Тема. Пригоди і фантастика у сучасній прозі. Жанрово-композиційні особливості повісті-казки Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» (скорочено). Морально-етичні проблеми в казці. Особливості мови твору, роль діалогів у ньому
Мета уроку:
учень/учениця читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку твору; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт; описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів.
Питання до твору:
«Подвійний щоденник»
Символ Країна Недоладія Недоладько Недопопелюшка
|
Асоціації Безлад і недороблені справи Працьовитість і відданість Безкорисливість і дружелюбність
|
Інформація, яка вразила Дівчинка хотіла перенестись додому, але згадала про Недоладька |
Питання і коментарі: Навіщо вона лишилась? Мабуть, вона довго вагалась Які були наслідки цієї події |
«Кубування» Тема добра і зла
Опиши це… |
(Добро уособлюють Недоладько, Недоштанько, Недопопелюшка ,зло – Недорадник )
|
||||
Засоціюй це …. |
|
||||
Порівняй це … |
|
||||
Проаналізуй це … |
|
||||
Оціни це…
|
|
||||
Застосуй це… (усі групи роблять висно вок)
|
|
Кластер «Мій улюблений герой»
Діаграма Венна «Порівняти Алю і Поліанну» (інтерграція із зарубіжною літературою)
«Коло думок»
Гра «Темна конячка»
https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=4366
Робота в групах «Спільний пошук»
І група – Знайдіть у тексті чарівні слова з великої книги
ІІ група – Знайдіть у тексті докази, чому країна мала таку дивну назву
ІІІ група – Знайдіть спільні риси у вас і у Алі, підтвердіть словами з тексту.
Творча лабораторія.
Відтворити за ілюстраціями події у творі
Робота в групах «Навчаємося спільно»
1 група: зазначте перелік справ, які варто було завершити, щоб країну було звільнено від Першого Недорадника.
2 група: зазначте перелік справ, які варто було завершити, аби Недоладько став звичайним хлопцем.
3 група: зазначте перелік справ, які варто було завершити, аби допомогти простим недоладянам.
4 група: пригадайте, які справи треба було завершити, аби
Бабусі було приємно і вона почувалась щасливою.
5 група: пригадайте, які справи треба було завершити, аби дівчинка повернулась додому.
Написати есе
Теми на вибір: