Методична розробка виховного заходу «Наповнимо серця добром»

Про матеріал
Після цього заняття учні зможуть: • пояснювати значення слова «добро»; «доброта», як принципи людського буття, їх значенні у житті; • вдосконалити навички навчального співробітництва, вміння логічно й критично мислити; працювати в групах; • об‘єктивно ставитись до власних дій та вчинків.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Методична розробка виховного заходу

«Наповнимо серця добром»

 

 

Перед розумним треба схилити голову,

а перед добрим — стати на коліна.

Й. В. Гете

 

Навчальна мета. Ознайомити учнів із поняттям «добро», «доброта», як принципи  людського буття, їх значенні у житті;

Розвиваюча мета. Розвивати логічне мислення учнів, комунікативні компетентності; вміння критично ставитися до своїх вчинків та вчинків інших людей;

Виховна мета. Сприяти вихованню доброї, чуйної, лагідної людини; вихову­вати потребу в самовдосконаленні та самовихованні.

Форма проведення: круглий стіл, групова робота, тренінг.

Обладнання та наочність: «Дерево мудрості» , на гілках якого висять написи муд­рих висловів про добро; кубики, конверти з прислів'ями про добро, малюнок серця, фломастери, імпровізований мікрофон, аркуші с тестом, кольоровий папір, музичний супровід, пам'ятка «Правила доброти і милосердя»,  комп’ютер, мультимедійний проектор, відео ролік мультфільму «Просто так!».

Очікувані результати:

Після цього заняття учні зможуть:

  •                              пояснювати значення слова «добро»; «доброта», як принципи  людського буття, їх значенні у житті;
  •                              вдосконалити навички навчального співробітництва, вміння логічно й критично мислити; працювати в групах;
  •                              об‘єктивно  ставитись до власних дій та вчинків.

Методи та прийоми:  Вправа «Активатор», спілкування з елементами дискусії, тестування,  гра «Кубування», «Збери прислів’я»,  «Крила добра», прийом «Мікрофон», «Ланцюжок добра»,  перегляд мультфільму «Просто так!», тестування, валеологічна пауза «Квітка добра», обговорення ситуації.

Попередня робота: збір інформації, в бібліотеці, періодичній пресі, Інтернеті за темою; відео ролік мультфільму «Просто так!», презентація. 

Вікова категорія: 10-12 років.

 

 

 

Добро не лежить на дорозі,

його випадково не знайдеш. 

Добра людина в людини вчиться.

Ч. Айтматов.

 

Хід виховної години

І. Організаційний момент. Емоціональний настрій.

Привітання учасників (учні сидять за столами, розташованими колом).

Учитель: «Добрий день!» — і стає веселіше.

«Добрий день!» — просто й світло стає.

Ці слова — від простого простіше,

Але скільки тепла у них є,

Ласки ніжної й світла ясного.

В двох словах стільки є доброти,

Що від цього вітання людського

У душі можуть квіти цвісти.

То ж вітайтеся просто і щиро,

Хай слова ці всім ласку несуть,

Побажання любові та миру.

Хай у душах постійно живуть.

Учитель: Я дуже рада всіх вас бачити і хочу почати з того, що ми всі зараз посміхнемося один одному, а потім потиснемо дружньо руки. Коли ми даруємо добрі слова, чудовий настрій, тепло своїх  долонь іншим, нам  також стає добре, тепло і затишно на душі.

Вправа  «Активатор».

Учитель: Для того, щоб створити добру атмосферу і підняти настрій,  я хочу запропонувати вам таку вправу: кожному з вас потрібно вимовити ім'я сусіда, що сидить зліва і додати до нього комплімент, який починається на першу букву його імені. Наприклад, Анна - акуратна, Марія - мудра і т.д. (Привітання дітей).

ІІ. Мотивація діяльності.

Учитель: Як швидко біжить час. Кожен з вас вже зараз задумується про своє майбутнє: складає плани, розмірковує як жити далі, яким пріоритетам надати перевагу. Кожен з вас про щось мріє і всіляко намагатиметься втілити задумане у своє життя. Кожен хоче жити добре, красиво. Безперечно, матеріальна сторона життя, у сучасному світі – не мало важить, але зараз чомусь склалася така тенденція, що багатство, добробут, статки переважили, і ми забули, що людині дано ще і духовний світ.

Що ж треба робити, щоб зберегти у людині – Людину? Як навчитися слухати своє серце, розум? Як жити так, аби зберегти чистою свою душу?  Як навчитися бачити поряд з собою ще інших людей і коли треба подати їм руку допомоги? (Відповіді дітей).

Думаю, що наша сьогоднішня зустріч допоможе нам, як кажуть, розставити всі крапки над і.

     ІІІ. Повідомлення теми заходу. Актуалізація знань.

    Учитель: Отже, розпочнемо   годину доброти,

Та прошу вас  серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

Мудрець  сказав  « Краса врятує світ!» ,                                          

Але уже  на протязі століть

Панує  істина  проста:

« Наш світ рятує доброта».

Прийом «Мікрофон».

Учитель: Що ж таке добро, який зміст ви вкладаєте в це поняття? Які слова асоціюються з поняттям доброти? (Відповіді дітей, які спа­дають на думку, коли вони чують слово «доброта». Учитель записує всі слова на малюнку серця. Потім діти вибирають 5 слів, які найповніше характеризують це явище).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: Напевно, по - справжньому добра людина має всі ці риси. Але чи багато знайдеться таких?

Тест «Чи добрий я?»

Учитель: А зараз ми це узнаємо, якщо проведемо тест. Кожен з вас зможе перевірити який ви, чи завжди ви уважні й добрі до оточуючих?
Вам пропонуються питання та бланк відповідей, у якому проти кожного номера питання потрібно вказати «так» або «ні».

Запитання:

1. В тебе з'явилися гроші. Чи зміг би ти витратити все, що в тебе є, на подарунки друзям, рідним? подарунки  друзям, рідним?

2. Товариш ділиться в розмові з тобою своїми проблемами або неприємностями. Якщо тема тобі не цікава, даси ти це зрозуміти співрозмовнику?

3. Твій партнер погано грає в шахи чи в іншу гру. Будеш ти йому піддаватися, щоб він не втрачав інтерес до гри?

4. Подобається тобі говорити людям приємне, щоб підняти їх настрій?

5. Чи часто ти використовуєш злі жарти?

6. Властива тобі мстивість, злопам'ятність?

7. Чи ти будеш підтримувати розмову з товаришем, якщо ця тема тебе абсолютно не цікавить?

8.З бажанням чи ти використовуєш свої здібності для користі інших людей?

9. Кидаєш ти гру, коли вже очевидно, що ти програв?

10. Якщо ти впевнений у своїй правоті, чи будеш ти вислуховувати аргументи іншої людини?

11. Чи ти будеш виконувати роботу на прохання батьків, якщо вона не входить в твої обов'язки (щось виконати за когось з домочадців, наприклад)?

12. Станеш ти передражнювати когось, щоб розвеселити своїх друзів?

Тепер давайте подивимося як правильно підрахувати бали.
Одне очко за кожну відповідь «так»  на запитання 1, 3, 4, 7, 11  і за відповідь «ні» на питання 2, 5, 6, 8, 9, 10, 12.

Результати:

Більше 8 балів. Ти люб'язний, подобаєшся оточуючим, вмієш спілкуватися з людьми. У тебе багато друзів. Одне застереження: ніколи нікому не дозволяй зловживати твоєю добротою.

Від 4 до 8 очок. Твоя доброта - питання випадку: добрий ти не з кожним. Для кого-то ти йдеш на все, але намагайся бути рівним з усіма, щоб не було на тебе образ.

Менше 4 балів. Тобі належить складна робота над собою.

Обговорення результатів тесту.

Учитель: Добро спішіть творити, люди,

Воно, як сонце, серце зігріва,

В добрі нам всім зручніше буде,

Без нього затишку нема.

Живіть, добро звершайте!

Та нагород за це не вимагайте!

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

IY. Сприйняття й усвідомлення матеріалу.

Ситуація для обговорення «Морська зірочка» (музичний супровід).

Учитель: Послухайте і поміркуйте над на­ступною історією:

«Одного разу рибалка йшов вздовж узберіжжя моря. Він помітив, що за ніч на берег викинуло величезну кількість морських зірок. З радістю, насолоджуючись ранковим сонцем, рибалка відміряв милю за милею, йдучи по піску.

Вдалечині він побачив, як хтось танцює на пляжі. Здивований тим, що хтось радіє життю таким дивним чином, він підійшов ближче.

Коли він наблизився, стало очевидним, що фігурка не танцює, а робить однакові рухи, повторюючи їх. Підійшовши ближче до маленької фігурки, рибалка побачив, що це - дитина. Маленька дівчинка старанно збирала на березі морські зірочки і кидала їх у море. Від здивування рибалка зупинився на мить, а потім запитав: «Навіщо ти кидаєш у море морські зірочки?». «Якщо я залишу їх на березі, - від­повіла дівчинка, - сонце висушить їх і вони загинуть. Я кидаю їх у море тому, що хочу, щоб вони жили!».

Рибалка замислився на мить, вражений словами дівчинки, але потім, згадавши скільки миль морського узбережжя він пройшов, сказав: «Але цих зірочок на уз­бережжі мільярди, що ти можеш змінити?».

Дівчинка на мить замислилась над словами рибалки, а потім повільно нахили­лась і підняла ще одну морську зірочку, кинула її в бурхливе море.

Вона повернулася до рибалки, усміхнувшись, промовила: «Можливо, Ви і праві, - сказала вона, - але саме для цієї зірочки я змінила долю».

Питання для обговорення:

  •            Кому дівчинка подарувала радість?
  •            Яку саме радість вона подарувала?
  •            А що відчувала дівчинка?

Гра «Кубування».  (Клас поділяється на групи з 4 чоловік. На кожній з граней куба написано одне з питань. Учень кидає куб і відповідає на питання, яке йому випало на певній грані). 

Запитання: 
1. Кого ти вважаєш в класі самим добрим? 
2. Ти робив колись добро? Розкажи історію. 
3. Яка людина, на твою думку називається доброю? 
4. Заспівай пісню або розкажи вірш про добро. 
5. Чи варто творити добро? 
6. Розкажи історію, коли тобі хтось зробив добро?

Перегляд мультфільму «Просто так!» (http://www.youtube.com/watch?v=m1PH6Ki5Zdo)

 Учитель: Запрошую вас до нашого кінозалу на перегляд мультфільму «Просто так!» (Потім обговорення)

Валеологічна пауза «Квітка добра» (музичний супровід)

Учитель: А тепер встаньте в коло, злегка витягніть руки вперед долонями вгору і закрийте очі. Уявіть собі те, що я вам зараз скажу.
Намалюйте в своїй уяві квітку добра і гарного настрою. Покладіть її на обидві долоні.  Відчуйте, як вона  зігріває вас: ваші руки, ваше тіло, вашу душу. Від неї  виходить дивовижний запах і приємна музика. І вам хочеться її послухати. Подумки помістіть все добро і гарний настрій цієї квітки всередину, в своє серце.

Відчуйте, як добро входить у вас, приносить вам радість. У вас з'являються нові сили: сили здоров'я, щастя і радості. Ви відчуваєте, як ваше тіло наповнюється задоволенням і радістю. Як приємно вашій особі, як добре і радісно стає вашої душі... Вас обвіває теплий, ласкавий вітерець. У вас добре, зігріваючий душу настрій.

Учитель: Які емоції ви відчули? Хто хотів би поділитися своїми думками?(Відповіді учнів).

V. Закріплення та осмислення матеріалу.

1. Гра «Збери прислів’я» (Робота в групах)

Учитель: Перед вами конверти,  в яких ви знайдете слова про добро. Ви повинні скласти з цих слів речення – тобто прислів’я про добро.

  1.               Добре діло твори сміливо.
  2.               Добрі діла тихо ходять, а злі, як дзвони дзвонять.
  3.               Від добра добра не шукають.
  4.               Хто людям добра бажає, той і собі має.
  5.               З добрим дружися, а злого й лихого стережись.
  6.               Без доброго діла немає доброго імені.
  7.               Роби добро скільки можеш - від того не занеможеш.
  8.               За добро добром і платять.

2. Вправа «Крила добра»

Учитель: Обведіть на аркушах паперу контур власної долоні та виріжте  її. Подивіться, на що схожі наші долоні? (Відповіді дітей). Так, на голубів - білих та надзвичайно красивих. Ось такими красивими повинні бути і людські вчинки, справи. Від доб­рих справ ми почуваємося щасливими.

Зараз у кожного з нас є можливість подумати лише про одну хорошу справу, яку в силах зробити найближчим часом, щоб комусь стало легше, було приємно, щоб світ став трішечки кращим. Це наше певне зусилля, дія. Можливо, ця людина або людство ніколи не дізнаються, що це саме ваша справа. Подумайте, що ви в силах змінити, кому і як допомогти.

А зараз запишіть цю справу на крилі вашої голубки. Об'єднайтесь у пари. Ми маємо можливість запустити наших голубів у політ. Але для цього нам знадобляться два крила. Візьміть клей та ниточку, з'єднайте ту­луб голубів, прикріпіть ниточку, а «крила добра» розправте.

(Учитель кріпить ці «крила» на дошці навколо малюнку серця).

VI. Підсумки заходу.

Учень: Вас запитаю: «Де живе добро?

І як знайти до нього ту стежину?»

Посеред багатьох в житті доріг,

Малесеньку стежечку єдину.

Як відшукати добро, його сліди?

Як доторкнутися до нього вчасно?

Бо навіть в темряві життєвих тупиків,

Воно горить для нас так ясно!

І як не втратити добро, а пронести?

Як дарувати його всім, кому потрібно?

Його чекають й ранньої весни,

Й тоді, коли вже на душі так зимно.

Вас запитаю: «Де живе добро?

В яких краях і у якім джерельці?»

І чую голос: «Любі, я у вас

Живу у кожнім серці».

Учитель: Запам’ятайте, що добро - починається з вас! Добро і добрі вчинки - це не подвиг, а звичайна поведінка для кожної людини. Добро зрозуміле нам на будь якій мові, і не важливо, що ми не розуміємо слів, добро впізнати можна і без слів.

Тренінг «Ланцюжок добра». Учні, починаючи з учителя, говорять по колу один одному добрі слова.

Учитель: Творіть на землі добро, примножуйте кількість щасливих людей. Відкривайте свої серця і душі навстіж для добра! Воно, як чарівні ліки, виліковує від багатьох хвороб. Будьте добрими, щедрими, милосердними, і це повернеться вам сторицею. Адже немає вищої святині, ніж чисте сяйво доброти!

 Пам'ятка «Правила доброти і милосердя».

1.Ставитися до інших так, як ви б хотіли, щоб ставилися до вас.

2.Поважати інших, особливо старших і слабших від себе.

3.Слухати маму, тата, бабусю.

4.Не сміятися над каліками.

5.Любити і берегти природу, тварин.

6.Не проходити байдуже мимо людської біди, горя, розпачу.

7.Не залишати тварин у біді.

8.Любити природу і все живе. Бережливо ставитися до краси.

9.Уміти не тільки поспівчувати у горі, а й порадіти чужому успіху

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

 

  1.               Дубинець А. І. Найвища мудрість – бути добрим // Все для вчителя.

2010. - №3

  1.               Класні години 5-9 класи – Харків: «Основа», 2007.
  2.               Олійник І.В. Бесіди, сценарії, рольові ігри – Тернопіль: Навчальна книга  - Богдан, 2006.
  3.               Шлончак Н.Г.Твори добро! Бо ти – людина // Позакласний час. - 2008.

Інтернет – ресурси:

 

http://www.teacherjournal.com.ua

http://festival.1september

 

http://osvita.ua/google

 

http://metodportal.com/

http://www.youtube.com/watch?v=m1PH6Ki5Zdo

 

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кірічевська Тетяна Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 серпня 2019
Переглядів
1588
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку