Багатирчук Валентина Сергіївна
майстер виробничого навчання ДНЗ « Житомирське ВПТУ»
Методична розробка уроку виробничого навчання
з професії: «Продавець непродовольчих товарів»
на тему:
«Розпізнання асортименту парфумерно-косметичних товарів»
Мета уроку:
Очікувальні результати:
Після цього здобувачі освіти зможуть:
Тип уроку: Формування початкових вмінь та навичок.
Вид уроку: урок - змагання
Методи і прийоми навчання: мозковий штурм, взаємне вирішення виробничих ситуацій, розповідь з елементами бесіди, самостійний добір та пошук необхідної інформації, демонстрація слайдової презентації, випереджувальні завдання, рефлексія, творча робота в групах (відділах)
Міжпредметні зв’язки: «Товарознавство непродовольчих товарів» – Тема: «Парфумерно-косметичні товари. Вимоги до якості, маркування, зберігання»; предмет «Організація і технологія торговельних процесів» – Тема: «Організація, правила та порядок розміщення товарів на зберігання»; предмет «Охорона праці» – Тема: «Основи безпеки у галузі».
Комплексно методичне забезпечення:
І. Дидактичне оснащення: інструкційні картки; опорні конспекти; нормативно технічна документація ( ГОСТи ); роздатковий матеріал; слайдова презентація; відеоролики.
ІІ. Матеріальне оснащення: натуральні зразки парфумерно-косметичних товарів; комп’ютерне обладнання, проектор, екран; торговельне немеханічне обладнання.
Методична мета:
Реалізація особистісно-орієнтованого підходу та створення ситуації успіху на уроках професійно-практичної підготовки
«Турботу про красу треба починати з серця і душі,
інакше ніяка косметика не допоможе»
Коко Шанель
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент:
- Перевірка готовності здобувачів освіти до уроку.
- Інструктаж з питань охорони праці.
ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ
1. Актуалізація опорних знань
Повідомлення теми:
Майстер в/н. Тема уроку: «Розпізнавання асортименту парфумерно-косметичних товарів». Сьогодні на уроці ми навчимося розпізнавати ознаки сортності товарів, визначати якість та недопустимі дефекти, ознайомити з термінами реалізації та умовами зберігання парфумерно-косметичних товарів.
Цільова установка проведення уроку: форма проведення уроку змагання між двома відділами:
Майстер в/н. За кожну правильну відповідь здобувачів освіти отримують на протязі уроку бали, які відображають ревізори відділів /команд/ в оціночному листі для визначення загальної оцінки за урок. (Додаток №1)
Мотивація навчальної діяльності здобувачів освіти: демонстрація презентації (парфуми, косметика)
Майстер в/н. Вивчення цієї теми допоможе вам, майбутнім кваліфікованим робітникам, оволодіти вмінням правильно працювати зі стандартами магазинів, що дозволяє продавцю скоротити час на визначення дефектів, умов зберігання товарів, а також зберегти товарно-матеріальні цінності шляхом дотримання вимог до організації і технології зберігання товарів у магазині. (Зразки держстандартів)
Запитання
Форма роботи: тест-гра «ХТО ЗАЙВИЙ» (Додаток 2)
2. Пояснення та показ нового матеріалу
Майстер повідомляє нову навчальну інформацію, показує нові прийоми трудової діяльності, пояснює характер і послідовність роботи здобувачів освіти на уроці.
План:
2.1. Формування початкових вмінь та навичок.
1. Ознайомлення зі стандартами та технічними умовами парфумерно-косметичних товарів (духи, одеколони, косметика, мило косметичне).
Майстер ознайомлює здобувачів освіти з нормативно-технічною документацією,
вказує на розділи та пункти стандарту. Розкриває зміст цього розділу, наводячи приклад.
Форма проведення: змагання між відділами.
Завдання для учнів: визначити за допомогою якого ГОСТу та розділів якість асортименту парфумерно-косметичних товарів.
2. Розпізнавання ознак сортності товарів, ознайомлення з основними видами сировини, з якої виготовлені товари.
Майстер ознайомлює здобувачів освіти з основними видами сировини з якої виготовлені парфумерно-косметичні товари. Розкриває на які групи в залежності від сировини поділяють парфумерно-косметичні товари.
Форма роботи: випереджувальне завдання «Показники якості на товари, дефекти та терміни реалізації товарів»
Форма роботи: тест-гра «ХТО Я». (Додаток № 3)
Робота з натуральними зразками.
3. Визначення якості товарів відповідно до вимог стандартів та технічних умов. Визначення недопустимих дефектів.
Майстер демонструє визначення якості та недопустимі дефекти парфумерно-косметичних товарів. Робота з натуральними зразками.
Форма роботи: Відеоролики. Презентація.
Демонстрація майстром експерименту. /Губна помада, шампунь, туалетна вода/
Завдання для учнів: Відібрати окремо товари якісні та з недопустимими дефектами, користуючись нормативно-технічною документацією. Робота з натуральними зразками.
Форма роботи: пошукова робота здобувачів освіти: відео «Фальсифікація парфумів», «Неякісна косметика».
4. Ознайомлення з термінами реалізації, умовами зберігання.
Майстер ознайомлює здобувачів освіти з термінами реалізації, умовами зберігання парфумерно-косметичних товарів. Практичний показ /натуральні зразки продукції/
Завдання для учнів: визначити на натуральних зразках терміни реалізації, умови зберігання продукції: туалетної води, крему для рук, шампуню, туалетного мила.
Завдання для учнів: Визначення впливу освітлення, температури, відносної вологості повітря, на якість товарів.
Форма роботи: Брейн-ринг «ТАК ЧИ НІ?» (Додаток № 4)
Форма роботи: вирішення виробничих ситуацій.
Вирішення виробничих ситуацій, які можуть виникнути при визначенні якості парфумерно-косметичних товарів:
Підбиття підсумків вступного інструктажу.
1. Ревізори аналізують роботу та визначають команду переможця підраховуючи бали.
2. Відзначає активних здобувачів освіти. Ставить попередні оцінки.
3. Видача денного завдання на поточний інструктаж.
Р е ф л е к с і я:
Майстер дає завдання у відділи згідно переліку навчально-виробничих робіт.
Завдання на поточний інструктаж (назвати завдання)
ІІІ. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
а) перевірки дотримання правил безпеки праці;
б) індивідуальний інструктаж учнів;
в) відпрацювання навиків розрахунків на mPOS-терміналі;
г) самоаналіз.
ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
Список використаної літератури: