Методичні матеріали для вчителя

Про матеріал
Матеріали для вчителя за темою "Тема. Пригоди і фантастика у сучасній прозі. Жанрово-композиційні особливості повісті-казки Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»"
Перегляд файлу

Тема. Пригоди і фантастика у сучасній прозі. Жанрово-композиційні особливості повісті-казки Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» (скорочено). Морально-етичні проблеми в казці. Особливості мови твору, роль діалогів у ньому

Мета уроку:

учень/учениця читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку твору; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт; описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів.

Картинки по запросу смайлики Питання до твору:

  1.          Хто з героїв збудував   країну  Недоладію і які матеріали використав для цього? 
  2.          Скільки часу потрібно Недочеревикові для завершення справи?
  3.          Чому  Недочеревик вигадав країну,  у  якій кожному  чогось не  вистачає?(Тому,  що  він не   мав  душі,  серед  неповноцінних людей   його  вада   була  менш  помітною).
  4.          Що   найбільше  вражало  в  цьому  місті? (Незвичним   було  те,  що  ніхто   не  усміхався).
  5.          Хто потрапляє в Недоладію? (Ті, хто не доробляє справи)
  6.          Які риси характеру заважають людям доробити свої справи? (Лінь, безвідповідальність, слабкість тощо)
  7.          А чи є у вас такі риси характеру? Чи завжди ви доробляєте справи?
  8.          Як ми вперше познайомилися з Альою?

 «Подвійний щоденник»

Символ

Країна Недоладія

Недоладько

Недопопелюшка

 

Асоціації

Безлад і недороблені справи

Працьовитість і відданість

Безкорисливість і дружелюбність

 

Інформація, яка вразила

Дівчинка хотіла перенестись додому, але згадала про Недоладька

Питання  і коментарі:

Навіщо вона лишилась?

Мабуть, вона довго вагалась

Які були наслідки цієї події

 

«Кубування» Тема добра і зла

Опиши це…

  1. Хто  з  героїв є втіленням добро,  а  хто зла ?

(Добро   уособлюють  Недоладько,  Недоштанько, 

 Недопопелюшка ,зло – Недорадник )

  1.  Правитель  Недороль  Х –  злий  чи  недобрий  персонаж? (Він  настільки   боязливий,  що  не  зумів  виявити  добрі   риси   характеру)
  2. Недочеревик –добрий чи злий? (Добро: допоміг Алі змінитися, зло: люди в Недоладії страждають)
  3. Герої з добрими рисами характеру
  4. Герої зі злими рисами характеру

 

Засоціюй

це ….

Добро

Зло

Веселка

Сонце

Сміх

Радість

Щастя

Сльози

Дощ

 

 

Порівняй

це …

Недоладько, мов сонце…

Перший Недорадник, немов розлючений вовк, тигр…

Аля, мов промінь світла…

Недопопелюшка, мов фея-чарівниця

 

Недороль, мов полохливий заєць…

Проаналізуй це …

Скласти сенкан- характеристику одного з героїв твору (по групах)

Недоладько

Щирий, добрий

Допомагає, бореться, перемагає

Здатний на самопожертву заради друзів

Патріот

 

Оціни

це

 

+

Яким вчинкам героїв дамо позитивну оцінку?

Аля знаходить справжніх друзів, які ризикують життям задля її порятунку.

Аля зрозуміла свої помилки, допомогла мешканцям позбутися Недорадника.

Недоладько закохався в Недопопелюшку, зрозумів, що його Батьківщина найкраща і треба все зробити для добробуту мешканців країни.

-

Яким вчинкам героїв дамо негативну оцінку?

У Недорадника переважають матеріальні цінності, мріє стати королем, для досягнення мети чинить зло, наказує відрубувати голови.

Король не дбає про свою країну, не піклується про її мешканців.

Багато людей безвідповідальних, не доводять розпочаті справи до кінця, через це страждають інші.

Недочеревик не має душі.

 

Застосуй це… (усі групи роблять висно

вок)

 

  • Злість   зброя  слабких.
  • Доброго шануй, а злого не шкодуй.
  • Зла людина зліша вовка.
  • Роблячи зло, на добро не сподівайся.
  • Доброго шануй, а злого не шкодуй.
  • Роби добро безкорисливо, воно повернеться  сторицею.
  • Добрі справи завжди винагороджуються.

 

 

 

Кластер «Мій улюблений герой»

C:\Users\Samsung\Desktop\osennyaya-ramka-shablon-3.png

 

 

Діаграма Венна «Порівняти Алю і Поліанну» (інтерграція із зарубіжною літературою)

 

 

 

 

 

«Коло думок»

  • Визначте тему повісті-казки. (Зображення пригод дівчинки Алі в країні Недоладії)
  • Назвіть провідну ідею. (Уміти працювати над собою і доводити розпочаті справи до кінця.)
  • Які проблеми порушує авторка? (Виховання дітей)
  • Як бореться добро зі злом у творі?

 

Гра «Темна конячка»

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=4366

 

  1. «Вона нічого не могла доробити до кінця — не доїдала, не допивала, не домальовувала, що почала. Навіть заплестися як слід у неї не вистачало терпіння.»  (Аля) .
  2. « …у зелених черевиках із червоними шнурками. Він сказав, що сьогодні ця дівчинка не доробила до кінця соту справу, тому він її забирає у свою країну. (Маленький чоловічок).
  3. «… зіткнулась із дивним хлопчиком — той був увесь перекошений, без лівого вуха. Але дивився привітно й лагідно.»  (Недоладько)

 

 Робота в групах «Спільний пошук»

І група – Знайдіть у тексті чарівні слова з великої книги

ІІ група – Знайдіть у тексті докази, чому країна мала таку дивну назву

ІІІ група – Знайдіть спільні риси у вас і у Алі, підтвердіть словами з тексту.


 Творча лабораторія.

Відтворити за ілюстраціями події у творі

 

 

Робота в групах «Навчаємося спільно»

1 група: зазначте перелік справ, які варто було завершити, щоб країну було звільнено від Першого Недорадника.

2 група: зазначте перелік справ, які варто було завершити, аби Недоладько став  звичайним хлопцем.

3 група: зазначте перелік справ, які варто було завершити, аби допомогти простим недоладянам.

 4 група: пригадайте, які справи треба було завершити, аби

Бабусі було приємно і вона почувалась щасливою.

5 група: пригадайте, які справи треба було завершити, аби дівчинка повернулась додому.

 

Написати есе

Теми на вибір:

  1. Не відкладай на завтра те, що маєш зробити сьогодні
  2. Який житель Недограду мені сподобався найбільше
  3. Чи маю я спільні риси з Альою
docx
Додано
19 вересня 2022
Переглядів
602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку