Методична розробка уроку з математики для 6 класу на тему "Знаходження числа за його відсотками"

Про матеріал
Методична розробка уроку з математики для 6 класу на тему "Знаходження числа за його відсотками".
Перегляд файлу

Математика, 6 клас                                                                                                                            1

 

Урок №

Тема уроку: Знаходження числа за його відсотками.

Мета уроку: сформувати в учнів вміння розв’язувати задачі, що передбачають знання правила знаходження числа за його відсотками; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати дисциплінованість, працьовитість, наполегливість.

Очікувані результати: учні повинні знати визначення відсотка та вміти застосовувати правило для знаходження числа за його відсотками.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал.

Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.

Хід уроку

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

 

■ II. Перевірка домашнього завдання

▪ Самоперевірка за записами, заздалегідь виконаними на відкидній дошці. Відповісти на запитання, що виникли під час виконання домашнього завдання.

▪ Робота в парах

Запропонувати учням взаємне опитування на знання алгоритму знаходження числа за його відсотками.

 

■ III. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні є ще одна можливість попрацювати над вдосконалення вміння розв’язувати вправи на знаходження числа за його відсотками, але вже більш складні.

 

■ IV. Актуалізація опорних знань

▪ Бліц-опитування за технологією «Мікрофон»

1. Знайдіть число, 30 % якого дорівнюють 120.

2. 15 % числа дорівнюють 9. Знайдіть це число.

3. 12 % числа дорівнюють 0,084. Знайдіть все число.

4. Телефон коштував 2500 грн. Потім його ціна знизилася на 25 %. Скільки тепер коштує телефон?

Відповіді до запитань

1. .

2. .

3. .

4. (25 %); (грн).

5. .

6. .

 

■ V. Удосконалення знань, умінь і навичок

▪ Виконання усних вправ

1. Учень прочитав 80 % книжки. Скільки відсотків йому залишилося прочитати?

2. Гриби під час сушіння втрачають 90 % своєї маси. Скільки відсотків становлять сушені гриби?

3. Батько витратив 32 % зарплати на подарунок синові, а потім ще 45 % на подарунок дружині. Скільки відсотків зарплати залишилося?

Відповіді

1. .

2. .

3. .

▪ Робота учнів біля дошки

Підручник _____________________________________________________________ 

Дидактичні матеріали ____________________________________________________

▪ Робота в малих групах за карткою

Картка

1. Руда містить 60 % заліза. Скільки необхідно взяти руди, щоб отримати 72 т заліза?

2. Під час сушіння яблука втрачають 84 % своєї ваги. Скільки необхідно взяти свіжих яблук, щоб отримати 24 кг сушених?

3. На обід Лисиця Аліса й Кіт Базиліо замовили салат «Грецький», відбивну й торт. Коли принесли рахунок, то виявилося, що за салат потрібно заплатити 28 % суми, за відбивну — 54 %, а за торт — решту 108 сольдо. Скільки сольдо коштував обід?

4. В саду ростуть яблуні й вишні, причому яблуні становлять 41 % усіх дерев, а вишень на 54 більше, ніж яблунь. Скільки в саду росте дерев і скільки серед них вишень?

 

Розв’язання до картки

1. (т) руди.

Відповідь: 120 т.

2. — становлять сушені яблука;

(кг) — свіжі яблука.

Відповідь: 150 кг.

3. 1) — заплачено за салат і відбивну;

2) — заплачено за торт, що відповідає 108 сольдо;

3) (сольдо) — коштує весь обід.

Відповідь: 600 сольдо.

4. Якщо всі дерева становлять 100 %, а яблуні становлять 41 % усіх дерев, то вишень . — становлять 54 дерева. дерев.

Відповідь: 300 дерев.

Запропонувати кожній групі презентувати результати своєї роботи біля дошки, а представникам інших груп — здійснити рецензування відповідей.

 

■ VI. Підбиття підсумків уроку

▪ Гра «Хто швидше»

На столі лежали пиріжки. Спочатку взяли 50 % пиріжків, а потім 50 % решти. Після цього на столі залишилося 20 пиріжків. Скільки пиріжків було на столі спочатку?

Розв’язання

Якщо взяли 50 % пиріжків, то залишилося ще 50 % пиріжків. Це половина решти, тобто . Усього забрали всіх пиріжків. Отже, решта становить . Маємо: (пир.).

Відповідь: 80 пиріжків.

 

■ VII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Підручник _____________________________________________________________ 

Дидактичні матеріали ____________________________________________________

▪ Індивідуальне завдання

До магазину завезли апельсини й мандарини, причому мандарини становили 35 % усього завезеного товару. Апельсинів було на 126 кг більше, ніж мандаринів. Скільки всього кілограмів апельсинів і мандаринів завезли до магазину?

Розв’язання

Усі фрукти становлять 100 %, а мандарини — 35 %. Тоді апельсинів маємо: . , що становить 126 кг. Звідси (кг) — усього апельсинів і мандаринів.

Відповідь: 420 кг.

 

 

docx
Додано
15 жовтня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку