Урок української мови в 1 класі
2. Фонетичні вправи (см. на с. 4)
ІІ. Основна частина
1.Підготовка до ознайомлення з новою буквою «спіймайте» букву «ен» оплеском
А насоріг уздовж доріг
Насіяв незабудок.
І написав: «Не насмітіть!
Не наступіть! І не зірвіть!
Нехай на радість будуть!»
2. Впізнання звука [н] у названих учитими словах: сонце, син, ворона, намисто, санки, червоний, криниця поділ їх на склади, поставити наголос.
3. Повний звуковий аналіз слів з малюнків – кінь та сонце з опорною на схеми під малюнками.
4. Ознайомлення з написанням букви «ен». Учні аналізують графічну будову букви, знаходять її у місці в алфавіті. Учитель висловлює на набірному полотні склади на, но, ну, ни, пропонує учням прочитати ці склади і сказати, який перший звук вимовляється в кожному з них. З`ясовується, що в усіх складах звук [н] твердий.
А якщо після букви «ен» поставити букву і, то як треба прочитати склад? Який звук позначає буква «ен» у цьому складі? (Звук [н] - м`який)
5. Читання променеподібної таблиці вслід за рухом указки
→ и
→ а
Н → о
→ у
→ і
6. Виділення «зайвого» слова, в яких нема букви «ен» показати долоньки, зелена є буква «ен», червона долонька відсутня буква «ен»: луна, ягідний, стіл, була, пісня, місто, гарно, рука, неділя, сніг.
7. Фізхвилинка
Всі втомилися ми трішки.
Хай спочинуть руки – ніжки.
Ми стомилися сидіти
Хочем трошки походити
Подивитися у віконце,
Потягнутися до сонця,
Наче м’ячик пострибати –
Й знову будемо працювати.
8. Робота з підручником (Вашуленко Буквар с. 62-63)
- Читання складів – для друга
- Читання речень – «ланцюжком»
ІІІ. Підсумок уроку
2. Вставка на с. 1
Би-би-би-на голуб’ятні голуби
Ді-ді-ді-сиві, білі і руді
Ись-ись-ись- полетіли вони ввись
Ів-ів-ів- кличу я голубів
На-на-на насипаю їм зерна.
Творче списування на дошці записаний текст, або з підручника с. 5.
Діти приводили в порядок двір. Над пасткою кружляють бджоли. Важкі червонобокі яблука звисають на гілках . За вікном ластівки ліплять гніздо.
Слова для довідок: в’ються, подвір`я, в`ють, рум`яні.
Учні самостійно списують текст, пояснюють написання слів з апострофом.
Словниковий диктант
Пір`я, солов`ї,під’їзд, об’їзд, б`ю,з`їв, подвір`я, сім`я, м’яч, ім`я, м’ята.
Взаємоперевірка – обмін зошитом з другом.
ІV. Заключна частина
Здоров → язка
Пам → ян
Бур → ять
Сім → я
Пов → ї