Методичні матеріали "Календарне планування з природознавства, 5 клас, для учнів з особливими освітніми потребами"

Про матеріал
Календарне планування складене відповідно до програми П Р И Р О Д О З Н А В С Т В О 5 клас для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку
Перегляд файлу

Природознавство

5 клас

70 год, 2 години на тиждень

(Календарне планування  складене відповідно до програми

П Р И Р О Д О З Н А В С Т В О    5 клас

для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку)

 

 

уроку

Дата

проведення

                       Тема уроку

Примітки

 

 

 

 

1

 

2

 

3

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

6

 

 

             

                              Вступ 5 год

 

Науки, що  вивчають природу.

 

Методи вивчення природи.

 

Обладнання для вивчення природи.

 

Практичні заняття

Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література природознавчого змісту, хрестоматії з природознавства, Інтернет-ресурси тощо.

 

Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових спостережень та дослідів.

 

Дослідницький практикум

Складання переліку побутових вимірювальних приладів (1-2) та здійснення вимірювання за допомогою одного з  них.

 

 

 

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

17

 

18

 

 

19

 

20

 

РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО  НАС  (14 год.)

 

Тіла навколо нас.

 

Характеристики тіла, їх вимірювання.

 

Речовини. Фізичні властивості речовин.

 

Властивості твердих тіл, рідин і газів.

 

Атоми і хімічніелементи.

 

Молекули. Рух молекул. Дифузія.

 

Різноманітність речовин.

 

Поняття про прості та складні речовини.

 

Неорганічні та органічні  речовини.

 

Чисті речовини і суміші.

 

Способи розділення сумішей.

 

Явища природи.

Практичні роботи

 

Вимірювання маси та розмірів різних тіл.

 

Розділення  сумішей фільтруванням.

 

 

 

21

 

22

 

 

23

 

24

 

 

25

 

26

 

27

 

28

 

29

 

30

 

31

 

 

РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ (11 год.)

Сонячна система, її склад.

Сонце – центральне тіло Сонячної

системи, найближча до нас зоря.

 

Планети. Планети земної групи.

 

Планети-гіганти. Супутники планет.

 

Зоряне небо. Сузір’я зоряного неба. Велика та Мала Ведмедиці. Полярна зоря.

 

 Горизонт. Сторони горизонту. Компас.

 

Молочний Шлях – наша Галактика.

 

Уявлення давніх людей про Землю і Всесвіт.

 

Сучасні уявлення про Всесвіт.

 

Вивчення Всесвіту людиною.

 

Екскурсія. Визначення лінії горизонту на місцевості та орієнтування на місцевості з допомогою компаса.

 

 

 

 

 

32

 

33

 

34

 

35

 

36

 

37

 

38

 

39

 

40

 

41

 

42

 

43

 

 

44

 

45

 

46

 

 

47

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ  – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ ( 16год.)

Тема 1. Земля як планета

Форма і розміриЗемлі. Глобус – модель Землі.

 

Внутрішня   будова  Землі.

 

Рухи Землі. Пори року.

 

Місяць – супутникЗемлі.

 

Способи зображення Землі. Масштаб.

  

Ґрунт, його  значення. Утворення ґрунту. 

 

Властивості ґрунту.  Догляд за ґрунтом.

 

Повітря – суміш газів. Значення повітря. 

 

Властивості повітря.

 

Вода на Землі. Властивості води.

 

 Три стани води. Кругообіг води.

 

Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини в природі.

 

Значення води у природі.

 

 Використання води людиною.

 

Практичні заняття:

  • Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль.
  • Знаходження на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об’єктів.

 

Дослідницький практикум Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.

 

 

 

 

48

 

49

 

 

50

 

51

 

52

 

 

53

 

 

54

 

55

 

 

56

 

 

57

 

58

 

59

 

60

 

 

61

 

 

 

 

 

62

 

Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів (15 год.)

Організм і його властивості.

 

Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії

 

Середовище життя. Чинники середовища.

 

Вплив на організми чинників неживої природи.

 

Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.

 

Різноманітність середовищ життя.

 

Наземно-повітрянесередовище, пристосування живих

організмів до життя у ньому.

 

Водне середовище життя. Пристосування організмів до   життя у воді.

 

Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті.

 

Вплив на організми чинників живої природи.

 

Угруповання організмів. Екосистеми. 

 

Рослинний і тваринний світ своєї місцевості.

Практичні заняття

  • Визначення назв найбільш поширених  в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників.
  • Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості

Дослідницький практикум

  • Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння.

Екскурсія(відповідно до місцевих умов)

до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.

 

 

 

63

 

 

64

 

 

65

 

 

 

66

 

 

67

 

 

68

 

69

 

70

 

Тема 3. Людина на планеті Земля (6 год.)

Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою.

 

Зміни в природі, що виникають унаслідок дії природних чинників і діяльності людини. 

 

Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття,     боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів)

.

Охорона природи. Червона книга України.

 

Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.

 

Практична  робота

 Складання Червоної книги своєї місцевості.

Узагальнення знань

 Узагальнення знань

 

 

                                                                                                              

docx
Пов’язані теми
Природознавство, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
6 жовтня 2020
Переглядів
2565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку