Інформатична освітня галузь
Інформатика
2 клас
(За Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О. Я.)
Урок з теми «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти»
Мета:
- різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій,
- формування предметної, інформатичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання.
Завдання:
- формування в учнів уявлення про роль інформаційно-комунікаційних технологій у житті людини;
- формування вмінь описувати об’єкти реальної та віртуальної дійсності різноманітними засобами подання інформації;
- формування початкових навичок інформаційної діяльності, зокрема вмінь опрацьовувати текстову та графічну інформацію;
- формування у дітей початкового досвіду використання комп’ютерної техніки для розв’язування навчальних, творчих і практичних задач;
- формування знань, умінь і навичок використання інструментів графічного редактора Paint, знайомство з інструментом «Лінія» та його можливостями; створення та редагування малюнків в графічному редакторі «Paint»; виховання інформаційної культури, культури розумової праці, уваги, самостійності, пізнавальної активності, творчості;
- виховування любові до інформатики та розуміння користування програмами, розуміння взаємопов’язаності інформаційних технологій з життям; формування пізнавального інтересу до предмету, професії архітектора і дизайнера. - розвиток логічного, алгоритмічного, творчого та об’єктно-орієнтованого мислення учнів.
Зміст навчання
Інструменти комп’ютерних програм.
Графічний редактор. Інструменти графічного редактора та їх налаштування. Створення та редагування нескладних малюнків.
Добір кольорової гами малюнка. Збереження малюнків.
Тема уроку:Створення зображень з «ліній» у графічному редакторі «Paint».
Тема уроку: Створення зображень з «ліній» у графічному редакторі «Paint».
Очікувані результати навчання здобувачів освіти
Учень/учениця:
називає інструменти малювання у графічному редакторі; [2 ІФО 2.4] обирає інструмент малювання для досягнення конкретного результату; створює нескладні малюнки за зразком; [2 ІФО 2.4]
створює зображення об’єктів що складаються з геометричних фігур та змінює значення властивостей; [2 ІФО 2.4]
вміє змінити колір контуру або тла об’єкта обравши зразком колір іншого об’єкта за допомогою відповідних інструментів графічного редактора; [2 ІФО 2.4] виконує завдання із розфарбування або перефарбування малюнків; [2 ІФО 2.4] пропонує власні кольорові рішення малюнка; [2 ІФО 2.4] пояснює добір кольорів; [2 ІФО 2.4] оцінює результати своїх навчальних досягнень [2 ІФО 2.2]
Обладнання:
• Кабінет інформатики, обладнаний для навчальних занять згідно Положень про кабінет інформатики. Розклад роботи кабінету інформатики. Розклад чергувань у кабінеті. Підготовлена класна дошка до уроку (тема, завдання, епіграф до уроку). Кольорова крейда. Магніти.
• Куточок Охорони праці. Вогнегасник. Інструкції з техніки безпеки. Журнал реєстрації інструктажу з техніки безпеки. Плакати щодо правил поведінки та роботи в кабінеті інформатики та під час роботи за комп’ютером. «Як правильно сидіти за комп’ютером». Картки-ситуації (для ігрового відтворення ситуацій, що можуть виникати у кабінеті інформатики й нести небезпеку). Кодекс поведінки в кабінеті інформатики з Інструкціями з безпеки життєдіяльності та картами із Вправами для очей та профілактики втомлюваності (біля кожного учня та ПК).
• Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.
• Календарно-тематичний план.
• Підручник («Сходинки до інформатики. 2 клас» О.В. Коршунова).
• Робочий зошит (з роздільниками).
• Творча папка з файлами А4. Папір А5, А4, А3. Файли А5, А4, А3. Папки А5, А4, А3. Картки з завданнями.
• Додаткові матеріали, література з теми, що вивчається.
• Проектор з проекційним екраном, ноутбук, флеш пам’ять, колонки, принтер.
• Мобільні телефони з під’єднанням до мережі Інтернет та QR-сканером додатком.
• Програмне забезпечення, яке використовується: графічний редактор Paint / (офлайн та онлайн версії, графічний редактор середовища Scratch).
• Презентація до уроку, створена в Power Point.
Використані джерела для додаткової бесіди:
Кременчук – місто моє https://www.youtube.com/watch?v=MPS0Kqxj_2Q
Один день над Кременчуком
https://www.youtube.com/watch?v=2XAEINC7DNA
Рекорд України: в Кременчуці виготовили цукерку вагою більше півтонни
Архітектор https://www.education.ua/ua/professions/architect/
https://www.slideshare.net/andylevkovich/7-53770521
Методи, форми та технології навчання:
• розвивальне навчання;
• пояснювально-ілюстративні методи;
• демонстрація;
• проблемний метод;
• принцип здійснення зв’язків науки з життям;
• дослідницькі методи;
• міжпредметний зв’язок;
• випереджене навчання;
• творча робота;
• самостійна робота;
• робота з підручником; фізкультхвилинка; релаксація.
Інтеграція технологій - паралельне навчання учнів декільком технологіям одночасно:
Моделювання (складання всіляких моделей досліджуваної системи – міста, вулиць, будинків): графічні моделі (малюнки).
Нові інформаційні технології, ІКТ.
Мобільні технології (QR-код – Quick Response – для швидкого розпізнавання за допомогою камери на мобільному телефоні. За допомогою QR-коду закодовано інформацію до окремого етапу уроку (релаксація) – посилання на сайт «Нова українська школа» матеріали для вчителів, студентів, учнів та батьків : Мистецьке місто – просто диво!).
Особистісно-зорієнтоване навчання. Диференціація навчання.
Технологія повноцінного співробітництва. Інтерактивні технології.
Архітектура "розумних" будинків майбутнього
Перебіг уроку
1. Організаційний момент.
Приготувалися до уроку, стали рівненько.
Ми, 2(АБВ) – одна сім’я:
Ти, він, вона і … Я ;-)
Дружно за руки візьмемось,
Один одному всміхнемось,
Будем дружні й працьовиті!
Працюватимемо, діти?
- Добрий день! Сідайте.
2. Актуалізація опорних знань
(Діти отримують картки з завданням)
3. Мотивація навчальної діяльності
Діти, а ви колись помічали, наскільки красивий Кременчук?
Музичне оформлення – перегляд відео «Кременчук – місто моє» https://www.youtube.com/watch?v=MPS0Kqxj_2Q
У нас є багато красивих пам’ятних будівель, парків та вулиць, названих на честь видатних подій і громадян …світу, нашої країни, нашого міста. (Бесіда)
Перегляд відео «Один день над Кременчуком» https://www.youtube.com/watch?v=2XAEINC7DNA Якщо трохи пофантазувати, то можна зрозуміти, що кожна будівля складається з геометричних фігур, тобто з квадратів, кругів, трикутників та інших. Але кожна фігура складається з ліній. Тому сьогодні на уроці ми спробуємо пофантазувати та намалювати в графічному редакторі «Paint» малюнок лише за допомогою інструментів «Лінія» … потім використаємо «Заливку», щоб розфарбувати наш проект.
4. Вивчення нового матеріалу
Для того щоб почати працювати з інструментами графічного редактора «Paint», потрібно згадати як його відкрити.
Для того щоб відкрити «Paint», нам необхідно натиснути «Пуск» - Програми – Стандартні - «Paint».
(Демонстрація з використанням проектора)
Сьогодні ми будемо вчитися малювати за допомогою інструменту «Лінія»: 1.Пряма лінія. Цей інструмент призначено для малювання прямих ліній. Якщо затиснути клавішу «Shift» лінія буде малюватися по прямій
(Демонстрація на дошці). 2.Крива лінія. Цей інструмент призначено для малювання дуг. Для побудови кривої слід намалювати пряму лінію, встановити курсор миші у вершині дуги, натиснути одну з кнопок миші і переміщенням курсору змінити кривизну. Але сьогодні ми використовувати її не будемо.
«Пряма лінія» - це надзвичайно гнучкий інструмент, оскільки за допомогою «прямої лінії» ми можемо створити будь-яку геометричну фігуру крім кола, як наприклад, квадрат, трикутник, прямокутник та інші багатокутники.
(Демонстрація на дошці).
5. Засвоєння набутих знань.
1. Для чого нам потрібен інструмент «лінія»?
2. Які фігури ми можемо створити за допомогою «лінії»?
3. Чи є інші інструменти, які можуть замінити інструмент «лінія»?
6. Фізкультхвилинка
Слухати ми перестали, I тепер вci дружно встали. Будемо відпочивати,
Нумо вправу починати:
Руки – вгору, руки – вниз I легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись, На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали, Раз – присіли, другий – встали.
7. Формування вмінь і навичок. Практична робота за комп’ютером
- Повторення правил техніки безпеки за допомогою моделювання проблемної ситуації:
Олесь спізнився в клас на урок інформатики. Він без дозволу вчителя зайшов у кабінет, не знімаючи верхній одяг. Сівши за парту та знявши шапку, він почав розбирати рюкзак, дістаючи свої речі та розкладаючи їх по всьому столу. Перейшовши до практичної частини уроку, Олесь не давав займатися за комп'ютером, постійно смикав на себе мишку і клавіатуру та сидів на краю стільця, згорбившись і прищурившись. Час від часу йому здавалося, що екран брудний, і він протирав його рукою. Від великої кількості команд, які Олесь задавав комп'ютерові, той геть завис, тому він вирішив полагодити його і поліз до системного блоку, перебираючи дроти.
- Які правила техніки безпеки порушив Олесь?
- Практичне завдання:
На початку уроку ми говорили про наше рідне місто Кременчук, тому пропоную зараз намалювати саме його, з його високими багатоповерхівками та оздобленими прекрасними квітниками вулицями.
За допомогою інструменту «Лінія» та «Заливка» графічного редактору «Paint» створити малюнок на якому зображено місто, вулицю, дорога, авто.
Хвилинка релаксації
(мандрівка у минуле – до 1 класу на урок Мистецтва)
https://nuschool.com.ua/textbook/art/1klas_4/26.html
Посилання на зображення:
http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fnuschool.com.ua%2Ftextbook%2Fart%2F1klas_4%2F26.html&4&0
КВИТОК У МИНУЛЕ ІНСТРУКЦІЯ ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ:
1. Візьміть мобільний телефон з камерою.
2. Запустіть програму для сканування коду.
3. Наведіть об’єктив камери на код
4. Отримайте інформацію!
Релаксація для очей:
Раз, два – очі вгору, Сім, вісім – очі вліво,
Три, чотири – всі додолу, Дев’ять, десять – прийшов час П’ять, шість – очі вправо, Працювати починать.
8. Підведення підсумків
Контроль і оцінювання навчальних досягнень
Самоконтроль, саморефлексія і самооцінювання
(виховання відповідальності, розвиток інтересу,
своєчасне виявлення прогалин у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції).
Вербальне оцінювання
Спробуй не поспішати!
Зосередься, зверни увагу на...
Ти здатний на краще!
А ти як думаєш, що у тебе не так?
Не сумуй, у тебе все вийде!
Доклади більше старань!
Я вірю в тебе!
Вірю, можеш краще!
Уже краще!
Значно краще!
Досить добре!
Значно краще!
Так тримати!
Я пишаюся тобою!
Дуже добре!
Твоя робота мене дуже потішила!
Досить вдало!
Я щиро радію за тебе!
Вітаю! Це те, що треба!
Я знала, що ти можеш це зробити!
Гарно зроблено!
Мені приємно бачити твою роботу!
Ти багато вже вмієш!
Чудово! Молодець!
Ти можеш творити!
Задоволена твоєю роботою!
Пречудово!
Відмінно!
Прекрасно!
Я б не зуміла зробити краще!
Ти нас порадував!
Надзвичайно!
Довершено! Зразково!
(За матеріалами Омельчук Наталії Михайлівні
https://naurok.com.ua/library/nus-materiali-verbalne-ocinuvanna-ucniv-1-2-klasiv-v-alfavitnomu-poradku-73263.html)
Формувальне оцінювання:
- підтримати навчальний розвиток дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й ухвалювати рішення щодо корегування програми і методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях.
Бесіда
1. Якою комп’ютерною програмою ми скористалися сьогодні для створення зображень? (Графічний редактор Paint).
2. Які інструменти графічного редактора ви використали під час виконання практичного завдання?
3. Як ви створювали свої малюнки?
4. Як у вашій роботі допоміг інструмент «Лінія»?
5. Які об’єкти ми можемо створювати за допомогою «Лінії»?
6. Чи можливо і чим (або як) замінити цей інструмент?
7. Як добирали кольорову гаму малюнка.
8. Як зберегли малюнок?