Методичні рекомендації "Наскрізні лінії в освітньому процесі"

Про матеріал
Методичні рекомендації "Наскрізні лінії в освітньому процесі" можуть використовуватися учасниками освітнього процесу під час підготовки до уроків.
Перегляд файлу

    Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні освітнього середовища.

  Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню у здобувачів освіти уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

   Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля викладачів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для здобувача освіти й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.

Для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» – це формування в здобувачів освіти соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

Змістова лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток» реалізується на зразках, що дають змогу учневі усвідомити причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність; важливість сталого (керованого) розвитку країни для майбутніх поколінь. Тому під час вивчення курсу природничо-математичних дисциплін увага акцентується на раціональному використанні природних ресурсів, альтернативних джерелах енергії, сучасних методах переробки сміття та ін.

Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проєкти тощо, яка розвиває в здобувачів освіти готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

Становленню здобувачів освіти як свідомих громадян, патріотів України, членів соціуму, місцевої громади має сприяти реалізація змістової лінії «Громадянська відповідальність». На уроках курсу «Природничі науки» здобувачі освіти ознайомлюються зі здобутками вітчизняних учених та їхньою громадянською позицією, оцінюють розвиток вітчизняного виробництва на основі досягнень наукових досліджень, навчаються працювати в команді, відповідально ставитись до завдань, визначених колективом, та ретельно виконувати свою частину роботи. У позаурочний час дбають про чистоту довкілля свого регіону, беруть посильну участь у реалізації соціально значущих навчальних проєктів.

Завданням наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» є становлення здобувача освіти як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Цікавим для здобувачів освіти була участь у челенжі в рамках молодіжної програми за здоровий спосіб життя Healthy Challenge 2020               на тему: «Практичні поради щодо профілактики інфекційних захворювань».

Змістова лінія «Здоров’я і безпека» торкається всіх без винятку тем програми курсу, оскільки використання здобутків хімії, фізики, біології та математики упродовж усього життя людини тісно пов’язано зі здоров’ям і життєзабезпеченням. Послідовний розвиток цієї змістової лінії у змісті курсу дає здобувачам освіти змогу усвідомити, з одного боку, значення сучасних технологій для охорони здоров’я та вирішення екологічних проблем, а з іншого – можливу шкоду продуктів виробництва у разі неналежного використання їх; важливість дотримання правил безпечного поводження з речовинами і матеріалами в побуті й довкіллі.

Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

Змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» націлює здобувачів освіти на мобілізацію знань, практичного досвіду і ціннісних установок у ситуаціях вибору і прийняття рішень. Ознайомлення із становленням провідних технологічних компаній світу мотивує на створення власних.

Розкриття цієї змістової лінії потребує позитивних зразків з історії діяльності вчених і підприємців у галузі біології, геології, фізики, хімії, екології, фармакології, що засвідчують можливість розв’язувати не лише теоретичні, а й практичні проблеми методами наукового пізнання.

docx
Додано
25 листопада 2022
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку