Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації
Державний навчальний заклад
«Ковельський центр професійно-технічної освіти»
Методична розробка уроку
з виробничого навчання з професії «Столяр будівельний, тесляр»
на тему «Виготовлення дверного блоку щитової конструкції»
Підготував:
Василь Мойсейович Кондратюк
майстер виробничого навчання
м.Ковель 2019
В.М.Кондратюк. Виготовлення дверного блоку щитової конструкції
Методична розробка уроку
Розробка представляє собою зміст уроку виробничого навчання з теми програми «Виготовлення і складання столярно-будівельних виробів середньої складності» по професії «Столяр будівельний, тесляр», де розглянуто тему уроку «Виготовлення дверного блоку щитової конструкції»
Уданій методичній розробці наданий послідовний план уроку за даною темою. Розроблено інструкційно-технологічна картка.
Матеріал цієї методичної роботи допоможе майстрам виробничого навчання підвищити рівень кваліфікації і майстерності учнів.
Методична розробка розрахована для майстрів виробничого навчання для використання в навчально-виробничому процесі ЗП(ПТ)О.
Розглянуто на засіданні методичної комісії
педагогічних працівників будівель професій
Протокол №4 від 27.11.2019р.
Голова методичної комісії ______Г.С.Бондарук
Вступ
Основна мета виробничого навчання це - навчити майбутніх робітників правильно і якісно виконувати основні трудові прийоми, а також поєднувати набуті знання з уроків теоретичного навчання в конкретному технологічному процесі. Значної уваги потребує формування навичок швидкості і точності з дотриманням часу та технологічного процесу.
Урок виробничого навчання - це показник самостійної і активної праці учнів, який розширює їх пізнавальний інтерес до обраної професії, тому майстрам виробничого навчання потрібно докладати багато зусиль, щоб зацікавити учнів. Для цього плануються проведення нестандартних уроків, застосовуються різні інтерактивні методи навчання.
Методична розробка уроку виробничого навчання
Тема програми. Виготовлення і складання столярно-будівельних виробів середньої складності.
Тема уроку. Виготовлення дверного блоку щитової конструкції.
Мета уроку: вивчити технологічний процес виготовлення щитових дверей; розвивати професійні навики користування ручним столярним та електрифікованим інструментом; виховувати в учнів самостійність та відповідальність за роботу.
Методична мета: активізація учнів на уроці шляхом використання інформаційних технологій, використання бригадної конкуренції для набуття навиків і прийомів професійної роботи.
Тип уроку: урок формування первинних умінь і навичок.
Вид уроку: комбінований.
Матеріально-технічне забезпечення: заготовки для виготовлення дверей, розміточний інструмент, ручний столярний інструмент, ручний електрифікований інструмент, зразки щитових дверей, цвяхи, саморізи, наочні зразки деталей щитових дверей, інструкційно-технологічна картка, презентація « Виготовлення дверного блока щитової конструкції».
Навчально-виробничі роботи: виготовлення зразків дверного блока щитової конструкції середньої складності, використовуючи пиломатеріал хвойних порід деревини.
Перелік практичних завдань: виготовлення зразків дверного блока з дверним полотном дощатої і каркасної конструкції.
Хід уроку
І. Організаційна частина – 5 хв.
Майстер проводить огляд зовнішнього вигляду учнів відповідно вимог з охорони праці, наявність необхідного інструменту.
ІІ. Вступний інструктаж – 40 хв.
Слайд 1.
Майстер в/н. Сьогодні ми на уроці продовжимо вивчати тему: «Виготовлення складання столярно-будівельних виробів середньої складності.» Тема уроку: «Виготовлення дверного блоку щитової конструкції.» Мета уроку: «Навчитися виготовляти дверні блоки щитової конструкції.»
Майстер в/н. Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти макети дверних блоків щитової конструкції, використовуючи при цьому деревообробні верстати, ручний столярний інструмент і електрифікований ручний інструмент.
Майстер в/н. Праця столяра складна, потребує важкої праці та відповідальності у своїй роботі. Щоб стати професіоналом своєї справи, потрібен час і досвід роботи та знання. І ваша задача - набути ці знання і практичні навички.
2.1.Перевірка опорних знань, умінь, навичок учнів необхідних їм для подальшої роботи на уроці.
Слайд 2.
Слайд 3.
Слайд 4.
Майстер в/н. Перевірку знань проведемо використовуючи слайди з фотографіями деревообробних верстатів.
Завдання 1: учні мають сказати назву верстата, призначення і розказати будову верстата. (Додаток 1).
Завдання 2: відповісти на питання використовуючи зразки столярно-будівельних виробів.
Слайд 5.
2.2. Аналіз і доповнення відповідей учнів, підбиття підсумків.
(За правильну відповідь кожен учень отримує 1 бал.)
ІІІ. Викладання нового матеріалу.
|
Під час демонстрації учнями пробних вправ, майстер звертає увагу на постановку ніг, хватку інструменту і правильність виконання прийомів. Необхідно також прослідкувати за правильністю перевірки контролю якості.
Загальні питання до всієї групи проводимо у вигляді експрес-опитування.
Самостійне виконання навчально-виробничих робіт
Коли учні починають виконувати самостійно вправи, майстер перевіряє всі робочі місця, наладку інструменту, прикріплення матеріалу, положення корпусу при роботі, правильність використання інструменту, робочі рухи.
Цільові обходи робочих місць:
Заключний інструктаж – 15хв.
Аналіз роботи учнів на уроці:
Домашнє завдання: В.І.Кошман ст. 200
Майстер виробничого навчання В.М.Кондратюк
Висновок
Використання інноваційних форм та методів навчання на уроці виробничого навчання сприяє підвищенню ефективності навчально-пізнавальної діяльності учнів, підсилює їх активність і зацікавленість під час вивчення конкретної теми, впевненість у своїх можливостях, створює атмосферу співпраці, творчості.
Практика показує, що учням подобаються такі уроки. Вони старанно виконують ті чи інші вправи, розвивають своє логічне та критичне мислення, концентрують свою увагу та краще засвоюють матеріал.
Впровадження інноваційних технологій у навчальний процес, їх систематизація значно підвищує рівень навчання та розширює сферу застосування знань і навичок, професійні можливості учнів.
Література
1984.
посібник. - К.: ІЗМН, 1998
Інструкційно-технологічна карта
Виготовлення дверного блоку щитової конструкції. (дверне полотно рамкової конструкції)
№ п\п
|
Найменування прийомів |
Ескіз |
Матеріали, інструменти, та пристрої |
Техніка безпеки праці |
1. |
Розкрій пиломатеріалу на заготовки згідно заданих розмірів з припуском на подальшу обробку. |
|
Пиломатеріал хвойних порід деревини. Круглопильний верстат |
Правила безпечної праці роботи на кругло пильному верстаті. |
2. |
Стругання базових поверхонь заготовок |
|
Фугувальний верстат |
Правила безпечної праці роботи на фугувальному верстаті. |
3. |
Стругання заготовок в розмір |
|
Рейсмусовий верстат |
Правила безпечної праці роботи на рейсмусовому верстаті |
4. |
Розмітка гнізд, шипів. |
|
Заготовка, лінійка, кутник, олівець. |
|
5. |
Виготовлення шипів, довбання гнізд. |
|
Заготовка, фрезерний, довбальний верстат. |
Заготовка повинна бути надійно закріплена на верстаті. |
6. |
Складання рамкової конструкції на клею |
|
Заготовка, струбцини, клей, струбцини. |
Заготовка повинна бути надійно закріплена в струбцинах |
7. |
Кріплення дощатої лицьової поверхні |
|
Дошка, саморізи, шуруповерт, |
При кріпленні дощатої поверхні дотримуватись правил безпечної роботи з електроінструментом. |
8. |
Укладання заповнювача |
|
Пінопласт, монтажна піна |
|
9. |
Кріплення тильної поверхні |
|
Фанера, цвяхи, молоток. |
При кріпленні тильної поверхні дотримуватись правил безпечної праці з ручним столярним інструментом |
10. |
Складання дверної коробки |
|
Бруски, саморізи, шуруповерт |
При складанні дверної коробки дотримуватись правил безпечної роботи з електроінструментом |
11. |
Навішування дверного полотна |
|
Петлі, стамески, киянка, саморізи |
При навішуванні дверного полотна дотримуватись правил безпечної праці з ручним столярним інструментом |