Методичні рекомендації на тему "Розв'язування розрахункових задач з хімії".

Про матеріал

Розв'язування розрахункових задач з хімії дає можливість вчителю реалізувати дидактичні принципи навчання: забезпечення самостійності й активності учнів; досягнення єдності знань і умінь; встановлення зв'язків навчання з життям.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розв’язування розрахункових задач з хімії

Номер слайду 2

Дидактичні принципи навчання. Забезпечення самостійності й активності учнів;Досягнення єдності знань і умінь;Встановлення зв’язків навчання з життям.

Номер слайду 3

Розрахункові задачі можна використовувати на всіх етапах навчального процесу: Під час вивчення навчального матеріалу;Під час його засвоєння;Під час перевірки та контролю учнів.

Номер слайду 4

У процесі розв’язування задач з хімії забезпечується: Вироблення оптимальної методики підходу до теоретичного обґрунтування умови задачі; Єдність навчання, розвитку, виховування учнів;Закріплення правил, термінів, законів, рівнянь;Осмислення зв’язку фізичних величин, політехнічну підготовку знань учнів;Конкретизація, систематизація, зміцнення і перевірка знань учнів;Поєднання теорії з практикою, вміння втілювати свої знання у життя;Розвиток логічного мислення, активізація розумової діяльності, виховання ініціативності, самостійності, уважності;ілюстрація хімічних закономірностей, принципів хімічної технології, хімізації народного господарства, продуктивності апаратів, якості та виходу готового продукту.

Номер слайду 5

У процесі розв’язування задач в учнів виховується: Відповідальність;Працелюбність;Цілеспрямованість;Наполегливість у досягненні визначеної мети.

Номер слайду 6

За навчальними цілями і змістом задачі є неоднорідні :одні стимулюють більш глибоке засвоєння теоретичних питань, зокрема закони, тому їх слід віднести до групи теоретичних задач;другі допомагають учням глибше осмислити практичні питання, а тому можуть бути віднесені до групи практичних задач;треті об’єднують в собі і теоретичні і практичні запитання і забезпечують одночасне вдосконалення і теоретичних і практичних знань учнів.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Обчислення за хімічними формулами. Обчислення відносної молекулярної маси речовини;Обчислення масової частки елемента у сполуці;Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини;Обчислення маси певної кількості речовини та кількості речовини певної її маси;Обчислення об’єму газу у певній кількості речовини;Обчислення маси певного об’єму газу за нормальних умов і об’єму газу, який займає за н.у. певна маса газу;Обчислення відносної густини і молекулярної маси газів;

Номер слайду 10

Обчислення з використанням понять про розчини: Обчислення масової частки розчиненої речовини в розчині;Обчислення маси розчиненої речовини в розчинах;Обчислення розчинності речовини. Обчислення пов’язані з молярною концентрацією;

Номер слайду 11

Обчислення за рівняннями хімічних реакцій: Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, яка бере участь у реакції, за відомою кількістю іншої речовини, що реагує;Обчислення за хімічним рівняннями мас речовин або об’ємів газів (н.у.) за відомою кількістю речовини, що вступає в реакцію або добута в результаті реакції;Обчислення об’ємних відношень газів під час хімічних реакцій;Обчислення за термохімічними рівняннями;Обчислення маси або об’єму продукту реакції за відомою масою чи об’ємом вихідної речовини, що містить домішки;Визначення масової або об’ємної частки виходу продукту реакції за відношенням до теоретично можливого;Обчислення за хімічними рівняннями , якщо одну з речовин, що реагує, взято у надлишку.

Номер слайду 12

Виведення формул речовин: Виведення молекулярної формули газуватої органічної речовини на основі її густини, відносної густини за воднем чи за повітрям та масовими частками елементів;Виведення молекулярної формули газуватої органічної речовини на основі маси чи об’єму продуктів згоряння.

Номер слайду 13

У 7 класіТема: Основні поняття хіміїІ. Обчислення за хімічними формулами. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою.4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині.

Номер слайду 14

У 8 класіТема: Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами.І. Обчислення за хімічними формулами.1. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.2. Обчислення молярної маси речовини .3. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою .4. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.5. Обчислення з використанням відносної густини газів. Тема: Класи неорганічних сполукІ. Обчислення за хімічними формулами.ІІ. Обчислення за рівняннями хімічних реакцій.1. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

Номер слайду 15

Тема: Періодичний закон і будова атома. І. Обчислення за хімічними формулами.1. Обчислення масової частки елементу у сполуці;2. Визначення елемента за відомою молекулярною масою його сполуки;ІІ. Обчислення за рівняннями хімічних реакцій. Визначення елемента на основі розрахунків за хімічними рівняннями.

Номер слайду 16

У 9 класіТема: Розчини. Обчислення з використанням понять про розчини:1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.2. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів). Тема: Органічні сполуки1. Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.

Номер слайду 17

Типи задач з теми «Розчини»: Задачі на обчислення масової частки розчиненої речовини;Задачі на обчислення масової частки газоподібної речовини в розчині;Задачі на обчислення масової частки речовини в розчині, що утворюється в результаті змішування;Задачі з використанням поняття «густина розчину»;Задачі з використанням поняття «кристалогідрати»;Задачі на обчислення масової частки речовини в розчині, що утворюється внаслідок хімічної взаємодії розчиненої речовини з розчинником;Задачі на обчислення масової частки речовини в розчині, що утворюється внаслідок хімічної взаємодії розчиненої речовини з розчинником, якщо в результаті виділяється газоподібний продукт;Задачі з використанням олеуму;Задачі на обчислення об’ємної частки розчиненої речовини;Задачі на обчислення коефіцієнту розчинності;Задачі на обчислення молярної концентрації;

Номер слайду 18

У 10 класіТема. Теорія будови органічних сполук 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. Тема. Оксигеновмісні органічні сполуки Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Для виконання задач як ефективного методу навчання, які розвивають мисленневі здібності учнів, необхідні певні умови: Наявність запасу опорних знань;Осмислення кожним учнем мети задачі;Ясність прийомів розв’язування задач.

Номер слайду 21

Алгоритм розв’язування розрахункових задач. Прочитайте умову задачі, повторіть її своїми словами, з’ясуйте, що дано та що треба знайти. Коротко запишіть умову задачі, користуючись знаннями хімічної мови. Запишіть необхідні формули та рівняння реакцій. Зверніть увагу на правильність вибору фізичних величин та їх одиниць. Продумайте рішення задачі. Використовуйте найбільш простий і короткий спосіб розв’язання. Якщо можна, розв’яжіть задачу кількома способами;Напишіть розв’язання задачі. Запишіть відповідь;Зробіть припущення, перевіряючи правильність отриманої відповіді. При розв’язуванні різними способами відповідь завжди повинна бути однаковою.

Номер слайду 22

Якщо заняття фізичною культурою і спортом зміцнює організм дитини фізично загартовує його, то розв’язування задач є засобом зміцнення вищої нервової діяльності , поліпшення пам’яті, збільшення її обсягу.

pptx
Додано
9 листопада 2018
Переглядів
1925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку