МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ З ГЕОМЕТРІЇ ДЛЯ УЧНІВ 10 КЛАСУ (РІВЕНЬ СТАНДАРТУ) « ВЗАЄМНЕ РОЗМІЩЕННЯ ДВОХ ПРЯМИХ У ПРОСТОРІ »

Про матеріал

Добре організована урочна робота – ефективний засіб пробудження і підтримання інтересу учнів у вивченні математики, який потім розвиває їх здібності.

Пропонований урок сприяє підвищенню інтересу до вивчення геометрії, розвиває інтелектуальні здібності учнів, розвиває логічне мислення та творчу активність, вміння презентувати свої знання.розвиває просторове мислення та уяву учнів.

Даний урок рекомендований під час вивчення теми «Параллельність прямих у просторі» в 10 класах рівня стандарту.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Криворізька загальноосвітня школа №44

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка   уроку  з геометрії для учнів   10 класу (рівень стандарту)                                                    «  Взаємне розміщення двох прямих у просторі »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель математики КЗШ №44

Шмельова Людмила Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Кривий Ріг

2019

 

Добре організована урочна робота – ефективний засіб пробудження і підтримання інтересу учнів у вивченні математики, який потім розвиває їх здібності.

 

Пропонований урок сприяє підвищенню інтересу до вивчення  геометрії, розвиває   інтелектуальні  здібності учнів, розвиває логічне мислення та творчу активність, вміння презентувати свої знання.розвиває просторове мислення та уяву  учнів.  

Даний урок рекомендований під час вивчення теми «Параллельність прямих у  просторі» в 10 класах рівня стандарту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Тема уроку:      Взаємне розміщення прямих у просторі

 

Мета уроку :   Формування предметних компетентностей: розширити поняття взаємного розміщення прямих на простірсформувати вміння розв»язувати задачі,що передбачають використання понять перетину ,паралелльності та мимобіжності прямих у просторі.розвивати творчі здібності учнів, комунікативні компетентності,  стимулювати інтерес до вивчення математики , виховувати культуру математичного мовлення                               

Формування ключових компетентностей:формувати здатність просторового мисленнясприяти самовихованню при роботі у парах,вмінню висловлювати свою думку. Тип уроку-засвоєння нових знань

Обладнання: комп’ютер, моделі геометричних фігур,  картки із завданнями.

 

Хід уроку

І.Організаційний етап уроку                                                                                                                      ІІ Аналіз контрольної роботи                                                                                                                 III Актуалізація опорних знань учнів

      1. Фронтальне опитування                                                                                         

  • Які випадки взаємного розміщення прямих на площині ви знаєте?
  • Дати означення паралельних прямих на площині. Привести приклади
  • Дати означення перетинаючих прями на площині. Привести приклади
  • Який окремий випадок перетинаючих прямих ви знаєте? ( перпендикулярні)  Навести приклада у побуті .природі та техніці.
  • Якими математичними  символами позначають паралельність,перетин та перпендикулярність.

 IV Вивчення нового матеріалу за планом

  1. Створення проблемної ситуації.. Вчитель за допомогою двох металевих спиць показує у просторі перетин  і паралельність прямих. Учні називають кожен вид розміщення цих прямих. Далі вчитель показує мимобіжні прямі і на питання ,які це прямі,виникає заминка.
  2. Означення паралельних прямих у просторі
  3. Означення перетинаючих прямих у просторі
  4. Означення мимобіжних прямих у просторі
  5. Приклади паралельних та мимобіжних прямих в навколишньому середовищі, побуті та техніці
  6. Учні за допомогою вчителя складають схему з поданих означень

 

 

 

V Засвоення нових знань та вмінь

  1. Робота з підручником (А.Г. Мерзляк, В.Б. Полпнський, М.С. Якір – Математика 10 кл. рівень стандарту):

Розвязання вправ №29.6 та 29.10 на дошці.

  1. Математичний диктант:
  • Питання на просторове уявлення (УВАГА НА ЕКРАН):

За поданими просторовими фігурами знайти:

  1. Дві прямі, що перетинаються, а третя мимобіжна з кожною з них
  2. Дві мимобіжні прямі, а третя перетинає кожну з них
  3. Дві прямі паралельні ,а третя мимобіжна з кожною з них
  • З малюнка 1 (додаток 1) поставити відповідні знаки (ǁ,∩,)

А1В1

 

CC1

DD1

 

CC1

BC

 

B1C1

AB

 

BC

BB1

 

DC

  • Питання поетичне. Записати символами про які прямі іде мова у вірші
  1. Незвичайні прямі, магічні прямі,

Біжать вони, наче ті рельси, в імлі,

Біжать як одна, хоч їх десять чи дві,

Надії на зустріч не мають вони (Паралельні)

  1. А ці ось прямі, пробігаючи всесвіт

Зустрілись і спільне одразу знайшли

І їм не потрібна зовсім паралельність,

Їм зустріч до сердця й перетин душі (Перетинаючі)

  1. Примхливі, незвичні й суворі прямі,

Не хочуть бувати в одній площині,

Не хочуть вони паралельно стояти,

І спільного тех не бажають щось мати (Мимобіжні)

3. Робота у парах. На кожну парту учні отримують картку-завдання (Додаток 2), за якою вони мають виписати всі види прямих, накреслених на малюнку

VІ Підбиття підсумків уроку, оголошення оцінок , рефлексія(  у кожного учня лежать на парті три кружечки:    зелений (добре зрозумів тему) , синій ( були певні незрозумілості) ,  жовтий( потрібна додаткова консультація та роз»яснення) . Вибрані кружечки учні вкладають у зошит і здають для перевірки математичного   диктанту .

VIІ Домашнє завдання

  1. Завдання за підручником  - вивчити п.29, розв»язати вправи 29.5, 29.13
  2. Додаткове завдання (за бажанням) – доведіть, що середини ребер AD, AB, BC, CD  тетраедра  ABCD належать одній площині. Вершинами якого чотирикутника є ці точки?
     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки.

 

 

Результати, отримані після проведення даного уроку  зазвичай позитивні. Розробка уроку може бути використана молодими вчителями у своїй роботі .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела:

  1. Мерзляк А.Г. Полонський В.Б. Якір М.С. Математика. Підручник для 10 класу (рівень стандарту) – Х. : Гімназія 2018р.
  2. Навчальна программа з математики для учнів 10 – 11 класів (рівень стандарту)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки:

 

Додаток 1.

 

 

Додаток 2.

docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
1061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку