Методична розробка з теми "Використання інтерактивних технологій на уроках української мови професійного спрямування

Про матеріал
На сучасному етапі у навчально-виховній діяльності актуальними є застосування інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання, тому що завдяки їх застосуванню створюються найкращі умови для самопізнання і розвитку особистості учня.У матеріалі розкрито сутність інтерактивного навчання та представлено розробку уроку української мови професійного спрямування
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Управління освіти і науки

у Кіровоградській області

Гайворонський професійний аграрний ліцей

 

 

 

 

 

 

Методична розробка з теми:

«Використання інтерактивних технологій

 на уроках української мови

професійного спрямування»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

викладач української мови і літератури

Кравцова В.І.

 

                                                                                                            

 

Зміст

ВСТУП (пояснювальна записка)

3

РОЗДІЛ 1. Використання  інтерактивних технологій  на уроках української мови  професійного спрямування.

 

5

1.1.Інтерактивне навчання як новітній підхід до організації навчального процесу  на уроках української мови  та літератури.

 

5

1.2. Поєднання інтерактивних технологій з професійною лексикою – запорука майбутнього успіху учнів. 

 

8

РОЗДІЛ 2.  Практичні методи інтерактивного навчання з використанням професійної лексики.

 

 

9

2.1. Розробка уроку професійного спрямування на тему  «РМ. Комунікація в професійній сфері. Особистість і комунікативна діяльність. Комунікабельність як риса характеру людини. Етика професійного спілкування»

 

 

9

3.ВИСНОВКИ

13

4.ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Вступ

 Повноцінними є тільки ті знання,

які дитина здобула власною активністю

Йоганн Песталоцці

 ХХІ століття в усіх сферах життєдіяльності людини і суспільства в цілому висуває нові, раніше невідомі завдання. Освіта - сфера, яка покликана готувати молоду людину до життя. ЇЇ головне завдання – виховання гармонійної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовує набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем.

На сучасному етапі у навчально-виховній діяльності актуальними є застосування інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання, тому що завдяки їх застосуванню створюються найкращі умови для самопізнання і розвитку особистості учня.

Без знання державної мови сьогодні неможливо стати повноцінним громадянином, патріотом України, високоінтелігентною людиною, політиком, державним діячем, кваліфікованим конкурентоспроможним фахівцем у  будь-якій галузі виробництва. Молода особа, яку б професію вона не обрала, має добре засвоїти різноманітні мовленнєві особливості, уміти грамотно і по-сучасному спілкуватися з людьми.

Досвід показує, що учні краще засвоюють мовні правила на основі професійної лексики, їм набагато цікавіше виконувати завдання професійного спрямування. Знання мови професії підвищує ефективність праці, допомагає учням орієнтуватися в сучасному економічному просторі.

 Виходячи з цих завдань, я працюю над темою  «Використання інтерактивних технологій на уроках української мови професійного спрямування».

Актуальність теми

Інтерактивне навчання дозволяє розв'язати одразу кілька завдань: розвиває комунікативні вміння й навички, допомагає встановленню емоційних контактів між учасниками процесу, забезпечує виховне завдання, оскільки змушує працювати в команді, прислухатися до думки кожного. Використання інтерактиву знімає нервове напруження, дає можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.

Мета  дослідження: дослідити, уточнити й обґрунтувати особливості застосування інтерактивних технологій навчання на уроках  української  мови  професійного спрямування.

Гіпотеза дослідження: передбачається, що навчання за допомогою використання сучасних інтерактивних  технологій сприятиме розвитку учнів, їх особистості. 

Основні завдання:

  1.          З’ясувати загальну суть інтерактивного навчання.
  2.          Розкрити шляхи вдосконалення сучасного уроку української мови та літератури завдяки інтерактивним технологіям.
  3.          Проаналізувати психолого-педагогічну літературу з проблеми дослідження. 
  4.          Розглянути структуру і методику інтерактивного навчання.
  5.          Поділитися досвідом проведення уроків з використанням інтерактивних технологій навчання.

Об'єкт дослідження:

Інтерактивні технології навчання на уроках української мови  професійного спрямування.

Предмет дослідження:

використання сучасних інтерактивних  технологій як засобу розвитку пізнавального інтересу  учнів до вивчення української мови. 


РОЗДІЛ 1. ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ.

1.1.Інтерактивне навчання як новітній підхід до організації навчального процесу  на уроках української мови  та літератури.

 Сучасна освіта повинна готувати людину, котра здатна жити в надзвичайно глобалізованому і динамічно змінному світі. Саме тому основна увага у педагогічних колективах має приділятися питанням подолання консерватизму в підходах до навчально- виховної діяльності і існуючих стереотипів  педагогічної праці та процесу мислення  в учасників процесу навчання і виховання. Тож поряд із традиційними методами навчання на уроках української мови і літератури я застосовую інтерактивні методи навчання.

Під інтерактивною технологією навчання  слід розуміти таку організацію навчального процесу, за якої той, хто вчиться, обов'язково бере участь у колективному взаємодоповнюючому, заснованому на взаємодії всіх його учасників процесі навчального пізнання. Кожен з учасників інтерактивного навчання має конкретне завдання, за яке він публічно звітує, від його виконання залежить якість роботи всієї групи, до якої він належить.

«Сутність інтерактивного навчання, – стверджують Н. Побірченко та Г. Коберник, – полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів; учитель і учень є рівноправними суб’єктами навчання».

Тож  розглянемо сучасні інтерактивні навчальні технології в тих моделях, які доцільно застосовувати при  викладанні української мови та літератури.

«Мозковий штурм». Відома інтерактивна технологія колективного обговорення, що широко використовується для вироблення кількох вирішень конкретної проблеми. Мозковий штурм спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки. Мета “мозкового штурму” чи “мозкової атаки” в тому, щоб зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду часу.

«Робота в парах». Ця технологія особливо ефективна на початкових етапах навчання учнів роботі в малих групах. Її можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети. За умов парної роботи всі учні отримують рідкісну за традиційним навчанням можливість говорити, висловлюватись. Робота в парах дає учням час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки перед одногрупниками. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію. Використання такого виду співпраці сприяє тому, що учні не можуть ухилитися від виконання завдання. Під час роботи в парах можна швидко виконати вправи, які за інших умов потребують великої затрати часу.

«Ротаційні (змінювані) трійки». Діяльність учнів у цьому випадку є подібною до роботи в парах. Цей варіант кооперативного навчання сприяє активному, ґрунтовному аналізу та обговорюванню нового матеріалу з метою його осмислення, закріплення та засвоєння.

«Два - чотири - усі разом». Ще один варіант кооперативного навчання, що є похідним від парної роботи, ефективний для розвитку навичок спілкування в групі  вмінь переконувати та вести дискусію.

«Карусель». Цей варіант кооперативного навчання найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами зі спілкування для обговорення дискусійних питань.

«Робота в малих групах». Роботу в групах варто використовувати для вирішення складних проблем, що потребують колективного розуму. Використовуються малі групи тільки в тих випадках, коли завдання вимагає спільної, але не індивідуальної роботи.

Важливими моментами групової роботи є опрацювання змісту і подання групами результатів колективної діяльності. Залежно від змісту та мети навчання можливі різні варіанти організації роботи груп.

“Діалог”. Суть його полягає в спільному пошуку групами згодженого рішення. Це знаходить своє відображення в кінцевому тексті, переліку ознак. Діалог виключає протистояння, критику позиції тієї чи іншої групи. Всю увагу зосереджено на сильних моментах у позиції інших.

“Синтез думок”. Дуже схожий за метою та початковою фазою на попередній варіант групової роботи. Але після об’єднання в групи і виконання завдання учні не роблять записів на дошці, а передають свій варіант іншим групам, які доповнюють його своїми думками, підкреслюють те, з чим не погоджуються.

“Спільний проект”. Має таку саму мету та об’єднання в групи, що й діалог. Але завдання, які отримують групи, різного змісту та висвітлюють проблему з різних боків.

“Пошук інформації”. Різновидом, прикладом роботи в малих групах  є командний пошук інформації (зазвичай тієї, що доповнює раніше прочитану викладачем лекцію або матеріал попереднього уроку, домашнє завдання), а потім відповіді на запитання. Використовується для того, щоб оживити сухий, іноді нецікавий матеріал.

“Коло ідей”. (Раунд робіт, кругова система). Метою “Кола ідей” є вирішення гострих суперечливих питань, створення списку ідей та залучення всіх учнів до обговорення поставленого питання. Технологія застосовується, коли всі групи мають виконувати одне і те саме завдання, яке складається з декількох позицій, які групи представляють по черзі.

«Акваріум». Ще один варіант кооперативного навчання, що є формою діяльності учнів у малих групах, ефективний для розвитку навичок спілкування в малій групі, вдосконалення вміння дискутувати та аргументувати свою думку. Може бути запропонований тільки за умови, що учні вже мають добрі навички групової роботи.

 «Обговорення проблеми в загальному колі». Це загальновідома технологія, яка застосовується, як правило, в комбінації з іншими. Її метою є пояснення певних положень, привертання уваги учнів до складних або проблемних питань учнів, до складних або проблемних питань у навчальному матеріалі, мотивація пізнавальної діяльності, актуалізація опорних знань тощо.

 «Незакінчені речення». Цей прийом часто поєднується з “Мікрофоном” і дає можливість ґрунтовніше працювати над формою висловлення ідей, порівнювати їх з іншими. Робота за такою методикою дає присутнім змогу долати стереотипи, вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо.

«Навчаючи – учусь». Цей метод використовується при вивченні блоку інформації або при узагальненні та повторенні вивченого. Він дає можливість учням взяти участь у передачі своїх знань одногрупникам.

«Ділова гра».  Ділові ігри, розроблені на конкретних ситуаціях, вводять учнів у сферу виробничої діяльності, виробляють у них здатність критично оцінювати діюче виробництво, знаходити шляхи його удос­коналення, є стимулом активізації самостійної роботи учнів з набуття професійних навичок і знань. Придбані під час підготовки і проведення ділової гри професійні навички і знання допомагають молодому спеціалістові уникати помилок в роботі, які виникають на початку самостійної діяльності.

 Використання інтерактивних технологій повинна бути не самоціллю, а засобом для досягнення тієї атмосфери, яка сприяє співробітництву, порозумінню і доброзичливості, дає можливість реалізувати особистісно-орієнтований підхід у вихованні та навчанні учнів.

1.2. Поєднання інтерактивних технологій з професійною лексикою – запорука майбутнього успіху учнів.

На сучасному етапі розвитку нашої держави постала потреба у вихованні гармонійно розвиненої особистості. Громадянин України повинен бути високоінтелігентною, духовно багатою людиною. Це можливо завдяки мовній освіті, яку слід здійснювати у тісному взаємозв'язку з освоєнням духовних надбань українського народу, а також у зв'язку з професією, яку набуває учень.

На уроках української мови професійного спрямування збагачується словниковий запас учнів професійною лексикою (тема «Комунікація в професійній сфері», «Професійне спілкування», «Етика професійного спілкування»), формуються  уміння й навички користування засобами мови в різних ситуаціях, тісно пов'язаних з професією («Діалог, монолог, полілог у професійному спілкуванні»).Учні вчаться будувати логічно правильні  й композиційно завершені висловлювання («Робота над створенням реклами ПТНЗ», «Нарис про людину – видатного представника певної професії», написання переказів професійного спрямування). На уроках використовую тексти фахового змісту, практичні вправи із словами-професіоналізмами, завдяки яким відбувається  засвоєння орфоепічних і граматичних норм української літературної мови.

Поєднання інтерактивних технологій з професійною лексикою дає позитивні результати  при викладанні української мови: учні  вчаться вільно висловлювати свої думки; виробляється вміння  працювати у колективі; зростає почуття відповідальності за спільну справу; навчання набуває конкретного практичного застосування.

Як викладач, орієнтую учнів на такий спосіб мислення, який би допоміг вихованцеві утвердитися  в суспільстві як повноправному громадянину нашої держави.

РОЗДІЛ 2. ПРАКТИЧНІ МЕТОДИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ПРОФЕСІЙНОЇ ЛЕКСИКИ.

2.1 Розробка уроку професійного спрямування.

Тема. «РМ. Комунікація в професійній сфері. Особистість і комунікативна діяльність. Комунікабельність як риса характеру людини. Етика професійного спілкування».

Мета уроку:

навчальна мета: актуалізувати й систематизувати знання учнів про комунікацію; з'ясувати роль комунікації в професійній сфері;

розвиваюча мета: розвивати вміння спілкуватися з дотриманням вимог культури мовлення; збагачувати словниковий запас учнів професійною лексикою;

виховна мета: виховувати  в учнів комунікабельність як у повсякденному житті, так і в майбутній професійній діяльності, потребу засвоєння знань етики професійного спілкування.

Тип уроку: урок формування мовленнєвої компетенції.

Обладнання: картки-завдання, презентація, проектор.

Методична мета:  професійна спрямованість уроків української мови.

Міжпредметні зв’язки: психологія, етика, спецпредмети.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку. Мотивація навчання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Метод «Мікрофон»

  1. Що таке комунікація  як спілкування? (це специфічна форма взаємодії людей за допомогою мови й інших сигналів, знаків).
  2. Які види комунікації ви знаєте? (вербальна і невербальна. Вербальна комунікація - це спілкування за допомогою слів. Невербальна комунікація стосується міміки, жестів, пози, стилю одягу тощо).
  3. Продовжити речення - Ділове спілкування – це…(вид комунікації, метою якого є організація й оптимізація виробничої, наукової, комерційної  чи іншої діяльності, де на першому місці стоять інтереси справи, а не конкретних співрозмовників)
  4. Назвіть форми усного  й писемного видів ділового спілкування як складової професійної діяльності (усна форма: бесіда, розмова, виступ, доповідь, звіт, лекція; писемне спілкування: укладання ділових паперів, написання наукових статей і повідомлень, створення певних інструкцій тощо).

ІV. Пояснення нового матеріалу.

У сучасному житті по-новому розглядаються питання функціонування мови, оскільки мова обслуговує не тільки сферу духовної культури, а й пов'язана з виробництвом, з його галузями і процесами. У цьому зв'язку ми говоримо про мову професії.

«Обговорення проблеми в загальному колі».

 Що означає знати мову професії?

(вільно володіти лексикою свого фаху, нею послугуватися) (запис у зошиті)

Знання мови професії підвищує ефективність праці, допомагає краще орієнтуватися в ситуації на виробництві та в безпосередніх ділових контактах.

Комунікація  в професійній сфері – це таке спілкування, що відбувається в межах  взаємодії його учасників  і має на меті передати відповідні знання з фаху та професійний досвід (запис у зошиті)

Щоб бути успішним у сучасному світі, необхідно постійно удосконалювати знання з мови, розвивати комунікативні вміння й навички у сфері професійної діяльності, бути комунікабельним.

«Робота у парах»

Що означає бути комунікабельною людиною?

Комунікабельність  - здатність людини до спілкування, яка дає змогу пристосовуватися до стрімких змін у житті, знаходити спільну мову з різними людьми як у побутовому, так і в професійному спілкуванні (запис у зошиті).

Професіоналізм у роботі завжди підносив людину на небувалу висоту на рівні суспільства, в якому вона живе. Людина працює не лише заради задоволення своїх матеріальних потреб. Робота, виконувана з любов'ю, дає людині радість, допомагає утвердити себе, знайти місце в житті. Справді, можна щиро позаздрити людині, яка знайшла себе  в улюбленій праці, обрала професію на все життя. Сподіваюсь, що саме такими фахівцями станете в подальшому житті ви, шановні учні. Але досягти найвищих показників у роботі, належного ставлення до своєї праці можна лише за умов наполегливого, послідовного оволодіння принципами професійного спілкування.

Професійна етика – це специфічні моральні вимоги, пов'язані з виконанням певної професійної діяльності (запис у зошиті).

 - Якими якостями характеру повинні володіти люди вашої професії?

V. Виконання практичних вправ на закріплення вивченого матеріалу.

Ось ми з'ясували основні поняття, які необхідні вам у подальшій професійній діяльності. А наскільки ви зрозуміли тему уроку, стане зрозумілим, коли ви будете виконувати практичні вправи.

          Допоможе вам у цьому «Етичний кодекс професійного спілкування»

  1. Постійно вдосконалюйте своє вміння спілкуватися.
  2. Умійте вислухати співрозмовника, зрозуміти його думку.
  3. Не сперечайтесь, а якщо суперечка вже виникла, не намагайтеся взяти гору над співрозмовником.
  4. Ніколи не втрачайте витримки.
  5. Говоріть упевнено, виразно, доволі голосно, спокійно і тільки стосовно справи.
  6. Обов'язково вибачайтеся, якщо припустилися помилки.
  7. Будьте вдячні людям за їхню повагу до вас.
  8. Посміхайтеся! Усмішка – окраса спілкування.

Ділова гра «Я – підприємець»

 На цьому етапі уроку учні діляться  на  три підгрупи. Кожна підгрупа обирає собі  лідера, який, поспілкувавшись із членами групи, приймає рішення про створення підприємства, організації, фірми. Далі «директор» розподіляє «посади» між членами групи.

Викладач пропонує виконати наступні завдання і оцінює рольову гру учнів.

І завдання. Придумайте назву утвореної структури і прорекламуйте її діяльність, використовуючи професійну лексику.

Зразок.

Дитяче кафе «Сніжинка»

Морозиво – улюблений десерт дітей і дорослих. Дитяче кафе «Сніжинка»  чудово підходить для сімейного відпочинку. Всією сімʹєю ви можете завітати до нашого закладу і поласувати смачним морозивом, солодкими напоями, кавою, тістечками, різноманітними цукерками. До сервісу кафе входять такі послуги:

  • перегляд мультфільмів;
  • свіжі газети та журнали;
  • цікаві ігри. 

 Якщо ви хочете чудово і незабутньо організувати свято для своєї дитини, персонал кафе запропонує вам розважальну програму та святкове меню.

 Якщо ж хочете почастувати гостей а бо влаштувати романтичну вечерю, вам не обійтися без торта –морозива химерної форми, виготовленого з різних сортів морозива. Це надзвичайно смачно і вишукано!

Завітайте до нас, і ви оригінально проведете своє дозвілля!

 

ІІ завдання. Представте членів свого колективу, дотримуючись норм етикету.

Зразок.

Дозвольте представити вам працівників кафе «Сніжинка»:

Директором нашого закладу є ____________________________________

Шеф-кухар:

Кухар:

Менеджер:

Бармен:

Офіціанти:

Організатор святкових програм:

 

ІІІ завдання.  Запросіть телефоном вашого постійного відвідувача на вечірку, яку ви організовуєте у власному ресторані.

Зразок.

Запрошення по телефону

Доброго дня, Олександре Васильовичу! Мене звати Сергій. Я менеджер ресторану «Екзотика». Я телефоную Вам, щоб подякувати за останній візит і повідомити Вам про те, що Ви запрошені на вечірку, яку організовує наш ресторан у четвер після робочого дня. На Ваше імʹя буде зарезервований столик на чотири особи для Вас І Ваших друзів. У цей день ми пропонуємо спеціальне меню і напої, які Ви можете придбати за півціни. Для компанії більше чотирьох осіб – подарунок у вигляді вишуканої страви від шеф-кухаря. Також у цей вечір ми організовуємо виступ артистів і шоуменів. Ви зможете прийти у четвер? Чудово! Тоді я вношу ваше імʹя у списки запрошених. З нетерпінням чекаємо Вас і Ваших друзів.

 

 

 

 

ІV.Розігрування діалогів відповідно до запропонованих ситуацій.

Ситуація 1. Ви хочете влаштуватися на роботу, прийшли на прийом до директора підприємства. Вас запросили до кабінету. Зайдіть, привітайтеся, відрекомендуйтеся, підтримайте розмову.

Ситуація 2. Розмова двох керівників підприємств щодо налагодження співпраці.

Ситуація 3. Звернення учня професійно-технічного навчального закладу до керівника з проханням надати йому можливість пройти виробничу практику на даному підприємстві.

 

VІ. Підсумок уроку.

Щойно ви, шановні учні, побували у майбутньому  самостійному житті, і, мабуть, зробили певні висновки: для ведення ділових  відносин треба досконало знати рідну мову і вміло користуватися нею в будь-якій ситуації. Тому бажаю вам поглиблювати свої знання з української мови, адже це запорука майбутнього успіху людини.

VІІ. Домашнє завдання.

1.Теоретичний матеріал: параграфи 12,13.

          2.Скласти діалог на тему «Мій вибір професії»

 

 

 

 

 

 

                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

  Модернізація навчально-виховного процесу на сучасному етапі сприяє формуванню та розвитку творчої особистості, спроможної повноцінно реалізуватись в житті. Одним із кроків підвищення ефективності уроку рідної мови є впровадження разом із традиційними методами навчання інтерактивних технологій навчання.

Ефект від використання інтерактивних прийомів максимальним буде тільки тоді, коли сам викладач глибоко усвідомить суть і необхідність такої роботи, при цьому врахує вікові особливості та рівень розвитку учнів групи. 
Демократизація навчання, що є потребою суспільства, неможлива без осучаснення уроку. Уроку, який проводиться для учнів і заради учнів. Майстерність викладача сьогодні полягає у творчому підході до конструювання уроків, у постійному прагненні підвищити ефективність навчально-пізнавальної діяльності шляхом новітніх організаційних форм.  

Значною мірою цього можна досягти на інтерактивних уроках, адже інтерактивний урок –  це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.

 

Аналіз результатів занять, на яких застосовувалися інтерактивні технології, засвідчив позитивні зміни в якості знань ліцеїстів. Зріс інтерес до навчання, на таких уроках їм цікаво, вони реально оцінюють свою діяльність, учаться відстоювати власну думку.

 Вважаю, що впровадження інтерактивних технологій повинно широко застосовуватись у сучасному навчальному процесі. Завдяки цим технологіям, крім здобуття знань, в учнів формується власне світобачення. А це дуже важлива риса, потрібна в сучасному інтенсивному світі.

 З метою подальшого впровадження інтерактивних технологій на уроках української мови, планую :

  1. Поглиблювати вивчення теоретичних наукових праць з даної теми.
  2. Продовжувати вивчення досвіду кращих педагогів України щодо використання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури шляхом опрацювання матеріалів періодичних видань (журнал «Дивослово», журнал «Бібліотечка «Дивослова»» та інші).
  3. Покращувати якість знань учнів з української мови та літератури шляхом використання на уроках інтерактивних технологій.
  4. Підвищити результативність участі учнів у Всеукраїнській олімпіаді з української мови та літератури, Міжнародному конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика, мовно-літературному конкурсі імені Тараса Шевченка тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

1. Бєляєв О. М. Інтегровані уроки рідної мови // Дивослово. – 2003. – №5. – С.36-40.

2. Бєляєв О. М. Сучасний урок української мови. – К. : Рад. школа, 1981.

3. Гадяцький M. В., Хлебнікова T. M. Організація навчального процесу в сучасній школі. — Харків: Видавництво «Ранок», «Векста». — 2004. — 136 с.

4. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології. – К. : Академвидав, 2004.

5. Інтерактивні методи навчання. Досвід упровадження / За ред. В. Шарко. — Херсон: Олді-Плюс. — 2002. — 207 с.

6. Интерактивное обучение: новые подходы // Відкритий урок. – 2002. –№5-6.

7. Караман С. Методика навчання української мови в гімназії. – К. : Ленвіт, 2000.

8. Кларін М. В. Педагогічна технологія в навчальному процесі (Аналіз зарубіжного досвіду). – М.: Знання, 1989. – 325с.

9. Мельничайко В. Я., Пентилюк М. І., Рожило Л. П. Удосконалення змісту і методів навчання української мови. – К. : Рад. школа, 1982.

10. Методика навчання рідної мови в середніх навчальних закладах / За ред. M. І. Пентилюк. — K.: Ленвіт, 2000. — C. 145-148.

11. Панчук О. «Ігрова допомога» на уроках української мови // Українська мова та література в школі. – 2007. - №3. – С. 27-29.

12. Пентилюк М. І., Окуневич Т. Г. Сучасний урок української мови. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 176с.

13. Пометун О.І. , Пироженко Л. В. та ін. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. – метод. посіб. / За ред.. О. І. Пометун. – К.: «А.С.К»., 2005. – 192с.: іл.

14. Попова Т. Ю. Рольова гра на уроках словесності // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2007. – №16. – С.18-19.

15. Сиротенко Г.O. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. — Харків: Основа. — 2003. — 80 с.

16. Шкільні інновації / Інформаційно-методичний збірник для працівників системи освіти, методистів, керівників шкіл та вчителів. — Одеса. — 2002. — 96 с.

17.  Фасоля А.М. Особистісно-зорієнтоване навчання: дидактичний аспект // Українська мова і література. – 2003. - №48.


                                                                                                                                   

1

 

docx
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
1522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку