Методична розробка уроку української мови у 1 класі НУШ

Про матеріал
Тема: Звуки [н] [н`], позначення їх буквою «ен». Звуковий аналіз слів читання складів слів. Мета: Ознайомити дітей з новою буквою – н, показати її різне звукове значення. Формувати у дітей уявлення про складовий принцип українського письма – однією і тією самою буквою на письмі позначаються різні звуки, твердий і м`який. Обладнання: картки зі складами, ноутбук.
Перегляд файлу

Урок української мови в 1 класі

Тема: Звуки [н] [н`], позначення їх буквою «ен». Звуковий аналіз слів читання складів слів.

Мета: Ознайомити дітей з новою буквою – н, показати її різне звукове значення. Формувати у дітей уявлення про складовий принцип українського письма – однією і тією самою буквою на письмі позначаються різні звуки, твердий і м`який.

Обладнання: картки зі складами, ноутбук.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організація класу, діти читають та вчать вірши на пам`ять.

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай.

2. Фонетичні вправи (см. на с. 4)

ІІ. Основна частина

1.Підготовка до ознайомлення з новою буквою «спіймайте» букву «ен» оплеском

А насоріг уздовж доріг

Насіяв незабудок.

І написав: «Не насмітіть!

Не наступіть! І не зірвіть!

Нехай на радість будуть!»

  • Всеокремлення на слух звуків [н],[н`] з вірша; вивчити вірш. Можна взяти й інші слова, наприклад: кінь, пень, сонце, кран, човен.
  • Придумайте, діти, свої приклади зі звуками [н],[н`].

2. Впізнання звука  [н] у названих учитими словах: сонце, син, ворона, намисто, санки, червоний, криниця поділ їх на склади, поставити наголос.

3. Повний звуковий аналіз слів з малюнків – кінь та сонце з опорною на схеми під малюнками.

4. Ознайомлення з написанням букви «ен». Учні аналізують графічну будову букви, знаходять її у місці в алфавіті. Учитель висловлює на набірному полотні склади на, но, ну, ни, пропонує учням прочитати ці склади і сказати, який перший звук вимовляється в кожному з них. З`ясовується, що в усіх складах звук [н] твердий.

А якщо після букви «ен» поставити букву і, то як треба прочитати склад?  Який звук позначає буква «ен» у цьому складі? (Звук [н] - м`який)

5. Читання променеподібної таблиці вслід за рухом указки 

                               → и

   → а

 Н    → о

    → у

 → і

6. Виділення «зайвого» слова, в яких нема букви «ен» показати долоньки, зелена є буква «ен», червона долонька відсутня буква «ен»: луна, ягідний, стіл, була, пісня, місто, гарно, рука, неділя, сніг.

7. Фізхвилинка

Всі втомилися ми трішки.

Хай спочинуть руки – ніжки.

Ми стомилися сидіти

Хочем трошки походити

Подивитися у віконце,

Потягнутися до сонця,

Наче м’ячик пострибати –

Й знову будемо працювати.

8. Робота з підручником (Вашуленко Буквар с. 62-63)

- Читання складів – для друга

- Читання речень – «ланцюжком»

ІІІ. Підсумок уроку 

  • Що ми вивчали на уроці?
  • Що треба пам’ятати про букву «ен»?
  • Що вам сподобалось найбільше?
  • Позначте ваше відношення до уроку, смайликом!
  • Гра «Аукціон» - доберіть слова із буквою «ен». Виграє той, хто назве останнім слово з буквою «ен».

2. Вставка на с. 1

Би-би-би-на  голуб’ятні голуби

Ді-ді-ді-сиві, білі і руді

Ись-ись-ись- полетіли вони ввись

Ів-ів-ів- кличу я голубів

На-на-на насипаю їм зерна.

Творче списування на дошці записаний текст, або з підручника с. 5.

Діти приводили в порядок двір. Над пасткою кружляють бджоли. Важкі червонобокі яблука звисають на гілках . За вікном ластівки ліплять гніздо.

  • Прочитайте, виділені слова замініть іншими словами, близькими за значенням.

Слова для довідок: в’ються, подвір`я, в`ють, рум`яні.

Учні самостійно списують текст, пояснюють написання слів з апострофом.

Словниковий диктант

Пір`я, солов`ї,під’їзд, об’їзд, б`ю,з`їв, подвір`я, сім`я, м’яч, ім`я, м’ята.

Взаємоперевірка – обмін зошитом з другом.

ІV. Заключна частина

  1. Рефлексія
  • Яке завдання вас найбільше зацікавило?
  • Про що ви дізналися на уроці?
  • Що показує апостроф в словах?
  • Коли ми ставимо апостроф? (Розповісти правило і навести приклад)
  • Передайте своє ставлення до уроку смайликом.
  1. Д.З.
  • Вивчити правило
  • Утворити слова з апострофом, поєднати їх частини «Чарівне коло»

 

Здоров    язка

Пам   ян

Бур    ять

Сім  я

Пов    ї

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тірошко Любов Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 квітня 2021
Переглядів
890
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку