1
Степанівський міжшкільний
навчально-виробничий
комбінат
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо змісту та структури курсових робіт
для спеціальності
«Оператор комп’ютерного набору»
(для професійної освіти)
Схвалено на метод. об’єднанні
Степанівського МНВК
Пр № 1 від 01.09.2018 року
Розроблено: м.в.н. «ОКН»______________________ К.О.Чабан
Затвердженно:
Заст.диретора з НВВР
Степанівського МНВК _________________________ О.В .Левченко
Методист з профорієнтаційної роботи
Степанівського МНВК_________________________ Л.О.Будніченко
Методичні рекомендації щодо виконання курсової роботи, а саме: об’єму, структури, змісту та вимог до оформлення роботи та її захисту. В рекомендаціях надані фрагменти змісту курсової екзаменаційної роботи та приклади завдань на письмову екзаменаційну роботу.
Мета методичних рекомендацій – надати допомогу щодо безпосередньої організації виконання курсових робіт учнями професійно-технічних навчальних закладів. Пропонований інформаційно-консультативний матеріал розглядає питання ролі та місця дипломної екзаменаційної роботи в системі освіти, визначає основні вимоги до підготовки, оформлення робіт.
с.Степанівка
2018р.
Зміст
1 |
Загальні положення |
4 |
2 |
Вимоги до змісту курсової роботи |
5 |
3 |
Вимоги до структури курсової роботи |
7 |
4 |
Вимоги до оформлення методичного посібника. |
10 |
5 |
Додаток А |
11 |
6 |
Додаток Б |
12 |
7 |
Додаток В |
13 |
8 |
Додаток Г |
14 |
Курсова робота є кваліфікаційною роботою на здобуття свідоцтва про закінчення Степанівського МНВК, яка містить сукупність результатів наукових досліджень, має внутрішню єдність, і свідчить про те, що автор володіє сучасними методами, і здатний самостійно проводити наукові дослідження на підставі отриманих знань, умінь і досвіду.
Тема й зміст роботи повинні відповідати спеціальності. Одна з можливих помилок – коли обраний об’єкт дослідження не відповідає спеціальності, тобто не належить до певного класу узагальненого об’єкта діяльності фахівця даній спеціальності. Тому необхідно максимально відповідально підійти до вибору об’єкта дослідження й теми роботи.
Курсову роботу подають у вигляді спеціально підготовленого рукопису (шрифт Times New Roman, 14 пт, 1,5 інтервал) у папці з файлами (в одному файлі можлива кількість 2 листків), обсягом до 30-40 сторінок (основна частина).
Курсова робота – це результат дослідження певного об’єкта (системи, обладнання, пристрою, процесу, технології), його характеристик, властивостей (що є предметом дослідження). Об’єкт дослідження має належати до класу узагальненого об’єкта діяльності фахівця певної спеціальності, що зазначено у відповідній освітньо-кваліфікаційній характеристиці.
Курсова робота має бути пов’язана з вирішення конкретних наукових або прикладних завдань, які обумовлені специфікою відповідної спеціальності. Курсова робота є кваліфікаційною роботою з певної спеціальності, її зміст має розкрити наявність у автора компетенцій, які зазначені у відповідній освітньо-кваліфікаційної характеристиці стандарту.
Курсова робота виконується на базі теоретичних знань і практичного досвіду, що отримані учнем протягом усього терміну навчання й проходження практики.
Зміст роботи має відповідати її темі. Матеріал роботи має бути цілком присвячений темі роботи, досягненню мети, вирішенню завдань, що поставлені. Неприпустимі будь-які відступи, що не мають відношення до завдань дослідження.
Зміст курсової роботи передбачає:
У процесі підготовки й захисту роботи курсової має продемонструвати:
Робота має містити:
Титульний аркуш оформляється за формою додаток Б.
Завдання видається учневі у листопаді місяці в 11 класі, додаток А.
Зміст має відбивати конкретний поетапний план реалізації роботи, її структуру. Зміст містить найменування та номери (праворуч з низу) початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема: вступу, загальних висновків, додатків, списку використаної літератури та ін. (Додаток Г)
Основна частина роботи містить вступ, певну кількість (3-5) розділів, а також висновки (загальні). Кожний розділ починають із нової сторінки.
У вступі необхідно розкрити актуальність теми її значущість для розвитку відповідної галузі науки чи виробництва, обґрунтувати доцільність проведення дослідження.
Охорона праці та безпека життєдіяльності.
В даному розділі учні повинні запропонувати заходи, які б виключали небезпечні ситуації на підприємстві (зокрема на дільницях та робочих місцях, які визначені майстром виробничого навчання.). Даний розділ містить відповіді на питання, які вказані майстром виробничого навчання. В свою чергу майстер виробничого навчання з даного розділу повинен так підібрати питання, щоб вони відображали застосування прийомів та засобів безпечної праці на визначених робочих місцях, зокрема при технологічних операціях, які виконував учень в процесі роботи, а також містити теоретичні відомості з безпеки життєдіяльності.
Висновки є завершальною й особливо важливою частиною курсової роботи, що має продемонструвати результати дослідження, ступінь реалізації поставленої мети та завдань. У висновках проводиться синтез усіх отриманих результатів дослідження та їхнє співвідношення із загальною метою й завданнями роботи. Викладають найбільш важливі наукові та практичні результати, одержані в роботи, які повинні містити формулювання розв’язаної наукової проблеми (задачі), її значення для науки й практики. У висновках необхідно наголосити на якісних та кількісних показниках здобутих результатів, обґрунтувати достовірність результатів. Далі формулюють висновки та рекомендації щодо наукового та практичного використання здобутих результатів.
Висновки краще представляти у вигляді послідовно пронумерованих абзаців. При цьому кожен абзац має містити окремий завершений логічно висновок чи рекомендацію.
Список використаних джерел слід розміщувати у такій послідовності:
У кінці списку наводять іншомовні видання та електронні джерела інформації. Відомості про книги обов’язково містять прізвище та ініціали автора (авторів), заголовок, місце видання, видавництво, рік видання, кількість сторінок. Відомості про журнальні та газетні статті - прізвище, ініціали автора, заголовок, назву періодичного видання, серію, рік випуску, номер видання, сторінки. Назви джерел наводяться тією мовою, якою вони видані.
Курсова робота є звітною документацією учня і повинна відповідати структурі та правилам оформлення. Вона має бути написана державною мовою.
Нумерацію сторінок роботи надають арабськими цифрами згідно з планом. Першою сторінкою в роботі є титульний лист, другою – завдання на виконання письмової екзаменаційної роботи, 1,2 сторінки включають до загальної кількості сторінок, але не нумерують, нумерацію роботи починають з третьої сторінки – зміст роботи. Заголовки розділів допускається розміщувати на окремих аркушах. Кожний розділ розпочинають з окремої сторінки. Додатки включають до загальної нумерації сторінок, але не нумерують. Нумерація сторінок у роботі повинна бути наскрізною.
Робота повинна бути акуратно оформлена на одному боці аркушів білого паперу формату А4 ( 297 x 210 мм ) з рамкою, поля якої не менше: лівий – 20мм, верхній, нижній та правий – 5мм з основним надписом (штампом) внизу.
Нумерувати аркуші краще в останній момент, коли робота закінчена і загальна кількість аркушів не зміниться. Номера аркушів з яких починаються розділи і питання записуються в змісті. Текст роботи повинен бути стилістично грамотним і по можливості коротким.
Основний текст:
Вимоги до заголовків та назв розділів:
Рецензія до курсової роботи заповнюється на захисті курсової роботи, додаток В.
Оформлення методичного посібника повинен бути оформлений у формі брошури, при цьому використовувати такі параметри:
Основного тексту:
Вимоги до заголовків та назв розділів:
(додаток А.)
Степанівський міжшкільний
навчально-виробничий
комбінат
ЗАТВЕРДЖУЮ
Заст.директора з НВВР ___________ О.В. Левченко
“____”__________20__ року
________________________
З А В Д А Н Н Я
ДО КУРСОВОЇ РОБОТИ
________________________________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по-батькові)
1. Тема роботи __________________________________ ____________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________
(керівник роботи) ____________________________________________________________________
( прізвище, ім’я, по-батькові)
2. Строк подання учнем роботи____________________________________
3. Вихідні дані до роботи_________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата видачі завдання «___»_______20___р.
(додаток Б.)
СТЕПАНІВСЬКИЙ МІЖШКІЛЬНИЙ
НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧИЙ КОМБІНАТ
КУРСОВА РОБОТА
НА ТЕМУ:
«Технологія створення методичного
посібника «Основи роботи на ПК.
OC Windows»»
Роботу виконав учень ___ класу
(ПІБ учня)
___________________________
(спеціальність)
Майстер виробничого навчання
__________________________
(ПІБ м.в.навчання)
с.Степанівка
2018 р.
(додаток В.)
СТЕПАНІВСЬКИЙ МІЖШКІЛЬНИЙ
НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧИЙ КОМБІНАТ
РЕЦЕНЗІЯ ДО
КУРСОВОЇ РОБОТИ
ТЕМА «______________________________________________»
Роботу виконав учень ___ класу
(ПІБ учня)
___________________________
(спеціальність)
Майстер виробничого навчання
__________________________
(ПІБ м.в.навчання)
Робота виконана на «____» (________________)балів
(прописом)
м.в.н. «_________» _______________________________/______________/
Заст.диретора з НВВР
Степанівського МНВК _____________________________ О.В. Левченко
Методист з профорієнтаційної роботи
Степанівського МНВК_____________________________ Л.О. Будніченко
Директор
Степанівського МНВК_____________________________ Л.П. Будніченко
с.Степанівка
2018 р.
(додаток Д.)
Зміст
Вступ |
4 |
1.Опис устаткування |
|
1.1 Основні складові частини |
|
1.2 Додаткові пристрої |
|
1.3 Технічна характеристика використовуваного комп’ютера |
|
2. Опис програмного забезпечення |
|
2.1.Види програмного забезпечення |
|
2.2.Використовуване програмне забезпечення |
|
3.Технологія створення методичного посібника |
|
4.Охорона праці |
|
Висновки |
|
Використані джерела |
|
СТЕПАНІВСЬКИЙ МІЖШКІЛЬНИЙ
НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧИЙ КОМБІНАТ
Учня _______ класу
_________________
( ПІБ учня)
Майстер виробничого навчання
_________________
( ПІБ викладача)
2018 р.
Степанівський міжшкільний навчально-виробничий комбінат