КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗАВДАННЯ ВІДКРИТОЇ ФОРМИ З РОЗГОРНУТОЮ
ВІДПОВІДДЮ (ВЛАСНОГО ВИСЛОВЛЕННЯ) З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
СЕРТИФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ 2019 РОКУ
Зміст і мовне оформлення власного висловлення оцінюють за сімома критеріями (a1, a2, a3, b1, b2, c та d), як викладено в таблиці 1.
Таблиця 1
Критерії |
Змістовий вияв і композиційне оформлення критерію |
Бали |
а. Змістове наповнення (опрацювання умов, зазначених у ситуації): а1 – перша умова; а2 – друга умова; а3 – третя умова |
а1 – перша умова |
|
Умова опрацьована повністю |
2 |
|
Умова лише згадана |
1 |
|
Умова не опрацьована й не згадана |
0 |
|
а2 – друга умова |
||
Умова опрацьована повністю |
2 |
|
Умова лише згадана |
1 |
|
Умова не опрацьована й не згадана |
0 |
|
а3 – третя умова |
||
Умова опрацьована повністю |
2 |
|
Умова лише згадана |
1 |
|
Умова не опрацьована й не згадана |
0 |
|
b. Структура тексту та зв’язність: b1 – логіка викладу та зв’язність тексту (наявність з’єднувальних елементів у тексті); b2 – відповідність письмового висловлення заданому формату (особистий чи офіційний лист) |
b1 – логіка викладу та зв’язність тексту (наявність з’єднувальних елементів у тексті) |
|
Текст укладено логічно й послідовно.
З’єднувальні елементи забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень в абзацах.
У тексті є сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова тощо
|
2 |
|
Логіка викладу частково порушена.
З’єднувальні елементи між частинами тексту на рівні змістових абзаців та окремих речень в абзацах є частково
|
1 |
|
З’єднувальних елементів немає, робота складається з набору речень
|
0 |
|
b2 – відповідність письмового висловлення заданому формату (особистий чи офіційний лист) |
||
Стиль висловлення, ознаки відповідно до формату тексту повністю відповідають меті написання.
У листі використано лексичні та граматичні структури, прийнятні для письмових висловлень приватного чи офіційного характеру.
Лист оформлено відповідно до правил написання та оформлення листів у країнах, мова яких вивчалася У листі наявні: • привітання (greeting); • вступ (opening remarks);
Якщо у вступі дослівно переписано умову письмового завдання, оцінка за даний критерій – 1 бал
• основна частина (main body) обов’язково структурована |
2 |
|
Критерії |
Змістовий вияв і композиційне оформлення критерію |
Бали |
|
за змістовими абзацами, наявні три змістові абзаци (або два змістові абзаци, якщо дві змістові умови об’єднані в один абзац); • кінцівка (closing remarks); • прощання (ending); • підпис (name) – вигадане ім’я або ім’я та прізвище відповідно до формату листа.
|
|
Стиль висловлення, ознаки відповідно до формату тексту частково відповідають меті написання, є порушення основних вимог
|
1 |
|
Ознаки відповідно до формату тексту не відповідають меті написання висловлення або їх немає
|
0 |
|
с. Використання лексики: – лексична наповнюваність; – володіння лексичним матеріалом |
Продемонстровано достатній словниковий запас для вирішення заданої комунікативної ситуації.
Можлива наявність лексичних помилок (максимум три), що не впливають на розуміння написаного
|
2 |
Недостатній словниковий запас для вирішення заданої комунікативної ситуації.
У роботі є лексичні помилки, що заважають адекватному сприйняттю окремих речень або абзаців
|
1 |
|
Через велику кількість лексичних помилок зміст висловлення незрозумілий
|
0 |
|
d. Використання граматики: – морфологія; – синтаксис; – орфографія |
Робота не містить помилок або є помилки (максимум вісім), що не заважають розумінню написаного, крім помилок на: • вживання числа й особи в дієслівних часових формах; • порушення порядку слів у реченні; • вживання частки to з інфінітивом; • вживання незлічуваних іменників (типу advice).
Якщо серед восьми помилок є помилка, що відповідає хоч одному з перерахованих вище мовних явищ, оцінка за даний критерій – 1 бал
|
2 |
У роботі є помилки, що заважають розумінню написаного або значна кількість помилок (дев’ять і більше), у тому числі грубі, що не заважають розумінню написаного
|
1 |
|
У роботі велика кількість помилок, що унеможливлюють розуміння написаного
|
0 |
1. Якщо учасник ЗНО отримує 0 балів за критерій а. Змістове наповнення, то всю роботу оцінюють у 0 балів.
2. Якщо учасник ЗНО отримує 0 балів за критерій с. Використання лексики або за критерій
d. Використання граматики, то всю роботу оцінюють у 0 балів.
3. Якщо учасник ЗНО не приступав до виконання завдання, власне висловлення вважається ненаписаним і всю роботу оцінюють у 0 балів.