МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ для вчителів початкової школи "Форми роботи з батьками з екологічного виховання"

Про матеріал
Співпраця з сім'ями дітей з екологічного напрямку, спільно організовані заходи не тільки допомагають забезпечити єдність і безперервність педагогічного процесу, але і вносять у цей процес необхідне дитині особливе позитивне емоційне забарвлення
Перегляд файлу

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

для вчителів початкової школи щодо форм роботи з батьками з екологічного виховання

 

Працюючи з дітьми по темі «Екологічне виховання», педагог вчить кожну дитину любити й берегти навколишній світ. Але без допомоги й підтримки батьків досягти цієї мети неможливо. Тільки опираючись на сім'ю, тільки спільними зусиллями можна вирішити основне завдання — виховати людину з великої літери, людину екологічно грамотну, котра буде жити в XXI столітті.

Тому одним із напрямків  роботи вчителя стало налагодження контактів, взаємодії з батьками, та як наслідок – цілеспрямоване керівництво діяльністю сім’ї з екологічного виховання дітей.

Перш ніж розпочати роботу з батьками, необхідно зробити аналіз того, з ким передує співпраця (освітній рівень батьків, психологічний стан сім'ї, її мікроклімат).

Нагадати дорослим, що їхня поведінка в природі є наочним зразком поведінки для дітей, що сім’ї належить дуже важливе місце у вихованні в дітей почуття відповідальності, турботи про завтрашній день нашої планети.

Зміст роботи з батьками має декілька напрямків:

 екологічна просвіта батьків,

 навчання педагогічно грамотній організації сімейних прогулянок і екскурсій на природі,

 нескладні досліди разом з дітьми на особистих присадибних ділянках,

 педагогічний вплив на батьків через дітей.

  Неабияке значення у вихованні дітей має приклад дорослих, батьків, вихователів. Найчастіше, виростаючи, діти ведуть себе і чинять так само, як колись вели себе і робили їх батьки. Якщо батьки будуть займатися питаннями екологічного виховання, то й у дітей буде виховувати інтерес, любов до природи і бережне ставлення до неї. Тому екологічне виховання дітей має відбуватися у тісній взаємодії з сім'єю дитини.

Співпраця з сім'ями дітей з екологічного напрямку, спільно організовані заходи не тільки допомагають забезпечити єдність і безперервність педагогічного процесу, але і вносять у цей процес необхідне дитині особливе позитивне емоційне забарвлення.

У роботі з батьками з екологічного виховання дітей необхідно використовувати як традиційні форми, так і нетрадиційні, але всі ці форми повинні ґрунтуватися на педагогіці співробітництва.

Необхідно залучати батьків до вирішення питань екологічного виховання дітей, знаходженню загальних правильних відповідей і роботу слід проводити в двох напрямках:

- Педагог-батько;

- Педагог-дитина-батьки.

Форми роботи з батьками з екологічного виховання:

- Анкетування, проведення опитувань з метою виявлення їх екологічної компетентності.

- Консультації та повідомлення екологічної спрямованості для батьківського куточка.

- Бесіди за круглим столом, батьківські збори у нетрадиційній формі (ток-шоу, ділові ігри, бюро педагогічних послуг, прямий телефон), консультації та повідомлення екологічної спрямованості для батьківського куточка.

- Спільні дозвілля, свята, КВК, вікторини тощо

- Домашні завдання - участь у виставках, оглядах-конкурсах, і т.д.

- Залучення батьків до спільної з дітьми трудової діяльності на ділянці та в куточку природи.Участь батьків у суботниках.

- Використання науково-популярної та методичної літератури з проблем екологічного виховання.

- Випуск газет, фотогазет, екологічних альбомів, плакатів, папок - передвижек.

 Діяльність педагогів щодо залучення сімей до екологічного виховання дітей, дозволить формувати у школярів відповідальне ставлення до навколишнього середовища, досягти більш високого рівня їх вихованості.

Тільки спільними зусиллями ми можемо вирішити головну задачу - виховати екологічно грамотну людину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Анкета для батьків «Наскільки ви компетентні в питаннях екології?»

1. П.І.Б.

2. Чи вважаєте ви необхідним знайомити дітей з природою нашого міста?

3. Чи вважаєте ви, що в нашому місті існують екологічні проблеми? Які?

4. На Ваш погляд, чи володієте ви достатньою інформацією про природу нашого міста, щоб відповісти на виникаючі у дитини питання?

5. Як часто ви разом з дитиною робите виїзди на природу?

6. Як ви вважаєте, ваша дитина знайомий з правилами поведінки в природі? А ви?

7. Які заходи ви могли б запропонувати провести на екологічні теми у групі або для міста?

8. Як ви вважаєте, в нашому місті існують проблеми, пов'язані з побутовими відходами? Які?

Додаток 2

Орієнтовна тематика бесід і консультацій з батьками з екологічного виховання

1. Не завдаючи шкоди природі. (Обговорити правила поведінки в природі.)

2. Хай квітнуть трави! (Ознайомлення з трав'янистими рослинами, розповісти про їх користь, про те, як їх берегти.)

3. Вклонися ягідці. (Поговорити про ягодах Підмосков'я, розповісти, які знання можна дати дітям, правила збору ягід, їх охорона.)

4. Крилаті доктора. (Ознайомлення з птахами, за якими можна проводити спостереження; на що звертати увагу, яку можемо допомогти їм взимку; яким кормом можна годувати.)

5.Сокровища лісу. (Роль лісу в житті людини; що людина отримує від лісу, як вести себе в лісі; допомога людини лісі.)

6. Отруйні рослини. (Ознайомлення з ними, які правила поводження з ними, охорона отруйних рослин.)

 

Додаток 3.

Приблизна тематика ширм для батьків з екологічного виховання

1. Азбука поведінки в природі.

2. Прогулянки в природу.

3. Увійди в природу другом!

4. Очей очарованье!

5. Зелена аптека (про кімнатних рослинах).

6. В ліс по гриби.

7. Допоможемо крилатим лікарям (про птахів).

8. Наші друзі - комахи.

9. Захистимо друзів лісу!

10. Пожежа - це лихо лісу!

11. Збережемо нашу ялинку.

12. Квіти - земної краси початок.

13. Первоцвіти - вісники весни.

14. Давайте берегти воду!

 

docx
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку