Методична розробка уроку виробничого навчання з теми : «Практичне ознайомлення з механізмами електромостового крана»

Про матеріал
Методична розробка уроку виробничого навчання з теми : «Практичне ознайомлення з механізмами електромостового крана»
Перегляд файлу

Комунальний заклад освіти «Нікопольський центр професійної освіти» Дніпропетровської обласної ради»

 

 

 

 

Методична розробка  уроку виробничого навчання  з теми :

«Практичне ознайомлення з

механізмами

електромостового крана»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Професія: Машиніст крана металургійного виробництва 

Курс: ІІ

Розряд: ІІІ

Розробила: майстер виробничого навчання 13 розряд 

Голубятникова Ганна Іванівна 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку виробничого навчання

 

Тема за програмою : «Керуванння вантажопідйомними кранами різних конструкцій, під час виконання робіт з обслуговуванням виробничих процесів»

Тема уроку: «Практичне ознайомлення з механізмами електромостового крана»

Професійні компетентності: Керувати вантажопідйомними кранами різних конструкцій ,різної вантажопідйомності (до 10т і більше), оснащеними різними вантажозахоплювальними пристроями , під час виконання робіт з обслуговування виробничих процесів.

 Ключові компетентності: Оперативність в прийнятті правильних рішень у позаштатних ситуаціях під час роботи. Здатність відповідально ставитись до професійної діяльності. Здатність працювати в команді. Знання професійної лексики, та термінології.

Дотримання професійної етики. Запобігання конфліктних ситуацій. Спілкування державною мовою, уміння вчитися в продовж життя  Тип уроку: виконання простих комплексних робіт.

 Вид уроку: робота в групах.

Дидактичне забезпечення:презентація та засоби її демонстрації, фільм по професії. 

Матеріально-технічна база: мостовий кран вантажопідйомністю 10т.

Міжпредметні зв’язки : спец технологія, креслення , матеріалознавство ,охорона праці,.

Методика навчання :дистанційна  Структура уроку:

1.  Організаційна частина (5 хв.).

2.  Вступний інструктаж (45 хв.).

3.  Поточний інструктаж (4 год. 40 хв.)

4.  Заключний інструктаж ( 20 хв.)

Хід уроку

1. Організаційна частина (5 хв.).

-    imageПеревірка наявності здобувачів освіти .

-    Перевірка зовнішнього вигляду здобувачів освіти  (спецодяг).

Рефлексія: «Смайлики»

Після завершення та впродовж уроку поділіться своїми враженнями про урок і поставте позначку (плюс, крапка або зірка або тапайте по екрну ) по кожній позиції відповідного смайлика, за вашими внутрішніми відчуттями.

Настрій на уроці,Робота на уроці,Засвоєння матеріалу

2. Вступний інструктаж (45 хв.).

1. Оголошення теми та мети уроку, навчально-виробничого завдання. Тема : «Практичне ознайомлення з механізмами електромостового крана» Мета :- навчитись послідовного порядку включеннямеханізмів .

-розвинути практичні навички опробування механізмі мостового крана .

-    виховувати людов до професії.

 Мотивація  :

Коли ви закінчите вивчення цього навчального елементу, ви зможете:

Розділяти види механізмів;

Правильність та послідовність включення крану 

Оволодієте навичками випробування механізмів електромостового крана. 

2.Актуалізація опорних понять, знань і досвіду здобувачів освіти .  

-    з яких частин складається електромостовий кран?

-    які механізми ви знаєте ?

-з якою частини крана відбувається управління краном ?

-    Які дії повинен зробити машиніст крана якщо йому показали сигнал «Стоп»?

     3. Ознайомити здобувачів освіти з задачами уроку.

-  вивчення теоретичної частини 

-  показ трудлвих прийомів 

-  Закріплення нового матеріалу 

-відпрацювання практичних навичок .

4. Звернути увагу здобувачів освіти  на правила безпеки праці при виконані операцій за професією машиніт кран

3. Пояснення нового матеріалу:

У мостових кранах механізми пересування встановлюють на мосту (для переміщення моста по ходовим шляхах) і на візку (для переміщення візка вздовж прольоту крана).

Механізм пересування має приводний електродвигун, пов'язаний системою передач з ходовою частиною крана, забезпеченою приводними і неприводними ходовими колесами. Для мостових кранів використовується два типи приводів:

центральний; роздільний.

При центральному приводі всі провідні колеса мостового крана рухаються від загального приводного електродвигуна, а момент, що крутить, передається трансмісійним валом. Така конструкція потребує спеціального майданчика на мосту крана. 

При роздільному приводі робота кожного колеса або групи провідних коліс походить від індивідуального приводу. Як показують розрахунки, для кранів із довжиною прольоту понад 16 метрів доцільно застосовувати схему з роздільним приводом.

За типом трансмісійного валу механізм пересування з центральним приводом мостового крана буває:

з тихохідним валом; з швидкохідним валом.

Ключовими параметрами вибору типу центрального приводу будуть вантажопідйомність, швидкість руху, довжина прольоту, тип металоконструкції.

 

1) На умовній схемі нижче показаний механізм пересування з центральним приводом та тихохідним трансмісійним валом. 

image 

Схема 1а). Механізм пересування мостового крана з центральним приводом та тихохідним трансмісійним валом Складається 

1.Електродвигун

2.Гальмо

3.Трансмісійний вал

4.Редуктор

5.Проміжні опори

6.Зубчаста муфта

7.Приводне колесо

Головною відмінністю цієї схеми є те, що тут трансмісійний вал може обертатися з частотою, що дорівнює частоті обертання приводних коліс і передає на них значний крутний момент. Звідси вал, муфти та опори повинні мати великі розміри, а сам механізм більшу масу.

Отже, чим більша вантажопідйомність крана, довша проліт моста, вища швидкість, тим менш доцільним стає застосування такого типу приводу. Він чудово зарекомендував себе в тихохідних механізмах за відносно невисокої вантажопідйомності та полегшених конструкцій крана з металу.

2) На умовній схемі нижче показаний механізм пересування з центральним приводом та швидкохідним трансмісійним валом.

image 

 

Схема 1в). Механізм пересування мостового крана з центральним приводом та швидкохідним трансмісійним валом

Складається

1.Електродвигун

2.Гальмо

3.Трансмісійний вал

4.Редуктор

6.Зубчаста муфта

7.Приводне колесо

Застосування швидкохідного валу дозволяє використовувати трансмісійний вал, підшипники і муфти ще меншого розміру, так як момент, який вони передають, дорівнює крутному моменту двигуна, а куткові швидкості обертання валу і двигуна рівні. Редуктори на кінцях трансмісійного валу збільшують момент, що крутить, до потрібної величини і проводять його на провідні колеса. В результаті такого компонування відбувається ще більше зменшення маси та діаметра валу.

 

Така схема застосовується на мостових кранах з великими прольотами та передбачає високі вимоги до точності виготовлення та монтажу її елементів.

 

3) На умовній схемі нижче показано механізм пересування з роздільним приводом.

image 

Схема 1г). Механізм пересування мостового крана із роздільним приводом

1.Електродвигун

2.Гальмо

3.Трансмісійний вал

4.Редуктор

6.Зубчаста муфта

7Приводне колесо

У механізмі пересування мостового крана з роздільним приводом, кожна сторона моста має свій приводний механізм. Він розраховується як 60% від усієї потужності та передбачає компенсацію можливої нерівномірності завантаження.

Такі конструктивні рішення дозволяють здійснювати виготовлення приводних агрегатів готовими блоками, що забезпечує зручність та простоту монтажу, ремонту та технічного обслуговування мостових кранів, а також значно розширює їх застосування. Приводні агрегати з роздільним приводом використовують на кран-балках з прольотами понад 15 м та в механізмах пересування вантажних візків мостових кранів.

 

Механизм переміщення візку та механізм підіймання вантажу мостового крану 

Кінематична схема механізму підйому мостового крана

Механізм підйому – призначен  для підйому та утримання на вазі вантажу. У кранових конструкціях мостового типу вантажопідйомний механізм розміщується на вантажному візку. Кількість пристроїв для підйому залежить від максимальної ваги вантажу, яку здатна підняти машина.

  Схема підйому підйомно-транспортного обладнання залежить від ряду факторів: типу захватного пристрою, висоти та маси вантажу, що піднімається, довжини прольоту. Під час використання гака, грейфера або електромагніта використовується один підйомний механізм.

image 

Мал. 1. Кінематична схема підйому мостового крана з гаком Позначення малюнку:

1.  Двигун

2.  Муфта

3.  Гальмо

4.  Редуктор

5.  Барабан

6.  Поліспаст

7.  Нерухомий блок поліспасти

Для підйому в кранах застосовуються нормальні та укорочені гакові підвіси.

Кінематична схема механізму пересування візка мостового крана

Механізм пересування візку - призначений для пересування візка, з розташованими на ньому механізмами та вантажів уздовж моста крана.

По конструкції бувають двох типів.

З бічним розташуванням приводу:

image 

З центральним розташуванням приводу:

 

image 

Мал. 5. Кінетична схема візка

Слід врахувати, що на механізмах пересування візка встановлюються вертикальні редуктори, зважаючи на те, що вісь вала ел.двигуна і вісь ходових коліс знаходяться в різних горизонтальних площинах.

Вантажний візок відповідає за піднесення та переміщення робочого органу крана. Вони конструюються з розрахунком для використання як на однобалкових, так і на двобалкових конструкціях.

На схемі з малюнка 5 показано принцип переміщення візка. Електричний двигун 1 передає крутний момент на приводні колеса через 11 муфти 2,8,9,10. Для зниження кількості обертів призначені зубчасті колеса з косими зубами 3-6. Гальмо 7 блокує передачу моменту, що крутить, і зупиняє візок.

Майстер пропонує переглянути відко з теоретичної частини .Перед переглядом поствила питання для обговорення відео :

https://youtu.be/5tOewwIJ_l8

—  На якому з механізмів встановлюють вертикальний редуктор?

—  Скільки механізмів встановлюють на візку  крану ?

—  Які види механізмів пересування  мосту ви знаєте?

—  У центральному приводі де встановлюють електродвигун ? — Як працює механізм переміщення з швидкохідним валом ? 

         4. Показ трудових прийомів при роботі на крані  .

Майстер з виробничого навчання запускає відео ролик з трудовими прийомами . https://youtu.be/KWHbTId4NfI

Здбувачі освіти повині звирнути увагу ,а саме :

1.Правильність влючення мостового крана.

2.Опробування механізма пересування мосту крана 

3.Опробування механізму пересування візку.

4.Опробування механізму підіймання та опусанння вантажу .

5.Заверщення роботи .(послідовність виключення мостового крана)

       5.Охорона праці при роботі на електро мостовому крані .

Машиніст крана повинен бути вдягнений в спець одяг мати відповідне взуття та обовязково захисну казку .

Перед початком роботи повинен пройти інструктаж та отримати дозвіл на роботу на крані отримати ключ - бірку.

Підійти на майданчик та дати сигнал на огляд гакової підвіски ,оглянувши тільки тоді може підійматись в кабіну крана. При підйомі на посадковий майданчик машиніст крана тримається за поручні двома руками (руки по вині бути вільними ).

Після огляду крана тільки тоді може приступити до початку роботи. Перед початком першого руху машиніст крана повинен дати звуковий сигналі.

При керуванні мостовим краном ноги машиніста крана по вині розташовуватись на гумовому килимку, а руки  на рукоятках контролера з діелектричними насадками .

Машиніст крана повинен слідкувати за вантажем який везе і не розгодувати його, розвантажувати вантаж тільки в указаному місті .

Працювати краном  тільки послідовно і одним контролером. Виконувати вказівки чітко що дає стропальник .

6.Закріплення нового матеріалу  Презентація додаток 1

Здобувачі освіти пройдуть тест на платформі на урок. Рефлексія: «Смайлики»

imageНа початку уроку ви поділилися своїми емоціями. Тепер давайте подивимось, які ж емоції у вас зараз?

Поділіться своїми враженнями про урок і поставте позначку (плюс, крапка або зірка або тапайте по екрану) по кожній позиції в таблиці навпроти відповідного смайлика, за вашими внутрішніми відчуттями. 

Настрій на уроці,Робота на уроці,Засвоєння матеріалу

7.Видати завдання, розставити здобувачів освіти  по робочим місцях .

 

ІІІ . Поточний інструктаж, самостійне відпрацьовування вправ (5 год.)

Фізкультпауза( через кожні 50 хв.) 1.Обхід. Цільовий практичний Задачі обходу:

а) Організація робочого місця ;

б) Правильна технологічна послідовність виконання роботи на першому початковому етапі ;

в) Здійснення самоконтролю;

г) Безпечні прийоми  праці.

2.Обхід. Цільовій індивідуальний Задачі обходу:

а) Правильна організація робочого місця здобувача освіти  ;

б) Самоконтроль якості роботи здобувача освіти ;

в) Безпечні прийоми  праці здобувача освіти .

3.Обхід. Комплексний обхід.

Задачі обходу:

а) Правильна організація робочого місця групі ;

б) Самоконтроль якості роботи в групі здобувачів совіти ;

в) Безпечні прийоми  праці в групі здобувачів освіти .

 

4.Обхід.Задачі обходу:

а) Правильна технологічна послідовність виконання роботи в групі та окремо у здобувачів освіти;

б) Самоконтроль якості роботи на завершальному етапі і виконання норм часу в групі та окремо у здобувача освіти ;

ІV. Заключний інструктаж (15хв.)

1.Загальне підведення підсумку заняття;

2. Аналіз та обговорення типових помилок;

3.Оголосити оцінки зароблені здобувачами освіти ; 

4. Якість виконаної роботи і виконання норм часу;

5.Підготовка матеріально технічної бази до наступного заняття;

6.Оголошення наступну тему уроку. V. Домашнє завдання.

Тест на платформи «НА УРОК»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Презентація додаток 1

image

 

 

image

image

pdf
Пов’язані теми
Технології, 10 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
12 березня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку