але й збільшив наслідки споживацького ставлення до природи. Тому одним з найважливіших завдань сучасної освіти є підвищення екологічної грамотності учнів, озброєння їх навичками економного, бережливого використання природних ресурсів, формування активної, гуманної позиції у ставленні до природи. В наш час питанням екології та захисту довкілля приділяється досить багато часу у всіх типах навчальних закладів: починаючи від дошкільного навчального закладу і закінчуючи вищим. Не є виключенням і професійно-технічні навчальні заклади. Сьогодні ми можемо спостерігати процес «екологізації» всіх навчальних дисциплін, який сприяє вихованню екологічної свідомості наших учнів. До таких дисциплін належить й іноземна мова.
Вивчення теми “It’s Your Planet!” дає змогу кожному учневі, не залежно від рівня його знань, бути активним рівноправним учасником навчального процесу, максимально активізувати свою пізнавальну діяльність, проявити творчі здібності, дізнатися багато нового та поділитися своїми знаннями з оточенням. А це, в свою чергу, сприяє реалізації головної мети навчання іноземної мови в ПТНЗ – вдосконалення всіх складових комунікативної компетенції та значне розширення та поглиблення своїх мовних знань.
Впровадження екологічного виховання на уроках іноземної мови дає змогу:
• виховувати любов і повагу до природи; спонукати до збереження неповторної краси рідного краю; формувати почуття відповідальності за стан природного середовища;
• сприяти розвитку творчих здібностей учнів; максимально враховувати індивідуальні особливості кожного учня, даючи йому можливість поповнення знань, підвищити зацікавленість учнів тим чи іншим видом діяльності;
• учити самостійно мислити, знаходити раціоналізаторські рішення поставленої проблеми;
• оптимально поєднувати різні режими роботи під час вивчення теми (в парах, тріадах, командах і т.д.), коли учні мають можливість висловити свою власну точку зору в межах спільної колективної задачі;
• формувати почуття дбайливого ставлення до навколишнього середовища; формувати активну життєву позицію.
Екологічна освіта повинна бути інтегрована в систему формальної освіти на всіх рівнях, щоб надати необхідні знання та навички, забезпечити розуміння, потрібне для участі майбутнього покоління у вирішенні проблем довкілля. Викладання іноземної мови володіє певними підходами і методами, які роблять можливим впровадження екологічної освіти. Така інтеграція має численні переваги для учнів, а найголовніші з них - обґрунтоване та цілеспрямоване вивчення іноземної мови та виховання екологічного усвідомлення.
Тема “It’s Your Planet” вивчається на ІII курсі і розрахована на 12 уроків. Ця тема перегукується з темою 10 класу “Is the Earth in Danger?” і передбачається, що учні вже володіють певним лексичним та граматичним матеріалом. Даний урок – урок засвоєння нових знань, умінь та навичок, проводиться на початку вивчення теми і дає змогу учням доповнити та поглибити вже відомий їм матеріал. Він передбачає сприймання нової інформації, усвідомлення та осмислення її на основі встановлення внутрішніх і зовнішніх взаємозв'язків, запам'ятовування, узагальнення, систематизацію та готовність до практичного її застосування.
Урок проводиться із використанням мультимедійного проектора та презентації, яка демонструється майже на всіх етапах уроку для перевірки правильності виконання завдань, для актуалізації лексики та граматики, як допомога при побудові діалогів тощо. Мовлення викладача також виконує важливу функцію - створення іншомовної атмосфери на уроці, що є одним з головних завдань учителя іноземної мови. Але найбільш важливі моменти викладач пояснює українською мовою, бо рівень володіння англійською мовою нашими учнями та достатня складність нового матеріалу не дозволяють використовувати виключно іноземну.
Форма уроку – урок-дослідження – допомагає викладачу реалізувати головні завдання уроку: оволодіння учнями новим матеріалом, формування та вдосконалення нових умінь та навичок, здійснення контролю за вивченням нового навчального матеріалу. Методи, які застосовуються на уроці, сприяють розвитку та формуванню різних видів учнівської діяльності, які пов’язані з активним мисленням та активною внутрішньою розумовою та зовнішньою мовленнєвою діяльністю
Структура уроку складається з 6 етапів:
Організаційний момент. Привітання.
Мовленнєва зарядка
Оголошення мети і теми. Мотивація.
Перевірка домашнього завдання
Основна частина
Домашнє завдання
Узагальнення та систематизація
Підбиття підсумків уроку. Рефлексія
Організаційний момент та мовленнєва зарядка виконують дві важливі функції:
організацію групи до активної роботи на уроці та створення іншомовної атмосфери з метою переведення учнів на іншомовну мовленнєву діяльність.
Урок засвоєння нових знань спрямований на вивчення нового матеріалу, що має великий обсяг інформації, яка потребує значних витрат часу на опрацювання. Тож для підсилення ефективності уроку учням було запропоновано випереджувальне домашнє завдання - знайти в додаткових джерелах і записати в словник слова, які стосуються проблеми збереження навколишнього середовища.
В основній частині уроку вирішуються його головні завдання – сприйняття й усвідомлення нового лексичного матеріалу. Вправи, які пропонується виконати впродовж уроку, є диференційованими і мають різний рівень складності. Вони сприяють легкому засвоюванню нових лексичних одиниць та застосуванню їх на практиці, формуванню навичок іншомовного спілкування, розвитку діалогічної і монологічної мови, удосконаленню навичок аудіювання, відпрацюванню граматичних явищ тощо.
Домашнє завдання також має диференційований характер і складається як з найпростіших завдань для учнів середнього та початкового рівнів знань, так і з завдань творчого рівня для обдарованих учнів.
Урок відповідає сучасним вимогам, а використання нових інформаційнокомунікаційних технологій підвищує інтерес до навчальної діяльності, забезпечують індивідуалізацію і диференціацію навчання з урахуванням здібностей учнів, їх рівня знань.
– розширити знання учнів про екологічні проблеми
навколишнього середовища; навчити учнів здобувати, аналізувати та систематизувати новий матеріал з теми, формувати навички користування цим матеріалом в навчальних та реальних ситуаціях; вдосконалювати навички усного та писемного мовлення, читання та аудіювання;
– розвивати в учнів навички непідготовленого усного мовлення; в
процесі роботи на уроці сприяти розвитку вміння учнів формулювати та аргументувати свої думки, знаходити необхідну інформацію; розвивати навички самостійної роботи та роботи в групах;
– привернути більшу увагу учнів до стану екологічної ситуації в світі і
виховувати у них дбайливе ставлення до природи і оточуючого середовища; виховувати інтерес до вивчення іноземної мови.
урок засвоєння нових знань.
роздатковий матеріал (картки із завданням для самостійної роботи та роботи в групах), мультимедійна презентація (ноутбук, мультимедійний проектор), картки для рефлексії, підручник (Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту.-Тернопіль: «Видавництво «Астон», 2010.- 224с.:іл.), «HAPPY TREES» , дошка.
• словесний: повідомлення вчителя, відповіді на питання, фонетичні вправи; побудова коротких діалогів;
• практичний: завдання «Charade»; “Environmental Lotto”, “Word Out” виконання вправ самостійно та в групах; аудіювання; заповнення таблиці, “Interview” - побудова коротких діалогів;
• наочний: робота з підручником, роздатковим матеріалом та перевірка завдань за допомогою мультимедійної презентації
Етапи уроку |
Мета проведення етапу |
Дії викладача |
Дії учнів |
1 етап Greeting Організаційний момент. Привітання 1-2 min |
- введення в атмосферу іншомовного спілкування, підготовка учнів до роботи |
- викладач вітає учнів; - ставить запитання організаційного характеру |
- відповідають на привітання викладача; - черговий учень дає відповіді на організаційні питання |
2 етап Warming up Мовленнєва зарядка 5 min
|
- розвиток навичок вимови та фонематичного слуху |
“Charade”: викладач пропонує учням розшифрувати відоме висловлювання Далай Лами про навколишнє середовище
(Додаток 1. Слайд презентації №2) |
Робота в парах: - учні середнього та початкового рівнів знань за стрілочками записують висловлювання - учні високого та достатнього рівнів знань читають, перекладають та оголошують тему, над якою будуть працювати |
3 етап Introduction Оголошення мети і теми. Мотивація. 2 min |
- визначення мети уроку; - налаштування учнів на активну співпрацю та спонукання їх до навчальної діяльності |
- вступне слово викладача
|
- учні уважно слухають, висловлюють свої пропозиції щодо проведення уроку |
4 етап Checking Home Task Перевірка домашнього завдання Актуалізація лексики 6 min |
- актуалізація лексичного та граматичного матеріалу з теми |
Випереджувальне домашнє завдання “Environmental Terms ” – пропонує учням поділитися на 2 групи та виконати вправу, контролює правильність виконання (Додаток 1,2. Слайд презентації №3) |
Робота в групах (2 групи): - учні високого та достатнього рівнів знань правильно записують слова - учні середнього та початкового рівнів знань озвучують їх переклад |
5 етап Main Part Основна частина 25 min
|
- вивчення та систематизація нового лексичного матеріалу, удосконалення навичок здобувати та аналізувати новий матеріал з теми, формування навичок користування цим матеріалом в навчальних та реальних ситуаціях; - здійснення контролю за вивченням нового навчального матеріалу |
|
|
A) Vocabulary Practice Словарна робота (виконання лексичних вправ) 6 min
|
- вивчення та систематизація нового лексичного матеріалу |
Викладач пропонує учням виконати вправи:
- вправа 1: видалити зайве слово
(Додаток 1,3. Слайд презентації №4) - вправа 2: “Environmental Lotto”: до запропонованого слова знайти переклад визначення (Додаток 1,5, слайди презентації №5-10) |
Самостійна робота: -вправа 1: - учні з початковим та середнім рівнями знань виконують вправу за допомогою словників; - учні високого та достатнього рівнів перевіряють правильність виконання Робота в парах: - вправа 2: -учні початкового та середнього рівнів знаходять переклад запропонованого слова; - учні високого та достатнього рівнів знань знаходять визначення запропонованого слова |
B) Reading Читання запропонованих текстів 7 min |
- розвиток навичок здобуття та аналізу нової інформації; - удосконалення навичок користування активною |
“Ecological Club” – пропонує учням поділитися на групи, прочитати запропоновані тексти та виконати завдання до них, контролює правильність |
Робота в групах: - вправа 3: учні поділяються на групи;обирають і читають текст - учні середнього та початкового |
|
лексикою з теми; - удосконалення техніки читання |
виконання - вправа 3: кожній групі прочитати текст; - вибрати відповідний малюнок та назву до тексту; - серед запропонованих можливих рішень обрати відповідні до тексту (Додаток 1, Слайди презентації №11-12) |
рівнів знань читають текст вголос, обирають відповідну назву та малюнок до тексту; - учні високого та достатнього рівнів знань обирають серед запропонованих можливих рішень відповідні до проблеми, яка зазначена в тексті; озвучують свій вибір |
||
C) Speaking Діалогічне мовлення 5 min
|
- формування та закріплення практичних умінь та навичок зв’язного мовлення з використанням активної лексики уроку |
“Interview” - викладач пропонує учням, використовуючи інформаційні картки з питаннями та, користуючись фразами презентації, побудувати власні короткі діалоги (Додаток 1,4, Слайд презентації №13) |
Робота в групах: - вправа 4: побудувати діалог - учні середнього та початкового рівня знань, беруть участь у діалозі, використовуючи інформаційні картки з питаннями; - учні достатнього та високого рівня знань дають відповіді, користуючись інформаційними картками з початковими фразами |
||
D) Writing Письмо 5 min
|
- удосконалення формування навичок письма - застосування активної лексики на письмі |
- викладач пропонує учням заповнити таблицю (Додаток 6)
|
Самостійна робота: - вправа 5: заповнити таблицю - учні середнього та початкового рівня знань дописують пропущені слова в таблиці; - учні достатнього та високого рівня знань заповнюють таблицю самостійно
|
||
E) Listening Аудіювання 4 min
|
- розвиток навичок аудіювання; сприйняття та розуміння іншомовного тексту на слух;
|
“How you worry about the environment?” - викладач пропонує учням пройти психологічний тест
|
Самостійна робота: - test: всі учні уважно слухають та обирають відповідь із запропонованих; - учні достатнього та високого рівня знань допомагають іншим зрозуміти результати тесту |
||
6 етап Home Task Домашнє завдання 2 min
|
- застосування отриманих знань на практиці; - закріплення лексичного матеріалу попереднього уроку - підготовка до сприйняття й усвідомлення нового матеріалу наступного уроку |
- викладач пропонує учням виконати Exercise 5, page 145 - учням середнього та початкового рівнів знань прочитати та перекласти текст; - учням достатнього та високого рівнів знань прочитати та розказати про причини та наслідки парникового ефекту; - творчим та обдарованим дітям (за бажанням) знайти інформацію та підготувати повідомлення про причини та наслідки глобального потепління, кислотних дощів та радіації |
- учні уважно слухають та записують завдання у зошити, задають питання |
||
7 етап Summing-Up Reflection Підбиття підсумків уроку. Рефлексія 3 min |
- усвідомлення учнями досягнення мети уроку; - визначення найкращих учнів – оцінювання навчальних досягнень; - стимулювання мотивації до навчання й отримання знань |
- викладач високо оцінює роботу всіх учнів на уроці та називає прізвища найактивніших
|
- учні, користуючись картками з “HAPPY TREEES” та Useful Phrases, висловлюють свої враження про урок. |
||
|
|
||||
|
|||||
…………………………………………………..
Who is on duty today?
only train our pronunciation. Today we don’t read our poems and tongue-twisters. At the beginning of the lesson you’ll do one interesting task. There are a lot of different proverbs, sayings and quotes about topic we’ll speak about. Now, look at this charade. If you go step by step you can read one of the famous quotes of the Dalai Lama. Now, try to read and translate it. How do you think, what theme we will discuss today? Let’s try to explain this quote.
(робота в парах: учні працюють в парах: учні початкового та середнього рівнів знань записують цитату, учні достатнього та високого рівнів знань перекладають та намагаються пояснити її; всі разом називають тему, над якою будуть працювати)
(«Піклуватися про планету – це теж саме, що піклуватися про свій дім». Далай Лама)
You are absolutely right! Today we’ll start to study our new topic “It’s Your Planet!” This topic is devoted to the environmental protection, one of the urgent problems of today.
At the end of the XX th century humanity faced the problem of the beginning of the ecological crisis. The protection of nature has become one of the burning problems nowadays. Nature provides us with mineral resources, forestland fields. The rapid growth of science, technology and industry resulted in an increasing negative effect on the nature of the whole world. Our mother planet is showing the real warming light. “Be careful!” Today we shall speak how to protect nature.
I suppose this topic will be interesting for you, because nature is our home and our duty is to respect its rights. So, today we’ll learn more about relationship between people and nature, have a discussion, learn some new vocabulary, do some exercises to remember new words better, answer the question of the test and make up some dialogues.
Отже сьогодні у нас урок вивчення нового матеріалу. Ми з вами повинні оволодіти новою лексикою та навчитися нею користуватися в різних мовленнєвих ситуаціях, для цього нам необхідно буде виконати декілька лексичних та граматичних вправ, активізувати навички аудіювання та говоріння. Протягом уроку ми будемо працювати самостійно з самоперевіркою, в малих групах, в парах, з підручниками та словниками, і результатом нашої роботи буде заповнення таблиці “Causes. Effects. Solutions.” Finally, you will be able to talk about the problems, causes and effects mentioned
Я пропоную вам попрацювати сьогодні активно. Наприкінці уроку ви всі отримаєте оцінки згідно з критеріями оцінювання. Але у мене є для вас додаткові бонуси. Найактивніші з вас наприкінці кожного уроку будуть отримувати «HAPPY TREE». Ті, хто назбирають найбільшу кількість бонусів, отримають 1 додатковий бал до оцінки за підсумкову контрольну роботу.
I know that you are clever and creative pupils. I hope you will be smart as usual and do all your best to make our lesson interesting and useful. I believe in you. was to find the words that touch the problem of environmental preservation in additional sources and write them down in your dictionaries. And now, let’s divide into two groups and try to arrange the letters in the correct order to make up the environmental terms.
(робота в групах: учні поділяються на 2 групи і отримують картки зі словами, в яких переплутані літери; учні записують слова правильно, перекладають за допомогою словників, кожна група називає слова по черзі, перевіряючи за допомогою презентації; в процесі перевірки, учні корегують свій словник)
VALVIRUS - _________________________
LOBGLA MARNIGW - ________________
NMNTVIRNEOE - ____________________
PONLOTULI - ________________________
DAIRONAIT - _______________________
UEFL - _____________________________
ONEOZ YLERA - ____________________
DUTIERONC - _______________________
CYCLERE - _________________________ SHART NAC - _______________________
TTIGNILER - __________________________
MACILET NGEAHC - __________________
Key: (survival, global warming, ECPROTET - __________________________ environment, pollution, fuel, poison, TROSEDY - ___________________________ radiation, ozone layer, reduction, EANUCRL - ___________________________ greenhouse effect, recycle, trash can, FOREDIONESTAT - ___________________ littering, climate change, protect, waste, XICTO - ______________________________ destroy, nuclear, deforestation, toxic) SOIONP - ______________________________
STEAW - ____________________________
(самостійна робота: учні з початковим та середнім рівнями знань виконують вправу за допомогою словників;учні високого та достатнього рівнів самостійно)
Key: (1.population, 2. to create, 3. dangerous, 4. waste, 5. habitat, 6. diseases)
And now, let’s play ENVIRONMENTAL LOTTO!
(Додаток 1,5, Слайд презентації №5-10)
(Правила гри: викладач обирає найактивнішого учня, який отримує картки зі словами з теми, інші учні отримують картки з перекладами або визначеннями цих слів; ведучий називає слово – спочатку учні початкового або середнього рівнів знань піднімають картку з відповідним перекладом, а потім учні достатнього та високого рівнів піднімають картку з відповідним визначенням і озвучують його)
B) Reading
(Додаток 1, Слайд презентації №11-12)
And now imagine that you take part in the work of the Ecological Club. Let’s
speak about environmental problems and try to discuss the reasons and possible solutions to the problems. If we took care of our planet, it wouldn’t be in danger. Of course as you know there are a lot of ecological problems nowadays. Do you know them? Name them. (учні називають найпоширеніші екологічні проблеми:air pollution, water pollution, littering, greenhouse effect, acid rains, global warming, deforestation…)
Let’s read the texts about these problems. You get 4 different texts without titles. Read about the four burning environmental problems, find the appropriate pictures and titles and then find the Possible Solutions to these problems.
Read the text. Choose the right picture, title and
possible solutions.
(робота в групах: поділяються на групи по 4-5 учнів, обирають картку з текстом, читають та виконують завдання: -учні середнього та початкового рівнів знань читають текст вголос; обирають відповідну
картинку,знаходять відповідну назву
- учні високого та достатнього рівнів знань обирають відповідне вирішення проблеми)
The planet Earth is mostly water. Oceans cover the biggest part of it – there are lakes, rivers, streams and even water underground. All life on Earth – from the littlest bug to the biggest whale – depends on this water. But we are not doing a good job of keeping water clean. In many places the water has become polluted. Rivers and lakes are polluted by garbage or by poisonous chemicals which are dumped right into them. Underground water can be polluted by gasoline or other harmful liquids seep into the ground
The ocean which is a home to so much life has been used as a place to dump garbage and poisonous chemicals. It is getting polluted, too.
This pollution is a major problem. Cars and buses give off dangerous fumes into the air. Factories release harmful substances and pollute it as well. As a result people constantly breathe dangerous fumes. Consequently lots of people develop allergies or breathing problems. Besides, polluted air results in acid rains, which kill trees and plants. To solve these problems government should force factories to put filters on the chimneys. It’s also necessary to improve public transport, so that people use it instead of cars. To my mind people could use more bikes or walk.
This is a major issue around the world today. It affects all of our lives, and will affect us for years to come. We can prevent all this harm to our planet by reducing, reusing, and recycling. Even throwing your gum out of the window of your car plays a part i n littering. It plays a major part in our lives. Everywhere we walk and drive there is trash on the side of the roads, being thrown out windows, and dangling from tree limbs. Some people however may not even know they’re littering. Cigarettes, cardboard boxes, even cups from a drive through can harm the environment even they seem bio -degradable.
This problem is the removal of forests on a big level by cutting down plants or burning of the forests for fulfilling the personal needs. Forests are o f great importance for the whole human fraternity as well as managing the natural balance in the environment. However, human beings
are regularly cutting down the trees without seeing its side effects on the society and environment. Woods have been of grea t importance historically from the ancient time and used for many purposes like heating fuel, building houses, ships, paper productions and many more daily activities of the human beings. Forest are very necessary for us and our future generations
to enjoy and live a healthy and peaceful life in the healthy environment free of pollution.
Deforestation
to discuss the environmental problems! Act the interviews about these ecological problems: air pollution, water pollution, destruction of forests and littering. Use the information from the texts and the lexis from the presentation Make up short dialogues.
Make up short dialogues. Use the Information Card.
(робота в групах:кожна група обирає 2-х учнів:
- учень середнього та початкового рівнів знань, користуючись інформаційною карткою, ставить запитання протилежній групі; учень достатнього та високого рівнів знань дає відповіді на запитання, використовуючи початкові фрази на слайді презентації )
Fill in the gaps (для учнів середнього та початкового рівнів)
Name______________________
Group___________________
Litter Lack of education and Streets are 1)……….., - not drop 1)……….. 1) ………….. people catch diseases in the streets
- put 2)……… bins near all the houses
Air pollution Factories and 2)…… pollute Cause serious 2)…… -put filters on the the air problems, trees and 3)…………..
3)……. are damaged - not buy so many 4)………..
Water pollution Factories dump waste into People suffer from - not pour chemicals the 3)… and the sea is 4)…… problems, fish into the 5)………
polluted with 4) …… from are killed, rivers are - not release 6)…… tankers contaminated into seas and oceans
Destruction of People cut down or 5)…… Animals and plants - not 7)……………
forests forests lose their 5)…………, rainforests
animals may even - not cut down become extinct, people 8)………. have less 6)……….. to breathe.
Сauses: burn, oil, rivers, cars, culture
Effects: health, dirty, stomach, plants, oxygen, homes
Possible Solutions: chimneys, cars, recycling, litter, oil, seas, destroy, trees
Key: (Causes: 1.culture, 2. cars, 3.rivers, 4.oil, 5.burn
Effects: 1. dirty, 2. health, 3.plants, 4.stomach, 5.homes, 6. oxygen
Possible Solutions: 1.litter, 2. recycling, 3.chimneys, 4.cars, 5.seas, 6. oil, 7. destroy, 8. trees)
Now, we’ve discussed a lot of the environmental problems. At the end of the lesson I want to find out how you worry about the environment with the help of this test.
(самостійна робота: викладач читає запитання та варіанти відповідей; учні уважно слухають та обирають відповіді на запитання тесту із запропонованих; учні високого та достатнього рівнів допомагають іншим у розумінні результатів тесту )
1. You eat a chocolate bar in the street. What do you do with the wrapper? a) Save it for recycling
b) Drop it on the ground. It’s not your fault there aren’t enough rubbish bins.
c) Keep the wrappers in your pocket until you see a bin
2. On the way home you are very thirsty. What do you buy?
a) Something in non-recyclable plastic bottle.
b) Something in glass bottle or aluminum can.
c) Something in carton.
3. Your personal stereo always needs new batteries. What do you do?
a) Buy rechargeable batteries.
b) Put the old batteries in the bin and buy new ones.
c) Buy new ones and take the old ones to a recycling center.
4. What does your family do with empty bottles?
a) Return them to the supermarket.
b) Throw them into the rubbish bin.
c) Take them to a recycling bin.
5. When you buy one or two items at the supermarket, you
a) use your own bag.
b) take a plastic carrier bag.
c) reuse an old plastic carrier bag.
6. When you clean your teeth, you
a) leave the tap running until you have finished.
b) only use one glass of water.
c) turn the tap on only when you need water.
next lesson. Your home task is ( Карп’юк О. Д. Англійська
мова: Підручник для 11-го класу. Рівень стандарту)
You have a choice:
And now, let’s do the conclusion. I enjoyed the way you worked at the lesson. You were active and smart. And now let’s get your “HAPPY TREES”. Who was the brightest pupil of this lesson? (викладач оголошує оцінки та найактивнішого учня)
I want to finish our lesson with the emoticons (smileys). And I propose you to choose an emoticon you feel at the end of the lesson. Explain your choice started the sentences with the following:
“I’m satisfied at the lesson because….”
“I like the lesson because….”
“It was fun because…”
“I’m not quite satisfied because….”
“It was not very interesting because….”
“I’m not satisfied because….”
“It was bored because….”
…………………
For many centuries people, who lived before us had been trying to make their life on the planet easier and more comfortable. They thought that resources of the Earth were endless and used them without thinking about future generation. But we mustn’t forget that the Earth is our home. One of the famous ecologists Lee Talbot said: "Treat the Earth well. It was not given to you by your parents; it was loaned to you by your children". And I wish you to live in harmony with our beautiful nature and protect it for our future.
So, the lesson is over. You may be free. Good-bye, friends
Слайд презентації №2. Слайд презентації №3. Слайд презентації №4
Слайд презентації №8 Слайд презентації №9 Слайд презентації №10
Слайд презентації №11 Слайд презентації №12 Слайд презентації №13
VALVIRUS - SURVIVAL - виживати
LOBGLA MARNIGW – Global warming –глобальне потепління
NMNTVIRNEOE – Environment -навколишнє середовище