Математика, 6 клас 1
Урок №
Тема уроку: Знаходження числа за його відсотками.
Мета уроку: сформувати в учнів вміння розв’язувати задачі, що передбачають знання правила знаходження числа за його відсотками; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати дисциплінованість, працьовитість, наполегливість.
Очікувані результати: учні повинні знати визначення відсотка та вміти застосовувати правило для знаходження числа за його відсотками.
Обладнання: підручник, роздавальний матеріал.
Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.
Хід уроку
■ I. Організаційний етап
▪ Привітання
▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______
▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку
■ II. Перевірка домашнього завдання
▪ Самоперевірка за записами, заздалегідь виконаними на відкидній дошці. Відповісти на запитання, що виникли під час виконання домашнього завдання.
▪ Робота в парах
Запропонувати учням взаємне опитування на знання алгоритму знаходження числа за його відсотками.
■ III. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
▪ Оголошення теми уроку
▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку
▪ Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні є ще одна можливість попрацювати над вдосконалення вміння розв’язувати вправи на знаходження числа за його відсотками, але вже більш складні.
■ IV. Актуалізація опорних знань
▪ Бліц-опитування за технологією «Мікрофон»
1. Знайдіть число, 30 % якого дорівнюють 120.
2. 15 % числа дорівнюють 9. Знайдіть це число.
3. 12 % числа дорівнюють 0,084. Знайдіть все число.
4. Телефон коштував 2500 грн. Потім його ціна знизилася на 25 %. Скільки тепер коштує телефон?
Відповіді до запитань
1. .
2. .
3. .
4. (25 %); (грн).
5. .
6. .
■ V. Удосконалення знань, умінь і навичок
▪ Виконання усних вправ
1. Учень прочитав 80 % книжки. Скільки відсотків йому залишилося прочитати?
2. Гриби під час сушіння втрачають 90 % своєї маси. Скільки відсотків становлять сушені гриби?
3. Батько витратив 32 % зарплати на подарунок синові, а потім ще 45 % на подарунок дружині. Скільки відсотків зарплати залишилося?
Відповіді
1. .
2. .
3. .
▪ Робота учнів біля дошки
Підручник _____________________________________________________________
Дидактичні матеріали ____________________________________________________
▪ Робота в малих групах за карткою
Картка
1. Руда містить 60 % заліза. Скільки необхідно взяти руди, щоб отримати 72 т заліза?
2. Під час сушіння яблука втрачають 84 % своєї ваги. Скільки необхідно взяти свіжих яблук, щоб отримати 24 кг сушених?
3. На обід Лисиця Аліса й Кіт Базиліо замовили салат «Грецький», відбивну й торт. Коли принесли рахунок, то виявилося, що за салат потрібно заплатити 28 % суми, за відбивну — 54 %, а за торт — решту 108 сольдо. Скільки сольдо коштував обід?
4. В саду ростуть яблуні й вишні, причому яблуні становлять 41 % усіх дерев, а вишень на 54 більше, ніж яблунь. Скільки в саду росте дерев і скільки серед них вишень?
Розв’язання до картки
1. (т) руди.
Відповідь: 120 т.
2. — становлять сушені яблука;
(кг) — свіжі яблука.
Відповідь: 150 кг.
3. 1) — заплачено за салат і відбивну;
2) — заплачено за торт, що відповідає 108 сольдо;
3) (сольдо) — коштує весь обід.
Відповідь: 600 сольдо.
4. Якщо всі дерева становлять 100 %, а яблуні становлять 41 % усіх дерев, то вишень . — становлять 54 дерева. дерев.
Відповідь: 300 дерев.
Запропонувати кожній групі презентувати результати своєї роботи біля дошки, а представникам інших груп — здійснити рецензування відповідей.
■ VI. Підбиття підсумків уроку
▪ Гра «Хто швидше»
На столі лежали пиріжки. Спочатку взяли 50 % пиріжків, а потім 50 % решти. Після цього на столі залишилося 20 пиріжків. Скільки пиріжків було на столі спочатку?
Розв’язання
Якщо взяли 50 % пиріжків, то залишилося ще 50 % пиріжків. Це половина решти, тобто . Усього забрали всіх пиріжків. Отже, решта становить . Маємо: (пир.).
Відповідь: 80 пиріжків.
■ VII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
▪ Завдання для всього класу
Підручник _____________________________________________________________
Дидактичні матеріали ____________________________________________________
▪ Індивідуальне завдання
До магазину завезли апельсини й мандарини, причому мандарини становили 35 % усього завезеного товару. Апельсинів було на 126 кг більше, ніж мандаринів. Скільки всього кілограмів апельсинів і мандаринів завезли до магазину?
Розв’язання
Усі фрукти становлять 100 %, а мандарини — 35 %. Тоді апельсинів маємо: . , що становить 126 кг. Звідси (кг) — усього апельсинів і мандаринів.
Відповідь: 420 кг.