Методичні рекомендації до самостійної роботи студентів

Про матеріал
Методичні рекомендації з курсу “Безпека життєдіяльності” об’єднують змістові модулі, які логічно пов’язані між собою та мають чітко визначену послідовність. Самостійна творча робота студента передбачає: глибоке засвоєння навчального матеріалу шляхом опрацювання рекомендованої літератури; самостійне написання рефератів; стимулювання використання телекомунікаційних засобів (комп’ютерних програм, мережі Internet тощо) при опрацюванні навчального матеріалу; стимулювання володінням культурою мови, логічним мисленням, умінням самостійній роботі; формування широкого світогляду, позитивних моральних засад. Це створює умови для інтенсифікації навчального процесу, сприяє успішному засвоюванню знань та прискорює процес вивчення предмету студентами. Наслідком вивчення студентами курсу “Безпека життєдіяльності” є засвоєння правил здорового способу життя і поведінки людини як члена суспільства, уміння створювати безпечні та комфортні умови життєдіяльності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

ДО ПОЗААУДИТОРНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

 

 

 

з дисципліни

«Безпека життєдіяльності»

Результат пошуку зображень за запитом "самостійна робота з бжд"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


МЕТОДИЧНА РЕКОМЕНДАЦІЯ

ДО ПОЗААУДИТОРНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ №1

З ДИСЦИПЛІНИ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ»

 

Темa №1: «Категорійно-понятійний апарат з безпеки життєдіяльності, таксономія небезпек»

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ: «Ризик як кількісна оцінка небезпек»

І. Навчальна мета:

Знати: основні положення концепції прийнятного  (допустимого) ризику;

характеристики системи «людина - життєве середовище»

загальні положення теорії управління ризиком;

Вміти: визначати причини та можливі наслідки небезпек;

класифікувати небезпечні, шкідливі та вражаючі фактори;

оцінювати рівень небезпеки;

моделювати умови виникнення небезпечних ситуацій.

 

ІІ. ЗАВДАННЯ:

Орієнтовна карта для самостійної роботи з літературою з теми:

"Категорійно-понятійний апарат з безпеки життєдіяльності, таксономія небезпек. Ризик як кількісна оцінка небезпек"

 

Основні завдання

Вказівки

Відповіді

 

Вивчити:

 

1.Концепцію прийнятого (допустимого) ризику.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Управління ризиком. Послідовність вивчення небезпек.

 

3.Визначення величини ризику

 

Написати відповіді:

 

1. Визначення поняття "ризик"

2. Що називають ідентифікацією небезпек?

3.Визначення понять

а) знехтуваний ризик

б) гранично допустимий ризик

в)надмірний ризик

4.Суть концепції прийнятого (допустимого) ризику.

1.Напрями управління ризиком.

2.Стадії послідовності вивчення небезпек.

 

 

1.Напишіть формулу визначення величини ризику.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:

1. Що називають:

   - безпекою життєдіяльності?

   - "здоров'ям"?

   - безпекою людини?

   - небезпекою?

   - ризиком?

2. Які вам відомі аксіоми безпеки життєдіяльності?

3. Основні вимоги щодо системного підходу у безпеці життєдіяльності.

4. Як ви розумієте вислів "нульовий ризик" безпеки?

5. Чи можливого його забезпечити і його наслідки для людства?

6. Що називають знехтуваним, гранично допустимим, надмірним ризиком?

7. Як ви розумієте "прийнятний ризик"?  Які аспекти він поєднує?

8. Які зміни відбуваються у соціальній сфері при збільшенні витрат на підвищення безпеки технічних систем?

9. Як ви розумієте сумарний ризик?

10. Яким чином може бути оцінений ризик?

11. Послідовність вивчення небезпек.

12. Як можна підвищити рівень безпеки?

 

ІV. Література

Основна:

1. Желібо Є.П., Заверуха Н.М., Зацарний В.В. Безпека життєдіяльності. Навчальний посібник, Київ «Каравела» 2001, Львів, Новий світ, 2000.

Додаткова:

2. Д.В. Зеркалов Навчальний посібник БЖД, 2011р., К.: Політехнічний університет, 2011р ст.20-23


МЕТОДИЧНА РЕКОМЕНДАЦІЯ

ДО ПОЗААУДИТОРНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ №2

З ДИСЦИПЛІНИ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ»

 

Тема № 3 «Техногенні небезпеки»

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ: «Типологія аварій на потенційно-небезпечних об'єктах»

І. Навчальна мета:

Знати:

причини та характер виникнення техногенних небезпек;

основні заходи та засоби захисту від джерел випромінювання;

вплив токсичних речовин на організм людини; основні заходи та засоби захисту

від цього впливу;

заходи захисту від небезпек, пов'язаних з транспортними засобами;

Вміти:

ідентифікувати небезпеку пов'язану з аварією;

діяти у разі виникнення аварії на потенційно-небезпечних об'єктах

ІІ. ЗАВДАННЯ:

  1. Потенційно небезпечні об’єкти.
  2. Надзвичайна ситуація, екологічна небезпека.
  3. Прогнозування надзвичайних ситуацій.

 

ІІІ. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:

Ситуаційна задача

1.У приміщенні терапевтичного відділення розбито термометр з витіканням ртуті на підлогу. Медична сестра наступила на крапельки вилитої ртуті. Які заходи необхідно провести?

2. Заповніть таблицю

Небезпечні фактори пожеж

Прояв дії небезпечного фактора на людину

  1. Токсичні речовини

Найбільша загроза. Токсичні речовини: при горінні капрону – ціанистий водень; вініпласту – оксид вуглецю, хлористий водень; лінолеуму – сірководень та сірчистий газ. Найчастіше – оксид вуглецю, вміст 0,4% - смертельний

 

 

 

 

 

 

 

3. Захист населення під час радіаційних аварій.

 

ІV. Література

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "самостійна робота з бжд"Основна:

1. Желібо Є.П., Заверуха Н.М., Зацарний В.В. Безпека життєдіяльності. Навчальний посібник, Київ «Каравела» 2001, Львів, Новий світ, 2000.

Додаткова:

1. В.Ц. Жидецький, В.С. Джигирей, О.В. Мельников Основи охорони праці Львів: "Афіша", 1999р, стор.297-341             

 


МЕТОДИЧНА РЕКОМЕНДАЦІЯ

ДО ПОЗААУДИТОРНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ №3

З ДИСЦИПЛІНИ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ»

 

Тема № 4 «Соціально-політичні небезпеки, їхні види та особливості. Соціальні та психологічні чинники ризику. Поведінкові реакції населення у НС»

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ: «Поведінкові реакції населення у НС»

І. Навчальна мета:

Знати:

причини та характер виникнення соціальних небезпек;

основні заходи та засоби захисту від соціальних небезпек;

 

Вміти:

ідентифікувати небезпеку;

діяти у разі виникнення НС

ІІ. ЗАВДАННЯ:

  1. Правила поведінки під час виникнення НС природного походження.
  2. Правила поведінки під час виникнення НС техногенного походження.
  3. Правила поведінки під час виникнення НС соціального походження.

 

ІІІ. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:

  1. Записати алгоритми поведінки під час виникнення НС.

Основні завдання

Вказівки

Відповіді

Вивчити:

1. Психологічні аспекти стану людини у вогнищах НС.

 

 

 

 

 

 

 

2. Паніка. Характерні риси паніки. Різновиди юрби. Поведінка людини в юрбі.

 

3. Психоневрологічні розлади при НС.

 

 

Написати відповіді:

1.Визначення понять:

а)психіка

б)психічні стани

в)свідома поведінка

г)стрес

2. Як проявляється активна та пасивна стресова реакція?

3.Які емоції можуть виникати у людини при НС?

 

1.Що називається панікою?

2.Причини паніки.

3.Різновиди юрби.

 

 

1.Що називається стресовими ситуаціями?

2.Причини стресових ситуацій при НС.

3.Патологічні невротичні стани.

4.Перелікуйте періоди розвитку психогенних порушень.

 

 

ІV. Література

Д.В. Зеркалов Навчальний посібник БЖД, 2011р., К.: стор.

І.В. Кочін Охорона праці та безпека життєдіяльності населення у надзвичайних ситуаціях К.: "Здоров'я",

2005 р стор.84-87


МЕТОДИЧНА РЕКОМЕНДАЦІЯ

ДО ПОЗААУДИТОРНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ №4

З ДИСЦИПЛІНИ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ»

 

Тема№7: «Застосування ризик орієнтовного підходу для побудови імовірнісних структурно-логічних моделей виникнення та розвитку  надзвичайних ситуацій»

 

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ: «Небезпечні та життєво-небезпечні інфекції в роботі медичного працівника»

І. Навчальна мета:

Знати: види небезпек

Вміти: ідентифікувати небезпеку, та використовувати заходи і засоби захисту від них.

ІІ. ЗАВДАННЯ:

1. Причини виникнення небезпек, їх характеристики.

2. Ефективні заходи захисту, що спрямовані на забезпечення нормальної життєдіяльності людини.

3. Керування безпекою та стійкістю функціонування системи "людина - життєве середовище" залежить від глибини прогнозу соціально-економічних наслідків небезпечних ситуацій та своєчасного планування і виконання низки попереджувальних та захисних заходів.

 

ІІІ. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:

Основні завдання

Вказівки

Відповіді

Вивчити:

1. Прогнозування наслідків небезпечних та екстремальних ситуацій.

 

2. Попереджувальні та захисні заходи.

 

3. Керування ризиком. Види ризиків. Методологічні підходи до оцінки ступеня ризику.

 

 

 

 

 

4. Принципи визначення припустимого рівня негативних факторів середовища існування стосовно здоров'я людини.

 

 

Написати відповіді:

1.Прогнозування наслідків НС включає: ________________

 

 

1.Попереджувальні та захисні заходи спрямовані на: __________________

 

1.Що називається кількісною оцінкою небезпек ?

2.Формула її підрахунку.

3. Види ризиків при аналізі ступеня небезпеки.

4. Що лежить в основі керування ризиком?

 

1.Роль аналізаторів у сприйнятті стану і змін навколишнього середовища?

2. Перелічіть аналізатори людини

3. При якій інтенсивності дії факторів навколишнього середовища виникають

а) адекватні відчуття

б) неприємні відчуття

4.Дія яких рівнів впливу факторів навколишнього середовища впливає на виникнення соматичних та генетичних змін в організмі людини?

 

ІV. Література

Основна: В.С. Джигирей, В.Ц. Жидецький Безпека життєдіяльності, Львів "Афіша" 1999, стор. 18-30

 

 


МЕТОДИЧНА РЕКОМЕНДАЦІЯ

ДО ПОЗААУДИТОРНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ №5

З ДИСЦИПЛІНИ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ»

 

Тема №1 (п): «Природні загрози та характер їхніх проявів і дії на людей, тварин, рослин, об’єкти економіки»

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ: «Екологічний стан мого регіону» 

І. Навчальна мета:

Знати:

  • місцевий комплекс природних загроз та його вплив на екологію;
  • місцевий комплекс техногенних загроз та його вплив на екологію;
  • антропогенний вплив на екологію.

Вміти вірно відповісти на питання до тексту та самостійно

     поставити питання до тексту.

 

ІІ. ЗАВДАННЯ:

Написати доповідь-аналіз на тему: «Екологічний стан мого регіону»

ІІІ. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:

Табл. 1 "Небезпечні мікроорганізми"

Мікробіологічні чинники

  Патогенні для людини

Захворювання, які вони викликають

Бактерії

 

 

Найпростіші

 

 

Віруси

 

 

Збудники особливо небезпечних хвороб

 

 

Табл.2 "Небезпечні тварини"

Тваринний світ

      Небезпечні

 Небезпечні чинники їх дії

Комахи

 

 

Риби

 

 

Земноводні

 

 

Табл. 3 "Небезпечні рослини"

                         Небезпечні рослини

                        Наслідки їх дії

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Література

Основна:

  1. Желібо Є.П., Заверуха Н.М., Зацарний В.В. Безпека життєдіяльності. Навчальний посібник, Київ «Каравела» 2001, Львів, Новий світ, 2000.

 

Додаткова:

  1. Д.В. Зеркалов Навчальний посібник БЖД, 2011р., К.: Київський політехнічний інститут, 2011 ст.140-               159
  2. В.С. Тарасюк, Г.Б. Кучанська Охорона праці в лікувально-профілактичних закладах. Безпека життєдіяльності. Підручник. К.: ВСВ "Медицина", 2010 р., стор. 292-296

 

МЕТОДИЧНА РЕКОМЕНДАЦІЯ

ДО ПОЗААУДИТОРНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ №6

З ДИСЦИПЛІНИ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ»

 

Тема №2 (п): «Пожежна безпека»

 

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ: «Скласти план евакуації з навчальних приміщень коледжу»

 

І. Навчальна мета:

Знати: ознаки виникнення пожежі;

засоби пожежогасіння;

засоби захисту органів дихання.

 

 Вміти: використовувати схему евакуації з приміщень коледжу.

 

 

 

ІІ. ЗАВДАННЯ:

1. Намалювати план евакуації з навчальних приміщень коледжу, вивчаючи усі ймовірні місця займання та додаткові шляхи евакуації.

 

ІІІ. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:

Орієнтовна карта для самостійної роботи з літературою з теми:

"Пожежна безпека"

 

Основні завдання

Вказівки

Відповіді

Вивчити:

1. Основні поняття та визначення, нормативні документи в галузі пожежної безпеки.

 

 

 

2. Горіння, його різновиди.

 

 

 

 

 

3. Показники пожеже та вибухо небезпечності речовин та матеріалів. Правила улаштування електроустановок (ПУЕ).

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Систему попередження пожеж. Порядок сумісного зберігання речовин та матеріалів.

 

 

5. Протипожежний захист. Евакуація людей.

 

 

 

 

6. Способи та засоби пожежогасіння. Пожежна сигналізація.

 

 

 

7. Загальні принципи організації пожежної безпеки. Порядок дій у разі пожежі. Вимоги до медичної допомоги.

 

Написати відповіді:

1.Визначення понять "пожежа", "пожежна небезпека".

2.Небезпечні фактори для людини в зоні пожежі. Заповніть табл. 1.

3.Основні причини пожеж.

 

1.Визначення поняття "горіння".

2.Різновидності горіння.

3.Визначення поняття "самозаймання"

4.Види самозаймання.

 

1.Що називається вибухом?

2.Розподіл речовин та матеріалів по горючості.

3.Розподіл речовин та матеріалів за температурою спалаху.

4.Перелікуйте категорії приміщень за вибухопожежною та пожежною небезпекою. Заповніть табл. 2.

5.Вимоги до улаштування електроапаратури, електропроводки.

 

1.Назвіть фактори, які є умовою виникнення горіння (пожежі).

2.Назвіть напрямки системи попередження пожеж.

 

1.Визначення поняття "Система протипожежного захисту".

2.Що називається вогнестійкістю?

3.Що називають протипожежною перешкодою?

 

1.Способи гасіння.

2.Типи автоматичних систем гасіння.

3. Типи вогнегасників. Заповніть табл. 4.

 

1.Види пожежної охорони.

2.Правила прийому на роботу, пов’язану з підвищеною пожежною небезпекою.

3. Вимоги до медичної допомоги постраждалим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV.Література

Желібо Є. П., Заверуха Н.М., Зацарний В.В. Безпека життєдіяльності. Навчальний посібник для студентів вищих закладів освіти України I-IV рівнів акредитації /За ред. Є. П. Желібо і В. М. Пічі. — Київ: «Каравела»; Львів: «Новий Світ-2000», 2001. — Р. ІІІ п.6.


МЕТОДИЧНА РЕКОМЕНДАЦІЯ

ДО ПОЗААУДИТОРНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ №7

З ДИСЦИПЛІНИ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ»

 

 

Темa №3: «Радіаційна безпека»

 

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ: «Чорнобиль очима сьогодення»

 

І. Навчальна мета:

Знати: вплив іонізуючого випромінювання на організм людини;

 алгоритм дій при повідомленні про радіаційну загрозу.

Вміти: застосовувати набуті знання на практиці

 

 

 

ІІ. ЗАВДАННЯ:

Записати аналіз причин та наслідків Чорнобильської катастрофи.

 

ІІІ. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:

Орієнтовна карта для самостійної роботи з літературою з теми:

Основні завдання

Вказівки

Відповіді

Вивчити:

1. Джерела радіації. Одиниці вимірювання

 

 

 

2. Механізм дії іонізуючих випромінювань на тканини організму. Норми радіаційної безпеки.

 

3. Радіаційні аварії. Режими радіаційного захисту.

 

 

 

4. Захист населення під час радіаційних аварій.

 

5. Захист працівників при роботі в умовах опромінювання

Написати відповіді:

1.Визначення "іонізуюче випромінювання"

2. Природні джерела випромінювання

3.Штучні джерела випромінювання

4.Групи іонізуючого випромінювання

5.Одиниці вимірювання випромінювань.

 

1.Поняття про зовнішню та внутрішнє опромінення

2."Променева хвороба" (заповніть табл. 1)

3.Скільки існує груп критичних органів людини?

4.Хто належить до категорії А і яка дозова межа сумарного внутрішнього і зовнішнього опромінення для І групи критичних органів?

 

1.Визначення "радіаційна аварія"

2.Фактори небезпеки викиду

3.Категорії зон радіоактивно забруднених територій внаслідок аварії на ЧАЕС (перелікувати).

4.Назвіть кількість тимчасових режимів захисту.

5. Зони забруднення місцевості (заповніть табл. 2)

 

1.Призначення дезактивації.

2.Що передбачає часткова і повна санобробка?

 

 

1.У чому мета захисту працівників?

2.Методи та засоби захисту.

 

ІV. Література

Основна:  В.С. Тарасюк, Г.Б. Кучанська Охорона праці в лікувально-профілактичних закладах. Безпека життєдіяльності Підручник К.: ВСВ "Медицина", 2010 р., стор.333-342

В.Ц. Жидецький, В.С. Джигирей, О.В.Мельников Основи охорони праці Львів "Афіша" 1999 р., стор.171-177

МЕТОДИЧНА РЕКОМЕНДАЦІЯ

ДО ПОЗААУДИТОРНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ №8

З ДИСЦИПЛІНИ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ»

 

Темa №4: «Хімічна безпека»

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ: «Шкідливі речовини»

І. Навчальна мета:

Знати: небезпечні, шкідливі та вражаючі фактори при хімічних аваріях;

можливі впливи небезпечних та шкідливих наслідків при хімічних аваріях;

нормативно-правову базу захисту особистості при хімічних аваріях.

Вміти: визначати небезпечні, шкідливі та вражаючі фактори при хімічних аваріях;

використовувати нормативно-правову базу захисту особистості при хімічних аваріях

ІІ. ЗАВДАННЯ:

Написати доповідь на тему:

  • Шкідливі речовини в повітрі.
  • Шкідливі речовини в воді.
  • Шкідливі речовини в продуктах харчування.

ІІІ. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:

Орієнтовна карта для самостійної роботи з літературою з теми:

Основні завдання

Вказівки

Відповіді

Вивчити:

1. Виробничий пил. Види. Вплив на організм людини в умовах виробництва. Профілактику.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Виробнича токсикологія. Класифікація небезпечних хімічних речовин. Нормування.

 

 

 

 

 

 

 

3. Особливості аварій з викидом НХР.

4. Правила поведінки під час аварій на хіміко небезпечних об’єктах (ХНО)

Написати відповіді:

1.Визначення поняття "виробничий пил".

2.Види пилу:

а)за походженням

б)за способом утворення

в)за ступенем дисперсності

3.Біологічний вплив на організм людини

4. Види пневмоконіозів.

5.Заходи профілактики пневмоконіозів

 

1.Визначення:

 а) "виробнича токсикологія"

б)"шкідлива речовина"

в)гостре професійне отруєння

г)хронічне професійне отруєння

2.Класифікація хімічних речовин за ступенем токсичності

3.Визначення "ГДК"

4.Основні класи та види промислових отрут (заповніть табл.1)

 

1.Фактори, які впливають на характер хімічно небезпечних аварій.

2.Групи СДОР за токсичною дією на організм людини.

1.Індивідуальні засоби захисту у разі аварії на ХНО

 

ІV. Література: В.С. Тарасюк, Г.Б. Кучанська Охорона праці в лікувально-профілактичних закладах. Безпека життєдіяльності Підручник К.:ВСВ "Медицина" 2010 р. стор. 283-292, 327-332

 


МЕТОДИЧНА РЕКОМЕНДАЦІЯ

ДО ПОЗААУДИТОРНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ №9

З ДИСЦИПЛІНИ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ»

 

 

Темa №8 (п): «Професійні небезпеки в роботі медичного працівника»

 

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ: «Види професійних небезпек у роботі медичного працівника»

 

І. Навчальна мета:

Знати:

  • види професійних небезпек;
  • вплив професійних небезпек на організм медичного працівника.

Вміти: використовувати алгоритми захисту медичних працівників від небезпек.

 

 

ІІ. ЗАВДАННЯ:

Описати професійні шкідливості медичних працівників, згідно варіанту.

 

ІІІ. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:

  1. Опишіть термін "безпечне лікарняне середовище".
  2. Назвіть особливості роботи з електроприладами у закладах охорони здоров’я.
  3. Опишіть заходи спрямовані на забезпечення пожежної безпеки в медичних закладах.
  4. Назвіть індивідуальні засоби захисту акушерки пологового залу.
  5. Назвіть профілактичні заходи щодо фізичних навантажень на організм акушерки.
  6. УФ-опромінювання: негативний вплив на організм, профілактика.
  7. Лазерне випромінювання: негативний вплив на організм, профілактика.
  8. Вплив УВЧ-випромінювання: негативний вплив на організм, профілактика.
  9. Техніка безпеки під час роботи у фізіотерапевтичному кабінеті.
  10. Назвіть застережні заходи під час роботи з дезінфекційними препаратами.
  11. Стрес. Нервове виснаження: негативний вплив на організм, профілактика.
  12. Назвіть чинники стресу в операційній.
  13. Назвіть профілактичні заходи нервового виснаження акушерки.

 

ІV.Література

 

В.С. Тарасюк, Г.Б. Кучанська Охорона праці в лікувально-профілактичних закладах. Безпека життєдіяльності Підручник К.: ВСВ "Медицина" стор.48-74

В.С. Джигирей, В.Ц. Жидецький Безпека життєдіяльності Львів "Афіша" 1999 стор.225-230


Пояснювальна записка

“Безпека життєдіяльності” є інтегрованою науковою дисципліною, яка ґрунтується на наукових досягненнях фундаментальних наук. Опрацювання навчального матеріалу рекомендується здійснювати за допомогою традиційних та новітніх інформаційних і телекомунікаційних технологій, що є вимогою сучасного технічного розвитку цивілізації і зорієнтовано на формування інтелектуального потенціалу України та розвиток духовної культури особистості. Методичні рекомендації з курсу “Безпека життєдіяльності” об’єднують змістові модулі, які логічно пов’язані між собою та мають чітко визначену послідовність. Самостійна творча робота студента передбачає: глибоке засвоєння навчального матеріалу шляхом опрацювання рекомендованої літератури; самостійне написання рефератів; стимулювання використання телекомунікаційних засобів (комп’ютерних програм, мережі Internet тощо) при опрацюванні навчального матеріалу; стимулювання володінням культурою мови, логічним мисленням, умінням самостійній роботі; формування широкого світогляду, позитивних моральних засад. Це створює умови для інтенсифікації навчального процесу, сприяє успішному засвоюванню знань та прискорює процес вивчення предмету студентами. Наслідком вивчення студентами курсу “Безпека життєдіяльності” є засвоєння правил здорового способу життя і поведінки людини як члена суспільства, уміння створювати безпечні та комфортні умови життєдіяльності.

 

doc
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
585
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку