Методичні рекомендації "Інклюзивне навчання. Алгоритм дій психолога"

Про матеріал
Матеріал корисний для тих психологів, у яких в школі тільки запроваджується інклюзивне навчання. Він допомагає психологу розібратися, з чого розпочати свою роботу.
Перегляд файлу

Якщо в Вашій школі тільки запроваджують інклюзивне навчання,то цей матеріал допоможе розібратися практичному  психологу в алгоритмі дій : з чого почати роботу з дитиною?

1.Вивчення висновку ІРЦ.

Висновок Вам надає заступник директора, який відповідає в школі за інклюзивну форму навчання. Батьки його надають в школу разом з документами для першого класу.

Психолог ретельно вивчає висновок : оцінку когнітивної сфери учня, емоційно-вольової сфери,оцінку навчальної діяльності;звертає увагу на рекомендації для психолога щодо проведення корекційних занять з дитиною.

Саме в висновку надається рекомендація, за якою програмою проводити заняття :корекція розвитку, соціально-побутове орієнтування тощо. В залежності від нозології.

2.Знайомство з батьками (опікунами) дитини.

На першій зустрічі психолог проводить бесіду стосовно здібностей,вмінь, потреб учня. Задає питання стосовно того, що дитина любить, чим цікавиться, що її може дратувати, що заспокоїти. Вивчаємо особливості дитини. Чи ходив до дитячого садочка ? Чи подобалось йому там? Які у батьків очікування від навчання дитини в школі? Тощо.

3.Знайомство з дитиною.

З першого  знайомства психолог намагається формувати довірливі стосунки з дитиною. Самі прості питання : як тебе звуть? Скільки тобі років? Як настрій? Що тобі подобається? Чи любиш ти малювати? Тощо. Така бесіда з дитиною є діагностичною і показує, чи контактна дитини, чи вона позитивно налаштована? Можливо, боїться, може відсутнє бажання спілкуватися.
Психолог , виходячи з першої зустрічі, планує свою подальшу роботу в налагодженні стосунків з учнем.
 

4. Підбір програми для дитини.

На сайті МОН є програми для дітей з інклюзивною формою навчання в залежності від нозології :для дітей зі зниженим зором, порушенням мовлення, ЗПР тощо. В нашій школі ми працюємо за програмами для дітей із ЗПР та інтелектуальними порушеннями. Будьте уважні, на одну нозологію може бути дві програми. Наприклад, для дітей із ЗПР для 1-4 класів таких програми дві: Сак, Прохоренко «Корекція розвитку» та Логвінова, Кучеренко. Ознайомтеся з кожною та підберіть ту, яка більше відповідає потребам дитини.

 

5.Складання індивідуальної програми розвитку ІПР.

Програму складаємо на пів року . Складаємо розклад занять (два чи три рази на тиждень , ці рекомендації надає ІРЦ в висновку). Пишемо календарне планування занять, дотримуючись основної програми.
 

6. Вивчення методичних рекомендацій МОН.

На сайті МОН щорічно додаються оновлення стосовно більш ефективної роботи з дітьми,які знаходяться на інклюзивній формі навчання. Додаються нові програми. Це підвищує обізнаність психолога та допомагає в роботі. 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
10 грудня 2020
Переглядів
455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку