Технологія приготування бутерброду

Про матеріал
навчити учнів ефективно та творчо застосувати набуті знання та досвід на практиці з приготування бутербродів, розвити творчі здібності, критично мислити, висловлювати власні думки, оцінювати та робити висновки.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Полтавської обласної державної адміністрації

Професійно-технічне училище № 26

м. Кременчука

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

 позакласного заходу

Тема:«Технологія приготування бутерброду»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготували:

викладач спецтехнології

Мазур Тетяна Борисівна

викладач англійської мови

Шиш Оксана Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кременчук

2019

Т.Б.Мазур викладач спецтехнології ,О.С.Шиш викладач англійської мови. Методична розробка позакласного заходу  на тему: «Технологія приготування бутерброду».

Професійно-технічне училище № 26  м. Кременчука Полтавської області

 

 

 

ПОГОДЖЕНО

Методист

___________ Н.О. Зайченко

«_____» ________ 20___р.

ПОГОДЖЕНО

Заступник директора з НВР

__________ Є.С. Жаров

«_____» _______ 20____р.

 

 

Розглянуто на засіданні методичної комісії «Сфери послуг і харчової промисловості»

Протокол _________________  № ___

Голова методичної комісії _____________  Я.А. Удовицька

 

 

 

 

 

ОЗНАЙОМЛЕНА

Методист

___________ Н.О. Зайченко

« _____» _______ 20 ___р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АНОТАЦІЯ

 

Головні цілі та завдання у розробці бінарного уроку полягають у тому, щоб систематизувати й узагальнити лексичний матеріал, розвивати і вдосконалювати навички зв’язного мовлення; поглибити знання учнів ; розвивати вміння логічно мислити , уміння висловлювати свої власні думки; прищеплювати художній смак і розуміти  світ прекрасного; виховувати почуття відповідальності  за результати колективної  роботи. Впровадження бінарних заходів дозволяє ефективно використовувати інноваційні освітні методики,формування професійних та мовних компетентностей шляхом використання інтерактивного навчання.

Під час проведення бінарного заходу були застосовані різноманітні форми, методи і прийоми особистісно-орієнтованого навчання: індивідуальні повідомлення випереджального характеру, створення власних творчих проектів, перегляд відео презентації, тощо. Проведений урок підтвердив очікувані результати і дає можливість зробити певні висновки:

  • Вдале поєднання колективних, групових та індивідуальних форм роботи сприяло кращому засвоєнню матеріалу, удосконалювало розвиток в учнів навичок самоосвіти, допомогло перенести вже сформовані навички й уміння в нові сфери діяльності.
  • Бінарний урок став доказом того, що це творчість двох педагогів, яка переростає у творчий процес учнів та формує у них креативну компетентність.
  • Завдяки психологічній і методичній сумісності викладачів спецдисциплін і англійської мови були створені комфортні емоційні умови, які в найбільшій мірі сприяли реалізації виховних цілей, розвитку креативних і комунікативних компетенцій.

 

 

 

 

 

ВСТУП

Підготовка сучасного робітника повинна відповідати цілій низці вимог, під впливом яких вона спрямовується на розвиток у нього вміння самостійно виконувати і оновлювати знання, ставити проблеми, творчо мислити, приймати оригінальні рішення в нестандартних ситуаціях, бути соціально-активною особистістю тощо. Тому головним завдання професійно-технічної освіти є якісна професійна підготовка кваліфікованих робітників для різних галузей економіки з урахуванням потреб ринку, що забезпечується впровадженням інноваційних технологій навчання.

Виробництву потрібні конкурентоспроможні фахівці, здатні адаптуватися до швидких суспільних та економічних змін, а це потребує істотного підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників. «Педагоги не можуть успішно когось учити, якщо в цей час ретельно не вчаться самі» (Алі Апшероні). Якісна підготовка майбутнього конкурентоспроможного робітника вимагає розвитку професійної компетентності, творчого підходу педагогічних працівників навчального закладу до вибору форм і методів навчання, максимального використання досягнень сучасної педагогічної науки, педагогічного досвіду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Датар Час проведення ______Місце проведення каб № 7

Група 4

Предмет: спецтехнології,англійська мова

Форма проведення: проект

Тип виховного  заходу:  розвиток компетентностей

Мета заходу: розвивати ключові компетентності,підвищити  івень мотивації учнів;  ефективно та творчо застосувати  набуті знання та досвід на практиці; формувати  у учнів навички отримувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел;  підвищити  рівень самоосвітньої та творчої активності учнів,  наявність контролю, самоконтролю та взаємоконтролю за процесом навчання;  створювати «ситуацію успіху»).

Завдання:  навчити учнів ефективно та творчо застосувати  набуті знання та досвід на практиці, розвити творчі здібності, критично мислити, висловлювати власні думки, оцінювати та робити висновки.

Очікуваний результат: розширили лексичний запас професійної лексики на англійській мові,навчилися  самостійно працювати через використання інтерактивних форм і методів роботи та створення учнівських проектів.

Методична –формування  професійних та мовних компетентностей шляхом використання інтерактивного навчання.

Форми,методи,прийоми: групова,індивідуальна,проектна робота.

Матеріальне забезпечення:

  • слайд-шоу «Ексклюзивні рецепти»;
  • відео буклет з завданнями до учнівського проекту;
  • учнівські проекти «Пекарня моєї мрії»;
  • учнівський відеоролики ;
  • учнівські презентації.

Міжпредметні зв’язки з предметом:

Фізіологія харчування,гігієна та санітарія виробництва; іноземна мова; виробниче навчання; інформаційні технології; історія;географія.

 

 

Хід заходу.

Вступне слово викладачів:

Викладач 1 Добрий день, мої шановні учні! В мене в руках парасолька. Як ви думаєте навіщо вона мені?(відповіді учнів) А парасолька для того, аби ніяка мряка, похмура погода не обтяжила і не зіпсувала сонячного настрою, який я сподіваюся буде царювати у нас сьогодні на уроці а для цього у вас на партах знаходяться смайлики. Пропоную вам обрати  серед запропонованих, щоб дізнатися які у вас сьогодні емоції .(підняли учні смайлики в гору)я сподіваюсь що у кого позитивні смайлики такими ж вони  залишуться до кінця уроку, у кого ж негативні ,змінять  свою думку на позитивну.

Сьогодні у нас незвичайний захід, а незвичайний він тим, що ми вирішили поєднати 2-і навчальні дисципліни (англійська мова та спецтехнології)

Викладач 2.Привітання англійською мовою.Good afternoon, dear colleagues friends, boys and girls.

We are happy to greet you at our lesson. Better to say, it’s a holiday, because   we have combined two school   subjects: cooking and  English language to make the tastiest things all over the world – sandwiches.

We are celebrating a sandwich day!

Викладач 1.У кожній країні, в будь-якому куточку світу є блюдо, яке їдять тільки там. Але є один продукт, які їдять люди незалежно від того, де вони живуть. Це - хліб.

Відео 1

Викладач 2.Бутерброд - воістину найкорисніше винахід людства. У Середньовіччі люди не використовували, звичні нам тарілки, замість них клали шматки хліба, які зверху накривали овочами, рибою або м'ясом. Багатьом відомо, що слово «бутерброд» походить від двох німецьких слів: Butter - масло, а Brott - хліб. Адже класичний варіант бутерброда складається з масла і шматочка хліба. У різних країнах світу саме традиційний хліб з маслом став основою великої різноманітності бутербродів.

Викладач 1.Для того щоб з ранку почати активно жити, діяти, працювати, людині необхідний сніданок. Незамінним блюдом на сніданок є бутерброд. Його можна і в школу взяти, і в далекі прогулянки, і при приході гостей він «паличка-виручалочка».

Викладач 2: Учням було задано домашнє завдання з питанням: як з'явився бутерброд? Чому ми говоримо - бутерброд падає маслом вниз?

Хто готовий дати відповідь на це питання?

Учень 1. В XIV столітті  німецький монах Бред Бутер  експериментально довів закон, який  досі носить його ім'я. У його експерименті триста вісімдесят чотири послушники намазували маслом і підкидали вгору бутерброди протягом одинадцяти годин. Навіть попередніх даних вистачило геніальному вченому для виявлення стійкої закономірності: бутерброд завжди падає маслом вниз.

Викладач 2: Тепер ми знаємо, чому бутерброд падає завжди маслом вниз.  Може ви знаєте, хто першим створив класичний варіант?

Учень 2.  Існує версія, що перший класичний варіант створив ще сам великий польський астроном, математик, механік, економіст Коперник.

Nikolaus Kopernikus.jpg

Під час перебування його комендантом замку в місті Ольштим (був і такий епізод в його біографії), жителі міста повстали проти загарбників з Тевтонського військово-релігійного ордену. В результаті мешканцям замку довелося витримувати довгу облогу. І зрозуміло, що при великому скупченні народу на обмеженому просторі не обійшлося без епідемії шлункових захворювань. Щоб якось зупинити поширення епідемії Коперник (комендант) придумав цікаве рішення: були відібрані декілька груп, де люди харчувалися різною їжею. В ході цього експерименту, з'ясувалося, що ті, хто не їв хліб, не захворів. А справа в тому, що люди часто кидали хліб на землю, і, не надаючи цьому особливого значення, просто обтрушували його ... і все. Вирішення цього питання виявилося ще оригінальніше! Коперник наказав ... намазувати хліб маслом, для того щоб коли хліб падав на землю (Закон бутерброда - маслом вниз!), що упустив був змушений зрізати верхній шар хліба, а разом з ним і бактерій. Хвороби припинилися !!! Повторююсь - історія реальна. Може так і почалася історія бутербродів?

Викладач 2: А як свою назву отримав сендвіч?

(презентація 1) Учні розповідають цікаві факти про сандвічі.

1  The sandwich is named after John Montagu, the 4th Earl of Sandwich, who is said to have asked his servant to bring him meat stuffed between two slices of bread so that he would be less inconvenienced while out hunting, playing cards, and just generally being a rich gentleman on the go. Apparently, his friends took notice and asked for ‘the same as Sandwich.’ And so, the name stuck.

Назвали цю страву на честь англійського графа Сендвіча у ХVIII столітті. Він полюбляв грати в карти і замовляв собі перекус за гральний стіл, щоб не переривати гру. Аби не забруднити свої руки, аристократ попросив накрити ростбіф зверху хлібом. Ця ідея багатьом сподобалась і швидко розійшлася світом.

2  Sandwich day is celebrated on the 3rd of November. It is a tradition to conduct different competitions on that day such as the fastest eater and who can make the longest sandwich. And though dietologists  are not sure they are healthy food, sandwiches are very popular around the world.

Третього листопада видзначають день сендвіча. Традиційно у всьому світі відбуваються різні змагання – хто більше з`їсть сендвічів на швидкість і хто приготує найдовший. І хоча деякі дієтологи заперечують користь цього продукту, його популярність не спадає по всьому світу.

3 There are more than 100 recipes of sandwiches. We all well acquainted with such fillings as meat, sausages and cheese but you can also have them with peanut butter, jelly, marshmallow, fermented cabbage, avocado, pineapple, fried shellfish, french fries, and even apples.

Офіційно зафіксовано більше ста рецептів сендвічів. Окрім звичних для нас начинок, таких як м`яса, сиру та ковбаси кладуть ще арахісову пасту, зефір, квашену капусту, авокадо, ананаси, смажені молюски, картоплю фрі та навіть яблука.

 

4 People in the United States eat an estimated 300 million sandwiches every day — on average, about one a day for every American.

The British eat around 11.5 billion sandwiches a year. That is about 31,000,000 daily.

В США кожного дня зїдається близько 300 млн сендвічів,  тобто 1 на кожного американця.

Британці ж зїдають десь 11 з половиною мільярдів сендвічів, тобто близько 31 млн кожного дня.

5 The most expensive sandwich ever sold went for $28,000 on ebay – it was a grilled toast that seemed to have an image of Virgin Mary on it. The original owner, Diane Duyser of Miami, USA, was just about to tuck into her sandwich when she noticed it contained an image of the Virgin Mary. She sealed it, kept it for 10 years as a lucky charm, then went onto sell

Надайдорожчим сенвічем, який був проданий на ібей за 28 тис долларів, став бутерброд із зображенням діви марії із плісняви. Даяна Дайзер з Маямі законцервувала його та довго зберігала як оберег, а поки не продала.

6 The largest sandwich weighed 2,467.5 kg (5,440 lb) and was made by Wild Woody’s Chill and Grill, Roseville, Michigan, USA on 17 March 2005. 

In 2008, an attempt in Iran to beat the record for the world’s biggest sandwich failed when the impatient crowd ate it before it was measured.

Найбільший зафіксований сендвіч вагою двох з половиною тисяч кілограм було в США  в 2005 році.

7 The longest sandwich measured 735 m (2,411 ft 5 in) and was created by members of three teams in total. These teams were Groupe Notre Dame Hazmieh-Scouts de L’Independence (Lebanon), Municipality of Hazmieh (Lebanon) and Mini-B chain restaurants (Lebanon). 

Найдовший сендвіч мав довжину 735 метрів і був створений в Лівані. Було кілька спроб побитии цей рекорд в інших країнах ,  але нажаль люди почининали їсти бутерброд  ще до того як спеціалісти книги Гінесса могли зафіксувати довжину.

 

8 The most layers in a sandwich is 60 and was achieved by DiLusso Deli Company (USA) at Madison Square Park in New York, New York, USA on 22 October 2016.

У Нью-Йорці в 2016 році було зроблено найвищий сендвіч – 60 прошарків.

 9  On the night of February 1, 1976, Elvis Presley took his private jet from Graceland to Denver and back in one night because he was craving an 8,000 calorie sandwich made from a hollowed out loaf filled with an entire jar of peanut butter, one jar of jelly, and a pound of bacon. The event made the Fool’s Gold Loaf sandwich famous.

 Всесвітня легенда музики Елвіс Преслі однієї ночі сів на свій літак, щоб злітати до Денверу, бо йому закортіло купити свій улюблений седвіч, який зараз носить його ім’я. Розрізаний навпіл півкілограмовий батон з начинкою з арахісового масла, варення, бананів та бекону загалом містить більш ніж 8 тис калорій.

Відео 2 Гамбургер

Група учнів створили міні проект провівши своєрідне журналістське розслідування в нашому місці де можна попоїсти смачні та цікаві бутерброди.

Презентація 

Викладач1.А тепер давайте пограємо в гру ,яка називається скрайбінг – аплікація і одночасно згадаємо англійську мову.  Для цього у нас є дві дошки на яких вам треба розмістити інгредієнти бутербродів за рецептом, якій буде на англійській мові.

Я пропоную розділитися на команди і розмістити у правильній послідовності алгоритм приготування бутербродів. Та команда яка перша і в правельній послідовності розмістить алгоритм та і перемогла.

Викладач 2.Щойно ви ознайомилися з двома рицептами проготування бутербродів,але щоб перейти безпосередньо до виготовлення ми повинні ознайомитися с певними особливостями

 

 

Особливості приготування бутербродів наступні:

Учнень 1. Хліб, батон нарізають тонкими скибочками (для відкритих бутербродів -1 - 1,5 см; 0,5 - 1 см - для закритих бутербродів).

Учнень 2. Хліб можна злегка обсмажити з обох боків до золотистої скоринки;

Учнень 3. Зверху наноситься шар вершкового масла, масляні суміші та інші наповнювачі, потім кладуться продукти, салати, фрукти та ін .;

Учнень 4. Вершкове масло попередньо зберігають в теплому приміщенні або збивають;

Учнень 5. З жирними продуктами (м'ясом, рибою, яйцями, сиром) готують калорійні бутерброди;

Учнень 6. Готують бутерброди безпосередньо перед подачею, укладають на блюдо і красиво прикрашають;

Учнень 7. Бутерброди повинні бути соковиті, рясно вкриті різними продуктами;

Учнень 8. Щоб бутерброди НЕ сохли, їх накривають змоченим у холодній воді рушником, потім целофаном і ставлять в холодильник.

Для приготування бутербродів можна використовувати хліб, печиво, кекс і бісквіт.

Викладач 1.Але не тільки потрібно знати особливості приготування бутерброду ,але й вміти розраховувати інгредієнти  для великої кількості людей. Давайте скористаємося чудовою програмою Exel яка дає можливість оптимізувати таку роботу.

Задача. Розрахувати сировину.

 

Викладач 2.Вчора весь світ святкував Хеловін і ми вирішили в його стилі в жартівливій формі провести техніку безпеки

Викладач 1Хочу Вам нагадати правила техніки безпеки на уроках технології (в жартівливій формі).

Ви любите грати в піратів?

Тоді розмахуйте кухонними ножами з боку в бік, і обов'язково передавайте лезом вперед! (учні: НІ! Так не можна робити! Слід правильну відповідь)

А давно у Вас на уроці технології та англійської мови було електричне замикання? Так тоді включайте всі електроприлади мокрими руками! (учні: НІ! Так не можна робити!)

Беріть гарячий посуд своїми ручками, і Ви назавжди запам'ятаєте правила гри "Гаряча картопля (учні: НІ! Так не можна робити!)

А Ви любите дивитися фільми жахів? Тоді підштовхуйте м'ясо в м'ясорубку своїми улюбленими пальчиками, і обов'язково постарайтеся їх підставити, коли будете нарізати продукти! (учні: НІ! Так не можна робити!)

А коли будете витягати гарячі бутерброди з духовки, обов'язково поставте їх на  парту, щоб для всіх послідовників, які навчатимуться в кабінеті залишилася пам'ять про 4 групу! (учні: НІ! Так не можна робити!)

Я думаю, що Ви зрозуміли, що всі ці приклади потрібно робити з точністю "навпаки".

 - А правила санітарії і гігієни на уроці , хочу, щоб нагадав мені хтось із Вас.

Учень.Санітарні вимоги до особистої гігієни працівників

Працівники підприємств громадського харчування повинні дотримуватися наступних правил особистої гігієни:

  •                   перед початком роботи ретельно мити руки з милом, одягати чисту уніформу, зав’язувати волосся;
  •                   після відвідування туалету ретельно мити руки з милом, дезинфікувати;
  •                   сповіщати про всі випадки захворювання кишковими інфекціями в сім’ї;
  •                   при виявленні ознак простудного захворювання або кишкової дисфункції, а також гнійників, порізів, опіків сповіщати Адміністратора та звертатися до медичних закладів для лікування.

Працівнику і категорично забороняється при приготуванні страв носити ювелірні прикраси, покриті лаком нігті, а також зберігати у кишенях, гроші, шпильки та інші сторонні предмети.

Щодня перед початком роботи працівники повинні відзначити у журналі стан відкритих поверхонь тіла на наявність гнійничкових захворювань.

1.Кухонний посуд треба мити відразу після її використання.

2.Щоденно проводити прибирання приміщення.

3. .Щоденно мити і витирати меблі і кухонне обладнання.

4 .Щоденно міняти рушники та міняти губки для миття посуду

Викладач 2

Well, I think it is actually the time to make sandwiches and taste them.

(Майстер клас)

Відео

Викладач 1. Мами та бабусі по всьому світу переймаються питанням як нагодувати діток здоровою та корисною їжею.

Викладач 2Бутерброди і тут можуть стати в нагоді. Щоправда доведеться прикласти трішки більше зусиль. Пропонуємо до вашої уваги добірку ідей, як зробити бутерброди не тільки корисними а й захоплюючими для дітей.

Відео

Викладач 1 А подавати їх радимо цитуючи вірш талановитого російського поета Корнія Чуковського.

Викладач 2


Как у наших ворот

За горою

Жил да был бутерброд

 С колбасою.

Захотелось ему

Прогуляться,

На траве-мураве

Поваляться.

И сманил он с собой

На прогулку

Краснощёкую сдобную

Булку.

Но чайные чашки в печали,

Стуча и бренча, закричали:

"Бутерброд, Сумасброд,

Не ходи из ворот,

А пойдёшь - Пропадёшь,  Муре в рот попадёшь!


Викладач 2

Я сподіваюся ми вас розвеселили и надихнули, і якщо на початку ви вибрали сумні смайлики то зараз ви захочете їх змінити на усміхнені.

Кажуть, що творчість – це все, що ми робимо мінус те, що ми робимо для виживання. Ми бажаємо, що б творча складова була значною частиною вашого життя, щоб ви могли знайти натхнення навіть в таких простих речах, як бутерброди.

Викладач 1.Навіть з самих звичайних продуктів ви можете приготувати самі незвичайні бутерброди, якщо захочете перетворити будні в свято, а свято зробити веселим і незабутнім. Кумедні бутерброди прикрасять ваш святковий стіл і справлять незабутнє враження на ваших гостей. Вони, безсумнівно, сподобаються всім-і дорослим і дітям. Бажаємо вам натхнення! Всього Вам найкращого!

 

 

doc
Додав(-ла)
Мазур Татьяна
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Коберник О.М. та інші)
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
2064
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку