Методичні рекомендації "Нетрадиційна техніка малювання як засіб розвитку дитячої образотворчої діяльності "

Про матеріал
Творчість школярів нерозривно пов’язана з розвитком уяви, а також пізнавального й практичною діяльністю. Його творче вираження в малюнку визначається тим, наскільки добре він володіє засобами зображення. Засвоєння дітьми різних варіантів відтворення, технічних прийомів сприяє їхньому творчому розвиткові. Традиційними техніками вважаються ті, які вже виправдали себе в процесі навчання і введені до сучасних програм. Нетрадиційні — це нові, але досить відомі техніки. Вони ще не знайшли широкого застосування, проте можуть бути досить ефективними для розвитку дитячої творчості. Нетрадиційні техніки дають можливість відійти від стереотипів, надати дитині максимальну свободу в її образотворенні. Вони досить прості в технічному плані, тому діти легко їх засвоюють і отримують задоволення від результатів. Також такі техніки дають дітям унікальні можливості для експериментування, пошуків образів, сміливих втілень на папері незвичайних фантазій, вражень, думок.
Перегляд файлу

    Нетрадиційна техніка малювання як засіб розвитку дитячої 

                               образотворчої діяльності

  Творчість школярів нерозривно пов’язана з розвитком уяви, а також пізнавального й практичною діяльністю. Його творче вираження в малюнку визначається тим, наскільки добре він володіє засобами зображення. Засвоєння дітьми різних варіантів відтворення, технічних прийомів сприяє їхньому творчому розвиткові.

  Традиційними техніками вважаються ті, які вже виправдали себе в процесі навчання і введені до сучасних програм. Нетрадиційні — це нові, але досить відомі техніки. Вони ще не знайшли широкого застосування, проте можуть бути досить ефективними для розвитку дитячої творчості.   Нетрадиційні техніки дають можливість відійти від стереотипів, надати дитині максимальну свободу в її образотворенні. Вони досить прості в технічному плані, тому діти легко їх засвоюють і отримують задоволення від результатів. Також такі техніки дають дітям унікальні можливості для експериментування, пошуків образів, сміливих втілень на папері незвичайних фантазій, вражень, думок.

      Застосування нетрадиційних технік допоможе:

- налагодити ефективну комунікативну взаємодію з дітьми під час спільної художньо-творчої діяльності;

- більш глибоко пізнати внутрішній світ кожної дитини, відчути її неповторність, особистісну своєрідність, визначити потреби та інтереси;

 - діагностувати емоційний та психічний стан дитини.

     Необхідні матеріали для організації та проведення заняття:

- олівці, фломастери, крейда, пастель, сангіна, художнє вугілля, фарби, гуаш;

 - пензлі різних розмірів, палітра, баночки з водою, губка (для зафарбовування великих площин);

 - папір різного формату, різних кольорів та відтінків, щільності та текстури, картон, фольга, клей, ножиці, нитки, мотузки;

- серветки, ганчірки та скатертини тощо.

      В  роботі дітьми ми використовуєм  різні  нетрадиційні техніки образотворчого мистецтва. Ось деякі з них:

Монотипія – вид графічної техніки, пов’язаний з процесом друку. Суть монотипії – у нанесенні фарб на гладку поверхню дошки «від руки» - з подальшим друком на верстаті (завжди отримуємо один відбиток).  

 Варіант виконання малюнка прийомом монотипії: складання аркуша паперу навпіл. Малюнок (його половина, або частина) малюється на аркуші паперу у лінії згину. При складанні листа навпіл ми отримуємо майже такий же відбиток і на інший його частини. Робити такі малюнки можна і на тонованому заздалегідь папері, і просто на білому аркуші

                                   http://www.maam.ru/upload/blogs/detsad-1425946-1525866885.jpg

 Малювання пальчиками та долоньками. Спосіб одержання зображення: дитина опускає в гуаш долоньку або пальчик, або офарблює її за допомогою пензлика і робить відбиток на папері. Після роботи руки витираються серветкою, потім гуаш легко змивається. 

 

Нетрадиційні методи малювання. – ДНЗ 35 Нетрадиційні техніки малювання з малятами https://yagidka.ucoz.ua/2/x.jpg

Печатка. Спосіб одержання зображення: дитина притискає печатку до штемпельної подушки з фарбою й наносить відбиток на папір. Для одержання інших кольорів міняються й мисочка й печатка.

Свічка + акварель. Спосіб одержання зображення: дитина малює свічею на папері. Потім зафарбовує аркуш аквареллю в один або кілька кольорів. Малюнок свічею залишається білим.

                                   https://sites.google.com/site/phodnvi/_/rsrc/1459146905603/materiali-dla-batkiv/%D1%81%D1%81.jpg

 Гратаж. Спосіб одержання зображення: дитина розмальовує аркуш паперу фарбами або олівцями різного кольору, натирає свічею аркуш так, щоб він весь був покритий шаром воску. Потім на нього наноситься туш з рідким милом. Після висихання паличкою вишкрябується малюнок.

                                  https://yagidka.ucoz.ua/2/lmohui.jpg

Набризки. Спосіб одержання зображення: дитина набирає фарбу на кисть і вдаряє нею об картон, що тримає над папером. Фарба розприскується на папір. Кисть можна замінити зубною щіткою.

                                   Таким чином, виходить ефект розлетілися крапель

Кляксографія звичайна. Спосіб одержання зображення: дитина зачерпує гуаш пластиковою ложкою на папір. У результаті виходять плями в довільному порядку. Потім аркуш накривається іншим аркушем і притискається. Далі верхній аркуш знімається, зображення розглядається:визначається на що воно схоже. Відсутні деталі домальовуються.

                                   https://yagidka.ucoz.ua/2/oooooo.jpg

Кляксографія з трубочкою. Спосіб одержання зображення: дитина зачерпує пластиковою ложкою фарбу, виливаючи її на аркуш, роблячи невеличку плямку (крапельку). Потім на цю пляму дує із трубочки так, щоб її кінець не торкався ні плями, ні паперу. При необхідності процедура повторюється. Відсутні деталі домальовуються.

                                  https://yagidka.ucoz.ua/2/ppppppppp.jpg

Кляксографія з ниточкою. Спосіб одержання зображення: дитина опускає нитку у фарбу, віджимає її. Потім на аркуш паперу викладає з нитки зображення, залишаючи один її кінець вільним. Після цього зверху накладає інший аркуш, притискає, притримуючи кінчик. Відсутні деталі домальовуються.

                                   https://yagidka.ucoz.ua/2/m.jpg

Малювання з сіллю. Спосіб одержання зображення: нанести малюнок на папір так, щоб об’єкти відділялися один від одного проміжком. Розфарбувати аквареллю. Доки фарба не висохне, посипати малюнок сіллю. Сіль надасть роботі зернистості.

                                   http://leleka.lg.ua/wp-content/uploads/2020/02/uk-vikoristanna-netradicijnih-tehnik-maluvanna-v-starsij-grupi-10.jpg

Малювання на жмаканому папері. Ця техніка цікава тим, що в місцях згинів паперу фарба під час зафарбовування робиться більш інтенсивною, темною – це називається ефектом мозаїки. Малювати по жмаканому папері дуже просто – треба лиш охайно зіжмакати аркуш паперу. Потім охайно розрівнюємо долоньками і починаємо працювати.

                                    https://yagidka.ucoz.ua/2/n.jpg

Малювання методом тичка. Для тичка достатньо взяти який-небудь предмет (ватяну паличку, цупкий пензлик), занурити його у фарбу та ударити ним по аркушу паперу зверху вниз. Буде залишатися чіткий, певної форми відбиток. Якщо тичок робити цілеспрямовано по готовому контуру або у середині нього, то зображувальний предмет вийде цікавої неоднорідної фактури.

                                      https://yagidka.ucoz.ua/2/z.jpg                                  

Малювання на вологому папері. Для виконання роботи необхідно змочити аркуш паперу чистою водою, а потім пензлем або краплями нанести зображення. Воно виходить як би розмите під дощем або в тумані.

                                  https://yagidka.ucoz.ua/2/knkm.jpg

Мастер-клас

«Дерево» - малюнок м'ятою папером

Інструкція:

1. Простим олівцем намалювати ескіз дерева.      

http://leleka.lg.ua/wp-content/uploads/2020/02/uk-vikoristanna-netradicijnih-tehnik-maluvanna-v-starsij-grupi-49.jpg

 

2. Намалювати силует дерева простим олівцем.

3. За допомогою пензлика промальовувати стовбур і гілки дерева.

            http://leleka.lg.ua/wp-content/uploads/2020/02/uk-vikoristanna-netradicijnih-tehnik-maluvanna-v-starsij-grupi-50.jpg

4. Кілька аркушів паперу зім'яти в грудочки, розгорнути і знову зім'яти.                    

      http://leleka.lg.ua/wp-content/uploads/2020/02/uk-vikoristanna-netradicijnih-tehnik-maluvanna-v-starsij-grupi-51.jpg

5. Вмочити грудочки в фарбу і притиснути до малюнка, залишаючи кольоровий відбиток у вигляді крони дерева.           

     http://leleka.lg.ua/wp-content/uploads/2020/02/uk-vikoristanna-netradicijnih-tehnik-maluvanna-v-starsij-grupi-52.jpg

6.  Додати ще один колір (почати слід з більш світлого відтінку).

           http://leleka.lg.ua/wp-content/uploads/2020/02/uk-vikoristanna-netradicijnih-tehnik-maluvanna-v-starsij-grupi-53.jpg

7. Аналогічним чином зробити траву.

       http://leleka.lg.ua/wp-content/uploads/2020/02/uk-vikoristanna-netradicijnih-tehnik-maluvanna-v-starsij-grupi-54.jpg

 «Квіти у вазі» - ниткографія

Інструкція:

1. Нитки або м'яку пряжу (20-25 сантіметрів) просочіті розведення аквареллю або гуашшю и у виде петлі розкласті на білий альбомний аркуш паперу. Можна використовуват две петельки. 

                          http://leleka.lg.ua/wp-content/uploads/2020/02/uk-vikoristanna-netradicijnih-tehnik-maluvanna-v-starsij-grupi-55.jpg

2. Прикрити другим листом паперу, залишаючи кінчики ниток за межами паперу.

3. Верхній лист притримувати рукою і по черзі витягати нитки за кінчики. Кожен раз в залежності від способу витягування ниток у дитини буде виходити різний результат,таким чином, творчий процес перетворюється в захоплюючу експериментування.

                                 http://leleka.lg.ua/wp-content/uploads/2020/02/uk-vikoristanna-netradicijnih-tehnik-maluvanna-v-starsij-grupi-56.jpg

4. Утворені кольорові розводи можна вирізати у формі пелюсток і скласти з них

квіткову композицію.

                              http://leleka.lg.ua/wp-content/uploads/2020/02/uk-vikoristanna-netradicijnih-tehnik-maluvanna-v-starsij-grupi-57.jpg

«Осінній килимок» - воскова свічка з використанням листя

Матеріали: тонкий аркуш паперу, справжні невисушені листя, свічку, кисть і фарби.

                                  Матеріали: тонкий аркуш паперу, справжні невисушені листя, свічку, кисть і фарби

Послідовність роботи:

1. Накрити листок з рельєфними прожилками папером і провести по ньому свічкою, потім тонувати всю поверхню фарбою, проявляючи контури листка.

2. Можна комбінувати кілька листочків різної форми і експериментувати з кольором.

                     http://leleka.lg.ua/wp-content/uploads/2020/02/uk-vikoristanna-netradicijnih-tehnik-maluvanna-v-starsij-grupi-59.jpg

3. Можна використовувати крейду, повторюючи аналогічний алгоритм дій.            

                                http://leleka.lg.ua/wp-content/uploads/2020/02/uk-vikoristanna-netradicijnih-tehnik-maluvanna-v-starsij-grupi-60.jpg

                             

 

 

 

docx
Додано
26 липня 2020
Переглядів
1658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку