Тиждень правознавства
Вчитель: Коваленко Г.М
Дружба
2022
План проведення тижня права
Понеділок
Вівторок
Середа
Четвер
Пятниця
Я маю право
Я родом звідти, де співають села
Де танцями розгойдані мости
Скажу я просто, що я маю право
На цій землі і жити і рости
Тут жайвір в полі служить охоронцем
Природа рідна смуток розрива
Тут в Україні під привітним сонцем
Лелека у дворі гніздо звива
А вересень покликав у дорогу
Знання як скарб до серця притулю
І на лінійці урочисто в школі
Навчатись право з дітьми розділю
А брати участь в конкурсах, змаганнях
Це все мені наснаги додає
І я скажу, відверто, без вагання
Щаслива тим, що таке право є
Шкільні роки летять, немов лелеки
Дитинство забираючи з собою
А моя юність вже не так далеко
Роки ідуть а там подать рукою
Тому я щиро всім в житті бажаю
Зростати швидко гідними людьми
Бо всі ми українці маємо право
На цій землі і жити і рости
Я маю право
Я маю право на життя
Я маю право на свободу
Я маю право на навчання
Та маю право на щастя мого народу
Народ великий і єдиний
Народ могутній, незломимий
З Богом у серці
З музою в коханні, горять в серцях бажання
Я маю право на свободу, я маю право на сімю
Також на вступ до інституту
І право любить Україну мою
Складовою частиною сучасного виховного процесу є правове виховання учнів. Необхідність особливої уваги правовому вихованню зумовлюється рухом українського суспільства до європейських цінностей, де основою суспільних відносин є дотримання правових норм, норм чинного законодавства з метою побудови правової держави.
Принцип верховенства права та лозунг « всі рівні перед законом» повинен стати основоположним в житті суспільства загалом та кожного громадянина зокрема. Високий рівень корумпованості українського суспільства свідчить про незадовільну роботу по правовому вихованню в нашому суспільстві. Змінити становище можна лише шляхом виховання розуміння верховенства права в суспільстві. Найбільш ефективним процес виховання правосвідомості є в шкільному віці.
З цією метою поряд з уроками правознавства проводяться тижні права, дні права щороку на початку грудня.
План проведення тижня права
Понеділок: оголошення про проведення тижня права на загальношкільній лінійці, вірші про право, заохочення до участі в заходах, розміщення інформації на дошці оголошень.
Вівторок: ознайомлення з інформацією до тижня права, правові цікавинки, задачі та кросворди з правознавства.
Середа: «що ми знаємо про право» - конкурс на краще знання прав дітей, прав та обов’язків учнів серед учнів 5-8 класів.
Четвер: «право в нашому житті» - конкурс на кращий реферет з правознавства серед учнів старших класів.
П´ятниця: підведення підсумків, визначення переможців.
Кросворди, ребуси, правовііііііііііі задачі.
Розшифруйте правові вирази:
АБКВГАЕЄНЖЗСИІТЇЙУКЛЦМНІОПЯ – АБОВГСДЕНЖЗОИІВЇЙНКЛИМНЙ АБЗВГАЕЄКЖЗОИІН АБДВГЕЕЄРЖЗЖОИАІЇВЙКИ (читається кожна третя буква – Конституція – основний закон держави)
МОНОКАЗ ДЕРЕП ІНВІР ІСВ (читається назад – всі рівні перед законом)
14, 18, 8, 6, 17 16,1,7 19,20,1,3,1 22,1 18,2,18,3,31,9,14,10 (цифри замінюються буквами за порядковим номером: наприклад – 1-а; 2-б; 3-ві т д)
ІТУОСВ АН ВОПРА ЄМА ЖЕНКО (кожен має право на освіту)
НОАОЦОІОООНОАОЛОЬОНОІ СОИОМОВОООЛОИ – ГОЕОРОБ ГОІОМОН ТОА ПОРОАОПОООРО (читається кожна друга буква – національні символи – герб, гімн та прапор)
Кожне з завдань пишемо на окремому листку та вивішуємо на дошці оголошень.
Кросворд 1
Завдання: Розгадавши кросворд у виділених клітинках ви можете прочитати назву однієї з процедур, яка є обов’язком Прем´єр –міністра.
По горизонталі: 1. Функції Кабінету Міністрів щодо підлеглих йому установ.
2. Резолюція … уряду що веде до його відставки
3. Постійно діюча частина уряду.
4. Документ, яким керується уряд в своїй діяльності.
5. Функція прем´єр – міністра на засіданнях уряду.
6. Відставка уряду буває…
7. Основна форма організації роботи уряду.
8. Без чого програма роботи уряду не дійсна?
9. Інша назва кабінету міністрів.
10. Призначаючи прем´єр – міністра Верховна Рада говорить…
По вертикалі: 1. Акт кабміну
2. Уряд можна відправити у… (називний відмінок)
3. Прем´єр в уряді.
4. Документ що подає прем’єр-міністр добровільно подаючи в відставку.
5. Її здійснює прем’єр в Верховній Раді.
Кросворд 2
По горизонталі: 1. Ділиться на законодавчу, виконавчу та судову.
2. Синонім слів «Верховна Рада»
3. Керує Верховною Радою голова та його…
4. Палата Верховної Ради з контролю та використання бюджетних коштів.
5. Орган Верховної Ради, що розробляє законопроекти та здійснює їх попередній розгляд.
6. Яку з гілок влади уособлює Верховна Рада?
7. Основний фінансовий закон держави на рік, який приймає Верховна Рада?
По вертикалі: 1. Посада особи, обраної до Верховної Ради.
Що ми знаємо про право
Конкурс – гра учнів 5-8 класів
Мета: виховувати у школярів інтерес до правових знань, формувати правову культуру учнів.
В грі беруть участь 2 команди по 4-5 учнів (5-6 та 7 класи). Обирається журі. Людина з секундоміром.
1 тур. Правова розминка.
Ведучий задає питання. Команда має 10 секунд на обдумування відповіді. Якщо відповіді немає її можуть дати вболівальники команди. Вірна відповідь – 1 бал.
Питання для розминки.
Команда 5-6 класів.
Команда 7-8 класів
2-й тур. Правові задачі.
Командам дається по 2 правові ситуації, які вони повинні розв´язати та прокоментувати.
Вірна відповідь – 3 бали.
Правові ситуації для 5-6 класів.
Правові ситуації для 7-8 класів.
3-тур. Конкурс капітанів.
Кожному з капітанів з поданих букв скласти термін пов'язаний з правом та пояснити його. Час – 1 хв. Вірна відповідь – 2 бали.
Право в нашому житті
Інтелектуально – пізнавальна гра серед учнів 9-11 класів.
Мета: виховувати в учнів інтерес до правових знань, формувати правову культуру учнів.
Порушувати закони це все одно,
Що рубати гілку на якій сидиш.
В. Сухомлинський
В турнірі беруть участь 2 команди по 4-5 учнів (9-11 класи) обирається журі з секундоміром.
1-й тур. Правова розминка.
Короткі чіткі питання. Такі ж відповіді. Обдумування – 20 сек.
Кожна команда відповідає на 7 питань. Вірна відповідь – 2 бали. При відсутності відповіді, або невірній відповіді відповідають глядачі або команда суперника.
2-й тур. Азбука правознавця.
Питання для обох команд однакові. За 1 хв. написати назви юридичних термінів: а) влада народу…б) документ виданий президентом…в) основний закон…г) особа що захищає підсудного в суді… д) небезпечна дія або бездіяльність, за які передбачено кримінальне покарання… Відповіді: демократія, указ, Конституція, адвокат, злочин.
3-тур. Правова ситуація.
Кожна команда обирає 2 завдання з описом ситуації, завдання розв’язати та ситуацію прокоментувати. Ситуації: 1. Отримав двійку 2. Батьків викликають до директора 3. Ідемо до їдальні 4 неочікувана контрольна робота 5 випадково отримав 12 балів 6. Ми чергові по школі… Час розв’язання правових задач – 1 хв. Вірно - 3 бали.
4-й тур. Правові ланцюжки.
Командам пропонується по 2 ситуації. Вірна відповідь – 2 бали.
Конкурс капітанів.
Залишаються капітани команд що по черзі відповідають на питання. Відповідь – цифра. Правильна відповідь - 2 бали.
Командам дається завдання скласти розповідь на 8-10 речень. «Правила дл учнів в школі вашої мрії». Час виконання - 5 хв. Журі визначає переможців.
4-й тур. Конкурс вболівальників.
йвгадують що це. За вірну відповідь – 2 бали. Ситуації в попередньому завданні.
Я людина – отже я маю право
Позакласний захід присвячений проведенню тижня права.
Епіграфи: «Знання права заслуговує найбільшої шани», «Право і справедливість полягає в тому, щоб кожен мав і робив так, щоб ніхто не мав чужого та не позбавлявся свого» « Право це мистецтво добра та справедливості» « Там де закон в силі там і народ сильний».
Тема: Я людина, отже я маю право
Мета: виховувати учнів свідомими активними громадянами України завдяки формуванню та поглибленню в них правових знань, правової культури.
Обладнання: підручники, Конвенція ООН з прав дитини, Конституція України, листки ватману, маркери.
Захід проводиться у вигляді ділової гри. Вікова категорія – 9-11 класи. Учні заздалегідь поділяються на 4 команди. ДОПОВІДАЧ, СПОСТЕРІГАЧ, РЕЦЕНЗЕНТ,ОПОНЕНТ. Завдання: підготувати відповіді на питання, назви команд, форми одягу. Тема заходу записана на дошці.
«Всі ми живемо в світі де кожен нас вчить – батьки, вчителі, відволікають від смого себе. Я ж хочу щоб ти просто був самим собою, з самоповагою, з гідністю від того що життя має потребу в тобі. І тоді ти можеш почати шукати самого себе.
Обирається журі яке буде оцінювати виступи команд. Ведучий оголошує правила гри. В разі порушення з команди знімаються бали. Капітани команд представляють свої команди.
Доповідач: викладає суть питання, акцентуючи основну увагу на основних ідеях та висновках.
Опонент: аналізує виступ, визначає позитивні аспекти, висловлює критичні зауваження, ставить питання, виявляє помилки та неточності розуміння проблеми та неточності в її розумінні.
Рецензент: дає оцінку виступам доповідача та опонента
Спостерігач: протягом 1 бою не бере участі в обговоренні питання, проте уважно слухає всі виступи та має право взяти участь у загальній полеміці. Кожен учасник протягом 1 бою може виступати не більше 1 разу. Т.ч. команди будуть по черзі в різних ролях. Оцінка виступів команди: після кожного бою журі виставляє командам оцінки з врахуванням всих виступів. Доповідач – 10 балів, опонент – 5 балів, рецензент – 5 балів. Відповіді на питання – 3 бали; участь в дискусії – 2 бали. Максимально – 25 балів. Регламент – підготовка відповіді – 2 хв. Доповідь – 7 хв. Запитання до доповідача з боку рецензента та його відповідь – 2 хв. Підготовка до опонування – 2 хв. Опонування – 5 хв. Запитання рецензента до доповідача і опонента та їх відповіді – 3 хв. Підготовка до рецензування - 2 хв. Рецензування відповідей -3 хв. Заключне слово доповідача – 5 хв. Запитання журі – 3 хв. Виставлення оцінок, заключне слово журі – 5 хв.
Рекомендовані питання.
Переваги проведення даної форми заняття: дозволяє поглибити. Узагальнити правові знання учнів. Розвиває інтерес до правознавства. Інтегрує знання учнів з інших предметів: історія, географія, інформатика. Містить елементи змагання, почуття відповідальності за свою команду, виробляє навики ділового спілкування, вміння грамотно вести дискусію, спонукає до самостійної роботи та розкрити себе.