Вище професійне училище №3
м. Чернівці
Методична розробка
уроку виробничого навчання
«Обробка рукавів, підготовка та проведення ІІ примірки. Внесення змін».
Розробила
Майстер в/н
Л.М. Гайдук
2021
ЗМІСТ
АНОТАЦІЯ
Матеріал методичної розробки являє собою зміст уроку виробничого навчання з професії кравець.
Методична розробка присвячена проблемі використання колективно-групового навчання як засобу розвитку професійної компетенції здобувачів освіти з метою забезпечення високо рівня фахової майстерності.
Методична мета уроку реалізується шляхом використання інноваційних та традиційних методів навчання:
Дана методична розробка може бути корисною майстрам виробничого навчання, викладачами спецдисциплін професійно напрямку, які готують фахівців швейного профілю.
ВСТУП
Завдання сучасної системи професійної (професійно-технічної) освіти є підготовка конкурентоспроможного та кваліфікованого фахівця, який володіє певним рівнем знань, компетентними навичками та уміннями, вміє практично застосовувати їх в професійній діяльності.
Сучасний розвиток промисловості та технічне переобладнання підприємств спрямоване на те, щоб задовольнити попит споживачів, та з метою виходу на зовнішній ринок.
Для поліпшення підготовки учнів необхідний пошук інноваційного підходу до організації виробничого навчання, одним з таких можна вважати використання технологій колективно-групового навчання.
У даній методичній розробці акцентується увага на те, де майстер – направляючий керівник усього навчального процесу, а учень – центральна фігура виробничого навчання.
Поглиблене вивчення даної теми та коментування трудових прийомів учнями, сприяє вдосконаленню професійних навичок, що веде до правильного дотримання технологічної послідовності і якісного кінцевого результату. Дана методична розробка уроку призначена для закріплення практичних навичок.
При вступному інструктажі використовується мультимедійний супровід уроку , який влучно доповнює пояснення нового матеріалу та
допомагає здобувачам освіти контролювати правильність виконання поставлених завдань (додаток 1).
Сьогодні змінюється тема та зміст освіти, з’являються нові технології, методи, форми та засоби навчання, але основною формою професійної (професійно-технічної) підготовки залишається УРОК.
Протягом уроку учні мають змогу відчути себе у ролі колективу підприємства та працювати командою на покращення результатів роботи.
Повторення правил з охорони праці використовуючи гру, дозволяє продуктивно та ефективно використати час відведений на вступний інструктаж.
Задля самостійної роботи учнів на уроці та для закріплення основних навичок, розроблений дидактичний роздатковий матеріал: інструкційні картки, картки дефектів, зразок у натуральну величину.
Гармонійно поєднавши традиційну і сучасну технологію навчання, майстер виробничого навчання може бути впевнений, що випускник буде конкурентоспроможний на сучасному ринку праці, завдяки соціальній та професійній компетенції
План уроку з виробничого навчання
Методична мета уроку: Використання технологій колективно-групового навчання як засіб розвитку професійної компетентності здобувачів освіти з метою забезпечення високого рівня фахової майстерності.
Код модуля: КРВ – 3.3.2.
Назва модуля: Виготовлення блузи з застібкою нескладної технологічної обробки.
Назва теми (компетентності): Обробка рукавів, підготовка та проведення ІІ примірки. Внесення змін.
Мета уроку: Закріплення та удосконалення умінь і навичок учнів під час обробки рукавів, підготовці та проведенні ІІ примірки, внесенні змін. Розвиток самостійності та наполегливості у роботі, уваги, критичного та логічного мислення, вміння та навички самовдосконалення за обраною професією. Створення доброзичливої атмосфери здорової конкуренції. Виховувати творче відношення до праці та навчання, відповідальність перед замовником за вчасне та якісне виготовлення виробу, ініціативи при роботі в команді, поваги до праці, обраної професії, бережливе відношення до майна майстерні.
Тип уроку: комбінований.
Вид уроку: з елементами рольової гри.
КМЗ уроку: : інструкційні картки, картки самоконтролю, картки дефектів, критерії оцінювання, зразок майстра.
МТЗ уроку: універсальні швейні машини, праски з парогенератором, спец. колодки, інструменти та пристрої особистого користування, інструкційно-технологічне забезпечення, комп’ютерне забезпечення, проектор, фліпчат.
Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, колективна, мозковий штурм.
Методи та методичні прийоми уроку:
Словесні: розповідь, бесіда.
Наочні: демонстрація слайдів, ілюстрацій, схеми повузлової обробки, стенд «Сьогодні на уроці».
Практичні: виконання операцій обробки.
Міжпредметні зв’язки: технологія швейних виробів, конструювання одягу, матеріалознавство швейних матеріалів, обладнання швейного виробництва, охорона праці, історія костюму.
Хід уроку:
I. Організаційна частина – 3хв.
1.1. Перевірка присутність учнів.
1.2. Перевірка майстром готовності учнів до уроку (зовнішній вигляд, наявність спецодягу, наявність всіх необхідних інструментів та пристроїв для роботи) .
II. Вступний інструктаж – 45хв.
I – етап – 35хв.
2.1. Мотивація пізнавальної діяльності учнів.
Індивідуальне випереджаюче завдання з теми «Історія жіночої блузи», «Види жіночих блуз» (додаток №1). Учні презентують опрацьовану інформацію з інтернет-джерел за допомогою мультимедійних засобів.
2.2. Повідомлення теми уроку.
2.3. Інструктування здобувачів освіти щодо умов гри на уроці.
Учні об’єднуються у дві команди-підприємства. Те підприємство, яке здобуде більше вподобайків (додаток №2), стане переможцем та отримає приз у якості додаткового балу до підсумкової оцінки на уроці.
2.4. Актуалізація опорних знань
І етап - метод усного фронтального опитування:
Цей метод полягає в задаванні учням спеціальних запитань, відповіді на які дозволять майстру отримати необхідні відомості про рівень знань, отриманих на попередніх уроках виробничого та теоретичного навчання.
Питання: : 1. Опишіть зовнішній вигляд моделі блузки?
Відповідь:
Блузка прямого силуету з центральною бортовою застібкою на 5 – ть обметаних петель і п’ять ґудзиків. На пілочці обробляються нагрудні виточки, також на пілочках обробляють суцільновикроєні планки. Спинка суцільновикроєна. На спинці виготовлена кокетка. Комір стояче – відкладний зі стояком. Рукава вшивні одношовні. Низ рукавів оброблений пришивною манжетою. Низ блузки оброблений швом у підгин з закритим зрізом.
Питання: 2. Назвіть послідовність обробки блузки ?
Відповідь:
1. Обробка пілочок.
2. Обробка спинки.
3. Обробка виточок.
4. Обробка плечових зрізів.
5. Обробка коміра та з`єднання його з горловиною.
6. Обробка рукавів.
7. Обробка низу рукавів та низу блузки.
8. Обробка застібки на обметані петлі та ґудзики.
9. ВТО блузки.
Питання: 2. Назвіть зрізи блузки?
Відповідь: Плечові зрізи, бічні зрізи, зріз борту, зріз пройми, зріз горловини, нижній зріз виробу.
Питання: 3. Плечові зрізи зшивають двома строчками?
Відповідь : При з’єднанні плечових зрізів двома строчками вони повинні бути розташовані одна від одної на відстані, яка не перевищує 1-2мм це у виробах з рукавами. У виробах без рукавів плечові зрізи зшивають однією строчкою, ширина шва на зшивні машині дорівнює 10-15мм.
Питання: 4. Чому дорівнює ширина плечового зрізу? З якого боку зшивають плечові зрізи?
Відповідь: Ширина зшивання плечового зрізу дорівнює 10-15мм. Плечовий зріз зшивають з боку пілочки.
Питання: 5. В яку сторону запрасовуються плечові припуски на шви? Чи завжди плечові припуски запрасовуються?
Відповідь: Плечові припуски на шви запрасовуються на спинку.
ІІ етап - метод тестові запитання (2 варіанти):
Цей метод полягає у використанні технологій колективно-групового об’єднання учнів за для досягнення перемоги, здійснює оцінку рівня засвоєних знань на попередніх уроках виробничого та теоретичного навчання, залучаючи їх до активної роботи у команді .
Варіант №1.
1. Для обробки коміра з відрізною стійкою необхідно:
а) горішній комір, нижній комір, зовнішній та внутрішній стояк;
б) горішній комір, нижній комір, верхній стояк;
в) нижній комір, зовнішній та внутрішній стояк.
2. Зовнішній та внутрішній стояк мають зрізи:
а) зріз відльоту, кінці стояка, середина стояка;
б) горішній зріз, нижній зріз, кінці стояка, середина стояка;
в) горішній зріз, зріз стояка, кінці стояка, середина стояка.
3. Вкажіть довжину стібків нафастригувальної строчки при з`єднанні горішнього коміра з нижнім:
а) 0,5 см;
б) 0,7 см;
в) 1,0 см.
4.Для обробки відкладного коміра потрібно такі деталі:
а) горішній комір, нижній комір, клейова прокладка;
б) горішній комір та зовнішня стійка;
в) клейова прокладка.
5. Визначте ширину обшивного шва при обробці коміра:
а) 0,5 см;
б) 0,5 – 0,7 см;
в) 1,0 см.
6. Як підрізають припуск шва в кутиках коміра:
а) не доходячи до шва 0,1 см;
б) не доходячи до шва 1,0 см;
в) не доходячи до шва 0,2 – 0,3 см.
7. Як з`єднати тимчасово горішній комір з нижнім коміром:
а) сфастригувати;
б) нафастригувати;
в) вифастригувати.
8.Вкажіть операцію по з`єднанню клейової прокладки з коміром:
а) відпарити;
б) продублювати;
в) припрасувати.
9. Яке обладнання застосовують при обробці коміра:
а) зшивні машини;
б) краєобметувальні машини;
в) петельні машини.
10. Вкажіть заключну операцію по обробці коміра:
а) відпарити;
б) відпрасувати;
в) спрасувати.
11. Відкладний комір вифастриговуємо:
а) зі сторони горішнього коміра;
б) по кінцям коміра;
в) зі сторони нижнього коміра.
12. Комір з стояком зшиваємо:
а) зі сторони зовнішньої стояка;
б) зі сторони внутрішньої стояка;
в) по коміру.
Варіант № 2
1. Комір можна викроїти з:
а) основної і підкладочної тканини;
б) основної і оздоблювальної тканини;
в) оздоблювальної тканини або драпу.
2. Зрізи відкладного коміра називаються:
а) зріз стояка, зріз відльоту, кінці коміра;
б) зріз стояка, зріз низу та кінці коміра;
в) зріз стояка, зріз відльоту.
3. Операція по з`єднанню клейової прокладки з коміром:
а) продублювати;
в) відпарити;
в) відпрасувати.
4. Коміри в жіночих блузах застосовують:
а) відкладні;
б) стояки;
в) плосколежачі.
5. Яка величина канта при обробці обшивного коміра:
а) 0,1 см;
б) 0,5 см;
в)0,3 см.
6. Яка величина оздоблювальної строчки при обробці коміра:
а) 0,1 см;
б) 1,0 см;
в) 0,3 см;
7. Яким швом з`єднується горішній комір з нижнім:
а) зшивним;
б) окантувальний;
в) обшивний;
8. Вкажіть заключну операцію по обробці коміра:
а) відпрасувати;
б) запрасувати;
в) відтягнути;
9. Яка довжина стібків вифастригувальної строчки при обробці коміра:
а) 0,7 см;
б) 0,5 см;
в) 1,0 мм.
10. Величина припуску зафастригування нижнього зрізу стояка:
а) 10 мм;
б) 20 мм;
в) 5 см;
11. Відкладений комір обшивається:
а) зі сторони горішнього коміра;
б) зі сторони нижнього коміра;
в) по відльоту.
12. Яка довжина сфастригувальної строчки по коміру:
а) 1,0 см;
б) 0,7 – 0,5 см;
в) 5,0 см.
Після виконання тестових завдань майстер збирає завдання і перевіряє їх протягом виробничого навчання. В кінці уроку виставляється комплексна оцінка.
2.5. Розповідь-пояснення з практичним показом трудових прийомів та технологічної послідовності із залученням здобувачів освіти.
Використовуючи мультимедійний пристрій, демонструється послідовність обробки вузлів. На екрані відтворені всі операції, які коментуються учнями. Майстром виробничого навчання демонструються трудові прийоми.
I – етап – 25хв
Обробка рукавів:
2.5.1. Обробка швів рукавів.
2.5.2. Обробка манжет.
2.5.3. Пришивання манжети.
Зосередження уваги учнів на можливих дефектах та методах їх усунення.
2.6. Перевірка правил з ОП у вигляді Гри: «Загублений смайлик»
Умова виконання: на екрані показано речення, в якому одне або декілька слів замінено смайликом. Потрібно якнайшвидше відгадати зашифроване слово. (додаток №3)
2.7. Узагальнення та систематизація набутих знань:
Мозковий штурм «Послухай та доповни»
Усне фронтальне опитування:
1. Нижній шов рукава зшивають з боку …….
2. Ширина припуску на обробку шва рукава становить ……. Від чого вона залежить?
3. Припуски шва обробляються на ………
4. Манжети обшиваються ………
5. Прифастригування манжети до рукава у виконують по …….
6. Ширина шва пришивання манжети …….
7. Припуск шва пришивання манжети спрямовують в сторону ……..
8. Манжети настрочують строчкою …….
2.8. Оголошення мети уроку.
2.9. Зосередження уваги здобувачів освіти на доцільності використання інструкційних карток та карток самоконтролю.
2.10. Повідомити учням методику оцінювання роботи на уроці.
2.11.Повідомлення здобувачам освіти норми часу на виконання денного завдання.
III. Поточний інструктаж
Самостійна робота здобувачів освіти – 2,5год.
Цільові обходи майстра з метою контролю:
2.5. Розповідь-пояснення з практичним показом трудових прийомів та технологічної послідовності із залученням здобувачів освіти.
Використовуючи мультимедійний пристрій, демонструється послідовність обробки вузлів. На екрані відтворені всі операції, які коментуються учнями. Майстром виробничого навчання демонструються трудові прийоми.
II етап – 10хв.
2.5.4. Уфастригування рукавів у пройми.
2.5.5. Проведення ІІ примірки.
2.5.6. Внесення змін після примірки.
Зосередження уваги учнів на можливих дефектах та методах їх усунення.
2.6. Узагальнення та систематизація набутих знань:
Мозковий штурм «Послухай та доповни»
Усне фронтальне опитування:
9. Уфастригування рукава у пройму виконують з боку ……..
10. Припуск на підгин низу блузи становить …….
11. Примірка проводиться у ……… положеннях.
12. Спереду перевіряють …..
13. Ззаду перевіряють …..
14. З боку перевіряють …..
2.7. Зосередження уваги здобувачів освіти на доцільності використання інформаційного блоку та дидактичного матеріалу.
2.8.Повідомлення здобувачам освіти норми часу на виконання денного завдання
III. Поточний інструктаж
Самостійна робота здобувачів освіти – 2,5год
Цільові обходи майстра з метою контролю:
IV. Заключний інструктаж – 12хв
4.1. Підведення підсумків роботи учнів на уроці.
4.1.1. Назва дефектів та причини їх виникнення
4.1.2. Визначення кращої роботи
4.1.3.Проаналізувати діяльність на уроці кожного учня відповідно до таблиці оцінювання. Додаток №4
4.1.4. Визначення команди переможців.
4.1.5. Повідомлення і обґрунтування оцінок з урахуванням бонусного балу
4.4. Оголошення домашнього завдання: Повторити тему: «Обробка рукавів блузи».
Майстер в/н Гайдук Л.М.
Висновок
Той, хто звертаючись до старого,
здатний відкрити нове,
достойний бути вчителем.
Конфуцій
Актуальність методичної розробки уроку полягає у тому, що вона за своїм змістом розрахована на підвищення ефективності засвоєння знань, розвиток умінь і навичок учнів на уроках виробничого навчання.
На початку XXI століття людство вступило на новий етап свого розвитку – інформаційну еру, що характеризується виникненням новітніх систем інформаційних технологій і, як наслідок, нових перевтілень освіти. Підвищення ефективності навчання є першочерговим напрямом розвитку дидактики сучасної освіти Україні. Зростаюча складність навчальний програм та підвищення вимог до учнів професійної (професійно - технічної) освіти визначають необхідність використання та впровадження в навчальний процес нових педагогічних технологій.
Якщо до роботи на уроці залучається слухова й зорова пам’ять, є більше шансів задовольнити потреби різних учнів, чий спосіб сприйняття матеріалу може суттєво відрізнятися.
Сучасна педагогіка вбачає цінності гри як педагогічного методу перш за все у комплексі з іншими методами впливу, пов’язує її з повним залученням учнів до уроку виробничого навчання.
Саме активність учнів на уроці допомагає максимально засвоїти нові знання та використовувати їх на практиці, стимулювання розвитку мислення та уяви, відпрацьовувати навики роботи в команді, що викликатиме зацікавленість та позитивне ставлення до навчання.
Рекомендовано викладачам спецдисциплін, майстрам виробничого навчання.
Список основної і додаткової літератури:
Додаток №1
Блузки для жінок - невід`ємна частина гардероба. У дівчат в арсеналі є хоча б одна базова блуза, яка рятує в ситуаціях, коли потрібно виглядати ідеально, а часу в обріз. Блузи вдало поєднуються практично з будь-яким одягом від джинсів до суворої спідниці-олівця, а різноманітність фасонів, матеріалів виконання і стилів дозволяє підібрати варіант, вигідно підкреслює всі принади жіночої фігури.
ІСТОРІЯ ПОЯВИ ЖІНОЧОЇ БЛУЗКИ
Історія розвитку цього елемента дамського гардеробу почалася в Стародавній Греції. Перші блузки грецькі жінки носили ще в період з XIV по XIII століття до нашої ери, тільки називалися вони тоді інакше - хітонами. Хітони одягали на голе тіло, але відносили їх до верхнього одягу.
Аналогічні по крою сорочки носили представники північних народів в III столітті до нашої ери. Але їх призначення було дещо інше: використовувалися сорочки в якості нижньої білизни, і піддягаємо під одяг в зимову пору року.
З плином часу сорочки видозмінювалися, для їх пошиття застосовувалися різні тканини від шерсті до бавовни. І тільки в XIV столітті ця річ стала інструментом естетики. У цей період блузки жіночі починають шити з найтоншої тканини - батисту. Відповідно, дозволити собі хизуватися в блузі могла не кожна красуня. Деякі панянки, які не мають можливості носити дорогі блузи, йшли на хитрість, - вони пришивали до своїх костюмів мереживні манжети і комірці, створюючи ефект присутності блузи. До речі, сучасні дизайнери одягу взяли на озброєння цей прийом і не так давно ефект «два в одному» прикрашав жіночі модні кофти. Довгий час блузки не були надто затребуваним елементом гардеробу. Їх то знижували в ранг нижньої білизни, то знову піднімали в статус одягу аристократів. І тільки в XIX столітті мода на блузки поширилася по всій Європі і жіночі блузи стали домінуючим елементом гардеробу модниць.
ВИДИ ЖІНОЧИХ БЛУЗОК
Сучасні блузи - це неймовірне розмаїття моделей, фасонів, матеріалів і обробки. Ось лише найпопулярніші види цієї речі:
Батник. Це приталена блуза з застібкою на планці. Носиться вона навипуск.
Блузон. Відмітна особливість цієї моделі - поясок або куліска на талії. Блузон також
носиться навипуск.
Ковбойка. За кроєм це сорочка чоловічого фасону з нагрудними кишенями, найчастіше у велику клітинку, але може бути і монохромного.
Топ. Характерна особливість - відсутність рукавів.
Туніка. Ця модель подовженої блузки носиться зазвичай з брюками, легінсами, лосинами. Якщо ви хочете купити теплу жіночу кофту, варто звернути увагу на цю практичну модель.
Шемізье. Ще одна модель блузки, нагадує за кроєм чоловічу сорочку. Вона має вільний крій і носиться навипуск.
Блузка-пеплум. Ця модель має кокетливий розширення донизу - баску. Вона здатна перетворити будь-яку жіночу фігуру в ідеальні пісочний годинник, виграшно підкресливши лінію талії.
Комбідресс. Це дуже практична і зручна модель, що не сковує рухи. Якщо ви не любите поправляти неохайно визирають куточки блузки з-під спідниці або штанів, придбайте комбідрес. Зверху це звичайна блуза, але застібка між ніг забезпечує комфорт і зручність.
МОДНІ ЖІНОЧІ БЛУЗКИ
Мода на цей елемент гардеробу змінювалася неодноразово. Якщо ви хочете поповнити шафу актуальною в цьому сезоні річчю, рекомендуємо ознайомитися з добіркою моделей, яким в цьому році стилісти пророкують найбільших успіх:
Прозорі блузи. Дизайнери пропонують комбінувати легкі блузи з шифону, мережива або шовку в осінньо-зимовий період з вовняними тканинами або щільної фактурної в`язкою. Так що якщо ви віддасте перевагу прозорим тканинам, не забудьте купити жіночі в`язані кофти або жакет.
Люрекс. Блискучі нитки на блузах знову в тренді. Причому стилісти Модних Будинків пропонують сміливо включати такі моделі в офісний стиль одягу. Вільний крій. Любительки стилю оверсайз оцінять тренд на блузки вільного крою. Такі моделі додадуть фігурі відсутній обсяг і в потрібних місцях приховають «зайве».
БІЛА БЛУЗА ЯК ЖІНОЧИЙ MUST HAVE
Біла блузка, як маленьке чорне плаття, повинна бути у кожної жінки.
Втім, як і чорне плаття, білу блузку в ранг мастхев звела легендарна Коко Шанель. У 1950 році вона подарувала модницям дуже просту і практичну модель білої блузи з комірцем у вигляді шовкового банта. У шафі модниці можуть бути найрізноманітніші красиві жіночі блузи, але тільки біла блуза залишається поза часом. Вона не вийде з моди і підійде до будь-якого стилю, хіба що не доповнить спортивний образ. Незважаючи на скромний і досить простий вигляд, ця базова річ зробить свою господиню споку
Додаток №2
Додаток №3
Додаток №4
Додаток №5
Картка дефектів
№ з/п |
Назва дефекту
|
Причина виникнення |
Спосіб усунення |
1 |
Поперечні заломи на рівні окату рукава
|
Завужений окат рукава |
Збільшити ширину оката рукава за рахунок припусків |
2 |
Вертикальні заломи вздовж рукава
|
Заширокий рукав |
Звузити рукав |
3
|
Навкісні заломи від окату рукава
|
Завищений окат рукава |
Зменшити окат рукава |
4
|
Зборки в передній частині окату рукава
|
Неправильно розподілена при посадка по окату рукава
|
Розподілити припосадку рукава відповідно до ТУ |
5
|
Низ короткого рукава підіймається спереду |
Вершина окату рукава зміщена в бік спинки |
Сумістити вершину окату рукава з плечовим швом |
6
|
Важко відводити руку вперед |
Завужена спинка виробу |
Розширити спинку виробу на рівні окату рукава |
Додаток №6
Картка дефектів
№
|
Назва дефекту |
Спосіб усунення |
1
|
Неоднакова ширина манжети в кінцях
|
Виконати повторне обшивання бокових зрізів манжет |
2
|
Неякісно оброблений розріз косою бейкою
|
Виконати повторну обробку розрізу |
3
|
Неякісно виконана закріпка |
Розпороти закріпку, виконати повторно
|
Картка самоконтролю
Перевір:
Пам’ятай: при виконанні ручних, машинних та прасувальних робіт дотримуйтесь правил з ОП та ТБ!
Додаток №6
Таблиця оцінювання
Гр. № ______
№ п.п |
ПІП
К-сть балів |
Обробка розрізів застібки рукава обшивкою |
Обробка швів рукавів |
Пришивання манжети |
Уфастри-гування рукавів у пройми |
Проведе-ння ІІ примірки |
Дотрима-ння правил з ОП
|
Раціональне викорис-тання норми часу |
Актив-ність під час уроку |
Середній бал
|
0-1 |
0-2 |
0-2 |
0-1 |
0-2 |
0-1 |
0-1 |
0-1 |
0-11
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Майстер в/н Л.М. Гайдук
1