Методичні розробки практичних завдань для формування основ роботи з електронними таблицями Excel. Для використання на уроках інформатики, організації самостійної та домашньої роботи з учнями старшої школи.
Практична робота №1
Тема: Введення даних та форматування таблиць у середовищі табличного процесора. Мета: навчитися запускати ТП різними способами, створювати книги, додавати, вилучати і перейменовувати листи; створювати таблиці та наповнювати їх вмістом, редагувати дані; розвивати навики логічного мислення та виховувати бережливе ставлення до ІКТ.
Прізвище |
Ім’я |
Телефон |
Адреса |
Кирдяга |
Майкл |
(03840)-5-33-98 |
м. Запоріжжя |
Кудренкова |
Анжеліка |
(03840)-6-98-07 |
смт. Білогір’я |
Печериця |
Арнольд |
(03840)-7-00-49 |
с. Городище |
Назва товарів |
Одиниця вимірювання |
Ціна |
Кількість |
Вартість
|
||||||
|
|
Цех 1 |
Цех 2 |
Цех 3 |
Цех 4 |
Цех 1 |
Цех 2 |
Цех 3 |
Цех 4 |
|
Тканина |
м |
150 |
3200 |
1456 |
2350 |
2560 |
|
|
|
|
Фарба |
м2 |
147 |
657 |
579 |
600 |
658 |
|
|
|
|
Лак |
кг |
152 |
123 |
149 |
116 |
128 |
|
|
|
|
Клей |
кг |
136 |
87 |
96 |
87 |
70 |
|
|
|
|
Практична робота №2
Тема: Використання формул та функцій в електронних таблицях.
Мета: навчитися записувати і використовувати формули в ЕТ, редагувати їх; використовувати абсолютні та відносні посилання у комірках, модифікувати формули та здійснювати елементарні математичні розрахунки; розвивати навики логічного мислення та виховувати бережливе ставлення до ІКТ.
Базові поняття та терміни: формула, посилання на комірку, модифікація формул, формати даних.
Завдання для виконання:
Практична робота №3
Тема: Використання функцій в електронних таблицях.
Мета: навчитися використовувати функції в ЕТ та проводити обчислення з використанням різних категорій функцій, редагувати формули у функціях; розвивати інформаційну культуру та навики логічного мислення, виховувати бережливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Базові поняття та терміни: функція, значення функції, формати даних, редагування функцій.
Теоретичний матеріал:
студенти повинні знати:
студенти повинні вміти:
Завдання для роботи:
Практична робота №3
Тема: Використання функцій в електронних таблицях.
Мета: навчитися використовувати функції в ЕТ та проводити обчислення з використанням різних категорій функцій, редагувати формули у функціях; розвивати інформаційну культуру та навики логічного мислення, виховувати бережливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Базові поняття та терміни: функція, значення функції, формати даних, редагування функцій.
Теоретичний матеріал:
студенти повинні знати:
студенти повинні вміти:
Завдання для роботи:
Методична розробка практичного заняття №4
Тема: Засоби ділової графіки в Excel. Побудова діаграм та графіків.
Навчальна дисципліна: Інформатика
Курс: 1
Кількість годин: 2
Мета практичного заняття: вдосконалити вміння по використанню графіків та діаграм в середовищі ТП, розглянути прикладне значення засобів ділової графіки ТП для розв’зку математичних задач, розвивати навики логічного мислення та виховувати інформаційну культуру.
Міжпредметні зв’язки: математика
Обладнання: апаратне та програмне забезпечення ПК.
Література: Глинський Я.М., Основи інформатики і обчислювальної техніки. – Частина ІІ: «Комп’ютери». – Львів:СП «Бак» 2007. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики: навч. Пос. У 3-х част. За ред.. акад.. М.І. Жалдака. – К.:Навчальна книга, 2004. – Ч.2. Методика навчання нових інформаційних технологій. Литвин І.І., Конончук О.М., Дещинський Ю.Л. Інформатика: теоретичні основи і практикум. «Новий світ» 2008., Й.Я.Ривкінд, Т.І.Лисенко та ін.. Інформатика, підр. для 10 кл, Київ «Генеза» 2010.
Опорні (ключові) поняття: дані, комірка, діаграма, графік, різновиди діаграм та графіків, форматування рядів та даних.
Завдання для виконання:
Завдання І.
Завдання ІІ.
Сформуйте дану таблицю на іншому аркуші в MicrosoftExсel:
Навчання спеціалістів за галузями знань |
||||
|
|
|
|
|
Країна |
Освіта |
Гуманітарні науки |
Право і соціальні науки |
Медицина |
Канада |
вища |
8 |
21 |
5 |
США |
13 |
30 |
10 |
|
Франція |
24 |
21 |
11 |
|
Швеція |
15 |
26 |
14 |
|
Росія |
7 |
20 |
9 |
|
Україна |
14 |
7 |
7 |
Побудуйте діаграму за зразком:
Завдання ІІІ.
Сформуйте дану таблицю в MicrosoftExcel:
Прибутковий податок 14%
Заробітки в промисловості |
|
|
||
|
За 1 год (грн) |
За тиждень(грн) |
Прибутковий податок (грн) |
На руки (грн) |
Автомобілебудування |
17,23₴ |
|
|
|
Будівництво |
16,12₴ |
|
|
|
Хімічна промисловість |
13,12₴ |
|
|
|
Видавнича діяльність |
12,75₴ |
|
|
|
Харчова промисловість |
9,12₴ |
|
|
|
Готельний бізнес |
6,44₴ |
|
|
|
Швейна промисловість |
6,19₴ |
|
|
|
Торгівля |
6,39₴ |
|
|
|
Побудуйте гістограму за зразком:
Завдання ІV.(1 бал)
Скласти таблицю товарного експорту та імпорту в Україні (по 5 регіонам) за 2000р. Побудувати кругові діаграми.
Назва регіону |
Експорт |
Імпорт |
||
Вартість тис. грн |
% до підсумку по цих регіонах |
Вартість тис грн |
% до підсумку по цих регіонах |
|
Волинь |
800 |
|
402 |
|
Львів |
980 |
|
320 |
|
Житомир |
700 |
|
250 |
|
Закарпаття |
650 |
|
401 |
|
Рівне |
720 |
|
300 |
|
Зразок однієї із діаграм: