29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Методична розробка відкритого виховного заходу "Моя країна - люба Україна"

Про матеріал
Анотація Незважаючи на те, що протягом останніх десятиліть було розроблено низку концепцій з національно - патріотичного виховання молоді : Концепція національної системи виховання (1996р.); Концепція національно – патріотичного виховання (2009р.); Концепція Загальнодержавної цільової програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 рр.; Концепція громадянської освіти та виховання в Україні (2012р.), жодна з них не була розгорнута і не втілилася в конкретні кроки. Тому, у червні 2015р. Міністерство освіти та науки України розробило Концепцію національно – патріотичного виховання дітей та молоді і методичні рекомендації щодо її впровадження у загальноосвітніх закладах , а 13 жовтня 2015р. вийшов Указ Президента України №580/2015 «Про стратегію національно – патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 – 2020рр. У цих документах звертається увага на те , що коли існує пряма загроза втрати Україною державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави , виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді. Кінцевою метою національно – патріотичного виховання молоді є формування нового українця , що діє на основі національних та європейських цінностей ,таких як : повага до національних символів ( Герба ,Прапору, Гімну України) ; участь у громадсько – політичному житті країни; толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних національно - мовних особливостей; рівність всіх перед законом; готовність захищати суверенітет та територіальну цілісність України. Патріотичне виховання розглядається як складова національного виховання, головною метою якого є становлення самодостатнього громадянина – патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання своїх громадських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу , досягнення високої культури взаємин. В сучасних умовах пріоритетною частиною патріотичного виховання є військово-патріотичне виховання, зорієнтоване на формування готовності до захисту Вітчизни, розвиток бажання здобувати військові професії , проходити службу у Збройних Силах України , як особливому виді державної служби.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Харківське державне вище училище фізичної культури №1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка відкритого виховного заходу

 

«Моя країна – люба Україна»

(виховна година)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:

Жук О. М.,

вихователь

 

 

 

 

Харків

2017-2018 н.р.

Анотація

Незважаючи на те, що протягом останніх десятиліть було розроблено низку концепцій з національно - патріотичного виховання молоді : Концепція національної системи виховання (1996р.); Концепція національно – патріотичного виховання (2009р.); Концепція  Загальнодержавної  цільової  програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 рр.;  Концепція громадянської освіти та виховання в Україні (2012р.), жодна з них не була розгорнута і не втілилася в конкретні кроки.

Тому, у червні 2015р. Міністерство освіти та науки України розробило Концепцію національно – патріотичного виховання дітей та молоді і методичні рекомендації  щодо  її  впровадження у загальноосвітніх закладах , а 13 жовтня 2015р. вийшов Указ Президента України №580/2015 «Про стратегію національно – патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 – 2020рр.

У цих документах звертається увага на те , що коли існує пряма загроза втрати Україною державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави , виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді.

Кінцевою метою національно – патріотичного виховання молоді є формування нового українця , що діє на основі національних та європейських цінностей ,таких як : повага до національних символів ( Герба ,Прапору, Гімну України) ; участь у громадсько – політичному житті країни;  толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури,  а також до регіональних національно - мовних особливостей;  рівність всіх перед законом; готовність захищати суверенітет та територіальну цілісність України.

Патріотичне виховання розглядається як складова національного виховання, головною метою якого є становлення самодостатнього громадянина – патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання своїх громадських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу , досягнення високої культури взаємин.

В сучасних умовах пріоритетною частиною патріотичного виховання є військово-патріотичне виховання, зорієнтоване на формування готовності до захисту Вітчизни, розвиток бажання здобувати військові професії , проходити службу у Збройних Силах України , як особливому виді державної служби.

 У національній доктрині розвитку освіти України в XXI ст. говориться: «Освіта спрямована на втілення в життя української національної ідеї. Вона підпорядкована консолідації українського народу в українську політичну націю, яка прагне жити з усіма народами і державами світу у співдружності. Освіта виховує громадянина патріота України, прищеплює любов до української мови та культури, повагу до народних традицій». пріоритетним напрямком виховного процесу сучасної школи є патріотичне виховання, яке повинно здійснюватися ще з раннього дитинства. Зазнавши величезних людських і матеріальних втрат, українське суспільство сьогодні, як ніколи, потребує духовного й морального відродження, тому питання патріотичного виховання підростаючого покоління, що покликане сприяти духовній цілісності українського народу й об’єднанню різних регіонів країни, стають у наш час актуальними, як ніколи.

Важливим напрямом патріотичного виховання є прилучення до народознавства — вивчення культури, звичаїв рідного народу шляхом ознайомлення з характерними ознаками побуту українців, народних ремесел, символів.

Народознавчий матеріал – невичерпне джерело для виховання позитивних моральних якостей. Знання народних звичаїв, традицій, їх наслідування необхідне людям, які будують і будуть будувати Україну. Народні надбання – це святиня для кожного українця, тому треба прилучати маленьких громадян до цих джерел ще з молодшого шкільного віку. Саме тому виникає потреба в залученні учнів до ознайомлення з українськими народними традиціями

Формування патріотичних почуттів дитини – актуальний аспект виховання на сучасному етапі, який розпочинається з раннього дитинства та триває протягом усього життя.

За сучасних умов розбудови України освіта має створювати передумови для формування національно свідомого громадянина, розвитку в підлітків національних світоглядних позицій і патріотизму.

Визначальним у нашій роботі є забезпечення потреб особистості в самореалізації, підвищення інтелектуального та емоційного рівня вихованців шляхом їхньої участі у різних видах творчої діяльності.

Цілеспрямована діяльність сприяє формуванню в учнів високої патріотичної свідомості, почуття любові до України, готовності до виконання громадських і конституційних обов’язків.

Саме тому я віддала перевагу цьому напрямку у своїй педагогічній діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

  • формувати громадську свідомість;
  • виховувати почуття патріотизму та національної гідності, любові до рідного краю, свого народу, шанобливого ставлення до його культури.;
  • поглибити знання учнів про Батьківщину;
  • розвивати творчі здібності;

 

 

Обладнання:

  • презентації (відео кліпи) про Україну;
  • зображення державних символів України, краєвидів Батьківщини, «Родинне дерево»;
  • музичний запис Державного гімну України;
  • рушники, елементи національного одягу (вишиванки, дівочі віночки, стрічки тощо);
  • музичне забарвлення: пісні про Україну та українські народні пісні у виконанні учнів та дорослих учасників відкритого загальношкільного заходу.

 

Місце проведення: актова зала

 

 

 

 

Дата проведення: 11 грудня 2017р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Всім серцем любіть

Україну свою,-

І вічні ми будемо з нею!»

В.Сосюра

 

Звучать фанфари.

Кліп №1 «Ukraine» (1хвил.)

Ведуча 1:   Разом з вітром журавель

Із чужих летів земель.

Вітер дуже дивувався:

«Чим так вабить ця земля?»-

Запитав у журавля.

Учень 1:  «Тут мене ростила мати,

Тут навчався я літати,

Тут зів’ю гніздо і я,

Батьківщина тут моя.»

Ведуча 2:  Сьогодні поговоримо з вами, юні друзі, про нашу рідну Батьківщину – Україну!

Учень 2:  Що таке Україна?

Учень 3:  Під віконцем калина

Учень 4:  Тиха казка бабусі

Ніжна пісня матусі.

Учень 5:  Дужі руки у тата,

Під тополями хата.

Учень 6:  Під вербою криниця,

В чистім полі пшениця.

Учень 7:  Серед лугу лелеки

І діброви далекі.

Учень 8:  І веселка над лісом

І стрімкий обеліск.

Учень 9:  Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Учень 10:  Ти навік у нас одна.

Учень 11:  Ти, як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша

Ти і взимку найтепліша

Наша отча сторона.

Учень 12:  Ми дуже славимо весь наш край

І любим Україну,

На рушнику зелений гай

І вишиту калину.

Ведуча 1: Ми сьогодні здійснимо мандрівку нашою рідною Україною. А допоможе нам ось це чарівне дерево – дерево роду, всього нашого українського народу.

Учень 1: Колись давним-давно на нашій рідній землі перекидали люди маленьку насінину, ніби зігрівали її своїми руками. Та й вирішили дати їй життя – посадили.

Учень 2: Опинившись у ґрунті, зернятко не гаяло часу, одразу проросло. Із землі пробився ніжний паросток, який із часом виріс у розкішне дерево, яке й об’єднало всі народності України в єдину родину.

Ведуча 2: Тому й називають таке дерево деревом роду, бо стовбур у нас один, а ви. Діти. Його гілочки, такі рідні, талановиті, неповторні. Найбільше багатство нашої держави – це ви діти. Ви зміцнюєте нашу державу Україну, робите її ще багатшою.

Учень 2:  Здравствуй, земле чарівниця!

Учень 3:  Щирі люди, доброго вам дня!

Учень 4:  Хочемо низько ми вам поклонитись!

Учень 5:  Бо всі ми України рідної сім’я!

Учень 6:  На білому світі різні країни

Де ріки, ліси і лани.

Учень 7:  Та тільки одна на землі – Україна

А ми – її доньки й сини.

Учень 8:  Усюди є небо, і зорі скрізь сяють.

Учень 9:  І квіти усюди ростуть.

Учень 10:  Та тільки одну Батьківщину ми маємо

Учень 11:  ЇЇ Україною звуть.

Музична пауза: пісня «Моя Україна»

Ведуча 1: А зараз звернемося до нашого «Дерева роду». Пропонуємо вашій увазі «Символічну гілочку».

Ведуча 2:  Кожна країна має свої символи. Ознакою нашої держави є герб, прапор, гімн. Герб – емблема держави, розпізнавальний знак. Він зображений на знаменах, печатках, офіційних документах. Герб – це символ миру і творчої праці, спорідненості поколінь.

Учень 1:  Наш герб – тризуб.

Це воля, слава, сила

Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є,

Ми завжди будемо,

Добро і пісню несемо ми людям.

Ведуча 1: Наш прапор – жовто-блакитне полотнище, символ суверенітету та незалежності. Поєднання кольорів багатозначне: чисте, мирне, безхмарне небо над жовтим кольором хлібних ланів – символ миру, праці, добробуту. Це також і об’єднаний символ життя золотого сонця із синім космосом, гармонія всього існуючого на землі.

Учень 1:  Прапор – це державний символ,

Він є в кожній державі,

Це для всіх – ознака сили,

Це для всіх – ознака слави.

Учень 2:  Синьо-жовтий прапор маємо,

Синє небо, жовте жито

Прапор свій оберігаємо.

Він – святиня, знають діти.

Учень 3:  Прапор свій здіймає гордо,

Ми з ним дружні і єдині,

Ми навіки є народом

Українським в Україні.

Клип №2 «Про Україну» (4,35 хвил.)

Ведуча 1: Поряд з прапором і гербом офіційним символом держави є гімн «Ще не вмерла України». Він був написаний у середині 60-х років дев’ятнадцятого століття українським поетом Павлом Чубинським, а музика – Михайла Вербицького. Зміст гімну – ідея боротьби за національну незалежність, виховання народу в дусі любові до рідної землі та самопожертви в ім’я України. Гімн держави виконується на всіх урочистих подіях. Під час виконання гімну всі повинні стояти.

Учень 1:  Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний гімн ми знаємо усі,

Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це клятва, заповідь священна.

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.

(Звучить гімн України)

Ведуча 2:  Наступна гілочка «географічна».

Учениця 1: Наша земля – Україна. Це місце , де ми народилися, де ми живемо, де вперше почули мамину пісню, мудре батьківське слово, тут могили наших предків.

Учениця 2: Цей батьківський край найдорожчий, найрідніший, святий, бо це Батьківщина. Україна…

Учениця 3: Скільки у цьому слові любові, тепла, ніжності.

Учениця 4: Україна – це безкраї простори, мальовнича природа, золоті ниви пшениці, ліси, моря та ріки.

Учениця 5: Україна – це квітучі сади, стежина до хати, шепіт вітру і шелест дощу, спів птахів і рожева мальва під вікном.

Учениця 6: Україна – це росяні світанки, зоряне небо.

Учениця 7: Краса нашого краї вражає, захоплює, чарує.

Учениця 8: Є в центрі Європи чудова країна,

Сягає корінням у сиві часи.

І це незалежна моя Україна

Тут гори Карпати, степи і ліси.

Учениця 9: Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –

Приблизно таку має площу вона.

Є Київ – столиця у храмах і славі

Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.

Учениця 10: Кругом нас держави – на кожному боці:

На північ від нас білоруси живуть,

На заході – Польща, словаки, угорці,

Молдова й румунів кордони ідуть.

Учениця 11: На сході Росія із нами межує,

На півдні є Чорне й Азовське моря.

Живуть всі народи у злагоді й мирі,

Так  слався навіки наша земля!

Кліп №3 «Ukraine My Home»

Музична пауза: пісня «Україна – земле рідна»

Ведуча 1:  Батьківщина – це не тільки земля, на якій ми живемо, не тільки простори й багатства природи, це ще люди які її населяють, їхня натхненна праця.

Учениця 1: Батьківщина – це пам’ять серця про все, що було з народом, це пам’ять про трагічну історію країни. А наша історія – це історія вікової боротьби за своє місце під сонцем.

Ведуча 2: Наступна гілочка «історична».

Учениця 2: У всесвітньому історичному процесі гідне місце займає історія нашої Батьківщини – України. Історія нашої держави налічує багато століть, які були сповнені складними і суперечливими подіями: бурхливими, трагічними, славетними.

Учениця 3: Нарешті Україна здобула незалежність

27річницю якої український народ відзначить

24 серпня 2018 року. Українці прагнуть жити вільно і незалежно, у мирі та злагоді з іншими народами.

Учениця 4: Україно, соборна державо,

Сонценосна колиска моя!

Ще не вмерла і не вмре твоя слава

Завойована в чесних боях.

Учениця 5: Твій Богдан й вінценосна Софія

Повернулись до тебе з віків.

Ще не вмерла й не вмре твоя мрія

Як не вмер солов’їний твій спів.

Пісня «Це моя земля»

Ведуча 1: Наступна гілочка «Моє місто».

Учень 1: Разом з державою живе, розвивається й квітне українське місто Харків.

Учень 2: Минають десятиліття, стрімко мчать роки. Харків крокує крізь час і час проходить крізь нього. Трьохсот шістдесятилітній, але юний, добрий, із своєю непростою й нелегкою історією, Харків нашого часу – одне з найпрекрасніших міст України.

Учень 3: Подобою своєю, приязню, уважністю, дбайливою старанністю Харків незмінно створює в душі того, хто бачить його вперше, приємне й гідне подиву відчуття рідної домівки: здається людині, ніби вона вже тут колись була.

Учень 4: Сьогодні Харків – друге місто України – входить до вісімки найбільш населених міст Східної Європи. Харків – перше і єдине місто України з повним комплектом нагород Ради Європи: Дипломом, Почесним прапором, Таблицею Європи та призом Європи. Крім того, Харків став одним із чотирьох міст України, де проходив футбольний чемпіонат Євро – 2012.

Учень 5: Місто залишається індустріальним центром України, спеціалізуючись на машинобудуванні та металообробці, це крупний науковий та вузівський центр.

Учень 6: Харківщина – світовий рекордсмен з підготовки космонавтів: 21 харків’янин побував у космосі, перша у світі династія. космонавтів – Волкови - харків’яни.

Учень 7: Харківщина – земля, зіткана з багатоголосся вір і традицій, місто багатонаціональне, поєднало різні культури, Харків не знає конфліктів на національнім ґрунті.

Учень 8: Харків – напрочуд різноманітне місто у плані архітектури, це – мегаполіс. Молодий – і одночасно старовинний Харків залишається мостом між цивілізаціями, культурами, народами.

Кліп про Харків

Вірш «Наш Харків»

Учень 1:  Для миру добра та любові

Наш Харків піднявся здавна.

Завжди трудовий, науковий

Красивий, як втіха-весна.

Учень 2:  Над Лопанню тихії зорі

Вставали і вишні цвіли

Квартали твої неозорі

У степ Слобожанський

Вросли.

Учень 3:  На пагорбах зручно осіли

На Лисій, Холодній горі

І де, Журавлівськиї схили

Чудові любої пори.

Учень 4:  До себе зове і в негоду

Сумська – мирний наш Колізей,

А скільки знаменних заводів

Від Конного до ХТЗ.

Учень 5:  Неначе дзвінки передзвони

Лунають, як пісні п’янкі.

То йдуть харків’янки – мадонни

Красиві, тендітні, стрункі.

Учень 6:  Від парків зелене намисто

Від захвату серце співа.

Наш Харків, замріяне місто,

У тебе душа трудова.

Ведуча 2: Батьківщина – це також наша культура. Варто знати, ніщо так не єднає людей, як пісня. Якщо ми загубимо, не збережемо нашу українську пісню, її ніжну, лагідну мелодію то спорожніють, обміліють криниці наших душ.

Учениця 1: У кожного з нас Вітчизна одна єдина, і любов до неї ми все життя несемо у своїх серцях і виспівуємо в піснях.

Учениця 2: Українська пісня вливає в наші серця ніжність та любов, проростає в них паростками добра і краси.

Пісня «Українські попурі»

Учень 1:  Рідний край – це наша Україна

Найкраща в світі, дорога земля!

Для нас вона, як матінка – єдина

ЇЇ ліси, озера і поля.

Учень 2:  Степи і гори, ріки і долини

Відчути прагнуть теплоту долонь...

Я все віддам для блага України –

Тепло душі і серденька вогонь!

Учень 3:  Я буду вчитись, щоб знання здобути,

Нові зробити в сіті відкриття.

Аби корисним у своїй державі бути

І щоб прекрасним в нас було життя.

Ведуча 1: Ось і завершилась наша подорож Україною з нашим деревцем роду. Так, на цьому дереві гілочками є ви – діти. Ви  швидко зростаєте і міцнієте, бо живлять вас соки великої гілки – нашої родини. А родина тим міцніша, чим сильніша в ній дружба, любов і повага. Усі дерева роду – це могутній народ, якого нікому не здолати, доки він береже своє коріння і пам’ятає свою історію.

Ведуча 2: Тож давайте примножувати багатство нашої України, доки світить сонце над землею, щоб наливалось добром кожне серце. І буде гордість за нашу Україну, й заживемо ми щасливо і довго. Люди потягнуться одне до одного, як соняшник до сонця. Хай же вам добробуту прибуде, мир і праця будуть навіки. Хай щастить.

Пісня «Як у нас на Україні»

Вихід на фінал усіх учасників

 

 

1

 

doc
Додано
19 березня 2020
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку