, який виконує обов’язки ведучого,  

         стежить за дотриманням регламенту турніру;

  •              учасники  отримують картки із завданнями та бланки

         відповідей;

  •              на підготовку та виконання завдання – 5 хвилин;
  •              регламент виступу-2 хвилини;
  •              максимальна кількість балів за виконане завдання – 5 балів;
  • турнір проходить в два тури

3.2 Представлення "візитки команди"( до участі запрошуються дві команди:   “Флорист” (учні І курсу) та “Еволюціоніст» (учні ІІ курсу). Команди обирають капітанів. Девіз команди “Флорист”: “Знання флори – ключ до перемоги”.  Девіз команди “Еволюціоніст”: “Еволюцію вивчати – шлях до вмінь перемагати”. За візитку капітани отримують - (3 бали) і додатково за відповіді:

- Що таке флора? - 2бали

- Що таке еволюція? -2бали.

3.3 Розминка: «Чи знаєте ви, що?”(за кожне повідомлення учасники отримують по 1 балу)

  •              Щоб зварити яйце страуса, його потрібно кип'ятити не менше - 40 хвилин.
  •              Жирафи народжують стоячи і перше, що чекає на малюка жирафи на цьому світі - це падіння з двометрової висоти.
  •              Південноамериканський електричний вугор може генерувати напругу до 1200 вольт.
  •              Якщо налити скорпіону на спину алкоголь, то він може заколоти себе насмерть.
  •              Хамелеони можуть викидати свій язик на відстань, рівну половині довжини тулуба.
  •              Домашній кіт муркотить з частотою 26 циклів у секунду. З такою ж частотою працює дизельний двигун.
  •              Домашня муха живе всього лише 14 днів.
  •              Довжина язика жирафи досягає пів метра, і з його допомогою він чистить свої вуха.
  •              Мільйони дерев випадково саджають білки. Вони закопують в землю горіхи, а потім забувають, де їх сховали.
  •              Серед тварин теж є лівші і правші: білі ведмеді - лівші.
  •              Незважаючи на горб, хребет у верблюда - прямий.
  •              Кріт може за одну ніч прорити тунель довжиною в -76 метрів.
  •              Равлик може повзти по лезу бритви, не будучи пораненим,

         виробляючи слиз, який допомагає йому безпечно ковзати.

  •              Самці мавпи лисіють так само, як і чоловіки.
  •              Незважаючи на довжину, шия жирафи має лише сім

         хребців - таку ж кількість хребців має і шия людини.

  •              Рибі-жабі потрібно всього 6 мілісекунд, щоб відкрити рот,

          зловити жертву, проковтнути її і закрити пащу.

  •              Котячі щелепи не можуть рухатися в сторони

3.4  Виконання та оцінювання завдань турніру:

Іетап “ Капітанський”

(необхідно виконати по 1 завданню)

Шаги к успехуЗавдання 1. "Коеволюція"

Взаємовідносини  квіткових і комах - результат коеволюції. У парі "орхідея Офрис бджолоносна і бджола" відносини особливо важливі для квітки. Чому? Який зиск з цих відносин має орхідея, а який бджоли? (5 балів)

Завдання 2. "Рослина-хижак " Ця рослина – представник класу Дводольні. Чи можна назвати її міксотрофом? Обґрунтуйте відповідь, визначте систематичне положення та значення цієї рослини. (5 балів)

ІІ етап “Основний”

(команди виконують по два завдання)

Завдання 3. "Грибна геометрія" Досвідчені грибники вважають, що росту шапкових грибів притаманний певний математичний порядок. Яка ваша думка? Вiдповiдь обгрунтувати.  (5 балів)

Завдання 4. " Сором’язлива рослина" Назвіть рослину зображену на відео. Опишіть зображене явище? Чим воно зумовлене? Поясніть який механізм лежить в основі таких рухів?  (5 балів)

Завдання 5. "Мурашина загадка" Мурахи – старанні робітники, які перетягують шматочки листочків, що часто в двадцять разів перевищують їхню власну вагу. Це здається тим паче дивним через те, що самі мурахи не їдять листя. Які мурахи зображені на фотографіях? Навіщо цим комахам листя? (5 балів)

Завдання 6." Сніданок" Яку рослину представлено на відео? Як відбувається цей процес? (5 балів)

ІІІ етап: “Домашнє завдання”

(учасникам необхідно було вдома ознайомитися і попрацювати над завданнями кваліфікаційного етапу на сайті Всеукраїнського  Інтернет-турніру із природничих дисциплін з використанням будь-яких ресурсів; )

 

Завдання 7."Небезпечна операція"Операційна медичного факультету Київського університету». Яка  головна небезпека виникала при проведенні операції за таких умов В музеї медицини представлена експозиція «? (5 балів)

Завдання 8 . "Палеовізит" Перед вами музейний експонат – скелет викопного чудовиська. Ідентифікуйте тварину, якій він належав. (5 балів)

Завдання 9. "Квітка-символ"Серед квітів, представлених на світлинах, знайдіть квітку, яка вважалася символом хоробрості, краси й безсмертя. (5 балів)

Завдання 10. "Творіння" Цей процес упереджує будь яке життя. Як він називається та проходить? (5 балів)

 

ІV. Підсумки уроку. Оголошення переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Завдання «Капітанського туру»

Шаги к успехуВсеукраїнського Інтернет – турніру із природничих дисциплін “Відкрита природнича демонстрація”

(жовтень 2014 р.)

Блок «Біологія»

 

 

 

 

 

Завдання 1. "Коеволюція"

Взаємовідносини  квіткових і комах - результат коеволюції. У парі "орхідея Офрис бджолоносна і бджола" відносини особливо важливі для квітки. Чому? Який зиск з цих відносин має орхідея, а який бджоли? (5 балів)

snapshot201012200003240

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2. "Рослина-хижак

Ця рослина – представник класу Дводольні. Чи можна назвати її міксотрофом? Обґрунтуйте відповідь, визначте систематичне положення та значення цієї рослини. (5 балів)

biom41 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

Бланк відповідей

logo3на завдання «Капітанського туру»

Всеукраїнського Інтернет – турніру із природничих дисциплін “Відкрита природнича демонстрація”

(жовтень 2014 р.)

Блок «Біологія»

 

Назва команди:                                   Капітан:

 

     

 

 

Завдання 1.  "Коеволюція"

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2. «Рослина -хижак»

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

logo3Додаток 3.

Завдання кваліфікаційного етапу основного туру

Всеукраїнського Інтернет – турніру із природничих дисциплін

“Відкрита природнича демонстрація”

(вересень – жовтень 2014 р.)

Блок «Біологія»

 

3. "Грибна геометрія "

biokval2Досвідчені грибники вважають, що росту шапкових грибів притаманний певний математичний порядок. Яка ваша думка? Вiдповiдь обгрунтувати.

 (5 балів)

 

snapshot201111072007580

 4. "Сором’язлива рослина

Назвіть рослину зображену на відео. Опишіть зображене явище? Чим воно зумовлене? Поясніть який механізм лежить в основі таких рухів?  (5 балів)

 

5. "Мурашина загадка”

550Мурахи – старанні робітники, які перетягують шматочки листочків, що часто в двадцять разів перевищують їхню власну вагу. Це здається тим паче дивним через те, що самі мурахи не їдять листя. Які мурахи зображені на фотографіях? Навіщо цим комахам листя? (5 балів)

 

6. "Сніданок"

bio3Яку рослину представлено на відео? Як відбувається цей процес? (5 балів)

 

 

 

Додаток 4.

logo3Бланк відповідей

на завдання основного туру

Всеукраїнського Інтернет – турніру із природничих дисциплін “Відкрита природнича демонстрація”

(жовтень 2017 р.)

 

Блок «Біологія»

 

 

 

Назва команди:                               Відповідач:

 

     Завдання 3. Грибна геометрія

Відповідь:

 

 

 

 

 

Завдання 4. «Сором’язлива рослина»

Відповідь:

 

 

 

 

Завдання 5. "Мурашина загадка

Відповідь:

 

 

 

 

 

Завдання 6. "Сором’язлива рослина

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5.

 

Завдання кваліфікаційного етапу

logo3«Домашнє завдання»

Всеукраїнського Інтернет – турніру із природничих дисциплін

“Відкрита природнича демонстрація”

(вересень – жовтень 2017 р.)

Блок «Біологія»

 

 

biokvalblank1.jpg7." Небезпечна операція "

В музеї медицини представлена експозиція «Операційна медичного факультету Київського університету». Яка  головна небезпека виникала при проведенні операції за таких умов ? (5 балів)

biokvalblank2.jpg

 8."Палеовізит"

Перед вами музейний експонат – скелет викопного чудовиська. Ідентифікуйте тварину, якій він належав. (5 балів)

 

 

biokvalblank4.jpg9."Творіння"

Цей процес упереджує будь яке життя. Як він називається та проходить? (5 балів)

 

 

10. "Квітка-символ"

Серед квітів, представлених на світлинах, знайдіть квітку, яка вважалася символом хоробрості, краси й безсмертя.     
(5 балів)

 

Додаток 6.

logo3Бланк відповідей

на «Домашнє завдання»

Всеукраїнського Інтернет – турніру із природничих дисциплін “Відкрита природнича демонстрація”

(жовтень 2017 р.)

Блок «Біологія»

 

 Назва команди:                               Відповідач:

 

 Завдання 7. «Небезпечна операція»

 Відповідь:

 

 

 

 

Завдання 8. "Палеовізит”

Відповідь:

 

 

 

 

 

Завдання 9. "Творіння”

Відповідь:

 

 

 

 

Завдання 10. "Квітка - символ”

Відповідь:

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
10 січня
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку