Методичні рекомендації "Організаційно - методичні аспекти впровадження ІКТ на заняттях гуртків автомоделювання"

Про матеріал
в матеріалі подано медодичні рекомендації з використання інформаційно-комунікаційних технологій, які можуть використовувати керівники гуртків автомоделювання на заняттях
Перегляд файлу

Організаційно - методичні аспекти впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на заняттях гуртків автомоделювання                                                    

Підготувала: Снітко Р.Л.,

методист спортивно-технічного відділу ЦНТТУМ

 

Будь-яка інформаційна технологія - це педагогічна технологія, оскільки основу процесу навчання складає отримання та засвоєння інформації. Тому під час використання ІКТ у освітній діяльності необхідно дотримуватися основних дидактичних принципів (систематичності, послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості), а також принципів адаптивності (пристосування ІКТ до індивідуальних особливостей дитини), керованості (можливість корегування педагогом процесу навчання та виховання на будь-якому етапі), інтерактивності (спілкування суб'єктів освітнього процесу), оптимального поєднання індивідуальної та групової роботи; підтримання в дитини стану психологічного комфорту, необмеженості змісту навчання.

Впровадження ІКТ передбачає необхідність розвитку освіти на основі нових концепцій і запровадження сучасних інформаційних технологій у навчальний процес, підготовку нової генерації педагогічних кадрів.

Мета провадження ІКТ в освітній  процес у закладі позашкільної освіти:

1. Удосконалення професійної майстерності педагогів у сфері розширення освітнього простору засобами інформаційно-комунікаційних технологій.

2. Залучення педагогів до створення інформаційного освітнього простору, що об'єднує педагогів, вихованців та їх батьків за близькими до педагогіки проблемами для акумулювання ідей та об'єднання можливостей.

3. Стимулювання керівників гуртків до самостійного поглибленого розширення знань шляхом вивчення сучасних педагогічних технологій.

4. Пошук та підтримка керівників гуртків як педагогів-творців та педагогів-дослідників, сприяння впровадженню їхніх розробок, ідей у педагогічну практику керівників гуртків.

5. Аналіз, фактичний стан педагогічного процесу в аспекті впровадження ІКТ у навчально-виховний процес.

Аналіз проблем використання ІКТ в освітньому процесі засвідчує, що раціональне поєднання новітніх засобів навчання з традиційними є складним педагогічним завданням, яке потребує розв'язання багатьох матеріально-технічних, організаційних, психолого-педагогічних, навчально-методичних проблем: розроблення відповідного навчально-методичного забезпечення, формування культури творчої діяльності, розвиток творчих здібностей, пізнавальної та творчої активності, формування індивідуального стилю творчої діяльності.

Комп'ютерні технології за аналізом сучасних досліджень - є інструментом, який дає змогу педагогу якісно змінити методи, а також організаційні форми своєї роботи і завдяки цьому розвивати індивідуальні здібності школярів, спонукати кожного гармонізувати властиві йому особистісні якості, концентрувати основну увагу на формуванні пізнавальних здібностей, на ефективній навчальній діяльності, підтримувати і розвивати прагнення до самовдосконалення, посилювати міждисциплінарні зв'язки в навчанні, комплексність вивчення явищ дійсності, здійснювати постійне динамічне оновлення навчального процесу, його форм і методів, забезпечувати постійну адаптацію навчальних закладів до змінних зовнішніх умов і контингенту тих, хто навчається.

Підвищення якості позашкільної освіти керівників гуртків автомоделювання з використанням комп'ютерних технологій потребує розв'язання таких завдань:

1) вивчення інтересів вихованців до гуртка, підвищення їх активності в пізнавальній діяльності;

2) поповнення педагогічного досвіду різними технологіями, методиками, формами і методами організації пізнавальної діяльності на заняттях.

Важливо розуміти, що комп'ютерні технології можна використовувати на різних етапах сучасного заняття: актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, закріплення вивченого матеріалу і навіть під час контролю оволодіння вихованцями творчими уміннями та навичками .

Фундаментом роботи керівників гуртків автомоделювання є опора на активне впровадження використання комп'ютерів та мультимедіа, що забезпечує формування: навичок роботи з інформацією, дослідницьких навичок, умінь приймати оптимальне рішення; розвиває комунікативні здібності та дозволяє дати вихованцям стільки інформації, скільки вона потребує.

Людина, яка володіє технологіями та інформацією, має інший, новий стиль мислення, принципово інакше підходить до оцінювання проблеми, що виникла; до організації своєї діяльності. Використання комп'ютерних технологій на заняттях гуртків автомоделювання дозволяє формувати та розвивати у вихованців такі компетентності: саморозвитку та самоосвіти, інформаційної, комунікативної, полікультурної, а за умови залучення комп'ютерних програм, ще й компетентності продуктивної діяльності.

Під час проведення занять слід широко використовувати програмні засоби навчання та мультимедіа: презентації, відеоролики, комп'ютерні програми тощо.

Навчальний матеріал легше засвоюється і найдовше зберігається в пам'яті в тому випадку, коли вихованець не пасивно сприймає те, що говорить керівник гуртка, а активно діє під час вивчення матеріалу.

Комп'ютерна презентація завжди викликає цікавість у гуртківців. Вона, як яскрава обгортка, викликає у дітей бажання скуштувати цукерку під назвою "заняття". Мотивація діяльності зростає в декілька разів, особливо коли це стосується хлопців. Презентація звільняє керівника гуртка від традиційного використання дошки. Етапи уроку, основні тези і весь ілюстративний матеріал, чітко і наочно виконані на слайдах, сприяють концентрації уваги гуртківців і активізації їх діяльності. Практично всі заняття вивчення нового матеріалу, узагальнення і систематизації знань сучасним керівникам гуртків слід проводити з використанням презентацій, які містять інформацію про матеріалознавство, банки ідей, зразки автомоделей, тощо.

        

У різних ситуаціях мультимедійні засоби навчання можуть мати різні дидактичні функціональні призначення: служити опорою (слуховою, зоровою) для подальшого засвоєння вихованцями знань, ілюстрацією або засобом повторення та узагальнення навчального матеріалу. У будь-якому випадку мультимедійний засіб навчання є основним або додатковим джерелом знань та уявлень.

Використання мультимедійної дошки дає змогу ефективніше керувати освітнім процесом, адже коли педагог відвертається до дошки, він мимоволі втрачає контакт із групою дітей, інколи навіть чує шум за спиною. В режимі мультимедійного супроводу керівник гуртка може постійно бачити реакцію своїх вихованців, вчасно реагувати на ситуацію, що поступово змінюється.

Гуртки автомоделювання -- це особливі гуртки, які вимагають засвоєння гуртківцями великої кількості різнобічних умінь та навичок, без яких неможливе подальше формування, вдосконалення алгоритмів дій та їх застосування.

Другий інструмент, який доцільно використовувати - це відеоролики з ознайомленням, поетапним виконанням практичної роботи. Їх використання дозволяє гуртківцям наперед бачити кінцевий результат роботи і шляхи його досягнення, концентрувати увагу на навчальному матеріалі, працювати швидко, науково організовувати свою діяльність. А керівник гуртка більше приділяє уваги особистій консультації під час поточного інструктажу. Робота виконується швидше, спокійніше і впевненіше. Час на виконання практичної роботи зменшується втричі. Удосконалене таким чином заняття дозволяє збільшити час для самостійного опрацювання, закріплення нового матеріалу та виконання творчих завдань.

Сучасний керівник гуртка повинен широко використовувати інформацію з Інтернету для ознайомлення з новинками в автомоделюванні. Багато вихованців самостійно освоюють інформацію з автомоделювання та автомодельного спорту, що розміщена в Інтернеті. Потім на заняттях гуртка обмінюються досвідом, навчають один одного.

Інформаційно-комунікаційні технології тісно переплітаються з проектними технологіями. Саме проектна діяльність є однією з результативних видів учнівської діяльності, в процесі якої відбувається розвиток пізнавальних навичок, уміння орієнтуватися у потоці інформації, самостійно конструювати свої знання, вдосконалювати навички роботи з електронними комунікаціями, розвивати творчі здібності, формувати практичні знання і вміння, перевіряти отримані знання на практиці, робити висновки, шукати найоптимальніші шляхи вирішення різних питань, і, головне, самостійно приймати рішення.                     

Широкого використання на гуртках автомоделювання набув 3-D друк частин автомоделі з використанням 3-D принтера , який дозволяє економити час, а також підвищити продуктивність виготовлення автомоделей.

Найпоширеніша технологія 3D-друку - це винайдена ще в 1980-х роках FDM, тобто пошаровий друк розплавленим матеріалом (найчастіше пластиком).

Картриджі для 3D-принтерів є нитки пластику, нейлонової нитки і ряд таких матеріалів, як силікон, метал, смола фотополімерна, порошок, віск.

Найтонша нитка рідкого пластику подається через головку екструдера на спеціальну робочу платформу, де остигає і твердне. Шар готовий. Платформа опускається на товщину одного шару - як правило, 50-100 мікрон (тобто 0,05-0,1 мм.) - і все повторюється знову, поки тривимірна модель не буде вибудувана до кінця. Щоб процес друку йшов швидше, принтер забезпечений вентиляторами для обдування моделі.

Для друку об'єктів зі складною геометрією 3D-принтери автоматично будують спеціальні підтримки. Багато з них з двома екструдерами здатні друкувати пластиком двох різних видів. Це позбавляє від необхідності вручну відокремлювати підтримки від готового виробу. Пластик замочують у воді, і він відходить. Саме за таким принципом працює більшість сучасних домашніх і офісних 3D-принтерів.

FDM-технологія залишається актуальною багато років. Секрет її успіху простий - вона дозволяє швидко і з високою роздільною здатністю друкувати міцні об'ємні предмети будь-якої форми.

Досить створити 3D-модель в спеціальній програмі (найчастіше ПО з російськомовним інтерфейсом безкоштовно додається до принтера, в іншому випадку його легко безкоштовно скачати з інтернету) і відправити завдання на друк.

Програми для 3D-моделювання вже зараз розраховані на широку аудиторію, а розробники продовжують створювати більш зручні спрощені версії.

Можна і зовсім нічого не створювати самому, а скористатися однією з численних безкоштовних моделей, викладених в інтернеті в відкритих або платних базах даних наприклад, www.thingiverse.com. Кількість таких моделей вже сьогодні обчислюється десятками, якщо не сотнями, тисяч і зростає навіть не щодня, а щогодини. Адже їх викладають в інтернет і звичайні користувачі та виробники всіляких гаджетів.

C:\Users\snitko\Desktop\зображення_viber_2019-01-10_09-19-05.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Смичок Борис
    Дякую за можливість поглибити знання з ІКТ в позашкільному закладі
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 листопада 2019
Переглядів
1356
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку