ПЛАН ЗАНЯТТЯ №16
Дисципліна Математика
Тема заняття: Найпростіші тригонометричні рівняння
Формування компетентностей:
предметна компетентність: сформувати поняття тригонометричного рівняння; домогтися засвоєння формул коренів найпростіших тригонометричних рівнянь; сформувати вміння розв’язувати найпростіші тригонометричні рівняння; розвивати логічне мислення, творчі здібності, увагу і пам’ять; стимулювати пізнавальну діяльність;
ключові компетентності: доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, поповнювати свій словниковий запас; виховувати культуру математичних записів; визначати мету навчальної діяльності, застосовувати потрібні знання для досягнення цієї мети.
Форма проведення заняття: класно – урочна.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Література:
ЗМІСТ І ХІД ЗАНЯТТЯ
№ елем. заняття |
Елементи заняття, питання, форми, методи навчання та засоби забезпечення заняття |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
І. |
Організаційна частина
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІ. |
Актуалізація опорних знань
1) 2) 3) 4) 5) 6)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІІ. |
Мотивація навчальної діяльності студентів. Мова алгебри – рівняння! Рівняння – це золотий ключик, який відкриває всі математичні сезами! Без них не обходяться сьогодні такі предмети як фізика, хімія, астрономія, біологія, економіка. І хоч краса і багатство тригонометрії – це її формули. Але всі вони використовуються при розв’язуванні тригонометричних рівнянь. Тригонометричні функції застосовуються в науці та техніці, а розв’язування тригонометричних рівнянь є невід’ємною складовою багатьох технічних та економічних процесів, тому це питання досить актуальне. Найпростіші тригонометричні рівняння часто зустрічаються в завданнях ЗНО. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІV. |
Повідомлення теми, мети та плану заняття. Озвучується викладачем, запис на дошці та в зошитах. Тема. Найпростіші тригонометричні рівняння План заняття
Під час пояснення викладача скласти опорний конспект. Як правило, розв'язування будь-якого тригонометричного рівняння зводиться до розв'язування найпростіших рівнянь: sin х = a, cos х = a, tg х = a, ctg х = a. При розв’язуванні рівнянь ми користуємось формулами або виробленими алгоритмами, що значно спрощує роботу. Наше завдання — розглянути найпростіші тригонометричні рівняння, вивчити формули для розв'язування найпростіших тригонометричних рівнянь і навчитися їх застосовувати. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. |
Сприймання і усвідомлення нового матеріалу. Тригонометричними називають рівняння, в яких невідома (змінна) входить лише під знак тригонометричної функції. Особливістю розв’язків тригонометричних рівнянь є: вони або не мають розв’язків або мають їх безліч внаслідок властивості періодичності тригонометричних функцій. Найпростіші тригонометричні рівняння – це рівняння виду При розв’язуванні НТР ми користуємось формулами. Робота з підручником [1] - . Завдання 1. Колективне розв’язування НТР. Ми з вами зробили ще один крок у чудову тригонометричну країну. Розв’яжемо НТР з поетапним поясненням. 1. ; 2. ; 3. ; 4. ; 5. ; 6. . Завдання 2. Самостійно розв’яжіть рівняння, розміщені у таблиці.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VІ. |
Закріплення вивченого матеріалу. Виконання завдань ЗНО.
2. Розв’яжіть рівняння:
3. Встановіть відповідність між рівняннями (1-3) та їхніми коренями (А-Д) так, щоб утворилися правильні твердження.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VІІ. |
Узагальнення та систематизація знань студентів. Інтерактивна гра «Незакінчене речення» 1. Тригонометричними називають рівняння, в яких змінна входить … (під знак тригонометричної функції) 2. Особливістю розв’язків тригонометричних рівнянь є: … (вони або не мають розв’язків або мають їх безліч внаслідок властивості періодичності тригонометричних функцій) 3. Найпростіші тригонометричні рівняння – це рівняння виду … () 4. Розв’язати тригонометричне рівняння – означає знайти множину всіх значень змінної, … (при яких рівняння перетворюється в правильну рівність). Вправа «Метеоритний дощ» Заповніть пропуски у відповіді, розв’язавши рівняння
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VІІІ. |
Підведення підсумків. Рефлексія. Ви добре працювали. Були уважними і зосередженими. Я переконалася, що більшість з вас вміє застосовувати свої знання при розв’язуванні НТР. Рефлексія.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІX. |
Домашнє завдання.
|