Методичні рекомендації «Мотивація навчальної діяльності на уроках інформатики»

Про матеріал
Методичні рекомендації, щодо поглиблення інтересу учнів до навчальної діяльності
Перегляд файлу

Виступ вчителя інформатики Н.М. Кузьміної  на педраді

 

Мотивація навчальної діяльності на уроках інформатики

Нова українська школа ставить перед собою  мету - підвищити мотивацію в учнів, замінити репродуктивний тип навчання на продуктивний, навчити застосовувати знання на практиці; розкрити творчий потенціал кожного учня.

Перед загальноосвітніми навчальними закладами постає завдання сформувати нову модель сучасного випускника, котрий в повній мірі володіє життєво-необхідними навичками та вміннями, а саме:

  • Інформаційна грамотність
  • Висока продуктивність праці
  • Винахідливе аналітичне мислення
  • Швидкий пошук та обробка інформації 
  • Ефективне спілкування

Навички: роботи над проектами; вирішення проблем; роботи у команді.

Важливу роль у формуванні необхідних знань, умінь і навичок, а також якостей особистості учня відіграє предмет інформатика, який займає основне місце як у системі освіти, так і в розвитку сучасного суспільства в цілому. Цей  предмет має принципові відмінності від інших шкільних дисциплін, навчальний матеріал надається у найбільш мультимедійному й інтерактивному вигляді і має багато можливостей для діяльності вчителів.

Застосування ІКТ значно розширює можливості  формування стійкої мотивації до навчання. Мультимедійні засоби навчання допомагають учителеві: урізноманітнити форми подання інформації та види навчальних завдань; створити навчальне середовище, яке забезпечує «занурення» учня в певні соціальні та професійні ситуації; посилити співтворчість учителя та учня на уроці; розширити самостійність учня.

З  власного досвіду вважаю, мотивація – це спонукальна сила , що веде до досягнення певної мети, внутрішнє прагнення здобувати знання вміння та навички.

Тому доцільно дбати про підвищення мотивації в учнів до навчання на всіх етапах уроку. Також враховувати вікову категорію учнів та застосовувати  бажані для них прийоми активізації творчої особистості.

Для формування мотивів навчальної діяльності на своїх уроках використовую  арсенал методів навчання: словесні, наочні й практичні, інтерактивні та елементи  розвивального навчання: проблемні ситуації, творчі завдання, ігрові технології, on-line тести і програмні продукти із застосування проектних методів,, самоосвітню діяльність учнів.

Найбільшу перевагу віддаю впровадженню Stem - технологій через інтеграцію навчальних предметів.

На уроках інформатики учні набувають компетентності:знаходять необхідну інформацію з будь-якого навчального предмета, мають доступ через мережу Інтернет до таких онлайн – ресурсів як: енциклопедії, довідники, карти, віртуальні лабораторії, онлайн-тести, навчальні ігри та різноманітні конструктори, вдало використовують сучасні онлайн-сервіси, вдосконалюють навички обробки, збереження та оформлення звітів своєї роботи.

Навчання учнів за умов систематичного доступу до комп'ютера, як правило, проходить при підвищеному емоційному стані учнів. При виконанні завдання з використанням комп'ютера учні одержують наочні результати своєї роботи, виникає прагнення поділитися своїми знаннями та результатами роботи зі своїми товаришами, що дозволяє широко використовувати колективну та групову навчальну діяльність учнів.

Використання інформаційних технологій дозволяє учителю спілкуватися з учнями на сучасному технологічному рівні, зробити навчальний процес більш привабливим, емоційним, ефективним та об'єктивним, що мотивує не лише учня, а і вчителя.

Отже, з метою поглиблення інтересу учнів до навчальної діяльності доцільно впроваджувати інтегровані уроки з різних навчальних дисциплін із застосуванням  ІКТ.

docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
2029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку