Методична розробка уроку виробничого навчання на тему: «Розпізнання асортименту парфумерно-косметичних товарів»

Про матеріал
Методична розробка уроку виробничого навчання з професії: «Продавець непродовольчих товарів» призначена для учнів професійно-технічних навчальних закладів
Перегляд файлу

Багатирчук Валентина Сергіївна

майстер виробничого навчання ДНЗ « Житомирське ВПТУ»

 

 

 

Методична розробка уроку виробничого навчання

з професії: «Продавець непродовольчих товарів»

на тему:

«Розпізнання асортименту парфумерно-косметичних товарів»

 

 

Мета уроку:

  • сформувати початкові вміння  та навички по визначенню видів асортименту, якісної характеристики парфумерно-косметичних товарів;
  • закріпити набуті знання, уміння і навички при визначенні  видів асортименту та якісної характеристики парфумерно-косметичних товарів;
  • сформувати навички свідомого планування своєї навчальної діяльності, способу роботи через самореалізацію;
  • розвивати в учнів самостійність, пізнавальну активність, почуття відповідальності за виконання прийнятих рішень, навички працювати в групах;
  • виховувати інтерес до обраної професії, мотивувати необхідність отримувати  знання.

 

Очікувальні результати:

Після цього здобувачі освіти зможуть:

  • самостійно організовувати робоче місце;
  • володіти робочими прийомами при визначенні видів асортименту парфумерно-косметичних товарів;
  • давати якісну характеристику парфумерно-косметичним товарам;
  • навчитись визначати ознаки сортності парфумерно-косметичних товарів;  
  • визначати та перевіряти показники якості товарів;
  • визначати та перевіряти недопустимі дефекти парфумерно-косметичних товарів;
  • знати терміни реалізації та умови зберігання парфумерно-косметичних товарів;
  • набути  ділових якостей, професійних компетенцій.

 

Тип уроку: Формування початкових вмінь та навичок.

Вид уроку: урок - змагання

 

Методи і прийоми навчання: мозковий штурм, взаємне вирішення виробничих ситуацій,  розповідь з елементами бесіди, самостійний добір та пошук необхідної інформації, демонстрація слайдової презентації, випереджувальні завдання, рефлексія, творча робота в групах (відділах)

 

Міжпредметні зв’язки: «Товарознавство непродовольчих товарів» – Тема: «Парфумерно-косметичні товари. Вимоги до якості, маркування, зберігання»; предмет «Організація і технологія торговельних процесів» – Тема: «Організація, правила та порядок розміщення товарів на зберігання»; предмет «Охорона праці» – Тема: «Основи безпеки у галузі».

 

Комплексно методичне забезпечення:

І. Дидактичне оснащення: інструкційні картки; опорні конспекти; нормативно технічна документація ( ГОСТи ); роздатковий матеріал; слайдова презентація; відеоролики.

ІІ. Матеріальне оснащення: натуральні зразки парфумерно-косметичних товарів; комп’ютерне обладнання, проектор, екран; торговельне немеханічне обладнання.

 

Методична мета:

Реалізація особистісно-орієнтованого підходу  та створення ситуації успіху на уроках професійно-практичної підготовки

 

 

 

«Турботу про красу треба  починати з серця і душі,

інакше ніяка косметика не допоможе»

Коко Шанель

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент:

- Перевірка готовності здобувачів освіти до уроку.

- Інструктаж з питань охорони праці.

ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ

1. Актуалізація опорних знань

Повідомлення теми:

Майстер в/н. Тема уроку: «Розпізнавання асортименту парфумерно-косметичних товарів». Сьогодні на уроці ми навчимося розпізнавати ознаки сортності товарів, визначати якість та недопустимі дефекти, ознайомити з термінами реалізації та умовами зберігання парфумерно-косметичних товарів.

Цільова установка проведення уроку: форма проведення уроку змагання між двома відділами:

  • Відділ «Парфуми»
  • Відділ «Косметика»
  • Ревізори

Майстер в/н. За кожну правильну відповідь здобувачів освіти отримують на протязі уроку бали, які відображають ревізори відділів /команд/ в оціночному листі для визначення загальної оцінки за урок. (Додаток №1)

 

Мотивація навчальної діяльності здобувачів освіти: демонстрація презентації  (парфуми, косметика)

Майстер в/н. Вивчення цієї теми допоможе вам, майбутнім кваліфікованим робітникам, оволодіти вмінням правильно працювати зі стандартами магазинів, що дозволяє продавцю скоротити час на визначення дефектів, умов зберігання товарів, а також зберегти товарно-матеріальні цінності шляхом дотримання вимог до організації і технології зберігання товарів у магазині. (Зразки держстандартів)

 

Запитання

  1. Що впливає на якість парфумерно-косметичних товарів?
  2. Назвіть класифікацію та асортимент парфумерно-косметичних  товарів.
  3. Які ви знаєте вимоги до якості, транспортування та зберігання парфуметно-косметичних товарів?

 

Форма роботи: тест-гра «ХТО ЗАЙВИЙ»  (Додаток 2)

 

2. Пояснення та показ нового матеріалу

Майстер повідомляє нову навчальну інформацію, показує нові прийоми трудової діяльності, пояснює характер і послідовність роботи здобувачів освіти на уроці.

План:

  1. Ознайомлення зі стандартами та технічними умовами парфумерно-косметичних товарів  (духи, одеколони, косметика, мило косметичне).
  2. Розпізнавання ознак сортності товарів, ознайомлення з основними видами сировини, з якої виготовлені товари.
  3. Визначення якості товарів відповідно до вимог стандартів та технічних умов. Визначення недопустимих дефектів.
  4. Ознайомлення з термінами реалізації, умовами зберігання.
  5. Визначення впливу освітлення, температури, відносної вологості повітря на якість товарів.
  6. Інструктаж з охорони праці при роботі у відділі «Парфумерно-косметичні товари».

 

2.1. Формування початкових вмінь та навичок.

1. Ознайомлення зі стандартами та технічними умовами парфумерно-косметичних товарів  (духи, одеколони, косметика, мило косметичне).

 

Майстер ознайомлює здобувачів освіти з  нормативно-технічною документацією,

вказує на розділи та пункти стандарту. Розкриває зміст цього розділу, наводячи приклад.

 

Форма проведення: змагання між відділами. 

Завдання для учнів: визначити  за допомогою якого ГОСТу та розділів якість асортименту парфумерно-косметичних товарів.

 

2. Розпізнавання ознак сортності товарів, ознайомлення з основними видами сировини, з якої виготовлені товари.

Майстер ознайомлює здобувачів освіти з основними видами сировини з якої виготовлені парфумерно-косметичні товари. Розкриває на які групи в залежності від сировини поділяють парфумерно-косметичні товари.

 

Форма роботи:  випереджувальне завдання «Показники якості на товари,  дефекти та терміни реалізації товарів»

Форма роботи:  тест-гра «ХТО Я». (Додаток № 3)

 Робота з натуральними зразками.

 

3. Визначення якості товарів відповідно до вимог стандартів та технічних умов. Визначення недопустимих дефектів.

Майстер демонструє визначення якості та недопустимі дефекти парфумерно-косметичних товарів. Робота з натуральними зразками.

Форма роботи:  Відеоролики. Презентація.

Демонстрація майстром експерименту. /Губна помада, шампунь, туалетна вода/

Завдання для учнів: Відібрати окремо товари якісні та з недопустимими дефектами, користуючись нормативно-технічною документацією. Робота з натуральними зразками.

Форма роботи:  пошукова робота здобувачів освіти: відео «Фальсифікація парфумів», «Неякісна косметика».

 

4. Ознайомлення з термінами реалізації, умовами зберігання.

Майстер ознайомлює здобувачів освіти з термінами реалізації, умовами зберігання парфумерно-косметичних товарів. Практичний показ /натуральні зразки продукції/

 

Завдання для учнів: визначити на натуральних зразках терміни реалізації, умови зберігання продукції: туалетної води, крему для рук, шампуню, туалетного мила.

 

Завдання для учнів: Визначення впливу освітлення, температури, відносної вологості повітря, на якість товарів.

Форма роботи:  Брейн-ринг  «ТАК ЧИ НІ?» (Додаток № 4)

 

  1. Вимоги  з безпеки праці при роботі у відділі  «Парфумерно-косметичних товарів»:

 

  • необхідно дотримуватися правил пожежної безпеки, оскільки значна їх кількість вогне - та вибухонебезпечні (спиртоміська парфумерія, рідина для зняття лаку, товари у аерозольній упаковці, вазелін, зубні еліксири та ін.);
  • при прийманні товарів використовувати спеціально призначений інвентар для відкриття тари;
  • при підготовці товарів до продажу бути обережними, так як значна кількість товарів у скляній тарі;
  • на робочому місці у випадку бою скла, негайно прибрати.

 

Форма роботи: вирішення виробничих ситуацій.

 

Вирішення виробничих ситуацій, які можуть виникнути при визначенні якості парфумерно-косметичних товарів:

  1. При визначенні якості запашної води «Жасмін», Ви виявили у флаконі осад. Ваші дії? (В парфумерних товарах осад відносять до недопустимих дефектів, тому в продаж цей товар не допускається).
  2. При розміщенні на зберігання лосьйону для тіла «Дав» ви виявили, що термін реалізації закінчився. Ваші дії? (До продажу товари з простроченим терміном не допускаються).
  3. При визначенні якості рідкого крему для рук ви виявили розшарування крему. Ваші дії? (При збовтуванні якісних рідких кремів розшарування повинне зникати).
  4. При визначенні якості губної помади, ви виявили на ній потьоки, розтікання, надлом виробу. Ваші дії? (Потьоки, розтікання, надлом виробу відносять до недопустимих дефектів, які виникають при порушенні умов зберігання косметичних товарів – при підвищеній температурі).

 

Підбиття підсумків вступного інструктажу.

1. Ревізори аналізують роботу та визначають команду переможця підраховуючи бали.

2. Відзначає активних здобувачів освіти. Ставить попередні оцінки.

3. Видача денного завдання на поточний інструктаж.

 

Р  е ф л е к с і я:

  • Дана тема допоможе мені…;
  • Виконання яких завдань вам сподобалось найбільше?
  • На якому етапі уроку ви відчули труднощі?
  • Над чим ще потрібно попрацювати?

 

Майстер дає завдання у відділи згідно переліку навчально-виробничих робіт.

Завдання на поточний інструктаж (назвати завдання)

 

ІІІ. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

 

  1. Перевірити організацію робочих місць учнів;
  2. Обхід робочих місць з метою:

а) перевірки дотримання правил безпеки праці;

б) індивідуальний інструктаж учнів;

в) відпрацювання навиків розрахунків на mPOS-терміналі;

г) самоаналіз.

 

ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

  1. Підсумки роботи групи за навчальний день і ступінь досягнення поставленої на уроці мети.
  2. Аналіз роботи окремих учнів.
  3. Аналіз характерних помилок при виконанні прийомів, операцій, їх причини і шляхи попередження.
  4. Оголошення і мотивація оцінок учнів за урок виробничого навчання.
  5. Домашнє завдання:
  • Повторити тему «Галантерейні товари». Кардашиді І.П. «Товарознавство непродовольчих товарів», ст.190-202.
  • Скласти кросворд на тему: «Тасьма»
  1. Прибирання учнями робочих місць.

 

Список використаної літератури:

  • Апопій В.В. « Організація торгівлі »: Київ, 2005р.
  • Бабенко Н.І.,Жарікова Л.В., Ломакіна Н.П.«Інтегрований курс продавця непродовольчих товарів »: Київ , «Грамота», 2003р.
  • Зрезарцев І.В. «Товарознавство непродовольчих товарів».
  • Кардашиді І.П., Мішустін В.І. «Товарознавство непродовольчих товарів»: Москва, «Вища школа», 1985р.
  • Савенко Л.В. «Товарознавство галантерейних та парфумерно-косметичних товарів»: Москва, «Економіка», 1989р
  • Пешук Л.В., Бавіка. Л.І., Демідов І.М. «Технологія парфумерно-косметичних продуктів »: Київ, 2007р.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ященок Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чунихина Олена Миколаївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
1684
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку