Методична розробка уроку з інформатики на тему: «Впорядкування, пошук та фільтрування інформації баз даних в програмі Microsoft Access»

Про матеріал
Методична розробка уроку з інформатики на тему: «Впорядкування, пошук та фільтрування інформації баз даних в програмі Microsoft Access»
Перегляд файлу

 

 

Рисунок1.png 

Методична розробка

уроку

з інформатики

на тему:

«Впорядкування, пошук та фільтрування інформації баз даних в програмі Microsoft Access»

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "бази даних пнг" 

 

 

 

 

Урок на тему: «Впорядкування, пошук та фільтрування інформації бази

даних в програмі Microsoft Access»

 

Мета уроку

Навчальна: розглянути способи впорядкування, пошуку та фільтрації інформації бази даних, сформувати навички:

-         впорядковувати дані відносно алфавіту;

-         здійснювати пошук та фільтрацію потрібних даних;

-         створювати запити, форми та звіти.

Розвивати вміння чітко й лаконічно висловлювати думки, розвивати навички роботи в програмі Microsoft Access.

Виховувати уважність, інформаційну культуру  учнів, дисциплінованість під час роботи за ПК.

Базові поняття й терміни:  

- база даних;

- запит;

- форма;

- звіт.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання та матеріали: проектор, інтерактивна поверхня,  комп’ютери підключені до мережі Інтернет презентація, відеофільм, інструкційні картки.

Структура уроку

 

 

Час виконання

Примітка

І

Організаційний етап

1

 

ІІ.

Перевірка домашнього завдання

6

 

ІІІ.

Повідомлення теми, мети та задач уроку

1

 

ІV.

Актуалізація та мотивація навчальної діяльності

2

 

V.

Вивчення нового матеріалу

15

 

VІ.

Застосування знань, умінь та навичок (робота за ПК)

15

 

VІІ.

Підбиття підсумків уроку

Рефлексія. Виставлення оцінок.

6

 

VIІІ.

Повідомлення домашнього завдання

1

 


Хід уроку

І. Організаційний етап

Перевірка присутності учнів, їх готовності до уроку, їх зовнішнього вигляду, налаштування учнів на роботу.

IІ. Повідомлення теми, мети та задач уроку

Сьогодні на уроці ми працюємо над темою: Впорядкування, пошук та фільтрування інформації бази даних в програмі Microsoft Access»

 Метою сьогоднішнього уроку є: розглянути способи впорядкування, пошуку та фільтрації інформації бази даних, сформувати навички:

-         впорядковувати дані відносно алфавіту;

-         здійснювати пошук та фільтрацію потрібних даних;

-         створювати запити, форми та звіти.

Розвивати вміння чітко й лаконічно висловлювати думки, розвивати навички роботи в програмі  Microsoft Access.

Виховувати уважність, інформаційну культуру, дисциплінованість під час роботи за ПК.

IІІ. Актулізація та мотивація навчальної діяльності

Ми з Вами продовжуємо вивчати бази даних. На попередньому уроці ми познайомилися з інтерфейсом прикладного програмного забезпеченням, що дозволяє створювати бази даних в електронному вигляді та працювати з ними. А на сьогоднішньому уроці Ви безпосередньо застосуєте набуті теоретичні знання на практиці, працюючі в  базі  даних «Товар».

Проблемне запитання

 

Яку роль відіграє електронна база даних для продавців?

 

В кожного з Вас на парті є аркуш оцінювання, який ви будете використовувати для відмічання виконаного завдання та набору відповідних балів. Але попередньо ми швиденько пригадаємо основні поняття баз даних для того, щоб швидко і вміло використовувати їх в своїй роботі.

ІV. Перевірка домашнього завдання

 Учень-консультант (учень, який відповідає за перевірку домашнього завдання) звітує про виконання домашнього завдання учнями групи.

Частина учнів працює по картках,  інша частина  - виконують вправи в системі learning.Apps.prg,  решта - усне опитування.

Інструкційна карта №1

Скласти технологічну схему проектування бази даних*

 

База даних

 

 

 

 

 

 

Визначення призначення бази даних  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка інформаційно-логічної моделі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Збір інформації

 

 

 

 

 

Пошук і впорядкування необхідної інформації  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конструювання таблиць бази даних

 

 

 

Створення зв’язків бази даних

Удосконалення структури

 

 


Інструкційна карта №1

Скласти технологічну схему проектування бази даних*

База даних

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкційна карта №2

  1. Виконайте вправу  «Знайти пару» в  learningapps.org за посиланням:

https://learningapps.org/2781856

 

 

2.Виконайте вправу «Пазл» в  learningapps.org за посиланням:

 https://learningapps.org/3449146

 

 

Фронтальне опитування

(запитання)

  1. Бази даних (БД) – це систематизоване сховище інформації певної предметної області.
  2. Типи бази даних: реляційна, мережна, ієрархічна.
  3. Об'єкти бази даних: таблиці, запроси, форми, звіти, макроси, модулі.
  4. Для чого призначені таблиці в БД? Для зберігання даних.
  5. Для чого призначені запити?  Для відбору і обробки даних.
  6. Без яких об’єктів не може існувати база даних? Без таблиць.
  7. Для чого призначені макроси? Для автоматичного виконання команд.

 

Виставлення оцінок.

V. Вивчення нового матеріалу

Розповідь викладача з використанням презентації

План вивчення теми

1. Фільтрація даних

2. Створення запитів

3. Створення форм

4. Створення звітів

 

VІ. Застосування знань, умінь та навичок (робота за ПК)

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Інструктаж з БЖД.

http://info.ho.ua/bjd.files/image005.png

 


Інструкційна картка №3

 

ТЕМА: «Робота з об’єктами бази даних»

МЕТА: закріпити навики по створенню баз даних, роботи з  таблицями, навчитися виконувати сортування та фільтрацію даних; створювати запити  на вибірку даних, форми та звіти.

ХІД РОБОТИ

Інструктаж з БЖД

 

 

Інструкція по виконанню

завдання

Оцінка в балах, за виконання завдань

1

Запустіть програму MS Access

0,5

2

Відкрийте базу даних «Товари», яка знаходиться на робочому столі

0,5

3

Відкрийте таблицю «Доставка». Відфільтруйте  магазини в алфавітному порядку від А до Я

1

4

Створіть простий запит на вибірку даних до таблиці «Доставка». Включіть в запит поля: назва одержувача і адреса одержувача. Відкрийте запит для перегляду даних і збережіть його під назвою «Запит №1»  Відфільтруйте запит, виберіть лише магазин "Фрукт", потім лише магазини, які знаходять на вулиці Промислова.

1

5

Відкрийте таблицю «Запаси і закупівля». Створіть простий запит на вибірку даних до таблиці «Запаси і закупівля». Включіть в запит поля: назва товару і кількість товару. Відкрийте запит для перегляду даних і збережіть його під назвою «Запит №2» 

1

6

Створіть простий запит на вибірку даних до таблиці «Запаси і закупівля». Включіть в запит поля: назва товару і  наявність товару на складі. Відфільтруйте запит і перевірте скільки бананів є в наявності на складі. Відкрийте запит для перегляду даних і збережіть його під назвою «Запит №3» 

1

7

Створіть простий запит на вибірку даних до таблиці «Запаси і закупівля». Включіть в запит поля: назва товару і  дата виготовлення товару. Відфільтруйте запит і перевірте дату виготовлення Масло "Львів". Відкрийте запит для перегляду даних і збережіть його під назвою «Запит №4» 

1

8

Створіть простий запит на вибірку даних до таблиці «Запаси і закупівля».

 

 

 

Включіть в запит поля: назва товару і  термін придатності товару. Відфільтруйте запит і перевірте термін придатності  хлібу  "Звичайний". Відкрийте запит для перегляду даних і збережіть його під назвою «Запит №5»  

1

9

Відкрийте таблицю «Працівники». Створіть простий запит на вибірку даних до таблиці «Працівники». Включіть в запит поля: прізвище, ім’я та заробітна плата. Відфільтруйте запит і виберіть лише тих працівників у  яких заробітна плата  1500 грн. Відкрийте запит для перегляду даних і збережіть його під назвою «Запит №6» 

1

10*

Створіть звіт до запиту № 5,6.

2

11*

Створіть форму до таблиці «Працівники».

2

12

Продемонструйте виконання завдань викладачу.

 

 

 

 

VІI. Підбиття підсумків уроку

Учні аналізують інформацію, отриману на уроці, узагальнюють її і роблять висновки про те, чого навчилися на уроці.

Виставлення оцінок.

 

VІII. Домашнє завдання

1.Опрацювати с.95-107

2. Дати відповіді на запитання (усно) с. 107

3. Виконати вправи : 1, 2,3, 4, 5*  с. 107

4*.  Скласти кросворд за темою: “Бази даних”.

5   В електронній бібліотеці опрацювати презентацію “Бази даних”.

6  Виконати вправу в learningapps.org за посиланням:

 https://learningapps.org/3449146

 

 

 


 

КАРТКА САМООЦІНЮВАННЯ

 

№ з/п

Зміст роботи на уроці

К-сть балів за виконаний етап роботи

Відмітка за виконання завдання (+)

Набрана кількість балів

  1.                

Запуск програми MS Access

0,5

 

 

  1.                

Фільтрування в алфавітному порядку від А до Я

0,5

 

 

  1.                

Створення  «Запиту  №1» 

1

 

 

  1.                

Створення  «Запиту  №2» 

1

 

 

  1.                

Створення  «Запиту  №3» 

1

 

 

  1.                

Створення  «Запиту  №4» 

1

 

 

  1.                

Створення  «Запиту  №5» 

1

 

 

  1.                

Створення  «Запиту  №6» 

1

 

 

  1.                

Створіть звіт до запиту № 5,6.

2

 

 

  1.           

Створіть форму до таблиці «Працівники».

2

 

 

 

Загальна
к-сть балів за урок (оцінка)

 

 

 


 

 

КАРТКА САМООЦІНЮВАННЯ

№ з/п

Зміст роботи на уроці

К-сть балів за виконаний етап роботи

Відмітка за виконання завдання (+)

Набрана кількість балів

  1.                

Запуск програми MS Access

0,5

 

 

  1.                

Фільтрування в алфавітному порядку від А до Я

0,5

 

 

  1.                

Створення  «Запиту  №1» 

1

 

 

  1.                

Створення  «Запиту  №2» 

1

 

 

  1.                

Створення  «Запиту  №3» 

1

 

 

  1.                

Створення  «Запиту  №4» 

1

 

 

  1.                

Створення  «Запиту  №5» 

1

 

 

  1.                

Створення  «Запиту  №6» 

1

 

 

  1.                

Створіть звіт до запиту № 5,6.

2

 

 

  1.           

Створіть форму до таблиці «Працівники».

2

 

 

 

Загальна
к-сть балів за урок (оцінка)

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_0196Фоторепортаж уроку


 

1

 

doc
Додав(-ла)
Дивенко Ирина
Додано
15 лютого
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку